تاپیک جامع دوچرخه فت بایک Fatbike

تصویر كلوپ دوچرخه سواران و دوچرخه دوستان
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
نائینی
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 328
تاریخ عضویت: دو شنبه 12 اسفند 1387, 8:19 pm

Re: تاپیک جامع دوچرخه فت بایک Fatbike

پستتوسط نائینی » چهار شنبه 10 خرداد 1396, 2:26 pm



سلام و درود بر صاحب خیرخواه تاپیک و بقیه دوستان

Ghazarian نوشته شده:...
فعلا ولت متر عادی را نصب کرده ام تا به وضعیت باتری و مسافت طی شده اشراف بیشتری داشته باشم.
البته انشالا بمحض رسیدن ولتمتر مخصوص زیر (با قابلیت خواندن تا 100 ولت DC فقط با 2 سیم و نه 3 سیم) جایگزین خواهد شد:

تصویر
اتفاقا اون دستگاه هم که نصب کردید ایده جالبی بود ولی خب این که عکسش را گذاشتید کوچک و زیبا و چراغ دار است... :-)


Ghazarian نوشته شده:پس از چند روز پرس و جو کردن، بالاخره جک وسط مناسب مطابق تصویر زیر تهیه و البته سریعا نصب گردید:

تصویر

بسیار زیبا و کاربردی شد. رنگ مشکی جک با رنگ دوچرخه همخوانی دارد و مثل بقیه قطعات، فابریک از کار در آمد. :)
اون عکس جک چی بود من گذاشتم!!!
از بازار داخلی پیدا کردید؟



Ghazarian نوشته شده:...
با توجه به اینکه برخی از دوستان علاقمند به جزییات کارهای انجام شده بودند، نقشه زیر بعنوان حسن ختام، تقدیم میگردد:

نقشه شماتیک ادوات و تجهیزات نصب شده روی دوچرخه برقی "فت بایک"
تصویر
...

از ابتدا که تاپیک را دیدم دنبال چنین نقشه ای بودم ولی نگفتم که زحمت نشود! :-D خیلی ممنون.



Ghazarian نوشته شده:...
بواسطه اینکه مطلب بیشتر از آنچه تا این لحظه تقدیم گردید وجود ندارد، لذا چنانچه سوالی باشد، سعی خواهد شد تجربیات را در این تاپیک به اشتراک بگذاریم.
یکبار دیگر از همراهی تمامی عزیزان (بویژه جناب نائینی عزیز) و جناب آقای مهندس میراثی (بجهت تقبل تمامی زحمات و مساعدت های فراوان) قدردانی و تشکر می گردد.

:eek:

با شناختی که از شما دارم احتمال تغییرات دیگر هم وجود دارد. بنابراین پیگیریم...
از آقای مهندس میراثی و جنابعالی باید تشکر ویژه کرد که در این رکود سایت تجربیات با ارزشتان را به اشتراک گذاشتید. همیشه هم برای همه در دسترس است. (فقط طبق تجربه شخصی تصاویر را باید ذخیره کنیم :smile: )

نمایه کاربر
Ghazarian
مدیر پیشین
پست: 3936
تاریخ عضویت: سه شنبه 20 اسفند 1387, 6:58 am

Re: تاپیک جامع دوچرخه فت بایک Fatbike

پستتوسط Ghazarian » یک شنبه 21 خرداد 1396, 3:52 am



نائینی نوشته شده: ... رنگ مشکی جک با رنگ دوچرخه همخوانی دارد و مثل بقیه قطعات، فابریک از کار در آمد.... از بازار داخلی پیدا کردید ...


درود بر جناب نائینی ... لطف دارید ... متشکرم

اگرچه این جک را می توان از سایتهای متعدد خارجی سفارش داد ولیکن بنده از داخل (بواسطه جناب میراثی) تهیه کرده ام.
در این مدت از کارایی این جک بسیار رضایت داشته ام. خصوصا اینکه از زمین خوردن (در هنگام پارک) واقعا خیالم راحت شده!

تصویر

و اما مدتی است که به فکر بالا بردن سطح ولتاژ شارژر باتری ها هستم.
:ques: آیا کامنتی در این خصوص وجود دارد؟

نمایه کاربر
Ghazarian
مدیر پیشین
پست: 3936
تاریخ عضویت: سه شنبه 20 اسفند 1387, 6:58 am

Re: تاپیک جامع دوچرخه فت بایک Fatbike

پستتوسط Ghazarian » سه شنبه 23 خرداد 1396, 4:12 am



... و اما مدتی است که به فکر بالا بردن سطح ولتاژ شارژر باتری ها هستم...


و اما بابت بحث سطح ولتاژ شارژ پکیج باتری، متاسفانه در این مدت احساس میکردم چیزی صحیح نمی باشد :sad:

از طرفی اطمینان داشتم باتری تهیه شده از نوع Lithium-Iron یا مختصرا LiFePO4 است ولی از طرفی سطح ولتاژ پس از شارژ بمانند باتری Lithium-Ion یا Li-Ion عمل میکرد! چرا؟...

با بررسی موضوع و خواندن مطالب متفاوت، بالاخره متوجه شدم که شارژر استفاده شده مربوط به انواع Lithium-Ion می باشد و نه مناسب باتری LiFePO4 :-o
البته از همان ابتدا به سطح ولتاژ خروجی شارژر مشکوک شده بودم، ولی بعلت استفاده از کد محصول و البته اطلاعات کم خود، قادر به تشخیص سریع موضوع نبودم :

تصویر

نهایتا این موضوع نیز بطور کامل رفع و از ذهنم خارج گردید :wink:

منبع : Cobox eBike

:excl: تذکر: هنگامی که اشاره به سطح ولتاژ تجهیزات و ادوات میگردد، مثلا میگوییم موتور (هاب) برقی 48 ولت و پکیج باتری متناسب آن یعنی 48 ولت ، اشاره به "ولتاژ نامی" است و نه "واقعی".


بازگشت به “كلوپ دوچرخه Bicycle”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان