مسائل مربوط به جلوبندی و سیستم تعلیق تندر.

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ess_1362
دنده 1
پست: 1438
تاریخ عضویت: 06 ژوئن 2013, 13:14
نوع خودرو: گاری چهار چرخ

Re: مسائل مربوط به جلوبندی و سیستم تعلیق تندر.

پست توسط ess_1362 » 12 ژانویه 2018, 11:53

INFERNO نوشته شده:
11 ژانویه 2018, 15:31
سلام . از دوستان کسی می تونه مشکل ماشین من رو حل کنه ؟
ماشینم تندر ۹۰ هستش. ۵۶ هزار تا کار کرده.
لاستیکش فابریکه
امروز رفتم واسه ی بالانس چرخ ها
چرخ ها رو بالانس کرد ولی عدد صفر رو نمی تونست از دستگاه بگیره. یعنی عدد بالانس هرچرخی تقریباً ۸ یا ۹ میشد طرف می گفت این الان بالانسه چون زیر ۱۰ دیگه مهم نیست

راست میگه ؟
چرخ ها رو هم عوض کرد به صورت طولی نه ضربدری
الان ماشین به راست می کشه

در ضمن لاستیک های جلو اینطور که می گفت ۱۰ هزار تا بیشتر کار نمی کنه و باید عوض بشه

راستش کشش به راستش بیشتر شد. چی کار کنم ؟
ببرم پیشش بگم همون لاستیک های جلو رو که گذاشته عقب برگردونه سر جاش ؟
آخه الان لاستیک های جلو عاج دارن ولی عقب عاجش رفته

لطفاً یه جلوبندی سازی خوب هم معرفی کنید
ممنون
لاستیک ها چی هست؟ اگر بارز هست خدا لعنتشون کنه با این‌آشغالی که میسازن
اگر لاستیک جهت دار نداری در اقدام اول لاستیک های دو تا چرخ جلو را با هم عوض کن اگر نتیجه نداد عقبی ها هم تعویض بشه
همانطور که در پست قبلی هم اشاره شدهمه تندر ها مقداری به سمت راست میکشن ولی خیلی جزیی و اصلا آزار دهنده نیست
جلوبندی هم اگر ضربه نخورده باشه زیر ۱۰۰ تا ندیدم کسی پیاده کرده باشه
ahmadh
شروع حركت
پست: 27
تاریخ عضویت: 25 دسامبر 2017, 20:48
نوع خودرو: l90
محل اقامت: مشهد

Re: مسائل مربوط به جلوبندی و سیستم تعلیق تندر.

پست توسط ahmadh » 15 ژانویه 2018, 01:33

Amirreza stz نوشته شده:
06 ژانویه 2018, 17:02
سلام
ميشه زودتر بگيد يه مشكلي هست واقعا اعصابمونو خورد كرده
ال ٩٠ دارم مدل ٩٤ ٦٠٠٠٠ تا كار كرده. الان وقتي با سرعت كم از رو دست اندازا رد ميشم صدا لق لق از زير طرف راننده ميياد. شديده يكم انگار يه چيزي شله و ميلرزه. مكانيك هك بردم هيچي پيدا نميكنن
سيبك ، لاستيك موج گير ، كمك فنر همه چي رو ديدن
ميشه بگيد چيكار بايد كنم؟
ممنون
من 4 سال این مشکلو دارم!!!! 2 ماهی هست که اینقدر این صدا درتش زیاد شده حد نداره

مکانیک، جلو بندی ، گیربکس کار بردم هیشکی نفهمید!
اگر جوابی گرفتید ممنون میشم به من هم بگید
نمایه کاربر
mustapha
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 91
تاریخ عضویت: 16 ژوئن 2010, 00:15
نوع خودرو: تندر 90 E2+LP
محل اقامت: ساوه

Re: مسائل مربوط به جلوبندی و سیستم تعلیق تندر.

پست توسط mustapha » 15 ژانویه 2018, 11:34

سلام.تندر من مدل ۹۰با۱۲۰هزار کارکرد امروز دیدم گردگیر کمک های جلو پاره شده.یه جفت خریدم ۳۰تومن.لاستیک میل موجگیر هم صدا میداد یه جفتم لاستیک میل موجگیر گرفتم ۳۰تومن عوض کردم.کلا صد تومن شد با دستمزد جلوبندی ساز.الان مثل روز اولش شده
Oham
پست: 2
تاریخ عضویت: 08 ژولای 2017, 13:51
نوع خودرو: مشخص نشده!L90

Re: مسائل مربوط به جلوبندی و سیستم تعلیق تندر.

پست توسط Oham » 06 فوریه 2018, 16:27

ahmadh نوشته شده:
15 ژانویه 2018, 01:33
Amirreza stz نوشته شده:
06 ژانویه 2018, 17:02
سلام
ميشه زودتر بگيد يه مشكلي هست واقعا اعصابمونو خورد كرده
ال ٩٠ دارم مدل ٩٤ ٦٠٠٠٠ تا كار كرده. الان وقتي با سرعت كم از رو دست اندازا رد ميشم صدا لق لق از زير طرف راننده ميياد. شديده يكم انگار يه چيزي شله و ميلرزه. مكانيك هك بردم هيچي پيدا نميكنن
سيبك ، لاستيك موج گير ، كمك فنر همه چي رو ديدن
ميشه بگيد چيكار بايد كنم؟
ممنون
من 4 سال این مشکلو دارم!!!! 2 ماهی هست که اینقدر این صدا درتش زیاد شده حد نداره

مکانیک، جلو بندی ، گیربکس کار بردم هیشکی نفهمید!
اگر جوابی گرفتید ممنون میشم به من هم بگید
من این مشکل رو داشتم و بعد از مدتها سعی و خطا فهمیدم مشکل از کلیپر ترمز چرخ سمت راننده بوده. چون موقع تعویض لنت پیچهاش رو کامل نبسته بودن، لق بود و توی دست اندازها صدای برخورد اهن رو اهن میومد. حتما چک کنید.
farshid eslami
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 120
تاریخ عضویت: 16 دسامبر 2016, 11:31
نوع خودرو: رنو تندر پلاس اتومات
محل اقامت: تهران

Re: مسائل مربوط به جلوبندی و سیستم تعلیق تندر.

پست توسط farshid eslami » 07 فوریه 2018, 06:45

Oham نوشته شده:
06 فوریه 2018, 16:27
ahmadh نوشته شده:
15 ژانویه 2018, 01:33
Amirreza stz نوشته شده:
06 ژانویه 2018, 17:02
سلام
ميشه زودتر بگيد يه مشكلي هست واقعا اعصابمونو خورد كرده
ال ٩٠ دارم مدل ٩٤ ٦٠٠٠٠ تا كار كرده. الان وقتي با سرعت كم از رو دست اندازا رد ميشم صدا لق لق از زير طرف راننده ميياد. شديده يكم انگار يه چيزي شله و ميلرزه. مكانيك هك بردم هيچي پيدا نميكنن
سيبك ، لاستيك موج گير ، كمك فنر همه چي رو ديدن
ميشه بگيد چيكار بايد كنم؟
ممنون
من 4 سال این مشکلو دارم!!!! 2 ماهی هست که اینقدر این صدا درتش زیاد شده حد نداره

مکانیک، جلو بندی ، گیربکس کار بردم هیشکی نفهمید!
اگر جوابی گرفتید ممنون میشم به من هم بگید
من این مشکل رو داشتم و بعد از مدتها سعی و خطا فهمیدم مشکل از کلیپر ترمز چرخ سمت راننده بوده. چون موقع تعویض لنت پیچهاش رو کامل نبسته بودن، لق بود و توی دست اندازها صدای برخورد اهن رو اهن میومد. حتما چک کنید.
شاید یکم عجیب باشه، ولی واسه صدای لقی، سینی موتور رو هم چک کنید.. بین سینی و بدنه لاستیک یا واشر یا یه چیزی که فاصله ایجاد کنه بزارید. پیچ ها رو هم چک کنید هرز نباشن..
farshid37
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 370
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2011, 14:17
نوع خودرو: تندر 90 - ریجو 200

Re: مسائل مربوط به جلوبندی و سیستم تعلیق تندر.

پست توسط farshid37 » 10 فوریه 2018, 19:12

منم تو سفر هفته پیشم به قشم نزدیک شیراز حس کردم تو دست انذاز یا جاهای ناصاف و خاکی زیر ماشین سمت شاگرد صدا می ده. اول دادم سینی رو تعویض روغنی سفت کرد بعد تو بندر عباس به جلوبندی ساز نشون دادم رو چال معاینه کرد و گفت سالمه و ممکنه از شل شدن لاستیک نگهدارنده خروجی اگزوز باشه اونم عوض کردم به نظرم کمی بهتر شد ولی باز مقداری صدا از جلو می اومد. امروز به جلو بندی ساز خودم نشون دادم اونم رو چال متوجه نشد بعد تو خاکی کمی روندو گفت کمک سمت راننده یک چیزیش بریده و جوش داد و درست شد. دقیق نفهمیدم چی بود فکر کنم تو محل اتصال کمک به ماشین بود.
نمایه کاربر
alireza_noorafkan
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 521
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2012, 15:43
نوع خودرو: U90/E2/MeganAuto
محل اقامت: Tehran - Qom

Re: مسائل مربوط به جلوبندی و سیستم تعلیق تندر.

پست توسط alireza_noorafkan » 13 فوریه 2018, 17:45

سلام و وقت بخیر دوستان تندر پیکاپ دارم 17 هزارتا تقریبا کار کرده ، حدودا 7 هزار تاست که فرمان ماشین خیلی زیاد تو جاده تمایل به سمت راست داشت ، بردم نمایندگی گفتن فرمان میزون هست لاستیکها را جلو عقب با هم عوض کردن منتهی کشیدن فرمان کمتر شد ولی باز هست دوبارم بیرون بردم گفتن اوکی هست کسی مشکل من را داشته ؟
نمایه کاربر
abbasGT
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 795
تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2009, 16:57
نوع خودرو: LOGAN AUTO

Re: مسائل مربوط به جلوبندی و سیستم تعلیق تندر.

پست توسط abbasGT » 13 فوریه 2018, 18:25

همه تندر ها یکم به سمت راست میکشن . اگه تایر مورد داشته باشه(وزن تایر ها یکی نباشه یا در اثر عدم جابه جایی دوره ای تایر ها آج تایر ها نا همگون ساییده شده باشه ) که بیشتر میشه .
ess_1362
دنده 1
پست: 1438
تاریخ عضویت: 06 ژوئن 2013, 13:14
نوع خودرو: گاری چهار چرخ

Re: مسائل مربوط به جلوبندی و سیستم تعلیق تندر.

پست توسط ess_1362 » 14 فوریه 2018, 07:54

alireza_noorafkan نوشته شده:
13 فوریه 2018, 17:45
سلام و وقت بخیر دوستان تندر پیکاپ دارم 17 هزارتا تقریبا کار کرده ، حدودا 7 هزار تاست که فرمان ماشین خیلی زیاد تو جاده تمایل به سمت راست داشت ، بردم نمایندگی گفتن فرمان میزون هست لاستیکها را جلو عقب با هم عوض کردن منتهی کشیدن فرمان کمتر شد ولی باز هست دوبارم بیرون بردم گفتن اوکی هست کسی مشکل من را داشته ؟
تندر یک مقدار خیلی کوچیک به راست می کشه ولی اصلا آزار دهنده نیست و باید خیلی توی نخش بری تا متوجه بشی
اگر زیاد به راست می کشه مطمئنا از لاستیک هست
این مورد در لاستیک های ایرانی و ژاپنی(کلا لاستیک های با عمر بالا و اصطلاحا خشک و محکم) زیاد دیده میشه و در کره ای ها کمتر
آلان زیر سورن توربو لاستیک سومیتومو ژاپن دارم هم خیلی خشکه و هم به سمت راست می کشه و 140 بیشتر هم که میرم فرمون میزنه ولی زیر تندر لاستیک رودستون N5000+ دارم بدون صدا و کشیدن و لرزش فرمون
نمایه کاربر
alireza_noorafkan
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 521
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2012, 15:43
نوع خودرو: U90/E2/MeganAuto
محل اقامت: Tehran - Qom

Re: مسائل مربوط به جلوبندی و سیستم تعلیق تندر.

پست توسط alireza_noorafkan » 14 فوریه 2018, 09:53

ess_1362 نوشته شده:
14 فوریه 2018, 07:54
alireza_noorafkan نوشته شده:
13 فوریه 2018, 17:45
سلام و وقت بخیر دوستان تندر پیکاپ دارم 17 هزارتا تقریبا کار کرده ، حدودا 7 هزار تاست که فرمان ماشین خیلی زیاد تو جاده تمایل به سمت راست داشت ، بردم نمایندگی گفتن فرمان میزون هست لاستیکها را جلو عقب با هم عوض کردن منتهی کشیدن فرمان کمتر شد ولی باز هست دوبارم بیرون بردم گفتن اوکی هست کسی مشکل من را داشته ؟
تندر یک مقدار خیلی کوچیک به راست می کشه ولی اصلا آزار دهنده نیست و باید خیلی توی نخش بری تا متوجه بشی
اگر زیاد به راست می کشه مطمئنا از لاستیک هست
این مورد در لاستیک های ایرانی و ژاپنی(کلا لاستیک های با عمر بالا و اصطلاحا خشک و محکم) زیاد دیده میشه و در کره ای ها کمتر
آلان زیر سورن توربو لاستیک سومیتومو ژاپن دارم هم خیلی خشکه و هم به سمت راست می کشه و 140 بیشتر هم که میرم فرمون میزنه ولی زیر تندر لاستیک رودستون N5000+ دارم بدون صدا و کشیدن و لرزش فرمون
فرمون من خیلی زیاد میگیره یک سمت و کاملا محسوسه و بخاطر وانت بودن لاستیکهای سواری نمیشه زیرش انداخت
مکس لود لاستیک سواری نهایت 560 کیلو هست در صورتی که لاستیک الان من جی تی رادیال 650 کیلو هست
اگر از لاستیکه که هیچ هر وقت تمام شد با یک لاستیک خوب جا بجا میکنم
سابقه استاده از رودستون 205 دارم لیزه متاسفانه
ارسال پست

بازگشت به “تندر90 - LOGAN”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 4 مهمان