کیا سراتو مونتاژ سایپا

تصویر مباحث مربوط به اتومبيل هاي KIA
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
lehelper
شروع حركت
پست: 28
تاریخ عضویت: 28 می 2013, 13:17
نوع خودرو: 206> cerato

Re: کیا سراتو مونتاژ سایپا

پست توسط lehelper » 13 فوریه 2018, 13:45

farzadba نوشته شده:
12 فوریه 2018, 10:41
با سلام خدمت دوستان گرامی
یکسری جزوات و فایل های تعمیرات اعم از بدنه و موتور و سیستم الکتریکال سراتو هست که سایپا یدک منتشر کرده. یه موقعی یادم نیست که از کجا پیداشون کرده بودم. الان برای تنظیم چراغهام اون ها رو می خوام. اگه کسی نشونه ای داره یا آدرسی راهنمایی ام کنید ممنون می شم
سلام دوست عزیز
در سایت www.cargeek.ir همه دفترچه ها موجوده و رایگانه.
lehelper
شروع حركت
پست: 28
تاریخ عضویت: 28 می 2013, 13:17
نوع خودرو: 206> cerato

Re: کیا سراتو مونتاژ سایپا

پست توسط lehelper » 13 فوریه 2018, 13:49

sunmartin نوشته شده:
13 فوریه 2018, 11:50
شخصی سوال کرد: "1. از دوستان کسی برای مشکل تاریکی فضای جلو دسته دنده کاری انجام داده؟ آیا در مدل های وارداتی هم همینطوره؟"
در پاسخ باید بگم که اون قسمت تاریک نیست حتی در مدل 1600 دستی بک لایت پusb بک لایت حلقه دور فندک و AUX روشنه برنگ قرمز متاسفانه د رمدل های جفت ولوم سایپا با بی دقتی این قسمت مونتاژ کرده من با آقای محمدی سایپا صحبت کردم گفت اگه خواستی تیونر دیجیتال ببندی و باز کنی پنل جلو و سیستم مولتی مدیا باز میشه بعد وصلش میکنم نکته جالب توجه اینجاست که در 1600 و 2000 تک ولوم اون قسمت روشنه خودم مدل 1600 دستی سال 94 داشتم و الان یکی از همکاران 2000 تک ولوم برج 6 سال 96 داره که بک لایت روشنه اما از من که برای برج 7 سال جاری یعنی 96 است خاموشه
به نظر بعید میاد یک اشتباه مونتاژی باشه. بلکه بیشتر عمدی میاد. من هم که دیماه تحویل گرفتم و سیستمش دو ولوم هست، اون قسمتش تاریکه. یعنی روی همه دو ولوم ها این اشتباه را انجام میدن و تکرار می کنن؟!!!! شاید مشکل دیگه ای وجود داره
artin_xx
شروع حركت
پست: 49
تاریخ عضویت: 26 سپتامبر 2015, 08:31
نوع خودرو: CERATO

Re: کیا سراتو مونتاژ سایپا

پست توسط artin_xx » 13 فوریه 2018, 15:13

سراتو مثل اینکه دوباره گرون شده !
میخواستم برای پسر عمه م بگیریم گفتن سایت بسته شده ، نقدی ۱۰۹ تومن !!
mshh
پست: 8
تاریخ عضویت: 02 نوامبر 2017, 11:52
نوع خودرو: سراتو آپشنال 2000

Re: کیا سراتو مونتاژ سایپا

پست توسط mshh » 13 فوریه 2018, 15:37

دوستانی که سیستم تک ولوم دارن و اون قسمت ماشین بک لایت داره لطفا یه عکس بزارن
ممنون
mahradasgarian
شروع حركت
پست: 45
تاریخ عضویت: 13 ژولای 2012, 11:22
نوع خودرو: ال90

Re: کیا سراتو مونتاژ سایپا

پست توسط mahradasgarian » 13 فوریه 2018, 17:17

artin_xx نوشته شده:
13 فوریه 2018, 15:13
سراتو مثل اینکه دوباره گرون شده !
میخواستم برای پسر عمه م بگیریم گفتن سایت بسته شده ، نقدی ۱۰۹ تومن !!
بله قربان من هم یک آشنا داخل سایپا دارم گفت قیمت سراتو قبل عید افزایش قیمت ۱۲ میلیونی خواهد داشت
نمایه کاربر
vahab2005
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 152
تاریخ عضویت: 12 ژوئن 2010, 21:16
نوع خودرو: اوانته - در انتظار..

Re: کیا سراتو مونتاژ سایپا

پست توسط vahab2005 » 13 فوریه 2018, 18:18

با سلام خدمت همه دوستان ارجمند
بنده هفته پیش صاحب یک سراتو صفر اپشنال سایپا شدم با توجه به اینکه در تصمیمم برای خرید خواندن این تایپیک بسیار موثر بوده تجربیات خودم رو هم اضافه می کنم شاید برای عزیزی مفید باشه ..
خودروهای قبلی بنده ال نود - 206 وی 8 - سمند ای اف 7 - کرولا 2014 - بسترن بی پنجاه اف - لنسر تیپ 4 مدل 2014 بوده و الان هم یک عدد اوانته 2000 علاوه بر این خودرو هم دارم که مطمئنا تجربه داشتن اونها در نوشتن این نوشته تاثیر گذاشته . تجربه رانندگی با انواع خودروها رو دارم و حدودا میدونم ماشین خوب چیه و چطور باید باشه . ضمن اینکه به این پاره اهن هیچ تعصبی ندارم خوشبختانه و واقعیت برام در ارجحیته .
هفته گذشته و بعد از فروختن لنسر نه چندان دوست داشتنیم ( کلا گیربکس سی وی تی رو نپسندیدم ) به صورت کارتکس و تحویل فوری و با حدود 2 میلیون اضافه بر قیمت مصوب کارخانه و با تحویل فوری سراتو سفیدم رو تحویل گرفتم . الان این دو میلیون با تماسی که دیروز گرفتم حدود هفت میلیون اضافه پرداخت شده و به نظر میرسه با قیمت دلار به زودی رالی صعودی در قیمت خودروها خواهیم داشت متاسفانه البته ...
پلاک خودرو 5 روز بعد به دستم رسید و الان هم کارکرد ماشین به 250 کیلومتر رسیده ضمن اینکه کلا برای هیچ کدام از خودروهام تا الان چیزی به عنوان اب بندی رعایت نکردم و زیاد بهش اعتقاد ندارم . حدود 20 کیلومتر برای مشخص شدن عیوب احتمالی اروم رانندگی می کنم و بعد از اون خودرو رو مثل هر خودروی دیگه ای می رونم ...
اولین چیزی که در مورد سراتو میشه گفت شتاب بسیار بسیار خوبشه . ضمن اینکه در مقابل این شتاب بالا شما ارامش و سکون کابین رو از دست نمیدید . صدای موتور چندان داخل اتاق شنیده نمیشه و کاملا میتونید یک شتاب خوب و دلچسب رو تجربه کنید . این مورد کاملا بر خلاف بسترن بود و بسترن علیرغم شتاب متوسط رو به بالا چندان اتاق ایزوله ای نداشت .
دومین مورد در مورد سراتو فضای داخل اتاقه که من از لحاظ راحتی چندان بهش نمره کاملی نمیدم . حداقل برای من که ادم درشت اندامیم چندان راحت نیست و مثلا بسترن و یا لنسر تو این مورد جلوترند اگرچه چندان هم اوضاع بد نیست و احتمالا بعد از مدتی بهش عادت می کنم .
کیفیت ادوات داخلی متوسط رو به بالا ارزیابی میشه و بعید می دونم در دراز مدت صدای اضافه ای از کابین شنیده بشه . مدیای تک ولوم ماشین بنده کیفیت خوبی رو ارائه میده و هم کیفیت تصویر و هم کیفیت تماس و صحبت و هم کیفیت پخش صدا خوب بود و من رو راضی کرد . کیفیت دوربین دنده عقب البته میتونست بهتر باشه .
مجموعه گیربکس و موتور واقعا عالی اند و هیچ حرفی تو این رده قیمتی به جا نمیزارن فقط موقع انتقال گیربکس به حالت پارک نمیدونم چرا حس بدی دارم و تقه بدی به بدنه خودرو منتقل میشه .
هندلینگ خودرو رو هنوز نتونستم کامل تست کنم ولی احتمالا ظرف هفته اینده این مورد رو هم کامل در جاده شمال تست می کنم امیدوارم که نمره قبولی بگیره . نبود ESP هم چندان برام اهمیتی نداره در لنسر و کرولا کلا هیچ وقت فعال نشد این سیستم و احتمالا با رانندگی من کلا به کارم نیاد اگرچه بودش بهتر از نبودشه .
در مورد سیستم ترمز کمی از کرولا و لنسرم ضعیفتره . از بسترن خیلی بهتره و بیشتر میشه بهش اعتماد کرد . در کل نه چندان بد و نه چندان خوبه . با توجه به قیمت و رقبا به نظرم ایرادی به ترمز نیست و علی رغم تبلیغات گسترده ترمز گیری ماشین کاملا عادیه .
در کل تا به الان در مورد این ماشین از گیربکس خوبش ، موتور و شتاب بسیار عالیش ، فرمان خوش دستش ، شیفتر پشت فرمان دقیق و خوش دستش بسیار راضی بودم و البته از فضای نسبتا کوچیک اتاقش ( البته برای بنده ) و راحتی نه چندان مناسب فضای داخلیش حدودا ناراضی بودم . واقعیت اینه که در این رنج قیمتی خودرویی بهتر از سراتو اپشنال پیدا نمی کنید . سراتو قبلی رو من اصلا نمی پسندیدم ولی اپشنالش خیلی بهتره و حدودا میشه قبولش کرد و به عنوان خودروی خانواده ازش استفاده کرد . تو این رنج قیمت من این خودرو رو به هر کسی که میخواد خودرویی پرشتاب و البته غیر چینی سوار بشه توصیه می کنم و به نظرم انتخاب ارزنده ایه ....
نمایه کاربر
اينجانب
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 911
تاریخ عضویت: 16 دسامبر 2005, 07:39
نوع خودرو: Sand AT - Cerato Op
محل اقامت: تهران

Re: کیا سراتو مونتاژ سایپا

پست توسط اينجانب » 13 فوریه 2018, 21:01

Saber@ نوشته شده:
13 فوریه 2018, 12:54
miiir نوشته شده:
30 آگوست 2017, 20:00
Mojo نوشته شده:
بنظر من هم ثبات عقب ماشین زیاد جالب نیست، مثل اینکه عقب ماشین چسبندگی کمتری دارد یا سبکتر است.
نها مشکل من با این ماشین همینه
سرعت بالا 100 تا اگه یکم ناهمواری باشه، ماشین کلی بازی میکنه! وقعا رو مخه.
لاستیک ماشین من هانکوک هست ولی مشکل اصلا به لاستیک نیست. در سرعت بالا روی پستی و بلندی جاده که دست انداز مانند هستن ماشین در محور عقب حرکات عرضی داره و یک حس نا اطمینانی ناجوری میده. ماشین من اپشنال و تحویل بیست روز پیشه. از دوستان قدیمی کسی اگر این مشکل رو نداره حتما یک مشکلی در ماشین های جدید بوجود اومده
دقیقا عقب ماشین چسبندگیش کمه.
من لاستیک های فابریک رو دارم و کارکردم 600 تا شده.منم تحویل 20 روز پیشم :smile:
روزی که این مورد رو فهمیدم با 80 تا سرعت تو پیچ روی یه ناهمواری رفتم و اصلا شوکه شدم...خیلی باید حواسمون جمع باشه تو سرعت بالا فرمون رو داشته باشیم محکم حتما.
دوستان مصرف ماشین من شدید بالاست ! شاید 14 14.5باشه .
تو 700 تا کارکردش حدود 98 لیتر بنزین زدم بهش.پایین اومدن امپر بنزینشو هم قشنگ حس میکنم. :smile: طبیعیه؟
اقا منم همین مشکلو دارم راه حلش چیه؟ عقب ماشین روی دست انداز جابجا میشه مخصوصا توی پیچ. این طبیعیه؟!!
آقا ماشین منم همین مشکلو داره . نمایندگی میگه مال خیلیا اینطوریه . وارداتیا اینطوری نیستن .
در مورد عدم تعادل عقب ماشین،
من هم این مشکل را داشتم که بهش اشاره هم کرده بودم. ولی الان چند هزار کیلومتر هست که دیگه این مشکل را ندارم. حتی در مواردی سعی کردم ایجادش کنم، ولی نشد. الان 9000 کار کرده. فکر می کنم با بالارفتن کارکرد سیستم تعلیق و یا سایده شدن تایرها، این مشکل حل می شود.
نمایه کاربر
Ali_N17
شروع حركت
پست: 24
تاریخ عضویت: 20 می 2017, 16:54
نوع خودرو: پراید - سراتو

Re: کیا سراتو مونتاژ سایپا

پست توسط Ali_N17 » 13 فوریه 2018, 21:35

سلام
بنده اقدام به نصب سینی زیر موتور فلزی فابریک کردم ولی تو هر دست انداز و چاله ای کلی صدا میده. خودم یکبار پیچ هاشو یکم سفت کردم ولی تاثیر زیادی نداشت!
کسی تجربه داشته؟ راهی هست صداش کمتر بشه!
Baam
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 99
تاریخ عضویت: 09 اکتبر 2017, 14:42
نوع خودرو: Cerato

Re: کیا سراتو مونتاژ سایپا

پست توسط Baam » 13 فوریه 2018, 21:47

اينجانب نوشته شده:
13 فوریه 2018, 21:01
Saber@ نوشته شده:
13 فوریه 2018, 12:54
miiir نوشته شده:
30 آگوست 2017, 20:00
Mojo نوشته شده:




دقیقا عقب ماشین چسبندگیش کمه.
من لاستیک های فابریک رو دارم و کارکردم 600 تا شده.منم تحویل 20 روز پیشم :smile:
روزی که این مورد رو فهمیدم با 80 تا سرعت تو پیچ روی یه ناهمواری رفتم و اصلا شوکه شدم...خیلی باید حواسمون جمع باشه تو سرعت بالا فرمون رو داشته باشیم محکم حتما.
دوستان مصرف ماشین من شدید بالاست ! شاید 14 14.5باشه .
تو 700 تا کارکردش حدود 98 لیتر بنزین زدم بهش.پایین اومدن امپر بنزینشو هم قشنگ حس میکنم. :smile: طبیعیه؟
اقا منم همین مشکلو دارم راه حلش چیه؟ عقب ماشین روی دست انداز جابجا میشه مخصوصا توی پیچ. این طبیعیه؟!!
آقا ماشین منم همین مشکلو داره . نمایندگی میگه مال خیلیا اینطوریه . وارداتیا اینطوری نیستن .
در مورد عدم تعادل عقب ماشین،
من هم این مشکل را داشتم که بهش اشاره هم کرده بودم. ولی الان چند هزار کیلومتر هست که دیگه این مشکل را ندارم. حتی در مواردی سعی کردم ایجادش کنم، ولی نشد. الان 9000 کار کرده. فکر می کنم با بالارفتن کارکرد سیستم تعلیق و یا سایده شدن تایرها، این مشکل حل می شود.
با سلام
من فکر میکنم نه سیستم تعلیق تغییر کرده و نه لاستیکها اونقدر تاثیر گذاشته فقط شما به رانندگی با این ماشین عادت کردین. من فکر میکنم ماشین چسبندگی خوبی به زمین داره. همه چیز برمیگرده ماشین قبلیتون چی بوده چون اولین قضاوتی که به ماشین میکنید مقایسه با ماشین قبلیتونه. اگه قبلا ۲۰۶ داشتین سراتو نرمتره. اگه قبلا مگان داشتین این خشکتره. اگه مزدا۳ داشتین سراتو هندلینگش ضعیفتره و نرمتره اگه سوزوکی داشتین هندلینگش بهتر هست. لطفا اطلاعات اشتباه به افرادی که میخوان ماشینو بخرن ندین بزارین لم ماشین دستتون بیاد بعد قضاوت کنید
بوکوفسکی
پست: 4
تاریخ عضویت: 10 فوریه 2018, 15:08
نوع خودرو: سراتو

Re: کیا سراتو مونتاژ سایپا

پست توسط بوکوفسکی » 14 فوریه 2018, 12:00

اينجانب نوشته شده:
13 فوریه 2018, 21:01
Saber@ نوشته شده:
13 فوریه 2018, 12:54
miiir نوشته شده:
30 آگوست 2017, 20:00
Mojo نوشته شده:




دقیقا عقب ماشین چسبندگیش کمه.
من لاستیک های فابریک رو دارم و کارکردم 600 تا شده.منم تحویل 20 روز پیشم :smile:
روزی که این مورد رو فهمیدم با 80 تا سرعت تو پیچ روی یه ناهمواری رفتم و اصلا شوکه شدم...خیلی باید حواسمون جمع باشه تو سرعت بالا فرمون رو داشته باشیم محکم حتما.
دوستان مصرف ماشین من شدید بالاست ! شاید 14 14.5باشه .
تو 700 تا کارکردش حدود 98 لیتر بنزین زدم بهش.پایین اومدن امپر بنزینشو هم قشنگ حس میکنم. :smile: طبیعیه؟
اقا منم همین مشکلو دارم راه حلش چیه؟ عقب ماشین روی دست انداز جابجا میشه مخصوصا توی پیچ. این طبیعیه؟!!
آقا ماشین منم همین مشکلو داره . نمایندگی میگه مال خیلیا اینطوریه . وارداتیا اینطوری نیستن .
در مورد عدم تعادل عقب ماشین،
من هم این مشکل را داشتم که بهش اشاره هم کرده بودم. ولی الان چند هزار کیلومتر هست که دیگه این مشکل را ندارم. حتی در مواردی سعی کردم ایجادش کنم، ولی نشد. الان 9000 کار کرده. فکر می کنم با بالارفتن کارکرد سیستم تعلیق و یا سایده شدن تایرها، این مشکل حل می شود.
ماشین من 15000 هزارتا کار کرده ولی این مشکل رفع نشده. ماشین قبلی من سمند بود ولی پیچ ها رو با اطمینان بسیار بیشتری باهاش می رفتم. ولی با سراتو عبور از پیچ ها با سرعت زیاد واقغا ترسناکه
ارسال پست

بازگشت به “کلوپ کیا KIA”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: mmm_jon, Musk, saeidkhaky, علی51 و 11 مهمان