گواهينامه

تصویر بحث در مورد انواع خودروهای مسافربری و باربری سنگین و نیمه سنگین

مدیر انجمن: espero

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:

- لطفا پیش از ایجاد تاپیک جدید، به وسیله ی گزینه جستجو، از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
NIMA Ss
دنده 1
پست: 1259
تاریخ عضویت: 09 ژولای 2009, 18:40
نوع خودرو: پراید...SD_V8
محل اقامت: کرج

Re: گواهينامه

پست توسط NIMA Ss » 22 آپریل 2017, 18:52

NIMA Ss نوشته شده:هزینه پایه یکم سال 95 که در سال 96 قطعا بالا میره:

با تقریبا 30 هزار تومن فیش بانک ملی تشریف میبرید آموزشگاه
یک میلیون و پانصدو سی و شش هزار تومن لطف میکنید به آموزشگاه می پردازید1536000
دوبار عدم اعتیاد میشه 80 تومن(قبلا 3 تا بود)
20 تومن معاینات
بعد کلاس های آیین نامه و فنی شروع میشه
سپس 8 جلسه 1ساعت و 45 دقیقه ای کامیون تپه و بعد 8 جلسه اتوبوس شهری
نرخ هر دقیقه آموزش آزاد 1000 تومن که میشه ساعتی 60 هزار تومن
بعد از قبولی آیین نامه میرید برای آزمون تپه و بعد از تپه آزمون شهر
هر امتحان عملی و تکرار اون هم 10 هزار تومن هزینه به آموزشگاه و یه فبش هزاری میطلبه که به عبارتی هر آزمون 11 تومن آب میخوره
اگه نسل اندر نسل هم کامیوندار و اتوبوسی باشید افسر محترم آزمون برای بار اول که میندازدتون آموزش مجدد یک و نیم ساعت و شایدم بیشتر مینویسه که حداقل 90 هزار تومن میشه.
در کل حتما باید 2 میلیونی کنار بزارید
حالا یه کم بالا یا پایین
متوسط باید حداقل 300 هزار تومن هزینه دستور افسر بدید.
قبولی در آزمون شهر با اتوبوس 350 در تاریخ 27 فروردین 96
یک فقره پارک دوبل به صورت: توقف در وسط خیابان,راهنما راست, چک کردن آیینه ها, وضعیت دنده عقب, یک فرمان به سمت راست و در ادامه هنرجو نسبت به نوع اموزش میتونه پا رو کامل از رو کلاچ برداشته و پارک 45 سانت بزنه و ماشین رو موازی جدول قرار بده و یا نیم کلاچ پارک صحیح رو انجام بده تا به فاصله مورد نظر و موازات جدول برسه.هیچ منعی از نظر افسر آزمون نداره و هر دو روش صحیحه.
و یک فقره پارک مستقیم که در دنده سه افسر دستور داد بغل پارک کن: اول حتما راهنما,چک ایینه ها,خودتون باید دندرو از سه به دو بکشید به صورت دوکلاچ و گاز وسط,توقف با دو هست و تو اتوبوس یک نداریم,سپس باید فاصله تا جدول 45 و ماشین موازی بشه که پارک صحیح باشه و در آخر هم اول دستی و بعد خلاص و مهر افسر و .....
ازمون و اموزش تپه هم با 1924 صفر کیلومترWH
برای کسی که میفهمد هیچ توضیحی لازم نیست و برای کسی که نمیفهمد هر توضیحی اضافه است.....
آنانکه میفهمند عذاب میکِشند و آنانکه نمیفهمند عذاب می دهند.
مسیح کریمی
شروع حركت
پست: 15
تاریخ عضویت: 14 می 2015, 18:16
نوع خودرو: gt 2014
محل اقامت: بیرجند
تماس:

Re: گواهينامه

پست توسط مسیح کریمی » 10 ژولای 2017, 08:13

سلام . من بیرجند پایه یک گرفتم . خوبو راحت . هفته ای یه بار امتحان . برج دوازده نودوپنج ثبت نام کردم خرداد نودو شش تو جیبم بود کلا فک کنم یکو ششصد خرجم شد . بیاین اینجا بگیرین راحت بود .
نمایه کاربر
NIMA Ss
دنده 1
پست: 1259
تاریخ عضویت: 09 ژولای 2009, 18:40
نوع خودرو: پراید...SD_V8
محل اقامت: کرج

Re: گواهينامه

پست توسط NIMA Ss » 10 ژولای 2017, 08:17

مسیح کریمی نوشته شده:سلام . من بیرجند پایه یک گرفتم . خوبو راحت . هفته ای یه بار امتحان . برج دوازده نودوپنج ثبت نام کردم خرداد نودو شش تو جیبم بود کلا فک کنم یکو ششصد خرجم شد . بیاین اینجا بگیرین راحت بود .
سلام و مبارک باشه
قیمت ثبت نام یادتون هست?
افسر دستور آموزش مجدد میده اونجا?
و اینکه چندمین بار شهر و تپه رو قبول شدید وبا چه نوع کامیون و اتوبوسی?
برای کسی که میفهمد هیچ توضیحی لازم نیست و برای کسی که نمیفهمد هر توضیحی اضافه است.....
آنانکه میفهمند عذاب میکِشند و آنانکه نمیفهمند عذاب می دهند.
نمایه کاربر
haji405
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 389
تاریخ عضویت: 04 سپتامبر 2012, 18:51
نوع خودرو: TU5 405

Re: گواهينامه

پست توسط haji405 » 10 ژولای 2017, 15:45

سلام دوستان. مراحل گرفتن گواهینامه پایه ۲ به چه صورته؟
۱-هزینه هاش تقریبا؟
۲-آموزش و امتحان دقیقا با چه جور ماشینایی انجام میشه؟(به صورت کلی شنیدم که با مینی بوس و...)
۳-در امتحان چه مهارتی ارزیابی میشه؟
۴- چند جلسه اموزش تئوری و عملی داره؟ کلا چقدر طول میکشه گرفتنش گواهینامه؟
۵-آیین نامه هم باید دوباره امتحان بدیم؟
کلا من به عنوان یک راننده سواری که رانندگی شده جزئی از زندگیم( هرروز تو جاده ام) راحت میتونم بگیرم؟؟(شغلم رانندگی نیست)
سپاس
خداکه فقط متعلق به آدم‌های خوب نیست،خدا،خدای آدم‌های گناهکارهم هست....
نصب پخش برروی۴۰۵وپارس داشبوردجدیدبدون حذف وتغییرپخش فابریک
viewtopic.php?p=3797645#p3797431
نمایه کاربر
NIMA Ss
دنده 1
پست: 1259
تاریخ عضویت: 09 ژولای 2009, 18:40
نوع خودرو: پراید...SD_V8
محل اقامت: کرج

Re: گواهينامه

پست توسط NIMA Ss » 10 ژولای 2017, 16:14

haji405 نوشته شده:سلام دوستان. مراحل گرفتن گواهینامه پایه ۲ به چه صورته؟
۱-هزینه هاش تقریبا؟
۲-آموزش و امتحان دقیقا با چه جور ماشینایی انجام میشه؟(به صورت کلی شنیدم که با مینی بوس و...)
۳-در امتحان چه مهارتی ارزیابی میشه؟
۴- چند جلسه اموزش تئوری و عملی داره؟ کلا چقدر طول میکشه گرفتنش گواهینامه؟
۵-آیین نامه هم باید دوباره امتحان بدیم؟
کلا من به عنوان یک راننده سواری که هرروز تو جاده ام راحت میتونم بگیرم؟؟(شغلم رانندگی نیست)
سپاس
سلام
بنده اطلاعات کرج رو خدمتتون میگم.
ثبت نام , معاینه چشم , عدم اعتیاد , شرکت در کلاس های آیین نامه , مجدد عدم اعتیاد, هشت جلسه آموزش عملی 2 ساعت کامیونت , 8 جلسه مینی بوس , امتحان آیین نامه , امتحان کامیونت و در نهایت امتحان مینی بوس و تکمیل پرونده

ثبت نام در سال 95 تقریبا 1100000 بود.هزینه هایی مثل دو یا سه آزمایش عدم اعتیاد, معاینه چشم هم اضافه میشه.تقریبا 100000 تومن.هزینه آزمون مجدد و آموزش ساعتی مجدد توسط افسر هم هست که تقریبا 150000 تا 300000 تومن بسته به مهارت شما باید پرداخت کنید.تقریبا و در کل یک و نیم میلیون تومن میخواد.شاید کمی بیشتر و کمتر.البته نرخ سال به سال تغییر میکنه.
جایی که من پایه یک دادم ، مینی بوس چینی که نمیدونم چی بود و کامیونت آمیکو جدید داشت. برای پایه یک هم بنز 1924 صفر کیلومتر WH و اتوبوس بنز 350
4 جلسه تئوری و 16 جلسه عملی.خیلی خوب 3 تا 4 ماه طول میکشه, البته اگه امتحان هر هفته باشه. ما دو هفته یکبار آزمون داشتیم.

آیین نامه برای هر پایه امتحان مجدد میگیرن
اگه شغلتون رانندگی باشه که بهتره، اما حرف اول رو استعداد و علاقه میزنه. و الا اگه علاقه نداشته باشی و نسل اندر نسل هم کامیون دار باشید، گرفتن گواهینامه سخت میشه.
موفق باشید
برای کسی که میفهمد هیچ توضیحی لازم نیست و برای کسی که نمیفهمد هر توضیحی اضافه است.....
آنانکه میفهمند عذاب میکِشند و آنانکه نمیفهمند عذاب می دهند.
نمایه کاربر
mokhtarverdi
پست: 5
تاریخ عضویت: 26 ژوئن 2016, 00:53
نوع خودرو: Pride-82

Re: گواهينامه

پست توسط mokhtarverdi » 23 فوریه 2018, 13:23

سلام
وقتتون بخیر
من به یه مشکلی خوردم که تقاضا دارم کمکم کنید
آیین نامه و تپه خاور رو قبول شدم اما در امتحان مینی بوس متاسفانه سه بار رد شدم، جدای از اجرای آیین نامه در رانندگی داخل شهر، تعویض بدون صدای دنده هم برای افسری که امتحان میگیرند حیثیتی هست و با کوچکترین صدای گیربکس به راحتی ردمون میکنه.

بیشترین تعداد تکرار صدا هم در معکوس های 3 به 2 هست، خوب من اینقدری متوجه شدم که در سربالایی گاز وسط کمتر و در سرپایینی گاز وسط خیلی بیشتری باید داد، اما در کلاچ دوم، دقیقا نمیدونم (1)چقدر صبر کنم و (2)با چه قدرت دست و بازویی، دنده رو جا بدم؟ واقعا دوست دارم طوری یاد بگیرم که دنده ها بدون کوچکترین صدایی جا بره.

خواهشمندم دوستان با جزئیات بیشتری و یا قلق خاصی که بلد هستند بهم کمک کنند.
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2162
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: گواهينامه

پست توسط ممل-امریکایی » 23 فوریه 2018, 14:25

mokhtarverdi نوشته شده:
23 فوریه 2018, 13:23
سلام
وقتتون بخیر
من به یه مشکلی خوردم که تقاضا دارم کمکم کنید
آیین نامه و تپه خاور رو قبول شدم اما در امتحان مینی بوس متاسفانه سه بار رد شدم، جدای از اجرای آیین نامه در رانندگی داخل شهر، تعویض بدون صدای دنده هم برای افسری که امتحان میگیرند حیثیتی هست و با کوچکترین صدای گیربکس به راحتی ردمون میکنه.

بیشترین تعداد تکرار صدا هم در معکوس های 3 به 2 هست، خوب من اینقدری متوجه شدم که در سربالایی گاز وسط کمتر و در سرپایینی گاز وسط خیلی بیشتری باید داد، اما در کلاچ دوم، دقیقا نمیدونم (1)چقدر صبر کنم و (2)با چه قدرت دست و بازویی، دنده رو جا بدم؟ واقعا دوست دارم طوری یاد بگیرم که دنده ها بدون کوچکترین صدایی جا بره.

خواهشمندم دوستان با جزئیات بیشتری و یا قلق خاصی که بلد هستند بهم کمک کنند.
سلام دوست عزیز
در خوزستان امتحان تپه با ۹۱۱گرفته میشود.و امتحان شهر با اتوبوس۳۰۲ .و یه امتحان فنی هم داره.
البته هر شهری ماشین هاش فرق داره و خب هر ماشینی قلق خاص خودش رو داره ،مثلا بوشهر با بنز۱۹۲۱ هست.
در خصوص دنده معکوس هست که شما نیاز به گاز وسط دارید ،و اصلا نباید صبر کنید بلکه هرچه سریعتر بتوانید پروسه زیر را انجام دهید ،دنده راحت تر جا میرود ،چون اگر شما یکی دوثانیه لفت بدین باعث میشه دور موتور افت کنه و اونوقت دیگه دنده یا جا نمیره یا با صدا جا میره.هدف از دادن گاز وسط هماهنگ کردن دور موتور با دور چرخ ها هستش.
نحوه معکوس:
کلاچ اول »آزاد»گاز وسط پرگاز»کلاچ دوم»دنده معکوس
در دنده مستقیم به همین صورت هست فقط گاز وسط نمیخاد،ناگفته نماند گاهی اوقات در دنده مستقیم با یه کلاچ هم دنده جامیره....
سخت ترین معکوس از ۲به یک هست که معمولا افسر در آخرین لحظه از شما میخاد این کار رو انجام بدین.
موفق باشید.
.
نمایه کاربر
mokhtarverdi
پست: 5
تاریخ عضویت: 26 ژوئن 2016, 00:53
نوع خودرو: Pride-82

Re: گواهينامه

پست توسط mokhtarverdi » 28 فوریه 2018, 12:41

ممل-امریکایی نوشته شده:
23 فوریه 2018, 14:25
سلام دوست عزیز
در خوزستان امتحان تپه با ۹۱۱گرفته میشود.و امتحان شهر با اتوبوس۳۰۲ .و یه امتحان فنی هم داره.
البته هر شهری ماشین هاش فرق داره و خب هر ماشینی قلق خاص خودش رو داره ،مثلا بوشهر با بنز۱۹۲۱ هست.
در خصوص دنده معکوس هست که شما نیاز به گاز وسط دارید ،و اصلا نباید صبر کنید بلکه هرچه سریعتر بتوانید پروسه زیر را انجام دهید ،دنده راحت تر جا میرود ،چون اگر شما یکی دوثانیه لفت بدین باعث میشه دور موتور افت کنه و اونوقت دیگه دنده یا جا نمیره یا با صدا جا میره.هدف از دادن گاز وسط هماهنگ کردن دور موتور با دور چرخ ها هستش.
نحوه معکوس:
کلاچ اول »آزاد»گاز وسط پرگاز»کلاچ دوم»دنده معکوس
در دنده مستقیم به همین صورت هست فقط گاز وسط نمیخاد،ناگفته نماند گاهی اوقات در دنده مستقیم با یه کلاچ هم دنده جامیره....
سخت ترین معکوس از ۲به یک هست که معمولا افسر در آخرین لحظه از شما میخاد این کار رو انجام بدین.
موفق باشید.
سلام و عرض ارادت.
از شما بسیار سپاسگذارم.
دوشنبه امتحان رو قبول شدم.
در درجه اول افسر (اینکه کدومشون باشه) خیلی مهمه. بنده سه بار رد شده بودم:
1. بار اول موقع پارک فرمون رو سمت جدول نگرفتم چون سرازیری بود (البته باور کنید به فکر نفر بعدی بودم که قراره سوار بشه و حتی اصلا فکر نمیکردم که این مورد در پارک لحظه ایی مهم باشه برای افسره)
2. بار دوم یه افسر دیکه اومد که در یک فاصله 100 متری 3 تا یکدستی بهم زد و من به دلیل عدم تمرکز فرعی به اصلی رو با همون دنده دو رفتم که باید توقف کامل میکردم و میومدم دنده یک...
3. بار سوم همه چیز خوب پیش رفت، در کل مسیر 5 تا معکوس 3 به 2 انجام دادم همه عالی بود بجز آخری، حتی به دلیل ترافیک سر یک دور برگردون دور کاملم به دور دو فرمون تبدیل شد (یه 206 سر تقاطع پارک کرده بود) و حرکت به عقب هم انجام دادم، فکر کردم قبولم که معکوس آخرم صدا داد و افسر ردم کرد، این افسر با مورد یک و دو فرق میکرد و روی کوچکترین صدای دنده هم رد میکرد...
4. هفته قبل هم که مزاحم دوستان در اینجا شدم و البته خودمم کل گیربکس بنز 309 رو بررسی کردم و بلاخره قبول شدم. اما افسر واقعا دنبال بهونه رد کردن بود که پیدا نکرد، بعد از توقف گفت که با ارفاق قبولی، گفتم چرا ارفاق؟ گفت سر تقاطع چراغ قرمز بود و تو گردش به راست داشتی اما ایست کردی و دستی کشیدی تا چراغ سبز بشه... اگه اون یکی افسر بود و این کار رو نمیکردم حتما رد میکرد... ما که نفهمیدیم چی شد اما من واقعا عاشق ماشین بنز شدم، البته بودم از بچه گی.

حالا داستان دنده صدا دادن :
زمانی که در ماشینی مثل پراید آدم درازی مثل من میشینه، به احتمال زیاد موقع 4 به 3 به جای کف دست از انگشتان برای گرفتن سر دنده استفاده میکنه، اولین و بزرگترین ایراد من در تعویض دنده مینی بوس این بود، بنابر این حتما باید موقع 3 به 2 کف دست پشت کله دنده بمونه تا فشار وارده به دسته دنده تحت کنترل باشه و خیلی هم کم باشه و در صورت گاز وسط مناسب دنده خودش جا میره.
گاز وسط مناسب، به نظر من همه گاز وسط ها رو پر گاز بدید اما سرازیری مکث نمیخواد برای 3 به 2 و خیلی سریع انجام بدید، حتی سعی کنید دور چرخ ها در دنده سه کم باشه تا دو راحت تر جا بره، اما در سربالایی باید مکث کنید تا صدای گاز وسط بخوابه و با همون کف دست منتظر بمونید تا گیربکس خودش دنده رو جا ببره.

این همه سرتون رو درد آوردم و توضیحات رو دادم به این دلیل بود که شاید به درد یکی از دوستان بخوره
از همه شما ممنونم.
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2162
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: گواهينامه

پست توسط ممل-امریکایی » 28 فوریه 2018, 13:06

mokhtarverdi نوشته شده:
28 فوریه 2018, 12:41
ممل-امریکایی نوشته شده:
23 فوریه 2018, 14:25
سلام دوست عزیز
در خوزستان امتحان تپه با ۹۱۱گرفته میشود.و امتحان شهر با اتوبوس۳۰۲ .و یه امتحان فنی هم داره.
البته هر شهری ماشین هاش فرق داره و خب هر ماشینی قلق خاص خودش رو داره ،مثلا بوشهر با بنز۱۹۲۱ هست.
در خصوص دنده معکوس هست که شما نیاز به گاز وسط دارید ،و اصلا نباید صبر کنید بلکه هرچه سریعتر بتوانید پروسه زیر را انجام دهید ،دنده راحت تر جا میرود ،چون اگر شما یکی دوثانیه لفت بدین باعث میشه دور موتور افت کنه و اونوقت دیگه دنده یا جا نمیره یا با صدا جا میره.هدف از دادن گاز وسط هماهنگ کردن دور موتور با دور چرخ ها هستش.
نحوه معکوس:
کلاچ اول »آزاد»گاز وسط پرگاز»کلاچ دوم»دنده معکوس
در دنده مستقیم به همین صورت هست فقط گاز وسط نمیخاد،ناگفته نماند گاهی اوقات در دنده مستقیم با یه کلاچ هم دنده جامیره....
سخت ترین معکوس از ۲به یک هست که معمولا افسر در آخرین لحظه از شما میخاد این کار رو انجام بدین.
موفق باشید.
سلام و عرض ارادت.
از شما بسیار سپاسگذارم.
دوشنبه امتحان رو قبول شدم.
در درجه اول افسر (اینکه کدومشون باشه) خیلی مهمه. بنده سه بار رد شده بودم:
1. بار اول موقع پارک فرمون رو سمت جدول نگرفتم چون سرازیری بود (البته باور کنید به فکر نفر بعدی بودم که قراره سوار بشه و حتی اصلا فکر نمیکردم که این مورد در پارک لحظه ایی مهم باشه برای افسره)
2. بار دوم یه افسر دیکه اومد که در یک فاصله 100 متری 3 تا یکدستی بهم زد و من به دلیل عدم تمرکز فرعی به اصلی رو با همون دنده دو رفتم که باید توقف کامل میکردم و میومدم دنده یک...
3. بار سوم همه چیز خوب پیش رفت، در کل مسیر 5 تا معکوس 3 به 2 انجام دادم همه عالی بود بجز آخری، حتی به دلیل ترافیک سر یک دور برگردون دور کاملم به دور دو فرمون تبدیل شد (یه 206 سر تقاطع پارک کرده بود) و حرکت به عقب هم انجام دادم، فکر کردم قبولم که معکوس آخرم صدا داد و افسر ردم کرد، این افسر با مورد یک و دو فرق میکرد و روی کوچکترین صدای دنده هم رد میکرد...
4. هفته قبل هم که مزاحم دوستان در اینجا شدم و البته خودمم کل گیربکس بنز 309 رو بررسی کردم و بلاخره قبول شدم. اما افسر واقعا دنبال بهونه رد کردن بود که پیدا نکرد، بعد از توقف گفت که با ارفاق قبولی، گفتم چرا ارفاق؟ گفت سر تقاطع چراغ قرمز بود و تو گردش به راست داشتی اما ایست کردی و دستی کشیدی تا چراغ سبز بشه... اگه اون یکی افسر بود و این کار رو نمیکردم حتما رد میکرد... ما که نفهمیدیم چی شد اما من واقعا عاشق ماشین بنز شدم، البته بودم از بچه گی.

حالا داستان دنده صدا دادن :
زمانی که در ماشینی مثل پراید آدم درازی مثل من میشینه، به احتمال زیاد موقع 4 به 3 به جای کف دست از انگشتان برای گرفتن سر دنده استفاده میکنه، اولین و بزرگترین ایراد من در تعویض دنده مینی بوس این بود، بنابر این حتما باید موقع 3 به 2 کف دست پشت کله دنده بمونه تا فشار وارده به دسته دنده تحت کنترل باشه و خیلی هم کم باشه و در صورت گاز وسط مناسب دنده خودش جا میره.
گاز وسط مناسب، به نظر من همه گاز وسط ها رو پر گاز بدید اما سرازیری مکث نمیخواد برای 3 به 2 و خیلی سریع انجام بدید، حتی سعی کنید دور چرخ ها در دنده سه کم باشه تا دو راحت تر جا بره، اما در سربالایی باید مکث کنید تا صدای گاز وسط بخوابه و با همون کف دست منتظر بمونید تا گیربکس خودش دنده رو جا ببره.

این همه سرتون رو درد آوردم و توضیحات رو دادم به این دلیل بود که شاید به درد یکی از دوستان بخوره
از همه شما ممنونم.
مبارک باشه....
یعنی امتحان پایه یک را با مینی بوس از شما گرفتند؟کدام شهر هستین.
مینی بوس که پایه یک لازم نداره...تا ظرفیت ۲۶نفر پایه یک نمیخاست.
.
نمایه کاربر
mokhtarverdi
پست: 5
تاریخ عضویت: 26 ژوئن 2016, 00:53
نوع خودرو: Pride-82

Re: گواهينامه

پست توسط mokhtarverdi » 01 مارس 2018, 00:05

ممل-امریکایی نوشته شده:
28 فوریه 2018, 13:06

مبارک باشه....
یعنی امتحان پایه یک را با مینی بوس از شما گرفتند؟کدام شهر هستین.
مینی بوس که پایه یک لازم نداره...تا ظرفیت ۲۶نفر پایه یک نمیخاست.
سلام
ازتون ممنونم
مینی بوس309 و خاور608 برای پایه دو هستش
بنز 1921 و اتوبوس 302 هم برای پایه یکم
امتحان شهر قزوین بود
ارسال پست

بازگشت به “کلوپ خودروهای سنگین و نیمه سنگین”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان