مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و ...)

مباحث مربوط به خودروی ریو

مدیر انجمن: hexagon

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و

پست توسط powerclutch » 24 می 2013, 13:11

sunmartin نوشته شده:پاور:سیم کلاچ دارای گردگیر هست و اون رو جا نزده چون اصلی خریدم
خوب برو بهش بگو چرا جا نزدی این همه هزینه کردی
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
نمایه کاربر
sunmartin
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 731
تاریخ عضویت: 26 آپریل 2012, 18:12
نوع خودرو: kia cerato
محل اقامت: baharestan

Re: مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و

پست توسط sunmartin » 24 می 2013, 14:57

خوب برو بهش بگو چرا جا نزدی این همه هزینه کردی
اگه مشکلی پیش نمیاد ...زیاد وترد نبود تازه خودم کمکش کردم اگه طور خاصی نیست که بی خیال این موضوع بشم و به صفحه کلاچ فکر کنم من متاسفانه صندوقم پر شده و هرکاری میکنم خالی نمیشه لطفا قیمت هارو بهم مسیج کنید
09375196906
نمایه کاربر
M.V
فعال کلوپ ریو
پست: 5921
تاریخ عضویت: 26 فوریه 2012, 09:39
نوع خودرو: کیا ریو - رنو کپچر
محل اقامت: کرمان - جیرفت

Re: مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و

پست توسط M.V » 25 می 2013, 11:50

احسان جان این گردگیر همونطور که از اسمش پیداست مانع از ورود گرد و غبار به داخل لوله محافظ سیم کلاچ میشه ونبودش به مرور زمان باعث سفتی سیم کلاچ میشه پس حتما درستش کن (خودتون هم میتونید کار خاصی نداره)
دکتر شریعتی:اگر قادر نیستی خود را بالا ببری همانند سیبی باش که با افتادنش اندیشه ای را بالابرد
نمایه کاربر
sunmartin
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 731
تاریخ عضویت: 26 آپریل 2012, 18:12
نوع خودرو: kia cerato
محل اقامت: baharestan

Re: مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و

پست توسط sunmartin » 25 می 2013, 16:57

(خودتون هم میتونید کار خاصی نداره)
با تشکر مضاعف ، بله اما من از اون قسمت گیج 2 رد کردم که بسیار زخیم هست و باید یه بار دیگه سیم کلاچ رو باز کنم که بلد نیستم و باید بازم به تعمیرگاه مراجعه کنم، میشونم از داخل کابین با یونولیت مسدودش کنم؟ الان گردگیر تو موتوره!! یارو یادش رفته از اتاق جا بندازه
نمایه کاربر
M.V
فعال کلوپ ریو
پست: 5921
تاریخ عضویت: 26 فوریه 2012, 09:39
نوع خودرو: کیا ریو - رنو کپچر
محل اقامت: کرمان - جیرفت

Re: مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و

پست توسط M.V » 25 می 2013, 19:13

احسان جان فکر کنم یه اشتباهی پیش اومده
منظور امیر خان (پاور کلاچ )و من از گردگیر یه تیکه لاستیک اکاردئونیه به طول 7الی 8سانت که انتهای سیم کلاچ روی گیر بکسه و با دوتا بست پرسی روی قسمت بدون محافظ قرار داره (نزدیک شافت کلاچ )
اگه اشتباه نکنم منظور شما لاستیک واشر مانندی که تو سوراخ بدنه میخوره و سیم از وسطش رد میشه
معمولا بخاطر رد کردن سیم دزد گیر و یا پروژکتور از این سوراخ نمیشه لاستیک رو جازد برای درست کردنش کار مکانیک نیست خودتون جای این سیمهای احتمالی رو از یه گوشه لاستیک با کاتر ببرید وبعد جاش بزنید برای بهتر جارفتنش کمی گریس به لبه هاش بزنید جامیره کمی بد دسته و لی شدنیه
دکتر شریعتی:اگر قادر نیستی خود را بالا ببری همانند سیبی باش که با افتادنش اندیشه ای را بالابرد
نمایه کاربر
Abo_mahsa
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 140
تاریخ عضویت: 26 اکتبر 2010, 10:41
نوع خودرو: پراید-ریو-؟
محل اقامت: دیار کاوه آهنگر

Re: مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و

پست توسط Abo_mahsa » 28 می 2013, 11:33

سلام
مدتیه هنگام شتاب گیری و تعویض دنده از 1 به 2 اگه در برداشتن پام از روی کلاچ دقت نکنم ماشین یه تکونی میخوره (مثل افراد تازه کار) در حالی سابقاً ماشین جون دارتر به راه می افتاد، علت چی میتونه باشه؟
mahdishams
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 752
تاریخ عضویت: 02 آپریل 2012, 15:18

Re: مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و

پست توسط mahdishams » 04 ژوئن 2013, 01:42

سلام
دوستان من هفته پیش یک ست کامل کلاچ از جناب امیر خان خریدم
من وقتی کلاچ دوست خوبم مصطفی خان رو زیر پام فشار دادم واقعا شکه شدم ولی از اون برام عجیب تر زمانی بود که دیسک وصفحه رو از جناب امیر خان گرفتم و دیدم کیفیت ساخت قطعاتش برام خیلی عجیبه من چون تو فنی حرفه ای هستم بالای 20 مدل کلاج دیدم ولی تا حالا این جوریش رو ندیده بودم
نمیدونم امیر خان این کلاچ ها رو از کجا تهیه میکنه ولی واقعا دستش درد نکنه هیچ وقت فکر نمی کردم می خواد چنین کلاچی برام تهیه کنه
دلم نیومد ازش عکس نزارم اگه عکس ها حجمش بالا هست شرمنده تا جایی که تونستم اندازه عکس ها رو کاهش دادم اگه حوصله داشتید حتما ببنید جالبه
تصویر
تصویر
تصویر

همان طور که در عکس ها مشخص هست فنر های به کار رفته در سطح صفحه دوبل هستند که خودم تا حالا نمونش رو ندیده بودم اتفاقا بعد از خرید کلاچ های 206 و405 و206 با موتور tu5 یعنی 16 سوپاپ و جیپ آهو و پراید همه رو کنترل کردم هیچ کدوم فنرهای بکار رفته روی صفحه دوبل نیست یک نیسان وانت هست که باید برای اون روهم کنترل بکنم انشالله شنبه کنترل میکنم اگه تونستم عکس میگیرم و میزارم
همچنین همان قسمتی که لنت صفحه به بدنه صفحه هم متصل شده اولین باری بود که این شکلی می دیدم چون تماما با اتصالات بسیار باریک و ضعیف این دو قسمت به یکدیگر وصل هستند ولی برای این کلاچ به صورت تقریبا یک پارچه هست یک پراید دیدم که دقیقا صفحه از همین اتصالات کاملا برید شده بود و اتفاقا کلاچ هم نو بود ولی با این نوع اتصالات دیگه بریدن نمیتونه درکار باشه
نوع رنگ صفحه هم برام خیلی جالبه و باقی مشخصات هم که در عکس معلومه
فنر خورشیدی یا دیافگرامی هم که در عکس کیفیت ساختش معلومه انشعابات بلند تر این فنر نسبت به نوع فابریک باعث نرم تر شدن پدال کلاچ میشه
نمایه کاربر
Majid-BMW
دنده 4
پست: 4518
تاریخ عضویت: 10 ژولای 2010, 13:52

Re: مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و

پست توسط Majid-BMW » 04 ژوئن 2013, 02:18

چند ؟
آدم های ساده و خیلی مهربان خطرناکند !
کلاه که سرشان بگذاری خدا کلک تان را می کند !
farazp
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 50
تاریخ عضویت: 07 فوریه 2012, 14:14
نوع خودرو: rio ls
محل اقامت: همدان

Re: مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و

پست توسط farazp » 04 ژوئن 2013, 10:46

با سلام. زمستان 90 بود که دیسک و صفحه رو عوض کردم. دیسک و صفحه اصلی کیا با لیبل سایپا. به پیشنهاد مکانیک کاسه نمد سر گیربکس رو هم به دلیل اینکه نشتی داشت و واسکازین به صفحه نشت میگرد و صفحه رو چرب کرده بود عوض کردم. الان حدود 1 سال هست که احساس میکنم باز دوباره دیسک و صفحه چرب شده یعنی طوری که دور هرز داره. کلاچ رو که سریع رها میکنی چند تایی دور هرز داره بعد درگیر میبشه. البته پیش مکانیکش هم دوباره بردم قبول نداره میگه سیستم کلاچت چرب نیست. نمیدونم چه کار کنم؟ وقتایی که سریع پامو از روی کلاچ برمیدارم یه بوی بدی شبیه سوختگی تا چند لحظه از موتور ( دیسک و صفحه ) میاد. نمیدونم به همون موضوع مربوطه؟ لطفا راهتمایی کنید.
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و

پست توسط powerclutch » 04 ژوئن 2013, 12:04

باسلام
آقا مهدی
ممنون از عکسای خیلی قشنگی که با توضیحات فنی خیلی عالی به تصویر کشیدید انرژی گرفتم. سپاس فراوان
کاربر عزیزfarazp
حدس شما کاملا درست می باشد تو چند صفحه قبلی اعلام کردم که از تقریبا80% خودروهای ریو از این نقطه دچار نشت روغن و چرب شدن صفحه کلاچ می شود که باعث بکسباد وهرزگردی می شود.
تعمیر این قسمت کمی تجربه می خواهد که تعمیرکار مربوطه می بایست بداند وفقط با تعویض کاسه نمد بتنهایی قابل رفع نمی باشد.
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
ارسال پست

بازگشت به “ریو Rio”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان