مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و ...)

مباحث مربوط به خودروی ریو

مدیر انجمن: hexagon

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
?!...sia
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 410
تاریخ عضویت: 08 ژولای 2008, 14:04
نوع خودرو: 206T2
محل اقامت: شیراز

Re: گیربکس - دیسک و صفحه کلاچ ریو .

پست توسط ?!...sia » 13 ژولای 2011, 15:06

راستی دوستان یه چیز دیگه که یادم رفت بگم اینه که قبل از تعویض وقتی استارت میزدم احساس میکردم استارت با زور ماشین رو روشن میکنه(نه اینکه زیاد استارت بخوره بلکه صدای استارت انگار زور میزد!)
ولی از وقتی که دیسک و صفحه عوض شده ماشین خیلی راحت روشن میشه!
من توهم زدم یا ربط داره؟!
نمایه کاربر
pyan
دنده 2
پست: 2341
تاریخ عضویت: 06 سپتامبر 2009, 18:56
نوع خودرو: Lexus NX - Optima JF

Re: گیربکس - دیسک و صفحه کلاچ ریو .

پست توسط pyan » 15 ژولای 2011, 15:14

من کلاچ ماشینم شدیدا جیرجیر میکرد و فوق‌العاده سفت شده بود طوریکه تو ترافیک پام سر میشد!!!
بردم پیش امیر آقا واسم دیسک و صفحه مزدا 323 انداخت و خیلی عالی شده...2به3هم تیک آف میزنه ماشین و خیلی نرمتر هم شده
ولی پدر مکانیک درومد واسه باز کردن دیسک و صفحه...خیلی بد قلقه و با پلوس هم یه تیکه هست فکر کنم
نمایه کاربر
امير سلطان
دنده 1
پست: 1901
تاریخ عضویت: 22 ژولای 2009, 15:50
محل اقامت: زیر آسمان آبی
تماس:

Re: گیربکس - دیسک و صفحه کلاچ ریو .

پست توسط امير سلطان » 15 ژولای 2011, 15:57

چطور میشه صفحه کلاچ را تا قبل از اینکه به جیر جیر بیفته تست کرد که ایا هنوز اون کارایی قبلی را داره یا نه؟
MaysaM321
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 157
تاریخ عضویت: 05 مارس 2011, 02:16
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: گیربکس - دیسک و صفحه کلاچ ریو .

پست توسط MaysaM321 » 15 ژولای 2011, 20:28

pyan نوشته شده:من کلاچ ماشینم شدیدا جیرجیر میکرد و فوق‌العاده سفت شده بود طوریکه تو ترافیک پام سر میشد!!!
بردم پیش امیر آقا واسم دیسک و صفحه مزدا 323 انداخت و خیلی عالی شده...2به3هم تیک آف میزنه ماشین و خیلی نرمتر هم شده
ولی پدر مکانیک درومد واسه باز کردن دیسک و صفحه...خیلی بد قلقه و با پلوس هم یه تیکه هست فکر کنم
قيمتشم بگي عزيز ممنون ميشم
ديسك و صفحه مزدا323 + دستمزد تعويض
مرسي
نمایه کاربر
Mostafa United
دنده 3
پست: 3194
تاریخ عضویت: 29 آپریل 2009, 19:15
نوع خودرو: FORTE 2.0
محل اقامت: تهران

Re: گیربکس - دیسک و صفحه کلاچ ریو .

پست توسط Mostafa United » 17 ژولای 2011, 13:42

بالاخره منم دیسک و صفحه رو با نمونه مزدا323 عوض کردم

چیزی از قبلی نمونده بود . کلاچ نقریبا نرم شد . البته باید سیمشم عوض کنم فکر کنم

اینم تصاویر :

قبلی :

تصویرتصویر

مقایسه قبلی و جدید :

تصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویر

به زودی میگم که چه تغییراتی کرده ماشین

فقط در این حد بگم فعلا : با 3 نفر سرنشین 1 به 2 تیک آف میکنه راحت
نمایه کاربر
امير سلطان
دنده 1
پست: 1901
تاریخ عضویت: 22 ژولای 2009, 15:50
محل اقامت: زیر آسمان آبی
تماس:

Re: گیربکس - دیسک و صفحه کلاچ ریو .

پست توسط امير سلطان » 17 ژولای 2011, 14:11

Mostafa United نوشته شده:بالاخره منم دیسک و صفحه رو با نمونه مزدا323 عوض کردم

چیزی از قبلی نمونده بود . کلاچ نقریبا نرم شد . البته باید سیمشم عوض کنم فکر کنم

اینم تصاویر :

قبلی :

تصویرتصویر

مقایسه قبلی و جدید :

تصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویر

به زودی میگم که چه تغییراتی کرده ماشین

فقط در این حد بگم فعلا : با 3 نفر سرنشین 1 به 2 تیک آف میکنه راحت
هزینه تعویض + ماشین چقدر کارکرد داشت ؟
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: گیربکس - دیسک و صفحه کلاچ ریو .

پست توسط powerclutch » 17 ژولای 2011, 14:30

امير سلطان نوشته شده:چطور میشه صفحه کلاچ را تا قبل از اینکه به جیر جیر بیفته تست کرد که ایا هنوز اون کارایی قبلی را داره یا نه؟
با سلام
پدال كلاچ در حالت نيم كلاچ دنده يك ( درگيرشدن) مي بايست كاملا نزديك به كف اتاق باشد يعني دوسانتيمتر از كف اتاق بالاتر مي بايست درگير شود
هر چه اين ميزان بالاتر باشد نشان از ضعيف بودن ديسك وصفحه كلاچ مي باشد حد وسط درگيري پدال و بالاتر از آن ديسك وصفحه كلاچ را ضعيف و مستهلك وپدال را سفتتر مي كند.( واصطلاحا به جير جير ميافتد)
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
نمایه کاربر
Mostafa United
دنده 3
پست: 3194
تاریخ عضویت: 29 آپریل 2009, 19:15
نوع خودرو: FORTE 2.0
محل اقامت: تهران

Re: گیربکس - دیسک و صفحه کلاچ ریو .

پست توسط Mostafa United » 17 ژولای 2011, 14:32

امير سلطان نوشته شده: هزینه تعویض + ماشین چقدر کارکرد داشت ؟
سلام امیر

110 تومن پیش امیر آقا powerclutch

66 هزار تا
نمایه کاربر
moein_2000
دنده 1
پست: 1129
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2009, 10:16
نوع خودرو: TU5 Tuned

Re: گیربکس - دیسک و صفحه کلاچ ریو .

پست توسط moein_2000 » 17 ژولای 2011, 16:08

بالاخره منم دیسک و صفحه رو با نمونه مزدا323 عوض کردم
:shock:
مصطفي جان مبارك باشه.يعني ديسك صفحه 323 به ريو ميخوره؟
فقط در این حد بگم فعلا : با 3 نفر سرنشین 1 به 2 تیک آف میکنه راحت
ماشين من 40 هزار تا كار كرده و سرنشين 5 نفر هم باشه تيكاف 1به2 ميكشه.يعني ديسك صفحه سالمه ديگه؟
راستي انتقال نيرو كدوم ديسك صفحه زياده؟فابريك يا مال 323؟
نمایه کاربر
Mostafa United
دنده 3
پست: 3194
تاریخ عضویت: 29 آپریل 2009, 19:15
نوع خودرو: FORTE 2.0
محل اقامت: تهران

Re: گیربکس - دیسک و صفحه کلاچ ریو .

پست توسط Mostafa United » 17 ژولای 2011, 16:22

moein_2000 نوشته شده:
بالاخره منم دیسک و صفحه رو با نمونه مزدا323 عوض کردم
:shock:
مصطفي جان مبارك باشه.يعني ديسك صفحه 323 به ريو ميخوره؟
فقط در این حد بگم فعلا : با 3 نفر سرنشین 1 به 2 تیک آف میکنه راحت
ماشين من 40 هزار تا كار كرده و سرنشين 5 نفر هم باشه تيكاف 1به2 ميكشه.يعني ديسك صفحه سالمه ديگه؟
راستي انتقال نيرو كدوم ديسك صفحه زياده؟فابريك يا مال 323؟
انتقال نیروی 323 زیادتره انگار

دقیقا نمیشه گفت همه ی مجموعه 323 هست

از آقا امیر powerclutch بپرسید بهتون توضیح میدن
ارسال پست

بازگشت به “ریو Rio”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان