مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و ...)

مباحث مربوط به خودروی ریو

مدیر انجمن: hexagon

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
hitman477
پست: 9
تاریخ عضویت: 21 ژانویه 2010, 17:56
نوع خودرو: Rio Ls 1.5 16v
محل اقامت: کرمان
تماس:

Re: گیربکس - دیسک و صفحه کلاچ ریو .

پست توسط hitman477 » 03 سپتامبر 2011, 00:29

سلام بچه ها
ريوي 87 من 80000 تا كار كره.انتقال قدرتش مثل روز اوله اما كلاچ خيلي سفت شده اولشم 3 سانتي خلاصي داره.

مي خوام ببينم برم واسطه تعويض كيت كلاچ يا صبر كنم تا اينكه كامل تموم شه؟

دوستاني كه عوض كردن و راضي ان مارك و قيمتشو لطفا بگن.

در ضمن آيا دوستان طراح ماشين خودشون نميدونن كه ضخامت صفحه كلاچ چقدر بايد باشه كه ما ميخوايم از يه ماشين ديگرو بندازيم روش.يا به اصطلاح تقويتش كنيم؟
و آيا كارخانه كياموتورز براي ماشيني مثل ريو متعلقات كلاچ ماشيناي ديگه رو تست نكرده كه ببينه كدوم بهتر جواب ميده كه همونو پيشنهاد كنه و يا مشابه اونو بسازه
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: گیربکس - دیسک و صفحه کلاچ ریو .

پست توسط powerclutch » 03 سپتامبر 2011, 03:32

شهاب16016 نوشته شده:این مورد که تعویض دیسک و صفحه کارایی توی شتاب داره و یا استفاده از دیسک و صفحه تقویت شده تاثیر داره و ... رو بالاخره موفق شدیم عملی تست کنیم ...
ماشین من (ای ال ایکس)و ماشین یکی از کاربرها (ریو) بارها باهم تست شتاب شدن و فاصله ها مشخص بود و ریو همیشه فاصله مشخصی عقب میموند ...دیسک و صفحه من نه تنها دیسک و صفحه فابریک ماشینم نیست بلکه از معمولی ترین انواع دیسک و صفحه 405 روشه و بالای 70000 کارکرده و دیسک و صفحه ریو هم فابریک با کارکرد60000 بود . تا اینکه دوستمون رفت پیش کاربر پاورکلاچ و دیسک و صفحه تقویت شده ی مزدا323 رو با هزینه ای بیشتر انداخت و ... و اومد دوباره در همون شرایط همیشه تست کردیم و نکته این بود که توانایی فنی و حرکتی ماشینش حتی 1 متر هم جا به جا نشده و با همون فاصله همیشگی عقب میمونه ...با اینکه قبلا 1به2 ماشینش اصلا تیک اف نمیکرد و الان 1 به2 ام تیک اف میکنه ولی حتی اختلافمون 1 متر هم کم نشده !!(نکته اینه که مالک ریو قبل از تست مجدد این احساس رو داشت که الان دیگه ماشینش تا دنده3 پا به پای ماشین من میاد!! (تلقین و احساس از تیک اف 1 به2 باعث این احساس شده بود)طبق عرايض دوستمون توانايي فني حركتي خودرو فقط به ديسك وصفحه كلاچ بستگي ندارد و شتاب اوليه خودرو از جهت ديسك وصفحه كلاچ تاثير گذار مي باشد خودرو صفحه كلاچ تمام كرده و با تعويض آن حالا با نوع مرغوب آن (مزدا323 كه قيمت آن در بازار خيلي بيشتر مي باشد و در حالي كه با هزينه معقول و رضايت بخش توانست انجام دهد وتست آن نيز تيكاف 1به 2 با موفقيت بوده است و لي تست سرعت حركتي آن به خيلي عوامل ديگر از جمله حجم موتور. ضريب گيربكس ،وزن خودرو، حتي شرايط رانندگي و... بستگي دارد
قابل توجه عزیزانی که با تعویض دیسک و صفحه تصور میکنن شتاب ماشینشون بیشتر میشه و کسایی که برای 405 دیسک و صفحه زانتیایی 150000تومنی اصلی یا تقویت شده میندازن ... اینا همش فقط احساس سریع تر رفتن میده ...مخصوصا به دلیل تیک اف 1 به 2 ...اما در عمل هیچ تاثیری نداره ...
بنابراین چون تست کرده بودیم و عملی بهمون ثابت شد تاثیری نداره اینجا نتیجه رو گفتم که دوستان هزینه الکی نکنن ...
بله دوستان هزينه الكي نكنند ابندا شرايط بازديد را بررسي كرده و اطمينان حاصل كنيد كه ديسك وصفحه كلاچ باتمام رسيده سپس اقدام كنيد در ضمن اگر از سیم کلاچ اتومات هم استفاده کنید عمر دیسک و صفحه ماشینتون به بالای 100000 کیلومتر میرسه...حتی اگر زیاد به ماشین فشار بیارید و شتاب بگیرید و ... چون همیشه بهترین حالت رگلاز میکنه و از فشار و مصرف مضاعف به دیسک و صفحه جلوگیری میشه مثل تنظیم دستی نیست که همش جا به جا بشه و صفحه بهش فشار بیاد و مصرف بشه و ...امتحان کنید تا عملی بهتون ثابت بشه .
من حتی به یکی از افراد فعال در زمینه دیسک و صفحه حدود بالای 1 سال پیش به ایشون مراجعه کردم و ایشون بعد از تست بهم گفتن اوضاع دیسک و صفحه داغونه و تموم شده و استفاده ازش خطرناکه و باید هرچه سریع تر با انواع تقویت شده ی زانتیایی تعویض بشه تا شتاب درست بشه و... اما من قانع نشدم و از اون روز تا الان بالای 40000 کیلومتره توی شرایط فشار دائمی و تیک اف و تست سرعت و شتاب و نیم کلاچ و پاورشیفت و ... دارم ازش استفاده میکنم
باحتمال فراوان اين تست فقط از روي وضعيت پدال بوده است در سيم كلاچ رگلاژ اتومات چون پدال جاي مشخصي درگير نمي شود امكان تست از روي وضعيت پدال كلاچ دشوار مي باشد و مي بايست به علائم ديگر توجه داشت كه خود راننده بهترين شخص در تشخيص آن مي باشد وهرهفته با بچه ها تست های سنگین شتاب میگیریم و هیچ مشکلی نداشته و نداره و با اینکه دیسک و صفحه ی لوک405 و 48 تومن خریده بودم الان دیگه بالای 75000 کیلومتر کارکرده و هنوزم دنده5 تا کلاچو میخوای ول کنی خاموش میشه ماشین و توی شتاب ام ماشینم با توجه به کارکردش و ... هیچ افتی بخاطر دیسک و صفحه نداره...
بهرحال امیدوارم این تست عملی کاربرد مفیدی برای دوستان داشته باشه و از هزینه های زیاد و بیجا برای ماشین جلوگیری بشه و نمیدونم از کجا باب شده تا ماشین یکم بی نفس میشه اولین قدم تعویض دیسک و صفحه قرار داده میشه ! در حالی که اگر دیسک و صفحه حداقل شرایط نرمال رو داشته باشه هیچ کمبودی توی شتاب ایجاد نمیشه .
اگر کسی از دوستان ام در اینده نزدیک میخواد دیسک و صفحه خانواده405 رو با انواع زانتیایی و تقویت شده تعویض کنه قبل و بعدش بیاد تست کنیم تا تاییده دوباره ای بشه از بی تاثیر بودن این کار ...
البته این مساله معنیش این نیست که اگر ماشینی دیسک و صفحش تموم شده باشه یا سوخته باشه و ... تاثیری نداره ! بلکه در مورد کارکرد و اندکی کهنه شدن که سریع حکم به تعویض دیسک و صفحه میدن و اینکه چه روی 405 دیسک و صفحه لوک بندازی 50 تومن و چه زانتیایی اصلیه 150 تومنی توی شتاب تاثیری نداره اصلا ...
ديسك وصفحه كلاچ زانتيايي بدليل فشار خوب شاخه هاي ديسك از نظر عملكرد بسيار استاندارد و مناسب خودروهاي خانواده پژو 405 مي باشد ولي ديسك وصفحه كلاچهاي كيفيت پائين خوب به نسبت خيلي ضعيفتر مي باشند و تاكيد مي كنم از جهت شتاب اوليه ديسك وصفحه كلاچ تاثير گذاري مستقيم دارد.بازم هرکسی از دوستان که به این تست ما شک داره میتونه قبل و بعد از تعویض دیسک و صفحه بیاد عملی تست کنه تا ببینه هیچی تغییر نمیکنه ... در اینده نزدیک یه405 با دیسک و صفحه تقویت شده ی زانتیایی و یه 405 100%فابریک و دست نخورده تست شتاب میشن تا بازم مشخص بشه تاثیری نداره .من حتی مطمئنم اگر میشد دیسک و صفحه405 رو به زانتیا2.0 ام انداخت توی شتابش تاثیر منفی نداشت چون همین دیسک و صفحه405 با همین مشخصات روی مدلهای 150-160 اسبی405 هم بوده و مشکلی نداشته ...
مجددا تاكيد مي شود تاثير آن بر روي شتاب اوليه وقدرت و توان اوليه خودرو بصورت مستقيم تاثير گذار مي باشد و در صورت موفقيت مشكلي در شتاب ثانويه از جهت ديسك وصفحه كلاچ بتنهايي نمي باشد
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
نمایه کاربر
Mostafa United
دنده 3
پست: 3194
تاریخ عضویت: 29 آپریل 2009, 19:15
نوع خودرو: FORTE 2.0
محل اقامت: تهران

Re: گیربکس - دیسک و صفحه کلاچ ریو .

پست توسط Mostafa United » 03 سپتامبر 2011, 14:16

اینو تو تاپیک کلاچ گفتم ...

قبلا تجربمو اینجا گفته بودم

یه مسائلی پیش اومد ... گفتم دوباره بگم

سلام
میخواستم تجربم رو از عوض کردن دیسک و صفحه پیش امیر آقا (پاورکلاچ) بنویسم
اول تصمیم گرفتم با نمونه تقویت شده مزدا 323 عوض کنم
رفتم پیش امیر آقا و تعویض انجام شد
هزینه + اجرت تعویض برای ریو : 110 تومن
کلاچ خیلی نرم شد
امیر آقا گفت تا 2 هفته روی دیسک و صفحه فشار نباشه
روز اول به ناچار افتادم تو یه ترافیک سربالایی و بوی صفحه در اومد
ماشین خلاص میشد و گاز نمیخورد ... انگار که نیم کلاچ حرکت کنه

اهمیت ندادم گفتم بگذره شاید اوکی بشه
1 ماه گذشت و این مساله مدام تکرار شد وقتی به دیسک و صفحه فشار میومد مخصوصا تو سربالایی ماشین حالت نیم کلاچ میشد

دوباره رفتم پیش امیرآقا گفت باید باز کنیم ببینیم

زحمت کشیدن دوباره گیربکس رو باز کردن صفحه رو در اوردن
صفحه سوخته بود
یعنی 1.4 میلیمتر از ضخامتش کم شده بود !
زحمت کشیدن دوباره یه دیسک و صفحه تقویت شده مزدا323 نو گذاشتن و دوباره گیربکس بسته شد

این سری 2 هفته واقعا مراعات کردم و الان حتی تو بدترین شرایط فشار و سربالایی و ... مشکلی ندارم

راستی ... ایشون برای سری دوم که گیربکس باز و بسته شد و دیسک و صفحه مجددا "نو" شد هیچ هزینه ای از من دریافت نکردن که جا داره تشکر کنم از ایشون

در حقیقت با اینکه ایشون هیچ تقصیری نداشت ولی حاضر شد رایگان این کارو انجام بده

الان هم نتیجه پس از تعویض :

عملکرد ماشین خیلی خوب شده
شتاب ماشین تو دنده 1 به مقدار جزئی بهتر شده
کلاچ نرمتر شده
انتقال قدرت خیلی بهتر صورت میگیره
طوری که الان 1 به 2 راحت ماشین تیکاف میکنه

در کل

به نظر من می ارزه بخاطر اختلاف 25 تومنی نوع فابریک با تقویت شده از این مدل استفاده کرد
vahidreza_sh
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 522
تاریخ عضویت: 31 ژانویه 2011, 19:11
نوع خودرو: Kia Pride - Kia Rio
محل اقامت: قائمشهر

Re: گیربکس - دیسک و صفحه کلاچ ریو .

پست توسط vahidreza_sh » 08 سپتامبر 2011, 00:39

با سلام خدمت دوستان عزیز.
ریوی ما صفره و حدود دو هفته هست که تحویل گرفتیم.دنده 1 و 2 که حرکت میکنی یه صدایی از گیزبکس میاد انگار که میخونه.اگه ماشین تو دنده باشه و کلاچ بگیری یه صدای قرقر از گیربکس میاد و بعد که خلاص میکنی اون صدا قطع میشه.تو دنده 3 هم همین صدا رو داره ولی خیلی کمتره.
برا شما عزیزان مخصوصا" تحویلی های 90 هم اینطوریه؟
به نظر شما گیربکس مشکل داره؟
امکان داره بعد یه مدت رفع بشه؟

*********************هزار لعنت به سایپا**********************
نمایه کاربر
YOUSEF M
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 174
تاریخ عضویت: 19 سپتامبر 2009, 20:42
نوع خودرو: maxima&bmw E21
محل اقامت: کرج

Re: گیربکس - دیسک و صفحه کلاچ ریو .

پست توسط YOUSEF M » 12 سپتامبر 2011, 14:04

سلام دوستان...میخواستم بدونم که امکانش هست که گیربکس ورنا رو روی ریو سوار کرد؟ و اینکه دنده 5 ورنا رو روی گیربکس ریو گزاشت؟ مرسی
let's burning tires!!
rockman88
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 164
تاریخ عضویت: 11 ژولای 2011, 15:50
نوع خودرو: ريو سلطان شتاب

Re: گیربکس - دیسک و صفحه کلاچ ریو .

پست توسط rockman88 » 18 سپتامبر 2011, 08:44

سلام يه سوال به نظر شما بهترين مارك ديسك و صفحه كلاچ ريو چه ماركي هست و قيمتش چنده؟
AmirMohammadMb
دنده 1
پست: 1840
تاریخ عضویت: 16 ژولای 2011, 12:05
نوع خودرو: امضا
محل اقامت: تهران،بلوار فردوس

Re: گیربکس - دیسک و صفحه کلاچ ریو .

پست توسط AmirMohammadMb » 20 سپتامبر 2011, 21:09

جنیون پارت اگه باشه.جنیون پارت همه ی وسایل ماشینای کیا و هیوندایو میزنه.
MB E CLASS W211
HILUX 2014
NEVER FRENCH,NEVER KOREAN,NEVER CHINESE
نمایه کاربر
MS-PARS
دنده 1
پست: 1131
تاریخ عضویت: 13 می 2010, 21:03
نوع خودرو: Haima S7 - Cressida
محل اقامت: مـــــشـــهـــد

Re: گیربکس - دیسک و صفحه کلاچ ریو .

پست توسط MS-PARS » 21 سپتامبر 2011, 11:04

kia motors نوشته شده:جنیون پارت اگه باشه.جنیون پارت همه ی وسایل ماشینای کیا و هیوندایو میزنه.
Genuine Part مارک نیست
یعنی قطعات اصلی حالا یا کیا یا هیوندا
اینها قطعاتی اند که در کارخونه مادر تولید میشن
صفحه کلاچ هم همین اصلی ها رو اگه گیر بیارین بهتره
vahidreza_sh
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 522
تاریخ عضویت: 31 ژانویه 2011, 19:11
نوع خودرو: Kia Pride - Kia Rio
محل اقامت: قائمشهر

Re: گیربکس - دیسک و صفحه کلاچ ریو .

پست توسط vahidreza_sh » 24 سپتامبر 2011, 14:13

دوستان عزیز واسکازین ریو چی باشه خوبه؟
چند روز پیش که رفته بودم نمایندگی و یه دوری با مکانیک اونجا زدم گفت که واسکازین 85 90 بریز گیربکس ماشین خیلی خیلی رون میشه.به نظر شما چیکار کنم؟
این مدلی که گفته خوبه؟ برا گیربکس مشکلی ایجاد نمیکنه؟
نمایه کاربر
Mostafa United
دنده 3
پست: 3194
تاریخ عضویت: 29 آپریل 2009, 19:15
نوع خودرو: FORTE 2.0
محل اقامت: تهران

Re: گیربکس - دیسک و صفحه کلاچ ریو .

پست توسط Mostafa United » 24 سپتامبر 2011, 17:06

vahidreza_sh نوشته شده:دوستان عزیز واسکازین ریو چی باشه خوبه؟
چند روز پیش که رفته بودم نمایندگی و یه دوری با مکانیک اونجا زدم گفت که واسکازین 85 90 بریز گیربکس ماشین خیلی خیلی رون میشه.به نظر شما چیکار کنم؟
این مدلی که گفته خوبه؟ برا گیربکس مشکلی ایجاد نمیکنه؟
روغن گیربکس ریو باید این مشخصات رو داشته باشه :

SAE 75W90
API GL4
ارسال پست

بازگشت به “ریو Rio”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان