استفاده صحیح و درست از کامیون برای طولانی شدن عمر

تصویر بحث در مورد انواع خودروهای مسافربری و باربری سنگین و نیمه سنگین

مدیر انجمن: espero

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:

- لطفا پیش از ایجاد تاپیک جدید، به وسیله ی گزینه جستجو، از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
جوادجون
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 191
تاریخ عضویت: 22 سپتامبر 2010, 14:47
نوع خودرو: fh12
محل اقامت: مشهد
تماس:

Re: نکته ریز اما خیلی مهم

پست توسط جوادجون » 15 آپریل 2011, 21:04

بعد از سبک کردن دنده ، یکدفعه شتاب زیاد نگیرید(گاز رو تخته نکنید) یک سر گاز بدید ول کنید بعد شتاب بگیرید . این کار باعث جلو گیری از بکسوباد صفحه کلاچ میشه و عمرش رو میبره بالا
نمایه کاربر
Truck Mag
شروع حركت
پست: 12
تاریخ عضویت: 30 مارس 2011, 18:27
نوع خودرو: Pride
تماس:

Re: نکته ریز اما خیلی مهم

پست توسط Truck Mag » 18 آپریل 2011, 17:09

1. همیشه و مخصوصا در ایام گرم، می بایست لاستیک ها را در آغاز حرکت و در فواصل معین چک نمود. (با زدن جقجقه به لاستیک ها)
2. قبل از روشن نمودن موتور، می بایست میزان سطح روغن موتور چک شود.
3. به هیچ عنوان نباید گریسکاری قسمت های مختلف کامیون را فراموش کرد، مخصوصا چهار شاخه گاردان. (باید در فواصل زمانی معین نسبت به این کار اقدام شود)
4. باز بینی مهره های چرخ.
5. رگلاژ نمودن ترمزهای کشنده و تریلر معمولا هر 5 روز (بستگی به مسافتی که کامیون طی می کند و تعداد مراتبی که از ترمز استفاده می نماید)
6. بررسی چرخ ها، جهت لق نبودن آنها ( برای این کار می بایست زیر هر چرخ جک زده و با تکان دادن چرخ ها از لق نیودن آنها مطمین شد)، وجود این مشکل می تواند باعث در رفتن چرخ در حرکت شود.
و...

برخی از این گزینه ها فقط جهت کامیون های قدیمی تر می باشند.
نمایه کاربر
man1366
شروع حركت
پست: 16
تاریخ عضویت: 09 فوریه 2011, 22:46
نوع خودرو: 530A2

Re: نکته ریز اما خیلی مهم

پست توسط man1366 » 21 آپریل 2011, 21:10

درباره دنده عوض کردن چی
نمایه کاربر
jalilturbo
دنده 1
پست: 1527
تاریخ عضویت: 26 آپریل 2011, 16:20
محل اقامت: تهران

Re: استفاده صحیح و درست از کامیون برای طولانی شدن عمر

پست توسط jalilturbo » 28 آپریل 2011, 14:34

کامیون جونش توی دنده دادنه.اگه خوب و به موقع دنده بدی موتورت و گیربکست دیفرانسیلت عمرشون خیلی زیاد میشه
چقدر به ماشینتون دلبستگی دارید؟
viewtopic.php?f=26&t=77716
نمایه کاربر
man1366
شروع حركت
پست: 16
تاریخ عضویت: 09 فوریه 2011, 22:46
نوع خودرو: 530A2

Re: نکته ریز اما خیلی مهم

پست توسط man1366 » 02 می 2011, 23:22

درباره تمیز کردن هواکش کاغدی چی کسی نبود
نمایه کاربر
ABC
مدیر بازار و مشاوره ی خرید خودرو
پست: 5245
تاریخ عضویت: 18 سپتامبر 2009, 15:29
نوع خودرو: سری 4

Re: نکته ریز اما خیلی مهم

پست توسط ABC » 02 می 2011, 23:25

ford branko نوشته شده:یه نکته ی مهم به کسانی که ولوو دارن و هنوز ماشینشون گارانتی داره.

یه نفر تو رنا بهمون گفت که اگه با ولوو کات اف بزنید تو کامپیوترش ذخیره میشه و موتورتون از گارانتی خارج میشه!!!!!!!!
منم از یه راننده ی FH12 اینو شنیدم اما فکر کردم هینجوری یه چیزی پرونده
Simple past,simply past. Screw it all
نمایه کاربر
mh_nox
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 577
تاریخ عضویت: 22 آگوست 2009, 14:13
نوع خودرو: تیبا ، R5
محل اقامت: تهران

Re: نکته ریز اما خیلی مهم

پست توسط mh_nox » 03 می 2011, 00:53

اصلا موقع روشن کردن و خاموش کردن ماشین گاز ندین !!!!!!!!!!!!!!!
amin3f
شروع حركت
پست: 27
تاریخ عضویت: 02 آپریل 2016, 17:07
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: استفاده صحیح و درست از کامیون برای طولانی شدن عمر

پست توسط amin3f » 25 آگوست 2016, 23:22

ولوو مواقع بدون بار با دنده دو حرکت میکنم بعد مبرم سه به سه سبک بعد چهار همینجور تا آخر،مواقع که از سه سبک به چهار میرم همزمان شیفتینگ طبق و سبک سنگین میزنم میرم چهار خوب از وقتی که خالی هست اما با بار همیشه یا شش سنگین رانندگی میکنم زیاد به سبک نمیرم
نمایه کاربر
Arvin_Amarth
دنده 3
پست: 3569
تاریخ عضویت: 15 ژانویه 2008, 22:59
نوع خودرو: BMW X3 28i F25 R.I.P

Re: استفاده صحیح و درست از کامیون برای طولانی شدن عمر

پست توسط Arvin_Amarth » 05 آپریل 2017, 19:38

دوستان عزیز سلام
بنده برای اولین بار هست تو تاپیک خودروهای سنگین میام
سه تا سوال داشتم واسه ی افزایش اطلاعات خودم
1-هممون میدونیم که گرم کردن خودرو در حالت درجا برای موتور مضر است.
تو تمام ماشین های سواری میگن نهایت 1 دقیقه موتور درجا کار کنه بعد با سرعت آروم بدون دنده کشی های ناجور موتور سریعتر گرم بشه
ولی تو ماشین های سنگین بعضی وقتا دیدم که راننده موتور رو روشن میکنه ولش میکنه به امون خدا دو ساعت بعد میاد تازه راه میفته
تازه تا اونجا که من می دونم دیزل دیرتر از بنزین گرم میشه
درسته موتور کامیون خیلی خیلی بزرگتر از موتور یک ماشین سواری است ولی اصل طراحی موتور که همون سیلندر و پیستون و یاتاقان و سوپاپ و میل سوپاپ اینا باشن که یکسانه
حالا فلسفه ی اینکار چیه?
آیا فقط یک سنتی هست که از قدیم تا به امروز اومده یا نه واقعا مسائل علمی پشتش نهفته است?
----------------------
2-می دونیم که درجا کار کردن برای موتور مضر است.
چون اگزوز خنک نمیشود و حرارت اگزوز دوباره به موتور برگردونده میشود و کلا آسیب زاس
حالا سوال اینجاس:من بارها تو پمپ بنزین ها دیدم که راننده به هیچ عنوان ماشین رو خاموش نمیکنه خب اینجوری که پدر جد موتور سرویس میشه
مگر همون کارکردن درجا بخشی از عمر موتور حساب نمیشه?
پس چرا همینجوری روشن ولش میکنن?
---------------------
3-این سوال بیشتر اعصابمو خرد کرده واسه همین باید بپرسم
چرا این کامیون ها (منظورم کشنده ها نیست،ده چرخ ها اینا منظورمه) وقتی بار ندارن برزنت رو بالای اطاق جمع می کنند به جای اینکه روی اطاق بکشند?
وقتی برزنت رو بالا جمع میکنند اون پشت میشه یک استخر هوا و مثل یک ترمز فجیع عمل میکنه و تمام توان ماشینو میگیره!
پس چرا این کار رو میکنند?
پیشاپیش از همه عزیزانی که پاسخ من رو می دهند کمال تشکر و سپاسگذاری را دارم
How "Old School" Motor Head Should Be
Big Block > Small Block
Naturally Aspirated > Turbo
Pure Petrol > Hybrid
Manual Transmission > Automatic Transmission
Analog > Digital
ارسال پست

بازگشت به “کلوپ خودروهای سنگین و نیمه سنگین”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان