طریقه نصب و راه اندازی سیستم زنون روی موتور سیکلت

بحث در مورد انواع موتور سيكلت

مدیر انجمن: رضا عمراني

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
رضا عمراني
مدیر کلوپ موتورسیکلت
پست: 2775
تاریخ عضویت: 22 دسامبر 2006, 20:30

Re: طریقه نصب و راه اندازی سیستم زنون روی موتور سیکلت

پست توسط رضا عمراني » 21 ژانویه 2010, 22:30

جهت اطلاع این دو دوست عزیز اون کیت اسمش ترانس هست
Rhytm & Balance
نمایه کاربر
احمد 200
شروع حركت
پست: 44
تاریخ عضویت: 20 ژانویه 2010, 17:52
نوع خودرو: فعلا بی وسیله
محل اقامت: تهران

Re: طریقه نصب و راه اندازی سیستم زنون روی موتور سیکلت

پست توسط احمد 200 » 25 ژانویه 2010, 20:11

می خواستم بدونم وقتی که زنون روشن روی روان با باتری 7 آمپری باشه آیا به باتری صدمه نمیزنه.
اگه باتریشو عوض کنم و 9 آمپری بذارم چطور؟ :smile:
نمایه کاربر
مهرداد دهکردی
دنده 1
پست: 1821
تاریخ عضویت: 12 آپریل 2010, 16:01
نوع خودرو: Sportage-Xantia-LF H
محل اقامت: شهرکرد-پارس جنوبی

Re: طریقه نصب و راه اندازی سیستم زنون روی موتور سیکلت

پست توسط مهرداد دهکردی » 13 آپریل 2010, 15:29

navid2630 نوشته شده:
pyan نوشته شده:قبل از اینکه کسی تصمیم به نصب زنون رو موتور بگیره خواهش میکنم اول ببینه کاسه چراغش مناسب هست یا نه... :gun:
1بار 1موتوری پشت سرم بود واقعا نورش همه راننده هارو داشت آزار میداد...هم کاملا پخش شده بود،طوریکه در . دیوارو کلا همه جا آبی شده بود،بعدشم عین این بود که 1یی زنون نوربالا پشت سرت باشه...و از همه بدتر اینکه موتورسوار داشت عشق میکرد :???:
هی چراغشم خاموش روشن میکرد که دیگه واقعا رو اعصاب بود :div:
ببخشید به نصب ربطی نداشت...تریپ پیشگیری بود :cool:
موفق باشین
سلام
باید خدمتتون بگم که بله روی هر موتوری که نمیشه بست مخصوصا سی جی ها چون کاسه چراغشون واسه این کار مناسب نیست
ولی فکر کنم برای کاسه چراغ پالس دیجیتال که نور بالا و پائین درست حسابی دارند مشکل ساز نباشه

لطفا در مورد نصب راهنمایی کنید
با تشکر[/quote



salam. shoma pulse digital dari ?
azash razi ? alan chand gheymatan ?
raste migan dge tolid nemishe ?? :cry:
کبوتر با کبوتر باز تنهاست.
نمایه کاربر
mahdi_mf67
شروع حركت
پست: 31
تاریخ عضویت: 15 می 2010, 11:03
نوع خودرو: شهاب cg125

Re: طریقه نصب و راه اندازی سیستم زنون روی موتور سیکلت

پست توسط mahdi_mf67 » 16 می 2010, 11:16

دوستان اگه میشه کسایی که این کار رو انجام دادن یا اطلاع دارن لطف کنن قیمت رو بگن
نمایه کاربر
pooryax
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 505
تاریخ عضویت: 05 مارس 2010, 19:33
نوع خودرو: merida TFS 100
محل اقامت: فارس

Re: طریقه نصب و راه اندازی سیستم زنون روی موتور سیکلت

پست توسط pooryax » 29 ژوئن 2010, 00:54

آقا این چه تاپیکیه؟؟!!!!!!!!! بابا یکی توضیح نداده فقط سوال پرسیدن از هم. خوب واسه ما که چیزی نمیدونیم هم توضیح بدین ثواب داره بخدا!
میخوام رو رادیسون ببندم.
ممنون
نمایه کاربر
hajit
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 63
تاریخ عضویت: 19 ژوئن 2010, 13:48
نوع خودرو: Ax1

Re: طریقه نصب و راه اندازی سیستم زنون روی موتور سیکلت

پست توسط hajit » 29 ژوئن 2010, 19:33

برای موتورهای شبه ریس 250 سی سی قیمت چقدره ؟ :o
نمایه کاربر
zzr
شروع حركت
پست: 32
تاریخ عضویت: 25 فوریه 2010, 12:43
نوع خودرو: nova
محل اقامت: شهر پر دود

Re: طریقه نصب و راه اندازی سیستم زنون روی موتور سیکلت

پست توسط zzr » 30 ژوئن 2010, 22:54

سلام دوستان

توضیح بدم که متن رو تا اخر دنبال کنید سعی کردم کامل باشه و مرحله به مرحله و اکثر سوال ها ی رایج رو جواب بده
مقدمه
کلا در موتور ها دو نوع سیستم برق وجود دارد
1 متناوب یا همان ac
2 مستقیم یا همان dc

برق مورد نیاز لامپ زنون dc است یعنی برق مستقیم از باطری

:arrow:
نمایه کاربر
zzr
شروع حركت
پست: 32
تاریخ عضویت: 25 فوریه 2010, 12:43
نوع خودرو: nova
محل اقامت: شهر پر دود

Re: طریقه نصب و راه اندازی سیستم زنون روی موتور سیکلت

پست توسط zzr » 30 ژوئن 2010, 22:59

این دو سیستم برقی در اکثریت کاسه چراغ ها وجود دارد

روش نصب سیمکشی در موتور های dc v

در موتور هایی که روشنایی لامپ جلو با باز شدن سوییچ قابلیت روشن شدن را دارد مشکلی سد راه نیست و شما میتوانید جای سیمهای زغال چراغ معمولی رو با سیمهای ترانس لامپ زنون عوض کنید
* فقط دقت داشته باشید که سیم مثبت ترانس زنون قرمز رنگ میباشد و باید به قطب برق موتور متصل گردد
شما میتوانید با یک اهمتر ( در صورت مشخص نبودن مثبت) قطب مثبت و منفی را بین سیمها مشخص کنید
در صورت نبود اهمتر با یک لامپ 12 v دو سیم مورد نظر را تک به تک با بدنه ی موتور تست کنید یعنی یکی از سیمهای لامپ 12 را به بدنه متصل کرده و دیگری را با رو سیم مورد نظر ازمایش کنید
چون بدنه به قطب منفی موتور متصل میباشد و سیمی که لامپ تست را روشن کند مثبت بود و دیگری منفی

:arrow:
نمایه کاربر
BEN
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 206
تاریخ عضویت: 24 ژوئن 2009, 22:29
نوع خودرو: ALBERT
محل اقامت: کرمان - تهران

Re: طریقه نصب و راه اندازی سیستم زنون روی موتور سیکلت

پست توسط BEN » 01 ژولای 2010, 03:14

یه سوال فنی !

بستن لامپ زنون روی موتور و اونهم از طریق DC در استفاده های شبانه مثلا 5 ساعته آسیبی به باتری موتور یا سیستم برق موتور نمی زنه ؟؟

خیلی وقته می خوام رو آونجر زنون ببندم هر کسی رو که می بینم یه چیزی میگه ! ماشالله همه هم که اینروزا دکتر مهندسن =n

خلاصه بنظرتون ببندم یا نبندم ( یه خورده قری شد :-( ... )
شما دکتر ما دسته موتور ! شما راننده ما پشه ای که از کفه رانندگیت زات الریه کرده !
نمایه کاربر
zzr
شروع حركت
پست: 32
تاریخ عضویت: 25 فوریه 2010, 12:43
نوع خودرو: nova
محل اقامت: شهر پر دود

Re: طریقه نصب و راه اندازی سیستم زنون روی موتور سیکلت

پست توسط zzr » 01 ژولای 2010, 14:59

روش تبدیل AC v به DC v

موتور سیکلتی که بعد از روشن شدن موتور ان سیستم روشنایش کار میکند و نور جلو با زیاد شدن دور موتور زیاد میشود دارای روشنایی AC است

در موتور وسایلی وجود دارد که حتما باید با برق مستقیم کار کند مثل بوق راهنما و چراغ ترمز و....
در موتور هم مثل سیم کشی برق شهر سیم های اصلی وجود دارد که برق اصلی را به باکس تقسیم میرساند در اکثریت موتور های رایج در ایران ان باکس کاسه چراغ است
:excl: برق اصلی= مثبت - منفی متناوب
در استاندارد بین مللی بوق و راهنما در قلوه ی سمت چپ فرمان متمرکز است یک سیم برق را به کلید راهنما میبرد و در انجا به بوق هم اتصال پیدا میکند
این سیم اصلی را پیدا کنید
روش پیدا کردن اگر این سیم را از از اتصال جدا کنید راهنما و بوق همزمان و یکجا از کار می افتند

حال که ان سیم را یافتید
در حالت سوییچ باز و موتور خاموش یک لامپ 12 ولت برای تست اماده کنید
یک سیم ان را به بدنهی اهنی موتور بزنید و دیگری را به محلی که سیم اصلی قلوه را از ان جدا کردید
اگر لاپ روشن شود درست عمل نموده اید
ان مکان محل ورود برق مستیم به کاسه چراغ است و سیم مثبت خود را از انجا بگیرید

طبق توضیحات پست قبل سیم منفی را نیز از میان سیمهای متصل به لامپ پیدا کنید
حال قسمت بعدی این کار
به قلوه ی سمت راست دقت کنید کلیدی دو مرحله ای میبینید که با زدن ان به مرحله ی دوم لامپ جلو روشن میشود و شما با زدن کلید روی قلوه ی سمت چپ میتوانید بین نور بالا و پایین حرکت کنید
در سیمهای رفته به قلوه ی سمت راست هم سیمی اصلی و جود دارد که با قطع ان چراغ جلو از کار خواهد افتاد ان را پیدا کنید
سیمی که جدا کرده اید به ورودیه سیستم متناوب شما وصل بود
حال سیمی که که پیدا کرده اید و به سمت قلو میرود را به ورودیه برق مستقیم ( مثبت) اتصال دهید
حالا با سوییچ باز و زدن کلید قلوه ی سمت راست به مرحله ی اول چراغ کوچک موتور و لامپ زیر کیلومتر روشن میشود و با زدن کلید به مرحله ی دوم هم نور چراغ جلو روشن میشود
این سیستم درست است و شما ادامه ی کار را از پست بالا ادامه دهید

وحالا کیت تبدیل که در اون از یه دیود 4 سر 6 امپری استفاده میشه
به دلیل امپر بالای این لامپ بستن کیت کنورت منتفی میباشد و حتما باید برق مستقیم باطری باشد

:arrow:
ارسال پست

بازگشت به “كلوپ آزاد و مباحث فنی و تخصصی موتور سيكلت Motorcycle”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان