مسایل و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده تندر 90

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
ess_1362
دنده 1
پست: 1515
تاریخ عضویت: 06 ژوئن 2013, 13:14
نوع خودرو: گاری چهار چرخ

Re: مسایل و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده تندر 90

پست توسط ess_1362 » 04 ژولای 2018, 21:37

Mmd_MW نوشته شده:
04 ژولای 2018, 21:00
دوستان یه مارک ترموستات و ضدیخ خوب معرفی کنید
ممنون
ترموستات را از ایساکو بگیر توی بسته بندی خودشون
ضد یخ هم بستگی به بودجه داره
اگر از نظر مالی مشکلی نداری همون گلیسول رنو بگیر قبل از گرونی دلار دو لیتری حدود 50 بود
در مقام بعدی هم ایرانول هایپر هست که من سال 92 آخرین باری که تونستم بخرم 4 لیترش را 35 گرفتم
بعدش هم می تونی از محصولات بهران استفاده کنید
و در نهایت توصیه می کنم سمت کاسپین نرید
نمایه کاربر
Mmd_MW
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 58
تاریخ عضویت: 26 مارس 2011, 18:12
نوع خودرو: پراید
محل اقامت: Top Gear

Re: مسایل و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده تندر 90

پست توسط Mmd_MW » 11 ژولای 2018, 20:26

سلام
ترموستات و مایع خنک کننده تعویض شد
ترموستات فابریک خودش انداختم ساخت فرانسه
ضدیخ هم مارک رنو
حالا از موقعی که ترموستات عوض کردم حس میکردم که زیر پا دقیقا همون جایی که کانال هوای بخاریه گرمه انگار پیچ تنظیم روی قرمز باشه امروز دست گرفتم به اونجا ۲ تا لوله که فکر کنم فلزی بودن به دستم خوردن و خیلی داغ بودن و علت اون گرما هم همین دوتا لوله بود حالا ایا این طبیعیه چون فکر میکنم قبلش اینجوری نبود
ess_1362
دنده 1
پست: 1515
تاریخ عضویت: 06 ژوئن 2013, 13:14
نوع خودرو: گاری چهار چرخ

Re: مسایل و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده تندر 90

پست توسط ess_1362 » 12 ژولای 2018, 06:47

Mmd_MW نوشته شده:
11 ژولای 2018, 20:26
سلام
ترموستات و مایع خنک کننده تعویض شد
ترموستات فابریک خودش انداختم ساخت فرانسه
ضدیخ هم مارک رنو
حالا از موقعی که ترموستات عوض کردم حس میکردم که زیر پا دقیقا همون جایی که کانال هوای بخاریه گرمه انگار پیچ تنظیم روی قرمز باشه امروز دست گرفتم به اونجا ۲ تا لوله که فکر کنم فلزی بودن به دستم خوردن و خیلی داغ بودن و علت اون گرما هم همین دوتا لوله بود حالا ایا این طبیعیه چون فکر میکنم قبلش اینجوری نبود
طبیعی هست
تندر(و بیشتر ماشین های این رده قیمتی) شیر مسدود کننده بخاری ندارند و آب گرم در چهار فصل سال در درون بخاری جریان داره
قبلا هم این گرما وجود داشته ولی شما توجه نکردید الان هم توجه نکنید
پسر آرش
پست: 2
تاریخ عضویت: 16 ژولای 2018, 16:42
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مسایل و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده تندر 90

پست توسط پسر آرش » 16 ژولای 2018, 16:56

سلام . ماشینم ال نود مدل 95 هست. بعد اینکه کولر روشن میکنم بعد ی مدتی میبینم از منبع اگزوز عقب اب میچکد نمیدونم از خودش میچکد یا از بالاش. ایا چکیدن اب بعد روشن کردن کولر طبیعیه؟ لطفا راهنمایی کنین. سپاس...[
نمایه کاربر
Aali
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 930
تاریخ عضویت: 01 آگوست 2008, 00:25
نوع خودرو: تندر90E2LP,تندر+AT

Re: مسایل و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده تندر 90

پست توسط Aali » 18 ژولای 2018, 03:04

farshid37 نوشته شده:
27 ژوئن 2018, 21:06
abbasGT نوشته شده:
27 ژوئن 2018, 19:53
پولی خاردار دیگه مشکلی واست درست نمیکنه . فقط اگه خراب بشه موقع فرمان گرفتن و یا کولر گرفتن صدای جیغ میده که نشانه رد کردن قسمت لاستیکی داخا اون هست که باید عوض بشه. البته چون عمر زیادی داره مکانیک زمان تعویض تسمه تایم بابازدید چشمی متوجه میشه .
ممنون از پاسختون. چند سال پیش که فولی عوض شد احتمالا مدل خار دار بود ولی سال پیش مکانیگ گفت باید دنده سر میل لنگ هم با مدل خار دار عوض بشه که کالایی شبیه مدل زیر رو خریدم و با فابریکش عوض کرد. پس زیاد نگران نباشم؟
https://renaultcar.ir/shop/%D9%82%D8%B7 ... 9%84%DB%8C
سلام, دوست عزیز هر کی به شما گفته پولی خاردار, از ال90 هیچی سرش نمی شده. همونطوریکه مکانیکتون گفته اونیکه باخار و بدون خار داره دنده سر میل لنگه, من خودم مدل 87 دارم واین مسئله مربوط به 86 و بعضی 87 ها میباشد. بر خلاف فرمایش دوستان اگر رویه صحیح شرکتی اش را بخواهید بدانید کیت تسمه تایم باضافه پولی سر میل لنگ و کیت تسمه دینام باید همزمان و هر 60000 کیلومتر یا 3 سال (هرکدام زودتر برسد) تواما عوض شوند که معمولا کسی چنین دقتی را بخرج نمیدهد. پولی را هم که شما اشتباها توپر مینامید پولی 3 تیکه است و جنس توصیه شده برای کولر دارها و پولی دو تیکه که الان مرسوم شده جنس توصیه شده برای بدون کولرهاست منتهی چون پولی توپر اصلی و نو موجود نیست از اینها استفاده میشود. با توجه به توصیه کمپانی الان حتی مدتی از زمان تعویض پولی تان گذشته و سریعتر به فکر تعویض آن باشید والا رد کردن تایم و کج شدن سوپاپ و هزینه سنگین تعمیر موتور بزودی در راه است...... موفق باشید.
sid
شروع حركت
پست: 24
تاریخ عضویت: 04 سپتامبر 2017, 14:18
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مسایل و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده تندر 90

پست توسط sid » 18 ژولای 2018, 07:21

Aali نوشته شده:
18 ژولای 2018, 03:04
farshid37 نوشته شده:
27 ژوئن 2018, 21:06
abbasGT نوشته شده:
27 ژوئن 2018, 19:53
پولی خاردار دیگه مشکلی واست درست نمیکنه . فقط اگه خراب بشه موقع فرمان گرفتن و یا کولر گرفتن صدای جیغ میده که نشانه رد کردن قسمت لاستیکی داخا اون هست که باید عوض بشه. البته چون عمر زیادی داره مکانیک زمان تعویض تسمه تایم بابازدید چشمی متوجه میشه .
ممنون از پاسختون. چند سال پیش که فولی عوض شد احتمالا مدل خار دار بود ولی سال پیش مکانیگ گفت باید دنده سر میل لنگ هم با مدل خار دار عوض بشه که کالایی شبیه مدل زیر رو خریدم و با فابریکش عوض کرد. پس زیاد نگران نباشم؟
https://renaultcar.ir/shop/%D9%82%D8%B7 ... 9%84%DB%8C
سلام, دوست عزیز هر کی به شما گفته پولی خاردار, از ال90 هیچی سرش نمی شده. همونطوریکه مکانیکتون گفته اونیکه باخار و بدون خار داره دنده سر میل لنگه, من خودم مدل 87 دارم واین مسئله مربوط به 86 و بعضی 87 ها میباشد. بر خلاف فرمایش دوستان اگر رویه صحیح شرکتی اش را بخواهید بدانید کیت تسمه تایم باضافه پولی سر میل لنگ و کیت تسمه دینام باید همزمان و هر 60000 کیلومتر یا 3 سال (هرکدام زودتر برسد) تواما عوض شوند که معمولا کسی چنین دقتی را بخرج نمیدهد. پولی را هم که شما اشتباها توپر مینامید پولی 3 تیکه است و جنس توصیه شده برای کولر دارها و پولی دو تیکه که الان مرسوم شده جنس توصیه شده برای بدون کولرهاست منتهی چون پولی توپر اصلی و نو موجود نیست از اینها استفاده میشود. با توجه به توصیه کمپانی الان حتی مدتی از زمان تعویض پولی تان گذشته و سریعتر به فکر تعویض آن باشید والا رد کردن تایم و کج شدن سوپاپ و هزینه سنگین تعمیر موتور بزودی در راه است...... موفق باشید.
با سلام خدمت شما دوست عزیز و سایر دوستان محترم
فرمایش شما دقیقا درسته در مورد دنده سر میلنگ باید با نمونه خاردار در زمان تعویض تسمه تایم تعویض بشه همون طور که فرمودید شامل مدل های 86 و 87 میشه و در مدلهای بالاتر اصلاح و از دنده سر میل لنگ خار دار استفاده شده و بسیار مطمعن تره .ولی مشکلی که در مورد پولی سر میل لنگ هستش اون مدل اصلی که تو پره و جای شیار هم نداره روش و در مدلهای 86 و 87 هست اصلا پیدا نمی شه . خود رو بنده هم مدل 86 در کیلومتر هفتاد هزار پولی دچار هرزگردی شد و دود از اون بلند شد که سریع کولر را خاموش کردم بعد برای خریدش که رفتم کل بازار را گشتم اصلا اون نمونه اصلی وجود نداشت دو مدل بود به اسم اصلی یکی با جعبه رنو ساخته شده در آلمان تو پر بود و جای شیار روی پولی داشت که باز اون هم با اصلی روی خودرو فرق داشت و یکی پولی تو خالی که شما هم در موردش توضیح فرمودید اون هم جای شیار را داشت روی پولی . نمونه آلمانی را چند نفرفروشنده لوازم مگان و تندر و همچنین دوستان مکانیکم توصیه نکردند و گفتند این نوع پولی هم دچار مشکل میشه زود و حتی خود کار خانه هم استفاده نمیکنه و در مورد جمع آوری اونها از نمایندگی های بخشنامه داده ولی نمونه معروف به توخالی یا همون برای بدون کولر ها گقتند مشکل نداره و میشه برای با کولر ها هم استفاده کرد و شرکت هم الان همین ها را می بنده و چون من می خواستم برابر نمونه اصلی خود ماشین باشه وتوپر یه نمونه ساخت ترکیه پیدا کردم مار ک یوچل
اون هم الان بعد از حدود دو سال و نیم کارکرد دچار مشکل اساسی شدو باورتون شاید نشه اون هرزگردی نکرد دیگه ولی در سفری که چند روز پیش به شما ل داشتم به طور ناگهانی دو تیکه شد یعنی یه قسمت روی اون از منجید جدا شده بود و یه قسمت روی سر میلنگ مونده بود قسمت جدا شده افتاد روی سینی زیر ماشین و تسمه هم جدا شده گیر کرده بود به قطعات دیگه جالب این بود این اتفاق تا ایستادیم برای چند دقیقه استراحت افتاد و قبلش هیچ علائمی نداشت و حتی کولر روشن و خیلی خنک بود. ولی خدا را شکر هیچ آسیبی به موتور و قسمت تسمه تایم وارد نشده بود فقط کمی روی قاب تسمه را زخمی کرده بود خلاصه بعد از کلی درد سر همون نمونه توخالی اصلی رنو را خریدم به قیمت دویست هزار تومان دادم همون جا عوض کردند از کار اون مکانیک هم اصلا خوشم نیومد بلد نبود تسمه دینام را هم حتی درست جا بزنه و با سختی با راهنمایی خودم جا زد. دست به قسمت تسمه تایم و قاب اون و هرزگردهای دیگه نزدیم به نظر شما قاب تسمه تایم که زخمی شده بود یا حتی خود تسمه و متعلقاتش که هنوز زمان و کیلومتر تعویض ده هزار تا مونده را هم عوض کنم با توجه با اینکه این اتفاق دوبار تا حالا افتاده ؟ این پولی های معروف به توخالی به نظر تون کاملا جواب گو هست مشکلی نداره به خاطر دو تکه بودنش ؟بعد این شیار روی پولی برا چی هستش چون نمونه اصلی فابریک این شیار را نداشت ؟ الان یه شرکت ایرانی به اسم بهین سرما آدرسش توی وب هست پولی تولید میکنه برای اکثر خود رو ها با پنج سال گارانتی بیمه ایران نظرتون در موردش چیه اطلاعاتی در مورد این نوع پولی دارید ظاهرا کولر را هم بهنیه میکنه و خیلی تبلیغ کرده در موردش ؟ عذر خواهی می کنم که مطالبم یک مقدار طولانی شد گفتم این تجربه راهم به اشتراک بگذارم شاید به درد دوستان دیگه هم بخوره و از تجربه و راهنمایی سایر دوستان هم استفاده کنیم . ممنون و متشکر.http://www.noyankhodro.com/page/27/%D8% ... 9%85%D8%A7
sid
شروع حركت
پست: 24
تاریخ عضویت: 04 سپتامبر 2017, 14:18
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مسایل و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده تندر 90

پست توسط sid » 18 ژولای 2018, 08:22

با سلام مجدد این هم مشخصات
پولی بهین سرما هست http://www.noyankhodro.com/product/35/% ... %D9%84-90-
پسر آرش
پست: 2
تاریخ عضویت: 16 ژولای 2018, 16:42
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مسایل و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده تندر 90

پست توسط پسر آرش » دیروز, 22:49

سلام . ماشینم ال نود مدل 95 هست. بعد اینکه کولر روشن میکنم بعد ی مدتی میبینم از منبع اگزوز عقب اب میچکد نمیدونم از خودش میچکد یا از بالاش. ایا چکیدن اب بعد روشن کردن کولر طبیعیه؟ لطفا راهنمایی کنین. سپاس...
نمایه کاربر
abbasGT
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 834
تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2009, 16:57
نوع خودرو: LOGAN AUTO

Re: مسایل و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده تندر 90

پست توسط abbasGT » دیروز, 22:58

پسر آرش نوشته شده:
دیروز, 22:49
سلام . ماشینم ال نود مدل 95 هست. بعد اینکه کولر روشن میکنم بعد ی مدتی میبینم از منبع اگزوز عقب اب میچکد نمیدونم از خودش میچکد یا از بالاش. ایا چکیدن اب بعد روشن کردن کولر طبیعیه؟ لطفا راهنمایی کنین. سپاس...
این آب تقطیر شده اواپراتور داخل اتاق هست که توسط یک شیلنگ به بیرون اتاق هدایت شده و دقیقا جایی مابین مبنع اگزوز میریزه که شما تصور میکنی از منبع اگزوز 300درجه آب میریزه . بله طبیعی هست سیستم تبرید تراکمی علاوه بر سرمایش رطوبت هم از محیط میگیره
نمایه کاربر
abbasGT
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 834
تاریخ عضویت: 28 دسامبر 2009, 16:57
نوع خودرو: LOGAN AUTO

Re: مسایل و مشکلات مربوط به سیستم خنک کننده تندر 90

پست توسط abbasGT » دیروز, 23:02

Mmd_MW نوشته شده:
04 ژولای 2018, 21:00
دوستان یه مارک ترموستات و ضدیخ خوب معرفی کنید
ممنون
ترموستات اورجینال خودش . ضدیخ هم شرکت های داخلی در یک سطح هستن . اگه گیرت آمد محلول 50 50 بگیر که نیاز به اضافه کردن آب نداری و میتونی مستقیم به داخل رادیاتور بریزی
ارسال پست

بازگشت به “تندر90 - LOGAN”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان