مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و ...)

مباحث مربوط به خودروی ریو

مدیر انجمن: hexagon

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
M.V
فعال کلوپ ریو
پست: 5921
تاریخ عضویت: 26 فوریه 2012, 09:39
نوع خودرو: کیا ریو - رنو کپچر
محل اقامت: کرمان - جیرفت

Re: مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و

پست توسط M.V » 07 می 2012, 12:27

تا انتها بگیرم صدا و ویبره نداره اول گرفتن واخر ول کردن صدا داره نه زیاد
دکتر شریعتی:اگر قادر نیستی خود را بالا ببری همانند سیبی باش که با افتادنش اندیشه ای را بالابرد
نمایه کاربر
Kassy_GT
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 538
تاریخ عضویت: 23 ژوئن 2008, 12:29
نوع خودرو: M.B W202 C180
محل اقامت: شهرک اکباتان

Re: مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و

پست توسط Kassy_GT » 07 می 2012, 20:59

powerclutch نوشته شده:با سلام
دوستان عزيز
متاسفانه از هر 10 خودرو ريو 8تاشون با مشكل نشت روغن واسكازين از ناحيه شفت گيربكس و در نهايت چرب شدن صفحه كلاچ منجر مي شود
علت اين موضوع كيفيت نوع كاسه نمد وبلبرينگ شفت گيربكس مي باشد
اين مورد در خودروهاي ريو با كاركرد10هزار 23هزار 33هزار و... بسته به انواع واقسام كاركرد فرقي نمي كند اين نشت واسكازين ايجاد شده است.
علائم چرب شدن صفحه كلاچ
خودرو در حين تكاف كشيدن دنده2 گاز هرز كاملا محسوسي مي خورد.
اون 10 هزار کیلومتر ماشین منه :cool: که هفته پیش آقای powerclutch زحمتشو کشیدن
از گارانتی استفاده نکردم چون میدونم یه مشت بی سواد اونجا نشستن که فقط زور میزنن بگن "این قطعه گارانتی نیست"
(سر قضیه بوق و ایموبلایزر همین بلا سرم اومد. کلی پول ازم گرفتن و ایراد ماشین هم رفع نکردن، فقط 2 هفته بی ماشینی و کلی خرج رو دستم گذاشتن)
نشانه ایراد ماشین این بود که موقع تعویض دنده از 1 به 2 گاز هرز می خورد ( دور موتور میره بالا ولی ماشین راه نمیره )
صفحه کلاچ من کاملا توی واسکازین غرق شده بود.
دلیلش هم فقط کیفیت پایینه بلبرینگ شفت گیربکس بود، بد بخت کاسه نمد هم نتونسته اون همه واسکازینو نگه داره، پس زده بیرون روی صفحه کلاچ
گیربکس کامل باز شد و قطعات معیوب تعویض شد، صفحه کلاچ هم که دست پخت جناب powerclutch نصب شد
تو این یک هفته که کاملا راضی هستم
راستی در مورد عکس...
دوستم که همراهم بود چندتا عکس گرفته، به محض اینکه عکسها به دستم برسه میذارم تو تاپیک
نمایه کاربر
M.V
فعال کلوپ ریو
پست: 5921
تاریخ عضویت: 26 فوریه 2012, 09:39
نوع خودرو: کیا ریو - رنو کپچر
محل اقامت: کرمان - جیرفت

Re: مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و

پست توسط M.V » 08 می 2012, 09:44

Kassy_GT عزیز و powerclutch گرامی راه پیشگیریم داره؟
دکتر شریعتی:اگر قادر نیستی خود را بالا ببری همانند سیبی باش که با افتادنش اندیشه ای را بالابرد
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و

پست توسط powerclutch » 08 می 2012, 17:51

M.V نوشته شده:Kassy_GT عزیز و powerclutch گرامی راه پیشگیریم داره؟
سلام
خير اين مشكل از كارخانه خط توليد مي باشد كه بايد اين دو قطعه را از ابتدا جنس خوب استفاده كنند.
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
نمایه کاربر
M.V
فعال کلوپ ریو
پست: 5921
تاریخ عضویت: 26 فوریه 2012, 09:39
نوع خودرو: کیا ریو - رنو کپچر
محل اقامت: کرمان - جیرفت

Re: مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و

پست توسط M.V » 08 می 2012, 18:39

پس یه محبت کنید برا ما راه دوریا عکس بذارید تابفهمیم چی به چیه
دکتر شریعتی:اگر قادر نیستی خود را بالا ببری همانند سیبی باش که با افتادنش اندیشه ای را بالابرد
نمایه کاربر
meisam210
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 805
تاریخ عضویت: 23 فوریه 2012, 22:21
نوع خودرو: X33n-Rio-Jeepkm-Prsi
محل اقامت: Guilan-Lahijan

Re: مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و

پست توسط meisam210 » 08 می 2012, 21:05

من زیاد از صحبت های تخصصی دوستان سر در نیاوردم :zz:
:old: لطفا با عکس و نشانه گذاری دقیق بگید تا ما هم متوجه بشیم :evil:
نمایه کاربر
mostafa1359
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 829
تاریخ عضویت: 27 نوامبر 2010, 15:40
نوع خودرو: ریو
محل اقامت: کرج
تماس:

Re: مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و

پست توسط mostafa1359 » 13 می 2012, 18:01

با سلام خدمت دوستان عزیز
ماشین من مدل87 مشکل اینه که حالا نمی دونم شاید مشکل نباشه وقتی با دنده 4 میرم احساس میکنم ماشبن فشار بهش میاد یعنی دور موتور میره بالا و احساس میکنی داری150 کیلومتر میری در صورتیکه سرعت100 تا ست ولی توی دندهای دیگه اینطوری نیست مثلا من با دنده3 صد تا پر میکنم ولی با دنده 4 به زور به120 میرسه(با دور موتور بالا) دوستان کسی اطلاعاتی داره راهنماییم کنه
نمایه کاربر
M.V
فعال کلوپ ریو
پست: 5921
تاریخ عضویت: 26 فوریه 2012, 09:39
نوع خودرو: کیا ریو - رنو کپچر
محل اقامت: کرمان - جیرفت

Re: مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و

پست توسط M.V » 13 می 2012, 18:18

یعنی گاز می خوره ولی راه نمیره احتمالا رو دنده های دیگه هم دور موتور را یه دفعه بالا ببری همین طوری میشه
صفحه کلاچ مرخص شده یه سر به جناب powerclutch بزن
دکتر شریعتی:اگر قادر نیستی خود را بالا ببری همانند سیبی باش که با افتادنش اندیشه ای را بالابرد
نمایه کاربر
mostafa1359
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 829
تاریخ عضویت: 27 نوامبر 2010, 15:40
نوع خودرو: ریو
محل اقامت: کرج
تماس:

Re: مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و

پست توسط mostafa1359 » 14 می 2012, 15:19

M.Vعزیز ازاون موقعه ای صفحه کلاچ عوض کردم 20000 کار نکردم اونم همش بیرون شهر رانندگی کردم یعنی به این زودی مرخص شد
نمایه کاربر
powerclutch
دنده 1
پست: 1540
تاریخ عضویت: 16 می 2009, 10:00
نوع خودرو: ال90
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: مشكلات سيستم انتقال قدرت ريو (گيربكس ، كلاچ ، پلوس ها و

پست توسط powerclutch » 14 می 2012, 15:37

mostafa1359 نوشته شده:M.Vعزیز ازاون موقعه ای صفحه کلاچ عوض کردم 20000 کار نکردم اونم همش بیرون شهر رانندگی کردم یعنی به این زودی مرخص شد
با سلام
وقتي نشت واسكازين از گيربكس به صفحه كلاچ مي رسد در واقع لنت صفحه كلاچ را آغشته به روغن واسكازين مي كند
در اينصورت بايستي مشكل را در گيربكس حل كرده ولنت صفحه كلاچ تعويض شود
خودرو شما صفحه كلاچ تمام نكرده است بلكه بواسطه مشكل فني( نشت روغن واسكازين) دچار آسيب شده است.
تاپيك جامع ديسك وصفحه كلاچ كليه خودروها
viewtopic.php?f=282&t=34614
ارسال پست

بازگشت به “ریو Rio”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان