مصرف سوخت ريو

مباحث مربوط به خودروی ریو

مدیر انجمن: morbid

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
Vhid134
دنده 1
پست: 1917
تاریخ عضویت: 24 سپتامبر 2011, 18:06
نوع خودرو: RIO LS-L90 AT
محل اقامت: رشت

Re: مصرف سوخت ريو

پست توسط Vhid134 » 11 می 2016, 12:13

2arman0123 نوشته شده:
دقیقا فققققط از همین جایگاه بنزین میزنم و معروف شده به سوغات محله ! هرکی از فامیل میاد میگه بریم سر وقت سوغاتی :smile: :wink:
میانگین آخرین مصرف ریو خودم : (هر باک بنزین میانگین میگیرم )

میانگین مصرف توی تهران صدی 6.8 و جاده حدود 5.9

دوستان توجه داشته باشن که دقیقا هر پمپ بنزینی که بنزین میزنن ، علاوه بر کیفیت بنزینش ، میزان دزدی و ... هم تاثیر میزاره توی اشتباه شدن میزان مصرف ماشینتون .

گاهی وقتی که مجبور میشم از بنزین شهرستان ها و تو راهی ها استفاده کنم مصرف ماشین میشه 8 یا 9 و خوردی !! که حاکی از دزدی اون پمپ بنزین داره !
چون بنزین قبلشو جای اطمینانی (شهرک محلاتی) میزنم و از کیفیتش اطمینان دارم .
به نکته جالبی اشاره کردید در مورد کیفیت بنزین فکر نکنم دست خود جایگاه دار ها باشه(مگر این که قسمت توزیع پارتی داشته باشن) مثلا اینا درخواست یه تانکر بنزین میدن و شرکت نفت هم هرچی دم دستش باشه میده(به استثنائ سوپر که قیمتش فرق میکنه باقیشون مثل معمولی یا یورو 4چون تفاوت قیمت ندارند هرچی موجود بود میدن). بیشتر فکر کنم شانسی باشه .ولی کار درستیه جایگاه تو نشون دادن مصرف واقعی خیلی تاثیر داره یکیش همین اضافه نشون دادن پمپ ها ، یکی دیگه هم تمیز بودن تانکر های ذخیره است که باعث میشه کیفیت سوخت تغییر کنه(وجود اب یا اشغال در تانک بنزین) به تبع مصرف هم میره بالا.
Ri_mehdi_vo
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 59
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2016, 19:05
نوع خودرو: Rio
محل اقامت: البرز

Re: مصرف سوخت ريو

پست توسط Ri_mehdi_vo » 15 می 2016, 09:56

تهران تا شمال با بنزین سوپر 340 کیلومتر با 5 نفر و 100 کیلو بار
در مسیر رفت مصرف 18(سرپایینی زیاد) تا و برگشت 20.5(بالعکس)

مصرف رفت 5.3 !!!
برگشت برگشت 6
نمایه کاربر
M.V
فعال کلوپ ریو
پست: 5919
تاریخ عضویت: 26 فوریه 2012, 09:39
نوع خودرو: کیا ریو - رنو کپچر
محل اقامت: کرمان - جیرفت

Re: مصرف سوخت ريو

پست توسط M.V » 17 می 2016, 09:32

Ri_mehdi_vo گرامی
مصرف 18 و 20.5 :( :(
دوست عزیز حتما در اسرع وقت تشریف ببرید دیاگ و مصرف رو چک کنید با این اوصاف ورشکست خواهید شد
دیروز مسیر 490کیلومتری که 240 تا ازاون کوهستانی هست با کولر روشن و سرعت میانگین تقریبا 120 با بنزین معولی مصرف 6.2 رو داشتم
دکتر شریعتی:اگر قادر نیستی خود را بالا ببری همانند سیبی باش که با افتادنش اندیشه ای را بالابرد
Ri_mehdi_vo
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 59
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2016, 19:05
نوع خودرو: Rio
محل اقامت: البرز

Re: مصرف سوخت ريو

پست توسط Ri_mehdi_vo » 17 می 2016, 09:37

M.V نوشته شده:Ri_mehdi_vo گرامی
مصرف 18 و 20.5 :( :(
دوست عزیز حتما در اسرع وقت تشریف ببرید دیاگ و مصرف رو چک کنید با این اوصاف ورشکست خواهید شد
دیروز مسیر 490کیلومتری که 240 تا ازاون کوهستانی هست با کولر روشن و سرعت میانگین تقریبا 120 با بنزین معولی مصرف 6.2 رو داشتم
آقا محمود عزیز من اول کل مصرف رو(18 و 20) نوشتم بعد پائین میانگین مصرف رو که در حالت بد 6 در 100 و حالت خوب 5.2 در 100
mojtaba984
پست: 1
تاریخ عضویت: 24 می 2016, 19:18
نوع خودرو: ریو

Re: مصرف سوخت ريو

پست توسط mojtaba984 » 24 می 2016, 19:26

دوستان .وایرهای که به کول میرسن رو باید دقت کنیم شماره کنار کول نوشته شده و شمع شماره 1 سمت چپ هست.این موضوع رو خیلی از تعمیر کارا نمیدونن و باعث بالا رفتن سوخت ماشین میشه .لطفا اگر تجربه دارین بگین . سپاس
نمایه کاربر
Vhid134
دنده 1
پست: 1917
تاریخ عضویت: 24 سپتامبر 2011, 18:06
نوع خودرو: RIO LS-L90 AT
محل اقامت: رشت

Re: مصرف سوخت ريو

پست توسط Vhid134 » 24 می 2016, 21:03

mojtaba984 نوشته شده:دوستان .وایرهای که به کول میرسن رو باید دقت کنیم شماره کنار کول نوشته شده و شمع شماره 1 سمت چپ هست.این موضوع رو خیلی از تعمیر کارا نمیدونن و باعث بالا رفتن سوخت ماشین میشه .لطفا اگر تجربه دارین بگین . سپاس
سلام
کوئل ریو از نوع دوبل هست که در یک زمان دو جرقه برای دو سیلندر ارسال میکنه. سیلندر 1و4 با هم و سیلندر 2و3 هم با هم. مثلا تو سیلندر 1 وقتی جرقه زده میشه که در انتهای سیکل تراکم هست و باعث انفجار میشه ودر همان زمان در سیلندر 4 که در حال تخلیه دود هست(جرقه هدر میره وکاری انجام نمیده). به همین ترتیب در مورد سیلندر 2و3 .اگه وایر دوسیلندری که باهم جرقه میزنند جابجا بشه مشکلی نداره ولی اگه مثلا از کوئل 1و4 به 1و2 وصل بشه موتور 3 و با سرو صدا کار میکنه.

نکته در مورد کوئل دوبل: در موتور های 4 سیلندر 4 زمانه در هر دورچرخش میل لنگ دو جرقه توسط کوئل تامین میشه . یعنی کوئل 2 بار شارژ ودشارژ میشه، زمان در این میان بسیار مهم هست چون با طولانی تر شدن زمان شارژ کوئل ولتاژ بالاتری تولیدو جرقه قوی تری خواهیم داشت که این جرقه قوی توی بهتر سوختن سوخت تاثیر زیادی داره. مثلا در دور 3000 ، کوئل 6000 بار در دقیقه باید شارژ و دشارژ بشه (هر شارژ درحدود یک صدم ثانیه(0.01) طول می کشه). حالا اگه دور بره بالا مثلا به 5000 برسه کوئل 10000بار شارژ خواهد داشت که برای هر شارژ فقط شش هزارم ثانیه(0.006) وقت داره. لذا مثل دور 3000 خوب شارژ نمیشه و با افت ولتاژ و کاهش کیفیت جرقه، کاهش توان و افزایش سوخت روبرو می شیم . بنابراین مهندسین خودروایی اومدن و از دو کوئل دو قلو که به کوئل دوبل معروف هستن استفاده کردن .یعنی دو سیلندر یک کوئل دارند و دو سیلندر دیگه یک کوئل دیگه(که در کنار هم قرار دارند) . با این کار زمان شارژ کوئل رو دو برابر کردن یعنی در دور 3000 زمان شارژ به 0.02 و در دور 5000 به 0.012 افزایش پیدا کرده. بعد ها سیستم یک کوئل برای هر سیلندر ابداع شد که بازده ان به مراتب بیشتر از کوئل دوبل هست وزمان رو باز دوبرابر کرد . در دور 3000 زمان شارژ 0.04 ودر دور 5000 زمان 0.024 ثانیه (یعنی در دور 5000 جرقه این کوئل از دور 3000 کوئل تکی 2.5 برابر بهتر خواهد بودو یا معادل دور 3000 کوئل دوبل هستش). ریو از جمله ماشین های دارای کوئل دوبل هست و ال90 و206 از جمله ماشین های هر سیلندر یک کوئل. در این سیستم از طرفی چون هر سیلندر دارای یک کوئل شده دیگه نیازی به وایر شمع دیده نشد و کوئل مستقیما به بالای شمع وصل میشه و بدون واسطه برق رو به شمع میرسونه که باز هم تو بالا بردن بازده موثر هست.
مدت هاست که به تبدیل کوئل دوبل به سیستم هر سیلندر یک کوئل دارم فکر میکنم ولی به دلیل ارسال برق اولیه کوئل از ECU بطور همزمان برای دوسیلندر به نظرم امکان پذیر نباشه.
نمایه کاربر
M.V
فعال کلوپ ریو
پست: 5919
تاریخ عضویت: 26 فوریه 2012, 09:39
نوع خودرو: کیا ریو - رنو کپچر
محل اقامت: کرمان - جیرفت

Re: مصرف سوخت ريو

پست توسط M.V » 24 می 2016, 21:32

Vhid134 گرامی
تشکر بابت اطلاعات مفیدتون
به نظر من با تغییر برنامه ECU یا استفاده از ECU های قابل برنامه ریزی کار شدنی خواهد بود ولی علم و امکانات خاص خودش رو میخواد
دکتر شریعتی:اگر قادر نیستی خود را بالا ببری همانند سیبی باش که با افتادنش اندیشه ای را بالابرد
نمایه کاربر
Vhid134
دنده 1
پست: 1917
تاریخ عضویت: 24 سپتامبر 2011, 18:06
نوع خودرو: RIO LS-L90 AT
محل اقامت: رشت

Re: مصرف سوخت ريو

پست توسط Vhid134 » 24 می 2016, 21:42

M.V نوشته شده:Vhid134 گرامی
تشکر بابت اطلاعات مفیدتون
به نظر من با تغییر برنامه ECU یا استفاده از ECU های قابل برنامه ریزی کار شدنی خواهد بود ولی علم و امکانات خاص خودش رو میخواد
سلام محمود جان
بله کار نشد نداره ولی هدف این بود که بدون دستکاری و یا صرف هزینه زیاد به نتیجه خوبی برسیم .
(در مورد سیم گاز کاری انجام ندادی )
نمایه کاربر
M.V
فعال کلوپ ریو
پست: 5919
تاریخ عضویت: 26 فوریه 2012, 09:39
نوع خودرو: کیا ریو - رنو کپچر
محل اقامت: کرمان - جیرفت

Re: مصرف سوخت ريو

پست توسط M.V » 24 می 2016, 21:55

Vhid134 گرامی
ارسال کردم خدمتتون ولی خوب سرعت شما بیشتر بود (ضمنا این تراکتور سازی هم اخری رو نمیزنه راحت شیم)
دکتر شریعتی:اگر قادر نیستی خود را بالا ببری همانند سیبی باش که با افتادنش اندیشه ای را بالابرد
نمایه کاربر
8613187
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 338
تاریخ عضویت: 05 اکتبر 2008, 18:09
نوع خودرو: Rio Ls 89 abs
محل اقامت: 021

Re: مصرف سوخت ريو

پست توسط 8613187 » 10 ژولای 2016, 14:14

سلام

یه سوال بپرسم من

عمر متوسط کوئل حدودا چقدر هستش؟

قیمت کوئل ریو چنده؟

ممنون
كارداني مكانيك خودرو

اگه عاشقت نبودم *** پا نميداد اين ترانه
بي خيال بد بياري *** زنده باد اين عاشقانه
ارسال پست

بازگشت به “ریو Rio”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان