مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
davo0d-s000t
دنده 3
پست: 3268
تاریخ عضویت: 18 ژوئن 2010, 17:36
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: 0.5جهان

Re: مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

پست توسط davo0d-s000t » 26 ژولای 2018, 05:45

سلام
دوستان یک ال90 مدل86هست با کارکرد حدود250هزارکیلومترe1. حدودا یکسالی هست که ماشین با استارت اول روشن نمیشه و باید2یا3بار استارت زد تا روشن بشه.شمع و پمپ بنزین و فیلتر هم تعویض شدن و همچنان مشکل پا برجاست
اگر از دوستان کسی تجربه ای داره ممنون میشم راهنمایی کنید
فقط اروپایی
امیر-
يار همراه
پست: 923
تاریخ عضویت: 12 ژانویه 2016, 04:05
نوع خودرو: لوگان - پرایدو

Re: مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

پست توسط امیر- » 26 ژولای 2018, 12:24

davo0d-s000t نوشته شده:
26 ژولای 2018, 05:45
سلام
دوستان یک ال90 مدل86هست با کارکرد حدود250هزارکیلومترe1. حدودا یکسالی هست که ماشین با استارت اول روشن نمیشه و باید2یا3بار استارت زد تا روشن بشه.شمع و پمپ بنزین و فیلتر هم تعویض شدن و همچنان مشکل پا برجاست
اگر از دوستان کسی تجربه ای داره ممنون میشم راهنمایی کنید
آيا با استارت اول يا دوم در موقع موتور كاملن سرد ( استارت صبح گاهي) ماشين يه پت مكنه و خاموش ميشه؟
اگه جواب آري هست ، سنسور دماي آب تعويض كنيد مشكل حل ميشه.
مرگ عده اي از انسان ها مثل كاه سبك و مرگ پاره اي ديگر مثل كوه سنگين
نمایه کاربر
davo0d-s000t
دنده 3
پست: 3268
تاریخ عضویت: 18 ژوئن 2010, 17:36
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: 0.5جهان

Re: مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

پست توسط davo0d-s000t » 26 ژولای 2018, 20:19

سلام ممنون از پاسختون
در حالت سرد و گرم همین حالت هست و پت پت هم نمیکنه و اصلا روشن نمیشه با استارت اول
فقط اروپایی
نمایه کاربر
Hamid-FTN
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 661
تاریخ عضویت: 09 ژولای 2013, 10:38
نوع خودرو: L90 E2LP_EF7 CNG 16
محل اقامت: مشهد
تماس:

Re: مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

پست توسط Hamid-FTN » 26 ژولای 2018, 21:06

davo0d-s000t نوشته شده:
26 ژولای 2018, 20:19
سلام ممنون از پاسختون
در حالت سرد و گرم همین حالت هست و پت پت هم نمیکنه و اصلا روشن نمیشه با استارت اول
فشار ریل سوخت رو اندازه گیری کنین
هرگز مگو ، خدا من يك مشكل بزرگ دارم
Never Say , God I have a big problem
به مشكل بگو ، من يك خداي بزرگ دارم
Say Problem , I have a Great God
omranka
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 58
تاریخ عضویت: 18 آگوست 2013, 00:35
نوع خودرو: L 90

Re: مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

پست توسط omranka » 26 ژولای 2018, 23:03

davo0d-s000t نوشته شده:
26 ژولای 2018, 20:19
سلام ممنون از پاسختون
در حالت سرد و گرم همین حالت هست و پت پت هم نمیکنه و اصلا روشن نمیشه با استارت اول
ماشین من مدل 87 کیلومتر 100 هزار پمپ بنزینش تو جاده سوخت و مغزیش رو همونجا عوض کردم از اون موقع واسه من هم استارت اول روشن نمیشه البته اگه ماشین گرم باشه معمولا روشن میشه ولی مثلا الان که تابستونم هست اگه بعد دو سه ساعت استارت بزنم استات اول روشن نمیشه. شما کی پمپ بنزین رو عوض کردی آیا به صورت کیت عوض کردی یا مث من فقط مغزی؟
نمایه کاربر
smm_parse
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 247
تاریخ عضویت: 19 ژولای 2014, 15:12
نوع خودرو: LOGAN-E2LP .Seyed

Re: مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

پست توسط smm_parse » 28 ژولای 2018, 13:07

sid نوشته شده:
21 ژولای 2018, 08:47
farshid37 نوشته شده:
20 ژولای 2018, 13:43
من نظرات دوستان رو در مورد فولی سر میلنگ خوندم ولی هنوز متوجه نشدم با توجه به اینکه دنده سر میلنگ ماشین رو عوض کردم و از نوع خار دار بسته شد. حالا هنوز در صورت بریدن فولی امکان لطمه به تسمه تایم وجود داره؟ اصلا کار اون خار چیه و بودنش چه نقشی داره؟ از تعویض فولی رو تقریبا 70 تا 80 هزار کیلومتر گذشته الان لازم هست تعویض بشه؟ ممنون از راهنماییتون.
با سلام خدمت شما دوست عزیز و سایر دوستان محترم
این موضوع مورد سوال برای بنده هم هست در مور د شیار روی پولی ؟
ولی در مورد دنده سر میلنگ باید با نمونه خاردار در زمان تعویض تسمه تایم تعویض بشه شامل مدل های 86 و 87 میشه و در مدلهای بالاتر اصلاح و از دنده سر میل لنگ خار دار استفاده شده و بسیار مطمعن تره .ولی مشکلی که در مورد پولی سر میل لنگ هستش اون مدل اصلی که تو پره و جای شیار هم نداره روش و در مدلهای 86 و 87 هست اصلا پیدا نمی شه . خود رو بنده هم مدل 86 در کیلومتر هفتاد هزار پولی دچار هرزگردی شد و دود از اون بلند شد که سریع کولر را خاموش کردم بعد برای خریدش که رفتم کل بازار را گشتم اصلا اون نمونه اصلی وجود نداشت دو مدل بود به اسم اصلی یکی با جعبه رنو ساخته شده در آلمان تو پر بود و جای شیار روی پولی داشت که باز اون هم با اصلی روی خودرو فرق داشت و یکی پولی تو خالی که اون هم جای شیار را داشت روی پولی . نمونه آلمانی را چند نفرفروشنده لوازم مگان و تندر و همچنین دوستان مکانیکم توصیه نکردند و گفتند این نوع پولی هم دچار مشکل میشه زود و حتی خود کار خانه هم استفاده نمیکنه و در مورد جمع آوری اونها از نمایندگی تعمیراتی بخشنامه داده ولی نمونه معروف به توخالی یا همون برای بدون کولر ها گقتند مشکل نداره و میشه برای با کولر ها هم استفاده کرد و شرکت هم الان همین ها را می بنده و چون من می خواستم برابر نمونه اصلی خود ماشین باشه وتوپر یه نمونه ساخت ترکیه پیدا کردم مار ک یوچل
اون هم الان بعد از حدود دو سال و نیم کارکرد دچار مشکل اساسی شدو باورتون شاید نشه اون هرزگردی نکرد دیگه ولی در سفری که چند روز پیش به شما ل داشتم به طور ناگهانی دو تیکه شد یعنی یه قسمت روی اون از منجید جدا شده بود و یه قسمت روی سر میلنگ مونده بود قسمت جدا شده افتاد روی سینی زیر ماشین و تسمه هم جدا شده گیر کرده بود به قطعات دیگه جالب این بود این اتفاق تا ایستادیم برای چند دقیقه استراحت افتاد و قبلش هیچ علائمی نداشت و حتی کولر روشن و خیلی خنک بود. ولی خدا را شکر هیچ آسیبی به موتور و قسمت تسمه تایم وارد نشده بود فقط کمی روی قاب تسمه را زخمی کرده بود خلاصه بعد از کلی درد سر همون نمونه توخالی اصلی رنو را خریدم به قیمت دویست هزار تومان دادم همون جا عوض کردند از کار اون مکانیک هم اصلا خوشم نیومد بلد نبود تسمه دینام را هم حتی درست جا بزنه و با سختی با راهنمایی خودم جا زد. دست به قسمت تسمه تایم و قاب اون و هرزگردهای دیگه نزدیم به نظر شما دوستان قاب تسمه تایم که زخمی شده بود یا حتی خود تسمه و متعلقاتش که هنوز زمان و کیلومتر تعویض ده هزار تا مونده را هم عوض کنم با توجه با اینکه این اتفاق دوبار تا حالا افتاده ؟ این پولی های معروف به توخالی به نظر تون کاملا جواب گو هست مشکلی نداره به خاطر دو تکه بودنش برای تندر های کوار دار ؟بعد این شیار روی پولی برا چی هستش چون نمونه اصلی فابریک این شیار را نداشت ؟ الان یه شرکت ایرانی به اسم بهین سرما آدرسش توی وب هست پولی تولید میکنه برای اکثر خود رو ها با پنج سال گارانتی بیمه ایران نظرتون در موردش چیه اطلاعاتی در مورد این نوع پولی دارید ظاهرا کولر را هم بهنیه میکنه و خیلی تبلیغ کرده در موردش ؟ عذر خواهی می کنم که مطالبم یک مقدار طولانی شد گفتم این تجربه راهم به اشتراک بگذارم شاید به درد دوستان دیگه هم بخوره و از تجربه و راهنمایی سایر دوستان هم استفاده کنیم در این مورد
. ممنون و متشکر. این هم آدرس سایتش :http://www.noyankhodro.com/page/27/%D8% ... 9%85%D8%A7
این هم مشخصات پولی بهین سرما هست:

http://www.noyankhodro.com/product/35/% ... %D9%84-90-
سلام آقا سعید عزیز
نزدیک به 4 سال و 40 هزار کیلومتر با پولی سر میلنگ مدل E0 که شما میفرمایید مدل شیاردار (اون موقع هم بهم گفتن این پولی تا 120 هزارتا تایید هست)
یعنی پولی سرمیلنگ تو خالی و کامل فلزی روی تندر مدل 87 E2 دارم استفاده میکنم
تا الان شکرخدا مشکلی نداشتم
فقط تو بحث تخته گاز کردن لحضه ای کولر رو از مدارخارج میکنه .که اونم بخاطر کلاچ کمپرسور هست
ببینید روی میلنگ یه شیار خورده و داخلش یک قطعه نصب شده که زمانیکه پولی روی شفت میلنگ نصب میشه اون قطعه مثل یک ناخنک داخل پولی سرمیلنگ قرار میگیره (داخل شیار ) .باعث میشه اگر کمی پیچ فولی هم شل شد.هرز نچرخه
شكرريز
پست: 4
تاریخ عضویت: 10 آپریل 2009, 08:22

Re: مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

پست توسط شكرريز » 10 آگوست 2018, 14:47

امیر- نوشته شده:
21 می 2017, 22:32
1-پمپ بنزین برای خنک شدن احتیاج داره درون بنزین باشه تا خنک بشه و از نیم سوز شدن آن جلوگیری بشه
شما اگه همیشه نگذارید تا ته بانک بنزین تمام بشه بعد بنزین بزنید هیچ وقت پمپ سوخت نمی‌سوزه.
هرگز هم لب تا لب لوله ورودی بنزین نزنید که کاتالیست خراب میشه.
2-اگه احساس می کنید که ماشینتان نسبت به قبل از تعویض مغزی پمپ بنزین پر شتاب‌تر شده بخاطر اینکه مغزی قبلی نیم سوز شده بوده و با قدرت کار نمیکرده و اون صدای بلندترش بخاطر همین بوده.
3-همه پمپ بنزین ها اول بر اثر گرم کارکردن نیم سوز میشن و اون صدایی که بهش عادت کرده بودید رو تولید می‌کنند و بعد اگه بازم ادامه بدید کامل سیم پیچیش میسوزه.
در کل اگه باک تان را انقدر خالی نگه دارید تا آستانه روشن شدن چراغ باک به مرور زمان 100% تضمینی میسوزه.
سلام بر همه دوستان
دو سه ماهی هست که ماشین من در بعضی شرایط ریپ میزند
مدل 88
کارکرد 148000
مدل e صفر
در ضمن درب پمپ بنزین زیر صندلی هم پیچی نیست .. با پیچهای آلن خورشیدی باز میشه یعنی یک رینگ آهنی پمپ رو نگه داشته

خلاصه حالاتی که تاحالا درک کردم اینهاست:
1- ماشین باید در هوای گرم مدتی کار کند تا ریپ بزند مثلا امروز صبح بعد از 200 کیلومتر از ساعت 6 حرکت کردم تازه ساعت 9 شروع کرد در حالی که دیروز که ساعت 2 عصر زیر افتاب راه افتادم بعد از 50 کیلومتر شروع شد ( امروز هم بعد از تعویض فیلتر بنزین سر ظهر ماشین را با یک ربع پر گاز رفتن توی اتوبانهای تهران تست کردم به ریپ افتاد)

2- در باک را باز میکنم با فشار زیاد هوا خارج میشود.

3- در سربالاییها این ریپ اتفاق می افتد احتمالا علت فشار بیشتر بر پدال گاز هست ..

4- وقتی این شرایط را ادامه میدهم ماشین رفته رفته قابلیت گاز دادن را از دست میدهد یعنی وقتی گاز میدهم دیگر گاز نمیخورد وقتی گاز را ول میکنم اروم گاز میخورد. با ادامه این شرایط ماشین بعد مثلا نیم ساعت یا کمتر ادامه مسیر در جاده رو به خاموشی میرود .


با مطالعه صفحات قبل و پرسیدن از دو نفر تعمیرکار گفتند که احتمال زیاد از پمپ بنزین هست


به نظر شما پمپ را کامل عوض کنم یا فقط موتور یا همون مغزی رو عوض کنم ( تعمیرکار میگفت همشو عوض کن فرقش بین 50 تا 250 تومن هست)

ممنونم میشوم راهنمایی بفرمایید. :hb:
farshid37
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 403
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2011, 14:17
نوع خودرو: تندر 90 - ریجو 200

Re: مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

پست توسط farshid37 » 10 آگوست 2018, 18:30

به نظرم مغزی رو فعلا عوض کنید. البته احتمال این هم هست که اصلا مشکل از جای دیگه باشه. ماشینم 87 هست شاید حدود سال89 دیدم موتور جون نداره کشیدم کنار و به امدادخودرو زنگ زدم. وانتی چیزی حالیش نبود گفت مغزی پمپت سوخته و درآورد و یکی دیگه دست دو که نمی دونم مال چه ماشینی بود بست جاش. ولی باز هم مشکل حل نشد. بکسل کرد مکانیکی معلوم شد کویل سوخته. خودش و مکانیکه شروع کردن که این مغزی بهتره و اون یکی عمرشو کرده و فقط پول مغزی رو بده. منم که خسته بودم حماقت کردم و قبول کردم. مغزی فابریکم گم شد بعد از مدتی. تا حالام اون تعویضی مشکلی نداشته. ولی زمستون که سفر طولانی داشتم یک مغزی پرایدی خریدم گذاشتم تو ماشین که تو راه نمونم. یبار دیگم حدود دو سال پیش ماشین کم جون شده بود و ریپ می زد. بعد کلی آزمایش و خطا معلوم شد یک کویل بدنش برق دزدی پیدا کرده و یک جورایی نیم سوز شده با عویضش مشکل حل شد. در ضمن استپر رو شستشو دادیئ؟ سلام هست؟
شكرريز
پست: 4
تاریخ عضویت: 10 آپریل 2009, 08:22

Re: مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

پست توسط شكرريز » 10 آگوست 2018, 18:58

farshid37 نوشته شده:
10 آگوست 2018, 18:30
به نظرم مغزی رو فعلا عوض کنید. البته احتمال این هم هست که اصلا مشکل از جای دیگه باشه. ماشینم 87 هست شاید حدود سال89 دیدم موتور جون نداره کشیدم کنار و به امدادخودرو زنگ زدم. وانتی چیزی حالیش نبود گفت مغزی پمپت سوخته و درآورد و یکی دیگه دست دو که نمی دونم مال چه ماشینی بود بست جاش. ولی باز هم مشکل حل نشد. بکسل کرد مکانیکی معلوم شد کویل سوخته. خودش و مکانیکه شروع کردن که این مغزی بهتره و اون یکی عمرشو کرده و فقط پول مغزی رو بده. منم که خسته بودم حماقت کردم و قبول کردم. مغزی فابریکم گم شد بعد از مدتی. تا حالام اون تعویضی مشکلی نداشته. ولی زمستون که سفر طولانی داشتم یک مغزی پرایدی خریدم گذاشتم تو ماشین که تو راه نمونم. یبار دیگم حدود دو سال پیش ماشین کم جون شده بود و ریپ می زد. بعد کلی آزمایش و خطا معلوم شد یک کویل بدنش برق دزدی پیدا کرده و یک جورایی نیم سوز شده با عویضش مشکل حل شد. در ضمن استپر رو شستشو دادیئ؟ سلام هست؟
ممنون از راهنماییتون
نه من هیچ قسمتی رو تست و تعویض نکردم بجز شمعها
اون چهارتا نکته ای که گفتم رو اگر بشه تحلیل کرد فکر کنم به جواب نسبتا درستی بشه رسید.

هنگام تعویض شمها کویلها رو نگاه میکردم .. یک چیزی شبیه گریس خشک شده ( یه چیز نارنجی یا قهوه ای روی بدنه استیل مانندش بود نمیدونم
به کسی هم نشون ندادم هنوز چون خودم عوض کردم
samanni
شروع حركت
پست: 21
تاریخ عضویت: 21 اکتبر 2013, 17:24
نوع خودرو: پارس تندر

Re: مسائل و مشكلات مربوط به موتور تندر 90 - لوگان

پست توسط samanni » 10 آگوست 2018, 19:59

سلام عزیزان تندر سوار
چند سوال و یا مشکل داشتم
ماشین مدل 95 هست و حدودا 30 هزار کارکرد
خیلی وسواس در نگهداری داشتم همیشه روغن 6 هزار تعویض شده و همچنین فیلترها
کلا کولر تندر از اول اونطور خوب سرد نمیکرد اما امسال واقعا تو شهر دیگه بهیچ وجه سرد نمیکنه اما تو جاده خوبه و راضی کننده اس
دوم مشکلی که جدیدا دارم حدود نیم ساعت که رانندگی میکنم و بعد ماشین رو خاموش میکنم فن همچنان روشن میمونه و بعد از مدتی خاموش میشه برا این مدت کم رانندگی احساس میکنم نباید انقدر موتور گرم کنه که بعد از خاموشی هم فن روشن باشه شاید البته بخاطر گرمای هوا باشه که واقعا این روزها گرم هست
کلا کنجکاو شدم رو این قضیه و گفتم اینجا مطرح کنم ایا این موارد عادی هست یا نه
راستش ماشین هنو تو گارانتی هست ولی راستش به نمایندگی زیاد اطمینان ندارم یبار برا تعویض لاستیک میل تعادل که نیم ساعت وقت میگیره یک روز ماشین رو نگهداشتند الان با این وضعیت میترسم ببرم نمایندگی چند تا قطعه رو هم با قطعات بی کیفیت تعویض کنن و شر بشه
ارسال پست

بازگشت به “تندر90 - LOGAN”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 4 مهمان