گاز نخوردن موتور تو دور بالا

بحث در مورد انواع موتور سيكلت

مدیر انجمن: رضا عمراني

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
B E H N A M
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 220
تاریخ عضویت: یک شنبه 11 اردیبهشت 1390, 3:20 pm
نوع خودرو: Samand & new PK

گاز نخوردن موتور تو دور بالا

پستتوسط B E H N A M » دو شنبه 22 خرداد 1396, 4:51 pm



سلام
من در حال باز سازی موتور zzr هستم
خوب حالا شاید بگین چرا ی موتور بهتر نه ؟ جواب اینه مشکل قانونی نداره و سبک و استایل این موتور رو میپسندم
مشکلم اینه که موتور رو زمین خوب گاز میخوره ، تو حرکت هم دور پایین نسبتا خوبه (اونطور که باید نیست ) ولی دور که میره بالا انگار یچیزی مثل کات اف ماشینای انژکتور جلوی بالا رفتن دور موتور رو میگیره ولی بدون اذیت شدن موتور یا ... (فقط دور نمیره بالا )
امکانات و تجهیزات تقریبا کامل دارم و مشکلی با ساخت و ... قطعه ای ندارم
انجینشو تازه تعمیر کردم یاطاقان هاش رو نو انداختم
سیستم برقشم ترانزیستور گیرم نیومد با ترانزیستور برقی روشنش کردم
با ساختن ترانزیستور و ... هم مشکلی ندارم
ممنون میشم دوستان راهنمایی کنن

نمایه کاربر
B E H N A M
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 220
تاریخ عضویت: یک شنبه 11 اردیبهشت 1390, 3:20 pm
نوع خودرو: Samand & new PK

Re: گاز نخوردن موتور تو دور بالا

پستتوسط B E H N A M » جمعه 26 خرداد 1396, 9:14 pm



از دوستان کسی نیست کمک کنه ؟
فنر های کاربرات رو ی کم قویتر کردم گاز خورش تو دنده یک درسته الان دنده دو دورای اخر اخر یکم کم میاره دنده سه دور میره بالا کم میاره دنده 4 هم کلا جون نداره
مشکل از کجاس ؟
جرقه حدودا چند درجه قبل نقطه مرگ بالا باید باشه ؟
دور که میره بالا ترانزیستور فابریک ریتارد یا اوانس میکنه یا همون تایم ثابت میزنه جرقه رو ؟
اگه اوانس یا ریتارد داره چقدره این میزان ؟
اگه لازم و واجبه براش میتونم ترانزیستور قابل برنامه ریزی بسازم دستی تو طراحی و اجرای مدارات الکترونیک هم دارم
هر کی هر اطلاعاتی هرچند کم داره به اشتراک بزاره ممنونش میشم :chol:

__Pontiac__
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 276
تاریخ عضویت: پنج شنبه 28 آذر 1387, 2:51 am
نوع خودرو: PARS ELX

Re: گاز نخوردن موتور تو دور بالا

پستتوسط __Pontiac__ » جمعه 26 خرداد 1396, 9:19 pm



مشخصات این موتور رو قرار بدید از ویکی پدیا
رو چه بدنه ای این مشکل رو داره ؟
تمام اهنگ های الویس پرسلی
http://hcmaslov.d-real.sci-nnov.ru/publ ... %20Presley
محاسبه حجم موتور سر سیلندر و تراکم همه موتور ها
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760

نمایه کاربر
B E H N A M
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 220
تاریخ عضویت: یک شنبه 11 اردیبهشت 1390, 3:20 pm
نوع خودرو: Samand & new PK

Re: گاز نخوردن موتور تو دور بالا

پستتوسط B E H N A M » شنبه 27 خرداد 1396, 9:12 am



__Pontiac__ نوشته شده:مشخصات این موتور رو قرار بدید از ویکی پدیا
رو چه بدنه ای این مشکل رو داره ؟


خدمت شما
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... 0%2098.htm

اطلاعات کامل رو نوشته

پیچ تنظیم کاربرات رو میبندم بهتر میشه با سوزن های سایز 125
با سوزن 135 سر ریز میکنه هرچقدرم که پیچ رو بازش کنی و اینسری بخاطر زیاد بودن بنزین به ریپ زدن میافته
دنبال ی اپلود سنتر خوبم فیلم سیستم جرقه رو هم میزارم

__Pontiac__
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 276
تاریخ عضویت: پنج شنبه 28 آذر 1387, 2:51 am
نوع خودرو: PARS ELX

Re: گاز نخوردن موتور تو دور بالا

پستتوسط __Pontiac__ » شنبه 27 خرداد 1396, 12:34 pm



از شمع دو پلاتین یا بیتشر استفاده کنید تو دور بالا کمک میکنه

منظورتون از ترانزیستور همون ECU ماشین یا به قول مکانیک ها کامپیوترش هست ؟
تمام اهنگ های الویس پرسلی
http://hcmaslov.d-real.sci-nnov.ru/publ ... %20Presley
محاسبه حجم موتور سر سیلندر و تراکم همه موتور ها
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760

نمایه کاربر
B E H N A M
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 220
تاریخ عضویت: یک شنبه 11 اردیبهشت 1390, 3:20 pm
نوع خودرو: Samand & new PK

Re: گاز نخوردن موتور تو دور بالا

پستتوسط B E H N A M » شنبه 27 خرداد 1396, 7:50 pm



__Pontiac__ نوشته شده:از شمع دو پلاتین یا بیتشر استفاده کنید تو دور بالا کمک میکنه

منظورتون از ترانزیستور همون ECU ماشین یا به قول مکانیک ها کامپیوترش هست ؟


شمع ها ریسینگ denso هستن تقریبا خیالم راحته از بابتشون
ترانزیستور هم یچی مثل کامپیوتر خودرو هستش
پراید های نیمه انژکتور رو دیدین سیستم جرقه مکانیکی و سوخت پاشی انژکتوریه ؟
اینم برعکس اونه
سوخت رسانی کامل مستقل هست و سیستم جرقه هم مستقل ازش با ی قطعه مثل ecu که فقط وظیفه جرقه رو داره
اکثر موتور های قدیمی از دوتا سنسور موقیعیت میلنگ بهره میبرن که هر سنسور جرقه دوتا از سیلندرهارو بر عهده داره
این موتور یدونه سنسور موقعیت داره و موقعیت میلنگ و پیستون رو از روی همون تشخیص میده سر هر 4 پیستون
حالا من اومدم و سیستم موتور های قدیمی که دوتا سنسور دارن رو روش پیاده کردم

__Pontiac__
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 276
تاریخ عضویت: پنج شنبه 28 آذر 1387, 2:51 am
نوع خودرو: PARS ELX

Re: گاز نخوردن موتور تو دور بالا

پستتوسط __Pontiac__ » شنبه 27 خرداد 1396, 9:10 pm



متوجه شدم
جرقه فقط شمع نیست از باطری شروع میشه تا برسه به وایر و شمع همه اینها باید درست و با کیفیت کارکنند
من برداشتم از گفته های شما این هست کاهش قدرت به دلیل زمان نامناسب جرقه باشه اگر مشکل سوخت رسانی نداشته باشید

الان شما چطور دو سنسورش کردین ؟ به انتهای میلنگ جوش داد و سنسور بهش وصل کردید ؟ یا میلنگ رو عوض کردید
حتی یک درجه اوانس و ریتارد جرفه روی قدرت تاثیر داره

چرا از ترانزستور یک موتور دیگه که دو سنسوره هست استفاده نمیکنید
تمام اهنگ های الویس پرسلی
http://hcmaslov.d-real.sci-nnov.ru/publ ... %20Presley
محاسبه حجم موتور سر سیلندر و تراکم همه موتور ها
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760

نمایه کاربر
B E H N A M
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 220
تاریخ عضویت: یک شنبه 11 اردیبهشت 1390, 3:20 pm
نوع خودرو: Samand & new PK

Re: گاز نخوردن موتور تو دور بالا

پستتوسط B E H N A M » یک شنبه 28 خرداد 1396, 6:12 pm



باطری نو هست ، وایر دست ساز اسپرت نو هست ، کویل نو هست
کاربرات هم خیلی باهاش دست و پنجه نرم کردم ، شاید حداقل 8 دست سوزن و لوازم مختلف رو امتحان کردم. الان تو نقطه ای هست که بیشترین بازده رو میده ، ممکنم هست بعد تغیرات تو تایم جرقه بازم نیاز به تنظیمات داشته باشه کاربراتور
این سیستم فابریکشه
http://s9.picofile.com/file/8298157634/images.jpeg

اینم اون چیزی که من ساختم
http://s8.picofile.com/file/8298158968/ ... 161204.jpg

یجورایی میخوام خودمو به چالش بکشم واگرنه که ترانزیستور فابریکش هم سخت گیر میاد ولی گیر میاد بالاخره
بیشتر میخام چیزایی که نمیدونم رو یاد بگیرم

__Pontiac__
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 276
تاریخ عضویت: پنج شنبه 28 آذر 1387, 2:51 am
نوع خودرو: PARS ELX

Re: گاز نخوردن موتور تو دور بالا

پستتوسط __Pontiac__ » سه شنبه 30 خرداد 1396, 10:18 am



کار خوب و کمی سختی رو شروع کردید
در مورد سنسور دوم جاش رو چطور محاسبه کردید سنسور دقیقا باید تو یک راستا با اون یکی سنسور باشه حتی در زمان بستن هم نباید تکون بخوره
یک درجه اینور یا اونور بودنش تمام زحماتتون رو هدر میده
ایا اندازه گیری دقیق کردید خطکش درجه دار گرفتید ؟

اگر تا اینجا همه چیز درست باشه میرسیم به زمان جرقه
تمام اهنگ های الویس پرسلی
http://hcmaslov.d-real.sci-nnov.ru/publ ... %20Presley
محاسبه حجم موتور سر سیلندر و تراکم همه موتور ها
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760

foadsuzuki
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 84
تاریخ عضویت: یک شنبه 29 شهریور 1394, 5:48 pm
نوع خودرو: bmw 320 e21

Re: گاز نخوردن موتور تو دور بالا

پستتوسط foadsuzuki » چهار شنبه 31 خرداد 1396, 7:05 pm



سلام،داداش از نظر بنده
مشکل از کاربراتورتون هستش
خودم قبلا همچین مشکلی داشتم و بعدها فهمیدم قسمت ساسات کاربراتور خوردگی داشت و نفس میداد واسه همین تو دور بالا گاز نمیخورد
ی احتمال هم هست ک نسبت بنزین و هوا درست نباشه اینم ممکنه ک تو دور بالا انجین درست تغذیه نمیشه
موفق باشید


بازگشت به “كلوپ آزاد و مباحث فنی و تخصصی موتور سيكلت Motorcycle”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 4 مهمان