استفاده از خازن به جای باتری

بحث در مورد انواع موتور سيكلت

مدیر انجمن: رضا عمراني

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
amirtoudeh
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 124
تاریخ عضویت: 27 مارس 2012, 17:50
نوع خودرو: EF7 دو گانه سوز
محل اقامت: نظرآباد

استفاده از خازن به جای باتری

پست توسط amirtoudeh » 07 دسامبر 2017, 11:15

من موتوری دارم که سیستم برقش مستقیم از بوبینه و با ولت سنج که اندازه زدیم متناسب با دور موتور تا حداکثر 40 ولت خروجی برق داره که رفتم از بازار خازن های 50 ولت 20000 میکروفاراد گرفتم تا نسوزه ولی مشکلی که هست تمام لامپ های موتور درجا سوخت و فقط بوق کار می کنه. خواستم راهنمایی کنید بیبینم میشه از خازن های 16 ولت یا 14 با ظرفیت بالا استفاده کنم و با آفتمات یا چیزی که بتونه نوسانات ولتاژ برق رو تعدیل کنه تا دیگه مشکل برق موتور حل بشه. قبلا از چند تا خازن 16 ولت استفاده کردم که درجا سوخت

تصویر

نمایه کاربر
SIALEX
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 868
تاریخ عضویت: 30 ژولای 2013, 15:32
نوع خودرو: SE@92,i20-2017

Re: استفاده از خازن به جای باتری

پست توسط SIALEX » 07 دسامبر 2017, 17:32

خودتون دارین میگین تا 40 ولت هم بالا رفته ، پس وقتی خازن میذارین به طور میانگین 20 ولت ( یعنی تا 0.7 ولت ماکسیمم) میده (حالا من نمیخوام وارد محاسبات دقیق سینوسی بشم)
در کل شما باید خروجی این خازن ها را توسط یک مدار تثبیت کننده ی برق به 12 یا 14 ولت برسانید تا لامپ ها نسوزند . درضمن امکان سوختن مدار جرقه زن هم هست .
تصویر
روایت است که مریدان، حکیم را پرسیدندی: XU7 بهتر است یا EF7؟
حکیم پرسیدندی : چه موقع ؟ الان؟ سپس خشتک خویش خارانید و مجددا پرسیدندی یا الان؟
مریدان ازین پاسخ حکیم نعره ها زدندی و سر به بیابان گذاشتندی

نمایه کاربر
ممل-امریکایی
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 204
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: پژو و سمند
محل اقامت: ایران خوزستان

Re: استفاده از خازن به جای باتری

پست توسط ممل-امریکایی » 07 دسامبر 2017, 17:46

سلام دوست عزیز
کار باطری ذخیره انرژی میباشد و در صورت نیاز همان انرژی رو به شما تحویل میدهد.اما خازن ها در یک لحظه شارژ کامل میشوند و دریک لحظه هم تخلیه میگردن و در ضمن زمان تخلیه ولتاژ انها به صورت یک تابع متغیر میباشد به همین دلیل هییچوقت نمیشه از خازن به عنوان باطری استفاده کرد چون سریع تخلیه میشود بخاطر همین موضوع لامپ های شما سوختن ولی بوق چون ان لحظه در مدار نبود سالم مانده.موفق باشید.
خدایا در شب تارم بسوزانم ولی محتاج نامردان مگردانم

amirtoudeh
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 124
تاریخ عضویت: 27 مارس 2012, 17:50
نوع خودرو: EF7 دو گانه سوز
محل اقامت: نظرآباد

Re: استفاده از خازن به جای باتری

پست توسط amirtoudeh » 09 دسامبر 2017, 13:07

ممل-امریکایی نوشته شده:
07 دسامبر 2017, 17:46
سلام دوست عزیز
کار باطری ذخیره انرژی میباشد و در صورت نیاز همان انرژی رو به شما تحویل میدهد.اما خازن ها در یک لحظه شارژ کامل میشوند و دریک لحظه هم تخلیه میگردن و در ضمن زمان تخلیه ولتاژ انها به صورت یک تابع متغیر میباشد به همین دلیل هییچوقت نمیشه از خازن به عنوان باطری استفاده کرد چون سریع تخلیه میشود بخاطر همین موضوع لامپ های شما سوختن ولی بوق چون ان لحظه در مدار نبود سالم مانده.موفق باشید.
از لحاظ کارایی با خازن ها مشکلی ندارم ولی مشکل اصلی من همون تثبیت کردن ولتاژ تا 14 ولته. مدار برق موتور و ماشین اینش بده که از همون سیم هایی که برق رو دریافت می کنه از همون سیم ها هم برق خودرو رو تامین می کنه و تو اینترنت کاهنده ولتاژ دی سی به دی سی با قیمت های گوناگون فراوونه فقط کمکی که می خوام اینه که چطور در مدار برق موتور قرار بدم. ممنون

amirtoudeh
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 124
تاریخ عضویت: 27 مارس 2012, 17:50
نوع خودرو: EF7 دو گانه سوز
محل اقامت: نظرآباد

Re: استفاده از خازن به جای باتری

پست توسط amirtoudeh » 09 دسامبر 2017, 13:14

SIALEX نوشته شده:
07 دسامبر 2017, 17:32
خودتون دارین میگین تا 40 ولت هم بالا رفته ، پس وقتی خازن میذارین به طور میانگین 20 ولت ( یعنی تا 0.7 ولت ماکسیمم) میده (حالا من نمیخوام وارد محاسبات دقیق سینوسی بشم)
در کل شما باید خروجی این خازن ها را توسط یک مدار تثبیت کننده ی برق به 12 یا 14 ولت برسانید تا لامپ ها نسوزند . درضمن امکان سوختن مدار جرقه زن هم هست .
تصویر
خدا رو شکر مدار جرقه زن برقش با بوبینه دیگست. از لحاظ کارایی با خازن ها مشکلی ندارم ولی مشکل اصلی من همون تثبیت کردن ولتاژ تا 14 ولته. مدار برق موتور و ماشین اینش بده که از همون سیم هایی که برق رو دریافت می کنه از همون سیم ها هم برق خودرو رو تامین می کنه و تو اینترنت کاهنده ولتاژ دی سی به دی سی با قیمت های گوناگون فراوونه فقط کمکی که می خوام اینه که چطور در مدار برق موتور قرار بدم. ممنون

نمایه کاربر
ممل-امریکایی
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 204
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: پژو و سمند
محل اقامت: ایران خوزستان

Re: استفاده از خازن به جای باتری

پست توسط ممل-امریکایی » 09 دسامبر 2017, 17:10

دوست عزیز اگر من درست متوجه شدم شما میخاهید برقی که درخازن ذخیره میشود را کاهش بدهید و تثبیت کنید تا برای چراغها و غیره استفاده کنید اگر اشتباه متوجه شدم بگید؟!
اگر این کار رو میخاهید انجام بدین همونطور که یهتون گفتم برق خازن در یک لحظه کمتر از یک ثانیه خالی میشود و امکان ندارد بطور مداوم به شما برق بدهد.
خدایا در شب تارم بسوزانم ولی محتاج نامردان مگردانم

amirtoudeh
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 124
تاریخ عضویت: 27 مارس 2012, 17:50
نوع خودرو: EF7 دو گانه سوز
محل اقامت: نظرآباد

Re: استفاده از خازن به جای باتری

پست توسط amirtoudeh » 10 دسامبر 2017, 11:18

ممل-امریکایی نوشته شده:
09 دسامبر 2017, 17:10
دوست عزیز اگر من درست متوجه شدم شما میخاهید برقی که درخازن ذخیره میشود را کاهش بدهید و تثبیت کنید تا برای چراغها و غیره استفاده کنید اگر اشتباه متوجه شدم بگید؟!
اگر این کار رو میخاهید انجام بدین همونطور که یهتون گفتم برق خازن در یک لحظه کمتر از یک ثانیه خالی میشود و امکان ندارد بطور مداوم به شما برق بدهد.
این خازن هایی که گرفتم امتحانش رو پس داده و من ازش راضی ام چون وقتی موتور روشنه نیاز به برق دارم همین. بله شما درست متوجه شدید فقط نیاز به تثبیت کننده برق تا 14 ولت دارم

ارسال پست

بازگشت به “كلوپ آزاد و مباحث فنی و تخصصی موتور سيكلت Motorcycle”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان