عيب يابي موتورسيكلت

بحث در مورد انواع موتور سيكلت

مدیر انجمن: رضا عمراني

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
alinp
پست: 3
تاریخ عضویت: 19 ژوئن 2012, 11:22
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: عيب يابي موتورسيكلت

پست توسط alinp » 19 ژوئن 2012, 11:37

با درود من ی پالس 135 دارم مدل 89 موتور در حالت راه رفتن خوب گاز میخوره ولی در حالت در جا نا میزون دور موتور ثابت نیست هی زیادو کم میشه تا خاموش کنه این مسله وقتی موتور داغ میشه بیشتر میشه موقه حرکت موتور تو دندس کلاجو میگیری خاموش مکونه پیچ گازم رو دور خاسی تنظیم میکونی بازم ثابت نیست در حال در جا پیچ تنظیم هوا هم تاثیر زیادی نداره مشکل کجاست با تشکر
نمایه کاربر
salmanadl
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 56
تاریخ عضویت: 22 ژولای 2008, 00:52
نوع خودرو: لندکروزر،وینگل 5
محل اقامت: بندرترکمن
تماس:

Re: عيب يابي موتورسيكلت

پست توسط salmanadl » 27 آگوست 2012, 00:19

alinp نوشته شده:با درود من ی پالس 135 دارم مدل 89 موتور در حالت راه رفتن خوب گاز میخوره ولی در حالت در جا نا میزون دور موتور ثابت نیست هی زیادو کم میشه تا خاموش کنه این مسله وقتی موتور داغ میشه بیشتر میشه موقه حرکت موتور تو دندس کلاجو میگیری خاموش مکونه پیچ گازم رو دور خاسی تنظیم میکونی بازم ثابت نیست در حال در جا پیچ تنظیم هوا هم تاثیر زیادی نداره مشکل کجاست با تشکر
بیشتر رو پیج تنظیم هوا و کاربرات تمرکز کن
فیلر و شمع رو هم چک کن
ایشالله که درست میشه
فروش موتورهای دریایی http://www.yamaha-motor.ir
نمایه کاربر
mehdig
پست: 6
تاریخ عضویت: 26 مارس 2012, 15:21
نوع خودرو: پیکان
محل اقامت: همدان
تماس:

Re: عيب يابي موتورسيكلت

پست توسط mehdig » 16 سپتامبر 2014, 11:34

دوستان بنده یه هوندا 125 کبیران مدل 83 دارم
تازه فیلر گیری و تنظیم سوپاپ و سر سوپاپ شده
صفحه کلاجم تازه عوض کردم
منتهی از سیلندر یه صدای تق تق میاد وقتی هم که در حال حرکتی خیلی ناجوره چون اون صدای تق تق خیلی زیاد میشه و انگار تراکتور داره کار میکنه
میخوام خفه بشه و صدایی از سیلندرش نیاد
لطفا عیب هایی که ممکنه رو بگید تا من به تعمیر کارم بگم بر رسیشون کنه
نمایه کاربر
کرماشان
پست: 3
تاریخ عضویت: 20 سپتامبر 2014, 15:21
نوع خودرو: تلاش 81
محل اقامت: کرماشان

Re: عيب يابي موتورسيكلت

پست توسط کرماشان » 21 سپتامبر 2014, 18:52

باسلام خدمت داشی های عزیز...اقا من یه تلاش 81 دارم ساخت شرکت zxmcoپاکستانه....خیلی ازش راضیم ولی 1 ماهی میشه صدای موتورش خیلی بد شده .فشار زیادی هم روش نمیارم..فقط دوسه بار مسابقه گذاشتم گازش تا روی 10میرفت شاید مال اون باشه....بردم مکانیکی گفت دنده تایمه...راپیدو گرفتم برام بست رو موتور...از روزی که این دنده رو عوض کردم صداش 2 برابر شده مخصوصا توی دور موتور 6 به بعد صدای وحشتناکی داره...بردم گفتم اقا این چرا اینجوریه گفت پیستون توی سیلند لقه....مگه میشه همچین چیزی..اگه لق باشه دود میکنه یا تو اگزوزش چرب میشه...نظر شما چیه؟...البته روی دنده تایم خودش که فابریکه نوشته cg125ولی روی دنده جدید نوشته cdi125لطفا کمک کنید با تشکر
mory606060
پست: 7
تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2014, 11:33
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: CDI ...ترانزیستور ...یا جعبه برق

پست توسط mory606060 » 28 دسامبر 2014, 14:39

jim-kx2 نوشته شده:دوستان عزیز سلام
دیدم تاپیکا دچار رکود بار علمی شدن گفتم یه تاپیکی بزنم که هم به کار همه موتوریها (به خصوص موتور سنگینی ها)بیاد
پس اگه موافق هستید مسائل فنی سی دی آی یا همون ترانزیستور رو اینجا مطرح کنیم
مسائلی مثل تعمیر و سیم کشی نوع ترانزیستورها ویا خوروندنشون به هم ...! فکر کنم اینکار از گذاشتن عکس موتور بهتره (البته از دیدن عکس موتور نمیشه گذشت!!!!)
با سلام خدمت شما . عزيز جان خسته نباشيد .
اگه ممكنه تايپيك مربوط به مسائل فني سي دي آي را ادامه بديد همچنين تعميرات اين گونه موتورها اشكالات فني كه ممكنه تو اين موتورها پيش بياد و مسائل برقي اونها .ممنون :-)
hamidhassas
شروع حركت
پست: 12
تاریخ عضویت: 11 دسامبر 2014, 09:29
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: عيب يابي موتورسيكلت

پست توسط hamidhassas » 24 فوریه 2015, 10:15

نمایه کاربر
soheilr1
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 61
تاریخ عضویت: 06 می 2012, 00:07
نوع خودرو: maxima pulse 220
محل اقامت: تهران ستارخان

Re: عيب يابي موتورسيكلت

پست توسط soheilr1 » 05 آپریل 2015, 12:54

سلام
من یه پالس 220 مدل 90 دارم
اگه میشه مراحل فیلر کردن موتور رو مختصر بهم بگید مثلا پیستون تو چه وضعیتی باید قرار بگیره برا شروع و اینکه سوپاپ ورود و خروج با هم فیلر میشن؟
در ضمن از چه سایز تیغه ای باید استفاده کنم؟
ممنون
hamid_jigar
شروع حركت
پست: 20
تاریخ عضویت: 18 سپتامبر 2010, 13:28
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: عيب يابي موتورسيكلت

پست توسط hamid_jigar » 06 ژوئن 2015, 10:17

سلام.خسته نباشید.یه موتور CG125 دارم که یه مشکل عجیب پیدا کرده اونم اینه که تو دور 6000 ها به بالا موتور انگار که یهو خاموش بشه یا قفل کنه و هی پر پر می کنه و وقتی گاز ول می کنم دور میاد پایین دوباره درست میشه. کاربراتور رو هم کلا عوض مردم ولی مشکل از کاربراتور نیس. به نظرتون مشکل از کجاست؟ البته بعضی مواقع هم بدون مشکل کار میکنه ولی تو 80 درصد مواقع مشکل داره.
saeed220
پست: 7
تاریخ عضویت: 18 سپتامبر 2014, 22:29
نوع خودرو: پالس 220

Re: عيب يابي موتورسيكلت

پست توسط saeed220 » 02 ژولای 2015, 01:37

دوستان سلام. اساتید محترم چندتا مشکل دارم خواهشا راهنمایی بفرمایید.
1- احساس میکنم موتور خیلی تنبله و داغ کار میکنه به طوریکه تو شتاب، ی موتور 125 پرسرو صدای قدیمی رو با دونفرسوارش نتونس بگیره!!! :( (روغن تازه تعویض سوپر بهران پیشتاز 20 - 50- بنزین سوپر)

2- ی صدای لرزش هم وقتی موتور مسافتی رو طی میکنه و گرم میشه و معکوس به 2 یا 1 میای شنیده میشه بنظر از قسمتی که ب اگزوز وصل شده زیر موتور. و هنگام تعویض روغن، روغن روش میرزه میاد. ی بنده خدایی شوخی شهرستانی کرده داخل اگزوز موتور رو باشلنگ آب کرده و من هم غافل چند ساعت بعد حرکت کردم. این آب راهی برای خروج داشته؟ این صدا قبل از این کار هم بوده. ممکنه آب آسیب و صدمه ی دیگری زده باشه؟
موتور پالس 220 . مدل 91 . کارکرد 12هزار. تا حالا آچارنخورده. شمع تعویض نشده. باتری تازه تعویض شده. فیلتر هوا تمیزه. روغن سوزی نداره. تاپ اسپید هم 120 بیشتر نمیره
سال گذشته کارکرد 8هزار خریدم.
آیا نیاز به فیلر گیری داره؟ یا تعویض صفحه کلاچ و یا شمع و ...
عذر خواهی میکنم ک زیاده گویی شده. شهرستان سرویسکار ماهر برای این موتور نداریم.
kaveh_am
پست: 2
تاریخ عضویت: 19 آگوست 2012, 23:01
نوع خودرو: دوچرخه

Re: عيب يابي موتورسيكلت

پست توسط kaveh_am » 22 ژولای 2015, 18:32

من این تاپیک رو خوندم خیلی مفید بود دم همتون گرم...
میدونم دیره ولی گفتم یه پسته یکم مفیدم من بزارم شاید به درد کسی بخوره.
alinp نوشته شده:با درود من ی پالس 135 دارم مدل 89 موتور در حالت راه رفتن خوب گاز میخوره ولی در حالت در جا نا میزون دور موتور ثابت نیست هی زیادو کم میشه تا خاموش کنه این مسله وقتی موتور داغ میشه بیشتر میشه موقه حرکت موتور تو دندس کلاجو میگیری خاموش مکونه پیچ گازم رو دور خاسی تنظیم میکونی بازم ثابت نیست در حال در جا پیچ تنظیم هوا هم تاثیر زیادی نداره مشکل کجاست با تشکر
اگر پیچ هوای کاربراتور باشه اول که روشن میکنی دور بالاست بعد که هوا کم میاره دور میاد پیان و میره به سمت خاموش شدن...
من هم این مشکل رو داشتم...خار سوزن کاز کاربرات خوب کار نمیکرد و سوزن کاربرات لغ میزد و این مشکل رو برام پیش اورده بود...پشت خار یه واشر گزاشتم فنر فشارش داد درست شد...
soheilr1 نوشته شده:سلام
من یه پالس 220 مدل 90 دارم
اگه میشه مراحل فیلر کردن موتور رو مختصر بهم بگید مثلا پیستون تو چه وضعیتی باید قرار بگیره برا شروع و اینکه سوپاپ ورود و خروج با هم فیلر میشن؟
در ضمن از چه سایز تیغه ای باید استفاده کنم؟
ممنون
https://www.youtube.com/watch?v=zwtX8pmmpb8
این فیلم رو ببین اصولیش اینجوریه...
اگر تو دفتر چه راهنما اندازه فیلرت رو ننوشته 0.12 بگیر(اندازه یه تیغ اصلاح حستش)
hamid_jigar نوشته شده:سلام.خسته نباشید.یه موتور CG125 دارم که یه مشکل عجیب پیدا کرده اونم اینه که تو دور 6000 ها به بالا موتور انگار که یهو خاموش بشه یا قفل کنه و هی پر پر می کنه و وقتی گاز ول می کنم دور میاد پایین دوباره درست میشه. کاربراتور رو هم کلا عوض مردم ولی مشکل از کاربراتور نیس. به نظرتون مشکل از کجاست؟ البته بعضی مواقع هم بدون مشکل کار میکنه ولی تو 80 درصد مواقع مشکل داره.
کاربراتور عوض کردن نمیخواد.چون قطعه ای هست که به این راحتی خراب نمیشه...تنظیم کردم میخواد...
به نظرم باید پیچ هوات رو یکم ببندی هوا بیشار بهش برسه....(از رو مصرف بنظین هم میتونی بفهمی که هوا بهش کم میرسه یا نه)(مصرفت میاد پایین)
saeed220 نوشته شده:دوستان سلام. اساتید محترم چندتا مشکل دارم خواهشا راهنمایی بفرمایید.
1- احساس میکنم موتور خیلی تنبله و داغ کار میکنه به طوریکه تو شتاب، ی موتور 125 پرسرو صدای قدیمی رو با دونفرسوارش نتونس بگیره!!! :( (روغن تازه تعویض سوپر بهران پیشتاز 20 - 50- بنزین سوپر)

2- ی صدای لرزش هم وقتی موتور مسافتی رو طی میکنه و گرم میشه و معکوس به 2 یا 1 میای شنیده میشه بنظر از قسمتی که ب اگزوز وصل شده زیر موتور. و هنگام تعویض روغن، روغن روش میرزه میاد. ی بنده خدایی شوخی شهرستانی کرده داخل اگزوز موتور رو باشلنگ آب کرده و من هم غافل چند ساعت بعد حرکت کردم. این آب راهی برای خروج داشته؟ این صدا قبل از این کار هم بوده. ممکنه آب آسیب و صدمه ی دیگری زده باشه؟
موتور پالس 220 . مدل 91 . کارکرد 12هزار. تا حالا آچارنخورده. شمع تعویض نشده. باتری تازه تعویض شده. فیلتر هوا تمیزه. روغن سوزی نداره. تاپ اسپید هم 120 بیشتر نمیره
سال گذشته کارکرد 8هزار خریدم.
آیا نیاز به فیلر گیری داره؟ یا تعویض صفحه کلاچ و یا شمع و ...
عذر خواهی میکنم ک زیاده گویی شده. شهرستان سرویسکار ماهر برای این موتور نداریم.
تعویض شمع رو 100% میخواد...مشکل سرعتت هم باید از همین باشه...
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ آزاد و مباحث فنی و تخصصی موتور سيكلت Motorcycle”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان