تاریخچه اپــل امــگا (omega) از سال 1986 تا سال 1993

تصویر مباحث مربوط به خودروهاي اپل
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
hosseincmro
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 282
تاریخ عضویت: 07 ژوئن 2011, 18:41
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: تهران

Re: تاریخچه اپــل امــگا (omega) از سال 1986 تا سال 1993

پست توسط hosseincmro » 21 می 2012, 19:17

آقا حمید واقعا ممنون خیلی عالی بود.
خسته نباشید.
لبحند تو خلاصه همه خوبی هاست
لختی بخند خنده گل زیباست
نمایه کاربر
Hamid Reza Reghbat
فعال کلوپ اپل
پست: 6440
تاریخ عضویت: 01 فوریه 2009, 19:19
محل اقامت: همه جا سرای من است

Re: تاریخچه اپــل امــگا (omega) از سال 1986 تا سال 1993

پست توسط Hamid Reza Reghbat » 21 می 2012, 23:20

hosseincmro نوشته شده:آقا حمید واقعا ممنون خیلی عالی بود.
خسته نباشید.
مرسی حسین جان امیدوارم تا انتها ما رو یاری کنید .
شاد باشی .


تصویر
---- اضافه شده در تاریخ سه شنبه خرداد 1, 91 12:18 am ( قوانین انجمنهای تیونینگ تاک را مطالعه کنید!! ) ----
jalalp1 نوشته شده:حمید جان باز هم گل کاشتی
می گم درباره موتورهایی که روی این مدلها نصب بوده اطلاعاتی داری؟چند سی سی و با چه قدرتی؟
نسل اول امگا خیلی شبیه به کادت E هست و فکر کنم خیلی از قطعات بدنه هر دوشون بهم بخوره
مرسی جلال جون چشم حتما توضیح میدم ممنون که یادآوری کردین
موتورهایی که برای این نسل از امگا طراحی و نصب شده بود قابلیت های خوبی داشت
مهمترین قابلیت تنظیم و انتقال سرعت به چرخها بصورت خودکار بود و موتورها در حجم های مختلفی تولید شد
1.8 لیتری 2.0 و 2.4 که به L معروف بودند این موتورها همگی 4 سیلندر بودند اما موتروهای قوی تری هم تولید شد
موتورهایی با حجم 3.0 L که V بودند دارای 24 سوپاپ سلیندر بودند موترو 2.0 و موتور 2.6 و یه مدلی از موتور 2.3 که توربو بود .
این موتورهای سری آخر هم دیزلی بودند اما در مورد موتور های 4 سیلندر سوخت مصرفی بنزین بود
موتورهای 6 سیلندر از طراحیهاب قدیم جی ام بشمار می آمد .
همانطوریکه در بالا هم اشاهر کرده بودم این خودرو در برزیل به نام شورلت امگا فروخته شد
موتورهای آن معمولا 2.0 سری L که همگی 14 سوپاپ بودند و موتور های 3.0 همگی 16 سوپاپ بودند .
لازم به ذکر است که این موتروها همگی تا سال 1994 تولید می شدند و بعد از ان جای خود را به موتورهای دیگری دادند .
در اواخر سال 94 جنرال موتورز تولیدات خود را در آلمان قطع کرد اما در برزیل هنوز تولید می کرد که آنجا برای موترهای 2.0 با 14 سوپاپ
و موتورهای 2.2 با 14 سوپاپ هنوز قطعات تولید می شد که این موتورها توان 116 و 114 اسب بخار را داشتند .
بعد از تولید این سری سری جدیدی تحت عنوات سری N با طراحی و تولید 6 موتور تحت عنوان مستقیم شورلت امگا به بازار آمد
6 موتور طراحی شده شامل قدرتهای 168 و 165 و 285 اسب بخار بودند که توسط لوتوس تولید گشت که سوخت آن همگی multiport بودند .
فکر کنم جلال جون توضیحات کامل بود به ادامه مبحث امگا می پردازیم .


تصویر
نمایه کاربر
حامد08
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 830
تاریخ عضویت: 25 ژانویه 2008, 23:15

Re: تاریخچه اپــل امــگا (omega) از سال 1986 تا سال 1993

پست توسط حامد08 » 22 می 2012, 00:45

اگه ممکنه یه لینکی از متن اصلی رو هم بدین
نمایه کاربر
Hamid Reza Reghbat
فعال کلوپ اپل
پست: 6440
تاریخ عضویت: 01 فوریه 2009, 19:19
محل اقامت: همه جا سرای من است

Re: تاریخچه اپــل امــگا (omega) از سال 1986 تا سال 1993

پست توسط Hamid Reza Reghbat » 22 می 2012, 00:57

حامد08 نوشته شده:اگه ممکنه یه لینکی از متن اصلی رو هم بدین
حامد جان این ها از مجله آلمانی هست که خودم ترجمه میکنم
ولی تو ویکی هم شما میتونید انگلیسی این مطالب رو بخونید .
اینم لینک ویکی
http://en.wikipedia.org/wiki/Opel_Omega#Omega_A


تصویر






به ادامه مباحث ترجمه شده می پردازیم
بعد از تولید موفق مدلهای امگا طراحان را بر این برانگیخت تا موتوری پر حجم با قابلیت های بسیار بالا و سرعت بالا تولید کنند
از این رو خودرو جدیدی متولد شد با حجم موتور 3000 در مدل کاملا اسپرت که با نام کارلتون Carlton GSi 3000 معروف شد .
این خودرو با 12 سوپاپ و 177 اسب بخار معادل 132 کیلو وات توانایی سرعت بالای 220 را دارا بود که توانایی صفر تا 100 در 8.8 ثانیه را داشت .
تفاوت از نظر تولید میتوان تغییر سیستم تعلیق و دیفرانسیل خودرو و تغییر چهره ظاهری و نصب اسپیلوتر عقب به صورت فابریک را نام برد .
امگا پله های موفقیت را روز به روز سپری می کرد در سال 1989 موفق به تولید خودرویی متفاوت با ورژن اسپرت بود .
با این تفاوت که تعداد سوپاپ ها به 24 رسید و میل بادامک ها از یک عدد به دو ععد تبدیل شد منیفول نیز تغییر کرد.
این تغیرات باعث افزایش 204 اسب بخار معادل 152 کیلو وات با سرعت بالای 240 کیلومتر در ساعت رسید .
و توانایی صفر تا 100 را در 7.6 دقیقه به ارمغان اورد .


در زیر تصاویری از این هیولای خفته را مشاهده می نمایید .


تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

اوایل تولید خودروهایی با حجم بالا مدلهای دیگری از امگا رونمایی شد این مدل مدل تکامل یافته ای بود تحت عنوان Omega Evo 500
این خودرو قابلیتهای بالا و بی نظیری داشت اما به دلیل قدرت بسیار زیاد در تعداد محدودی تولدی شد .
این خودرو دارای حجم موتور 3.6 لیتر و قدرت 230 اسب بخار بود و سرعتی بالای 250 کیلومتر در ساعت را دارا بود .
در رقابت با چنین خودرویی تنها مدل DTM بود که با همین حجم موتور اما دارای 380 اسب بخار معادل 283 کیلو وات
سرعت نزدیک به 300 کیلومتر توانایی صفر تا 100 در 5 ثانیه بزرگترین موفقیت امگای سری 3 بود .

در زیر تصاویری از Omega Evo 500 مشاهده می نمایید .

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

در سال 1989 امگا با کاخانه لوتوس برای ساخت محصولی جدید به نام Lotus Omega/Carlton همکاری کرد .
پایه این خودرو بر روی امگا بود و نام لوتوس یدکی برای این خودرو به حساب می آمد .
این خودرو با توجه به انواع مختلف قطعاتی که کارخانه جی ام داشت ساخته شد .
هدف تولید موتورهای قوی 3 و 3.6 لیتری بود که برنامه تولید آن به دست لوتوس داده شده بود .
کارخانه لوتوس توانایی ساخت میل لنگ با استحکام و قدرت بالا را داشت بنابر این ساخت موتور 3.6 نیز مقدرو بود .
سیستم موتور T 25 توربو شارژ بود و سیستم کولر AC با تغییر احتراق دلکو انجام می شد که در خودروهای لوتوس موجود بود .
این همکاری در نتیجه منجر به تولدی خودرویی با قدرت 377 اسب بخار معادل 1382 کیلو وات بود .
امگا هم روی سیستم گیربکس کار کرد و گیربکسی بزرگتر با 45% قدرت و سرعت بیشتر برای 6 سیلندر تولید کرد .
این گریبکس معروف به ZF , ZR1 شد و برای لاستیک این خودرو ازکارخانه Goodyear کمک گرفته شد که منحصر به فرد بود .
لاستیک تولید شده با حرف یونانی کوچک Ω (امگا) در گوشه نام به رسمیت شناخته شد .
خوردو تولید شده توانایی سرعت بالا بین 280 تا 300 کیلومتر در ساعت را داشت
این زمان کارخانجات آلمانی معروف به ساخت اتومبیل های پر سرعت بودند اما این سرعت در نهایت به 250 کیلومتر محدور شد .
نکته قابل توجه این است که با وجود وزن سنگین این خودرو که به 1663 کیلوگرم می رسید این خودرو با قابلیت بالا توانایی سرعت
و زدن صفر تا 100 در 5 ثانیه را داشت .

در زیر تصاویری از خودرو Lotus Omega/Carlton را مشاهده می نمایید .


تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

بعد از تولیدات موتورهای فوق قوی امگا در سال 1994 دست به تولید سری جدید B زد
این تولید همانند دیگر تولیدات خودرویی خاص به شمار می امد که در سال 1995 در ایرلند شمالی خوردو معروف سال شد .
تغییرات قدرت و تولدیات حجم موتور را به دلیل طولانی شدن مطلب در قالب عکس از سایت ویکی براتون اینجا گذاشتم .
تصویر
این خودرو در مدلهای بسیار زیبا استیشن - کاروان - سدان تولید گشت و بعد از مدتی از تولیدات مدلی وارد بازار شد
تحت عنوان Omega B FL که در بدنه هیچ تغییری ایجاد نشد اما جزییات و تمامی مشکلات ورژنهای قبل در این مدل اصلاح گردید .
این مدل در پاییز سال 1999 وارد بازار شد .
تغییرات داخلی که در این مدل صورت گرفته بود نصب GPS در کنسول و تهویه مطلوب هوا در سیستم ایرکاندیشن خودرو به خوبی نمایان بود.
آینه های جانبی و طرح جدیدی از الیاژ به کار رفته در دیسک چرخها و سیستم روشنایی بسیار حرفه ای تعبیه شده بود .
در اواخر سال 1999 این مدل که دارای موتور 2.2 با 16 سوپاپ بود جایگزین موتور 2.0 گردید و در سال بعد یعنی 2000
موتور 3.2 - V6 L جای خود را به موتور 3.0 - V6 L داد همین طور موتور 2.5 -V6 L در سال 2001 جایگزین موتور 2.6 -V6 L گردید .
این سری با نام تجاری جدید دیزل 2.5 DTI مشترک با سیستم BMW شهرت گرفت .

در زیر تصاویری از مدل B , BFL را مشاهده می نمایید

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
تصویر
این مبحث ادامه دارد
نمایه کاربر
حامد08
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 830
تاریخ عضویت: 25 ژانویه 2008, 23:15

Re: تاریخچه اپــل امــگا (omega) از سال 1986 تا سال 1993

پست توسط حامد08 » 22 می 2012, 20:51

اقا من اتفاقا آلمانیشو می خوام خودمم یه چیزی ازش یاد بگیرم.
اگه امکان آپ کردنش هست.
Vielen dank :hb:
نمایه کاربر
ahmadpop80
فعال کلوپ اپل
پست: 4348
تاریخ عضویت: 12 می 2011, 15:56
نوع خودرو: وانت & کیاls
محل اقامت: اندیشه-تهران

Re: تاریخچه اپــل امــگا (omega) از سال 1986 تا سال 1993

پست توسط ahmadpop80 » 22 می 2012, 23:19

:-) :hb:
نمایه کاربر
Hamid Reza Reghbat
فعال کلوپ اپل
پست: 6440
تاریخ عضویت: 01 فوریه 2009, 19:19
محل اقامت: همه جا سرای من است

Re: تاریخچه اپــل امــگا (omega) از سال 1986 تا سال 1993

پست توسط Hamid Reza Reghbat » 23 می 2012, 00:29

حامد08 نوشته شده:اقا من اتفاقا آلمانیشو می خوام خودمم یه چیزی ازش یاد بگیرم.
اگه امکان آپ کردنش هست.
Vielen dank :hb:
حامد جان من اسکنر ندارم که براتون بگیرم
ولی در اولین فرصت اگر از نت چیزی پیدا کردم حتما براتون می زارم
چون میدونم از این مانول واکس هال ها کم نیست .


تصویر
shervin ilb
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 544
تاریخ عضویت: 21 اکتبر 2010, 15:51
نوع خودرو: 405-اپل وکترا
محل اقامت: نصف جهان-حوالی پل خواجو...

Re: تاریخچه اپــل امــگا (omega) از سال 1986 تا سال 1993

پست توسط shervin ilb » 23 می 2012, 02:18

بی نظیر بود حمید رضا جان...هزار بار ممنون.مدتی بود توی تاپیکهای اپل خبری از پستهای پربار اینچنینی نبود...
:hb:
نمایه کاربر
Hamid Reza Reghbat
فعال کلوپ اپل
پست: 6440
تاریخ عضویت: 01 فوریه 2009, 19:19
محل اقامت: همه جا سرای من است

Re: تاریخچه اپــل امــگا (omega) از سال 1986 تا سال 1993

پست توسط Hamid Reza Reghbat » 23 می 2012, 02:30

shervin 66 نوشته شده:بی نظیر بود حمید رضا جان... هزار بار ممنون.مدتی بود توی تاپیکهای اپل خبری از پستهای پربار اینچنینی نبود...
:hb:
شروین جان لطف دارید امیدوارم از تاریخچه های دیگر هم بازدید کرده باشدی که قرار دادم .


تصویر


-===========================================================================================



با سلام مجدد خدمت دوستان عزیز و علاقمندان مبحث امگا ادامه بحث رو آغاز میکنیم با سر فصلی جدید از امنیت امگا
ایمنی یکی از اهداف اصلی جنرال موتورز بود که به وضوح در تولیدات این نسل از خودرو های آن مشاهده گردید
سیستم ایمنی امگا از نوآوریهای خاصی برخوردار می باشد شاسی که در نظر گرفته شده به نام DSA متناسب با سیستم ترمز ABSاین خودرو طراحی گردیده است .
با توجه به تجهیزات تولید شده این سری از تولیدات تا سال 1991 تحت عنوان سری استاندارد GL مورد استفاده قرار می گرفت .
طراحی هایی که بر روی ایمنی سر نشین انجام گرفته شده بود با آزمایشات بسیار زیادی تست و ارزیابی گشته بود
در تمام تولیدات هدف اصلی سلامت و حفظ ایمنی سرنشینان بود که سیستم صندلی و ایمنی متناسب با بدن انسان طراحی و آزمایش شده بود .
یکی از تستها تصادفات با وسایل نقلیه های متفاوت از دوچرخه تا خودروهای دیگر بود که میتوانست نسبت به خودروهای دیگر در رقابت باشد .
آزمایشاتی که در برابر بدنه این خودرو قرار میگرفت با ابر کامپیوترهای Cray محاسبه می شدند و طراحی به نوعی بود که سیستم با وزن زیاد و مصرف خودرو هماهنگ بود .
در مورد تصادفات از جلو بیش از 500.000 تست در امنیت این خودرو با هزینه فوق العاده بالا انجام شد
اما به نسبت پشت و عقب خودرو آزمایشات کمتری را انجام دادند چرا که در نمونه های دیگر با همین اتصالات و شاسی در عقب آزمایش شده بود .

تصویر

تصویر

بعد از آزمایشات متعدد نوبت به ساخت کمربندهایی رسید که متناسب با قشری از مردم در سه نوع طراحی شد
که کمربند ها سه ضامن داشت برای افراد لاغر و چاق ضامن آن قابل تنظیم بود
در مورد سیستم گردن و سر هم در تصادفات تمهیداتی اعمال شده بود علاوه بر سیستم ایربگ
سیستم تنظیم کمربند فقط برای صندلی و سرنشین های جلو اعمال شده بود اما صندلی ها نیز در مسیر طولی قابل تنظیم بود
که این سیستم متناسب با اندام بصورت خودکار نیز عمل میکرد .
سیستم برای کمربندهای عقب نیز با سگک های مختلف از نظر قفل شدن تست و قرارداده شد .
و صندلی و پشت سری ها هم طوری برای سرنشینان عقب طراحی شد که در بهترین شرایط و ایمنی قرار گرفته بود

تصویر

در 17 ژانویه سال 1983 اولین بار برای آزمایش تصادف از اندامی شبیه انسان واقعی استفاده شد ودراین آزمایش شدت ضربه بسیار زیاد بود
بطوریکه قسمتهای جلو فرونتال و پشت محورهای چرخ اتصالات جداشده بود و این باعث شد که تغییر اساسی در اکسل و محورهای عقب انجام شد .
شدت این تصادف در مقیاس تصادفات واقعی در سطح شهر و اتوبانهای معمولی بسیار متفاوت بود برای این تست فشاری بالغ بر 1800 کیلو گرم اعمال شده بود
اما از نظر امنیت مهر و مومهای فابریک سطوح اصلی هرگز آسیب جدی ندیده بود و سرنشینان کوچکترین آسیبی ندیده بودند
در نتیجه امگا توانست از تست استانداردهای امنیتی سربلند بیرون بیاید .
اما در ان سالها شرایط کافی از نظر قانونی برای آزمایشات سرعت در آلمان نبود و شرایط تست با 50 کیلومتر سرعت و برخورد با جسم سخت امکان پذیر بود اما در کشور آمریکا تست اینگونه آزمایشات رایج بود و بیشتر خوردرو سازهای اروپایی برای تست به آنجا مراجعه میکردند .

تصویر

تصویر

تصویر

در جولای سال 1990 با مشارکت دو شرکت تصمیم به تست واقعی از تصادف این خوردو به عمل آمد .
که مشارکت این دوشرکت جهت تامین 40% از هزینه های واقعی تصادف بود که متاسفانه امگا از این تست سر بلند بیرون نیامد
به دلیل نرم بودن کابین سرنشین از معیارهای استاندارد عبور نکرد و حتی این تست از خودروهای قدیمی امریکایی هم بدتر بود
در نتیجه این آزمایشات موجب گشت که طراحان به فکر تولید سیستم ایربگ این خودرو گردند .
اما در همان سال کارخانه Rüsselsheim آلمان دست به تولید مشترک سناتورB و امگا زدند
که این خط تولید یکی از مدرن ترین خطوط خودرو سازی تحت عنوان K 130 معرووف گشت .

تصویر
تصویر
اما در نتیجه اپل توانست با تبلیغات گسترده و شناسایی این خودرو به قشر متوسط جامعه بازار را از آن خود کند
داستان امگا داستانی بود که از تولید شاسی DSA و بعد ها امنیت بالایی که توسط تستهای زیاد به دست امده بود
بر اثر همین تبلیغات امگا در سال 1987 موفق به درافت جایزه بهترین خودرو گردید
در همان سال به عنوان طراحی پیشرفته در فرانسه مورد توجه و برند طلایی قرار گرفت
در بین سالهای86 تا 89 بهع عنوان بهترین طراحی مورد استقبال ژاپنی ها قرار گرفت
تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

امگا خودرویی کاملا پیشرفته بود با سیستم کاملا الکترونیکی دارای زنگ هشدار کنترل انتقال اتصالات ال سی دی
یکی از خودروهای نوآوری شده در نسل خود محسوب می گشت که دارای سیستم تشخیص خطا نیز بود
این خودرو در بهار سال 1987 دارای سیستم تشخیص قوی بر روی ال سی دی خود بود این سیستم بر روی متورهای 4 سیلندر بنزینی نصب بود
که در آن زمان فقط خودرو سناتور B تا مرز ABS شدن رسیده بود و این تکنولوژی همچنان تا سال 1991 خاص بود .

تصویر

تصویر تصویر

امگا برای فروش محصولات خود دست به راه اندازی کمپین تبلیغاتی زد که چنین عملی بی سابقه بود
در تاریخ تولید اپل هرگز برای فروش حتی یکی از محصولات چنیین تبلیغات گسترده ای نشده بود که شامل جزییات نیز باشد
حتی در برشورهای تبلیغاتی و مجلات و روزنامه ها و در بعضی موارد هم خود این خودرو به عنوان جایزه ذکر شده بود
در زیر تصاویر اسکن شده ای از مجلاتی که در آن سالها توسط این کمپین دست به تبلیغ زدند را ملاحضه می نمایید.

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
تصویر
این مبحث ادامه دارد ...
نمایه کاربر
abed_2011
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 125
تاریخ عضویت: 15 می 2011, 22:34
نوع خودرو: VECTRA
محل اقامت: آمل
تماس:

Re: تاریخچه اپــل امــگا (omega) از سال 1986 تا سال 1993

پست توسط abed_2011 » 26 می 2012, 15:03

عاااااشقشم. :hb: :hb:
ارسال پست

بازگشت به “Opel”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان