Bajaj Pulsar(Pulse) 180 جدید

تصویر بحث و تبادل نظر در مورد موتور سیکلتهای شهری sport - super sport

مدیر انجمن: رضا عمراني

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
reza_243
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 866
تاریخ عضویت: 30 مارس 2009, 15:40
نوع خودرو: پژو206-TU3,تکتاز 125
محل اقامت: تهران

Bajaj Pulsar(Pulse) 180 جدید

پست توسط reza_243 » 29 می 2010, 20:05

در تاپیک دیگری در مورد این موتور نوشته ام اما بدلیل اینکه تغییرات در قطعات آن نسبت به مدل قبلی بیشتر از آنچه که من نوشته ام هست و اینکه خودم دارم فردا میروم پای معامله کردن همین 180 جدید این تاپیک را ایجاد کردم.

تصویر پالس جدید که مدتی است تولیدش در هند و ایران شروع شده : :-?

تصویر

البته بدلیل استقبال مردم ایران از چراغ گرد، این مدل در ایران با چراغ گرد ارائه می شود و بازار فروش بهتری دارد (متأسفانه!)

این موتور با تغییرات زیر که بنده تا این لحظه متوجه شده ام و از فروشندگان پرسیده ام توسط فارس موتور با قیمت 1950 به نمایندگان ارائه گردیده که قیمت فروش آن بین 2100 تا 2150 است : :box:

1) زین دوتکه مانند پالس 200
2) فلپ های هدایت باد به انجین بر روی باک مشابه پالس 200
3) فرمان آلومینیومی ریس مشابه پالس 220
4) تیوبلس شدن تایر های عقب و جلو
5) افزایش پهنای تایر عقب به سایز 120/80 در 17 اینچ که مشابه مدل های 200 و 220 است
6) ارتقاء دوشاخه عقب به دوشاخه مورد استفاده در پالس 200 (این مورد را فروشنده گفت)
7) دستگیره های روی زین مشابه مدل 200
8) پوسته گیربوکس و انجین و نوشته های روی آن مشابه پالس 220
9) افزایش قدرت از 16.7 اسب به 17.03 اسب (شاید بدلیل استفاده از Tricks III)
10) ارتقاء کمک های تلسکوپی جلو به کمک های پالس 200 (احساس می کنم قطر آن با مشاهده بصری بیشتر از مدل 180 قبلی است و گردگیر کاسه نمد هم تغییر کرده)
11) نوشته های برجسته بر روی باک بجای استیکر در مدل قبلی
12) رینگ های آلومینیومی مشکی
13) گلگیر جلوی پهن تر و آئروداینامیک تر مشابه پالس 220

مورد دیگری را بنده هنوز ندیده ام اما فردا اگر خرید انجام شود نتایج را اعلام خواهم کرد ولی در کل جز حجم انجین و رادیاتور روغن همه چیز مشابه و حتی برتر از پالس 200 شده است (برتر بدین جهت که مشابه 220 است)
با توجه به تیوبلس و قطور بودن تایر های آپاچی 180 که 110/80 است، برتری در هندلینگ نسبت به پالس 180 قبلی گزارش شده بود اما با این تغییرات در پالس جدید و قطور شدن تایر های آن نسبت به آپاچی 180، احتمال پیشی گرفتن در فرمانپذیری از آپاچی می رود که نتایج این آزمایشات را باید در شرایط جوی و راکب یکسان بررسی کرد.
وزن موتور تغییری نکرده و مشخصات دقیقتر طبق لینک سایت سازنده به شرح زیر است :
Engine
Type 4-stroke, DTS-i, air cooled
Displacement 178.6 cc
Max. Power 17.02 @ 8500 (Ps @ RPM)
Max. Torque 14.22 @ 6500 (Nm @ RPM)
Suspension
Front Telescopic, 130 mm stroke
Rear Triple rated spring, 5 way adjustable with 101 mm travel Nitrox shock absorber
Brakes
Front 260 mm Disc
Rear 130 mm Drum
Tyre
Front 90/90 x 17 - Tubeless
Rear 120/80 x 17 - Tubeless
Fuel Tank
Total litres (reserve, usable) 15 litres (3.2 litres reserve, 2 litres usable)
Electricals
System 12 V Full DC
Headlamp (Low/High Beam- Watts) 35/35 W with 2 pilot lamps
Dimensions
Wheelbase 1345 (mm)
Kerb Weight 147 Kg
درصورتیکه استفاده از روغن خاص و بنزین سوپر را برای پالس پیشنهاد می کنید، لطفاً بنده را آگاه سازید که در اولین فرصت بهترین روغن (مناسب آب بندی در هوای گرم) و بنزین مناسب را استفاده کنم

با تشکر
نمایه کاربر
pooryax
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 505
تاریخ عضویت: 05 مارس 2010, 19:33
نوع خودرو: merida TFS 100
محل اقامت: فارس

Re: Bajaj Pulsar(Pulse) 180 جدید

پست توسط pooryax » 29 می 2010, 21:16

سلام
آقا مبارک باشه! :hb:
اما از نظر من این موتور فلسفه ای نداره جز سردرگم کردن خریدار! :???:
نمایه کاربر
goostaw
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 349
تاریخ عضویت: 07 مارس 2010, 21:42
نوع خودرو: Daelim 250, 405GLI
محل اقامت: تهران

Re: Bajaj Pulsar(Pulse) 180 جدید

پست توسط goostaw » 29 می 2010, 21:20

من حدود 9 ماه یدونه پالس 200 داشتم.
به ازای2 تا باک بنزین معمولی یک بار سوپر میریختم.
روغن موتور رو هر 800 تا تعویض می کردم. به نظر من آترود بد نیست. اما شل هم ریختم. جفتشونم باید سر 800 تا تعویض کنی. میگن 1500 تا. ولی عملا بیشتر از 800 تا دووم نمیارن.
نمایه کاربر
reza_243
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 866
تاریخ عضویت: 30 مارس 2009, 15:40
نوع خودرو: پژو206-TU3,تکتاز 125
محل اقامت: تهران

Re: Bajaj Pulsar(Pulse) 180 جدید

پست توسط reza_243 » 29 می 2010, 22:21

pooryax نوشته شده:سلام
آقا مبارک باشه! :hb:
اما از نظر من این موتور فلسفه ای نداره جز سردرگم کردن خریدار! :???:
چه سردرگمی ؟ میشه واضحتر بفرمایید ؟
این موتور و طراحی جدیدش کار باجاج هند هست که فقط چراغش در ایران گرد هست
چه کسی قصد گمراهی چه کسانی رو داره ؟
با این مزایا نسبت به پالس قبلی و اختلاف قیمت 100 تومن، من سردرگم نشدم
شما چرا سردرگم شدید ؟
goostaw نوشته شده:من حدود 9 ماه یدونه پالس 200 داشتم.
به ازای2 تا باک بنزین معمولی یک بار سوپر میریختم.
روغن موتور رو هر 800 تا تعویض می کردم. به نظر من آترود بد نیست. اما شل هم ریختم. جفتشونم باید سر 800 تا تعویض کنی. میگن 1500 تا. ولی عملا بیشتر از 800 تا دووم نمیارن.
عزیزی در PM فرومده اند Motorex بریزم که می دانم بیش از 35 تومن قیمت دارد!
عزیز دیگری از دوستان هم معتقد است بهترین روغن ایرانی ها هستند که بهران رانا (4 لیتر 26 تومن) بهترینشان است و خارجی ها تقلبی هستند
عده کثیری هم توتال 5000 و بالاتر را برای پالس و آپاچی پیشنهاد می کنند

در این بین Shell و آترود هم به توصیه شما درج شده
ای کاش دلایل استفاده از هر روغنی را برای هر موتور بیان کنیم (شاید روغنی که در موتور X خوب است در Y چندان خوب نباشد)
راستی من استارت الکتریکی و این حرفها برایم مهم نیست، روغن آبکی پیشنهاد نفرمایید
چیزی می خواهم که در گرمای این فصل وظایف اصلی یک روغن را بخوبی انجام دهد و انجین آب بندی سالمی داشته باشد

راستی اگر توصیه ای در خصوص خرید پالس صفر و جزئیات سند و قولنامه و معامله دارید، دریغ ندارید
می خواهم از گمرک بخرم که می دانید چه کسانی هستند ... :???:
نمایه کاربر
goostaw
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 349
تاریخ عضویت: 07 مارس 2010, 21:42
نوع خودرو: Daelim 250, 405GLI
محل اقامت: تهران

Re: Bajaj Pulsar(Pulse) 180 جدید

پست توسط goostaw » 29 می 2010, 23:36

این دوتایی که گفتم. تجربه خودم بود.
بعدشم اصلا روغن خارجی به اون معنا که شما فکر می کنید وارد نمیشه. اکثرا توی کیش پر میشن.
جای شما بودم مستقیم از نمایندگی خ ولیعصر می خریدم.
اولا که همون موقع کارهای سند شما انجام میشه. توی گرفتن کارت موتور سریع تر مراحل طی میشه.
بیشتر اوقات رنگبندی کامل دارن. از همه مهمتر اینکه موتورا توی شرایط بهتری هستن.
یادمه از خیابون شهباز یه آپاچی گرفتم، وقتی اومدم خونه دیدم روی دسته ترمزش یه خط گنده افتاده. تازه گارد موتور رو هم تحویل نداده بود. به علاوه اینکه می خواست شاسی 86 رو جای 87 بندازه.
شما برو پایین تر از امیریه، از خود فروشگاه اصلیش بخر. برادرانه میگم به نفعته. خوددانی.
نمایه کاربر
goostaw
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 349
تاریخ عضویت: 07 مارس 2010, 21:42
نوع خودرو: Daelim 250, 405GLI
محل اقامت: تهران

Re: Bajaj Pulsar(Pulse) 180 جدید

پست توسط goostaw » 30 می 2010, 00:27

اینارو یادم رفت بگم:
تمام پالس ها یه هلمت بدرد نخور دارن که باید فروشنده بهت بده.
باید گارد موتورت رو بده.
یه گل پخش کن داره که انتهای گلگیر جلو نصب میشه و 90 درصدشون تحویل نمی دن.
یه کیف ابزار داره.
تا آخر خرداد همه بیمهها 15 درصد تخفیف دارن.
باتتری موتور اسیدی هست که به نظرمن خشک بایه اتمی عوض کن. حدود 20 می ارزه.
اگر پلاستیک انتهای باک 200 رو نداشت حتما تهیه کن و بچسبون.
نمایه کاربر
reza_243
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 866
تاریخ عضویت: 30 مارس 2009, 15:40
نوع خودرو: پژو206-TU3,تکتاز 125
محل اقامت: تهران

Re: Bajaj Pulsar(Pulse) 180 جدید

پست توسط reza_243 » 30 می 2010, 00:56

از توضیحات با ارزش شما سپاسگذارم
من تابحال ولیعصر-مهدیه نرفتم و اصلاً نمی دونستم که همچین جایی هم برای خرید موتور هست
البته تو لیست نمایندگیهای فارس خوانده بودم
اما خود فارس موتور بعنوان منصفترین نماینده تلفن یک فروشگاه در شهباز رو داد که 2100 کمتر نداد اما گمرک با لوازم کامل تا 2070 هم گیر آوردم

اما حالا که اینطوره فردا میرم مهدیه
درمورد باطری مطمئنید برای موتور استارتی باطری اسیدی میدن !؟؟!؟!؟! اگه اینطور باشه که آخر نامردیه
فارس این مورد رو قبول داره ؟ دفترچه چی ؟ تو دفترچه با باطری اسیدی ثبت شده ؟

اصلاً دفترچه باید بهم بدن ؟

درمورد دزدگیر و چادر و قفل پدر و مادر دار لطفاً راهنمایی فرمایید که به پالس بخوره

سپاسگذارم
نمایه کاربر
pooryax
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 505
تاریخ عضویت: 05 مارس 2010, 19:33
نوع خودرو: merida TFS 100
محل اقامت: فارس

Re: Bajaj Pulsar(Pulse) 180 جدید

پست توسط pooryax » 30 می 2010, 01:01

با سلام
این که گفتم سر در گمی آخه الان پالس 220 اومده، قبلشم 200 بود حالا بجا اینکه بیان تو کلاس 250 اقدام کنن میان 180 رو آپگرید میکنن، خوب این یه سیاست که تا مدت زیادی دوباره بتونن 180 بفروشن :???: (نظر شخصی)
نمایه کاربر
reza_243
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 866
تاریخ عضویت: 30 مارس 2009, 15:40
نوع خودرو: پژو206-TU3,تکتاز 125
محل اقامت: تهران

Re: Bajaj Pulsar(Pulse) 180 جدید

پست توسط reza_243 » 30 می 2010, 01:08

pooryax نوشته شده:با سلام
این که گفتم سر در گمی آخه الان پالس 220 اومده، قبلشم 200 بود حالا بجا اینکه بیان تو کلاس 250 اقدام کنن میان 180 رو آپگرید میکنن، خوب این یه سیاست که تا مدت زیادی دوباره بتونن 180 بفروشن :???: (نظر شخصی)
خب برادر من هر موتوری کلاس و قیمت خودش رو داره
قرار نیست که از 50 سی سی شروع کنند و 10 سال بعد 1300 تولید کنند !!!
مقوله قیمت، مهارت راکب در موتور های سنگینتر، محدودیت های تردد، مصرف بنزین، مخارج استهلاکی و ... پارامتر هایی هستند که باعث میشن همواره همه کلاس های موتور سواری در دنیا رواج داشته باشند
در کشور های همسایه قیمت موتورهای ژاپنی 250 با 600 از یک نوع فرق چندانی در قیمت نداره چون عملاً چیز بیشتری نداره اما مردم همون 250 رو میخرن چون نیازی به 600 ندارند (هیوسانگ 250 و 600 رو مقایسه کنید می فهمید)

کی گفته باید تولید و ارتقاء و بهبود 180 از بین بره و بجاش 250 تولید بشه ؟!؟!؟ اونم با این اوضاع مسخره تأمین قطعات اصلی و یدکی که هرموتور جدید بیاد تا 2 سال هرکی بخره صاحب اول و آخرش خودشه تا اینکه کم کم یکی بیاد قطعه وارد کنه (اگه تحریم نباشیم !)

من خودم بدم نمیاد 250 سوار بشم اما وقتی 220 رو میدن 2700 لابد 250 میشه 3500
اونوقته که آدم میگه "نخواستیم بابا" !
نمایه کاربر
pooryax
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 505
تاریخ عضویت: 05 مارس 2010, 19:33
نوع خودرو: merida TFS 100
محل اقامت: فارس

Re: Bajaj Pulsar(Pulse) 180 جدید

پست توسط pooryax » 30 می 2010, 01:24

تسلیم کاکا...! :o
حق با شماست عزیز. البته نا گفته نباشه که چراغ گرد هم طرح جالبیه و من از پالس 180 چراغ گرد بیشتر از 180 اسپورت خوشم میاد. :cool:
این 180 جدیدا چراغ گردن همشون؟
ارسال پست

بازگشت به “Sport - Super sport”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان