تاپیک جامع SUZUKI DR 200

تصویر بحث و تبادل نظر در مورد موتور سیکلتهایی که استفاده های متعدد دارند

مدیر انجمن: رضا عمراني

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
Kaplan
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 636
تاریخ عضویت: 05 نوامبر 2007, 10:20
نوع خودرو: Landrover III-VW1302
محل اقامت: تهران

Re: تاپیک جامع SUZUKI DR 200

پست توسط Kaplan » 22 ژولای 2012, 12:25

با درود بر " دی آر داران "
داشتم دستورالعمل نگهداری موتورهاي دی‌آر 200 را در يك سايت ورق ميزدم به اين صفحه برخوردم :

تصویر

كه بازديد های دوره ای را شرح داده است .
براي تعويض روغن بار اول در 1000 كيلومتر و دفعات بعدی هر 5000 كيلومتر درج گرديده است .
با توجه به روغن های موجود ،‌ تعويض آن در هر 5000 كيلومتر مشكلی‌ايجاد نمی كند ؟
و در تصوير زير نيز نوع روغن مناسب برای اين موتور ها ، رده SE , SF,SG و روغن توصيه شده هم SAE 10w/40 ميباشد.

تصویر
farshid37
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 402
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2011, 14:17
نوع خودرو: تندر 90 - ریجو 200

Re: تاپیک جامع SUZUKI DR 200

پست توسط farshid37 » 22 ژولای 2012, 12:42

هفته پیش زنگ زدم شرکت قیمت بگیرم موجود نداشتند گفتند یکی دو ماه دیگه میاد حدود 9 میلیون. من هم بیعانه ددادم نمایندگی برام ریجو بیاره نزدیک هفت میلیون. البته اونم آخراشه و فقط یک رنگ دارند و اگه دوباره وارد کنند احتمالا گرونتر بشه. من فکر نمی کنم 2 میلیون اختلاف قیمت این دو موتور باشه. دوستانی که تجربه سواری با هر دو رو دارند نظرشون چیه. فکر می کنم پارسال اختلاف قیمتشون زیاد نبوده؟
نمایه کاربر
ALI_HH
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 120
تاریخ عضویت: 11 ژوئن 2012, 21:27
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تاپیک جامع SUZUKI DR 200

پست توسط ALI_HH » 23 ژولای 2012, 14:25

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
نمایه کاربر
مهدی یار1386
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 366
تاریخ عضویت: 10 ژانویه 2010, 18:58
نوع خودرو: پارس سفیدروان سفیدRV
محل اقامت: تهران-بلوارفردوس
تماس:

Re: تاپیک جامع SUZUKI DR 200

پست توسط مهدی یار1386 » 25 ژولای 2012, 10:07

Kaplan نوشته شده:با درود بر " دی آر داران "
داشتم دستورالعمل نگهداری موتورهاي دی‌آر 200 را در يك سايت ورق ميزدم به اين صفحه برخوردم :

تصویر

كه بازديد های دوره ای را شرح داده است .
براي تعويض روغن بار اول در 1000 كيلومتر و دفعات بعدی هر 5000 كيلومتر درج گرديده است .
با توجه به روغن های موجود ،‌ تعويض آن در هر 5000 كيلومتر مشكلی‌ايجاد نمی كند ؟
و در تصوير زير نيز نوع روغن مناسب برای اين موتور ها ، رده SE , SF,SG و روغن توصيه شده هم SAE 10w/40 ميباشد.

تصویر
بابک جان، چندی قبل گزارشی در یکی از روزنامه های داخلی دیدم که در رابطه با مسئله محیط زیست بود و توضیح داده بود " ایرانیها زودتر از موعد روغن خودرو را عوض میکنند و این بدلیل استناد به مدارک ادراکی (بینایی-بویایی) بجای مراجعه به اطلاعات خودرو و راهنمای نگهداری است." و توضیح داده بود که این تعویض زودهنگام در کنار زیان مادی به اقتصاد کشور ، زیان زیست محیطی هم دارد و من فکر میکنم باید این طرز فکر قدیمی را عوض و با قوت قلبی به دستورالعمل سازنده استناد و عمل کنیم، البته باید اصالت روغن استفاده محرز باشد.
نمایه کاربر
Kaplan
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 636
تاریخ عضویت: 05 نوامبر 2007, 10:20
نوع خودرو: Landrover III-VW1302
محل اقامت: تهران

Re: تاپیک جامع SUZUKI DR 200

پست توسط Kaplan » 30 ژولای 2012, 14:22

منم فكر ميكنم تعويض روغن در 1000 كيلومتر و يا كمتر از آن ،‌ زود باشد . البته بستگی به نوع روغن و نحوه استفاده هم دارد . ولی‌ وقتی از روغن با گريد مناسب استفاده ميكنيم و موتور هم درفشار چندانی نيست ،‌ به نظر ميرسه تعويض روغن در 500 - 1000 كيلومتر زود باشه.
من معمولا روغن موتور 20w40 كاسترول يا موتول با گريد SG استفاده ميكنم. و هميشه بين 700 تا 1000 كيلومتر تعويض ميكردم ،‌ ولی‌اين بار ميخوام ديرتر تعويض كنم :wink:
ashkekhodatune
پست: 3
تاریخ عضویت: 18 آپریل 2010, 19:24
نوع خودرو: wave.cbr150r.dr200
محل اقامت: کرج-مهرشهر

Re: تاپیک جامع SUZUKI DR 200

پست توسط ashkekhodatune » 17 آگوست 2012, 22:44

سلام به همگی
منم هم dr دارم لطفا اگر افرود میرید اینجا هم مطرح کنید که ما هم با اجازه شما بیایم.
نمایه کاربر
Nima Naderi
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 327
تاریخ عضویت: 22 ژولای 2011, 16:20
نوع خودرو: PATROL-NS200-RAVAN

Re: تاپیک جامع SUZUKI DR 200

پست توسط Nima Naderi » 19 آگوست 2012, 22:39

تعویض روغن در انجینهای تیپ دی آر و وران 200 و عمده انجینهایی که به فیلتر کاغدی مجهز هستن در 500 تا 1000 اصلا منطقی نیست

من بارها تست کردم روغن روان رو در فواصل 1000و 2000و 3000 تعویض کردم البته من هر بار فیلتر رو مورد عنایت قرار میدم و روغن

با انسان تبادل اطلاعات میکنه با اینکه همش موتور تو آفروده .... دفترچه که هم داره میگه 5000!!! اونا که دلشون بیشتر میسوزه

در مورد انجینهای نسل سی جی و بی فیلتر واقعا اگر موتور تمیز باشه با اینکه فیلتر آنچنانی نداره و فقط تو اویل پمپش یکسری براده

جمع میکنه که به سختی باباز کردن درب کلاچ قابل دسترسی هست اصلا روغن داغون نمیشه و من تا 3000 تا فقط سطح چک میکنم

دوستان میدونن که تنها راه ورود هوا به موتور همانا فیلتر هواست و میدونم بعضیا بعد از سالیان سال حتی یکبار تمیز یا تعویض نکردن

قسمت اعظم گردوخاک که غیر از کثیف کردن روغن موجبات انهدام انجین رو به دنبال داره از همین فیلتر هوا وارد انجین میشه

خوشبختانه روان و دی آر فیلتر ابری دارند که سرویسش 5 دقیقه طول میکشه ولی اثرش خیلی بیشتر از 500 تا روغن عوض کردنه
نمایه کاربر
Behnamm
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 436
تاریخ عضویت: 19 آپریل 2009, 22:58
نوع خودرو: پاژنv6.پرایدهاچ بک
محل اقامت: تهران -دارآباد

Re: تاپیک جامع SUZUKI DR 200

پست توسط Behnamm » 20 آگوست 2012, 22:01

قربون همگی من تو روان هر دوباک (حدود 600 کیلومتر ) روغن عوض میکنم از اونجا که میگین موتور واینجین با آدم حرف میزنه دقیقا از 600 کیلومتر دنده ها بد جا میره وروغن یواش یواش شروع میکنه به کم شدن وکلا احساس میکنم موتور نرم نیست حالا موندم دی ار چه جور آدم دلش بیاد هر 5000 کیلومتر با این وضع روغن ها عوض بشه .البته بدلیل محکم کاری روغن ماشین وموتور رو زود عوض می کنم که اگر کیفیت هم بد باشه تو کیلومتر پائین به موتور آسیب نمیزنه.
نمایه کاربر
Nima Naderi
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 327
تاریخ عضویت: 22 ژولای 2011, 16:20
نوع خودرو: PATROL-NS200-RAVAN

Re: تاپیک جامع SUZUKI DR 200

پست توسط Nima Naderi » 20 آگوست 2012, 22:30

والا دنده جا رفتن تو روان به روغن نیست ...گیربکس روان و دی آر با حداقل روغن طوری دنده تعویض میکنه و خلاص میشه که شخصا لذت میبرم

تنظیم بودن کلاچ در محل مناسب و دقیق و همچنین سرویس سیم کلاچ و روغنکاریه به موقع اون باعث میشه کلاچ خوب عمل کنه و به طبع گیر بکس و دنده

به همین دلیل بنده بعد از بریدن سیم کلاچ که از سر پایین هم رخ داد سگکش رو بریدم تا بتونم از سیم کلاچ های دیگه استفاده کنم و مجبور نباشم کلش

رو با کاور روش عوض کنم و همیشه قبل از تعویض مسیر عبورش رو با WD40 تمیز و چرب میکنم و یکم گریس مرغوب میزنم بهش و دقیقا مثل سی آر اف نرم میشه

البته این موتور من صفحه کلاچ کارخونه روش هست و همونجور که میدونید صفحه ای 10.000 تومان باید بدی تا با اصلش جایگزین کنی اگر متفرقه ببندی

مشکلاتی مثل سرخوردن و چسبندگی کلاچ و و و پیش میاد .

در مورد کیفیت روغن ها بحث زیاد شده من یک مدل میریزم همیشه تا روز آخر که میخوام عوض کنم دندها یک مدل کار میکنه (عمرا زیر 2000 عوض کنم چی بشه !!!)

یک مثال : اگر به شما بگن فلان روغن سرخ کردنی کیفیت نداره توش سیب زمینی سرخ نکن ...شما میگی هر بار که ماهیتابه رو میخوام خالی کنم از سیب های سرخ شده

روغن رو میریزم بره دوباره روغن جدید میریزم !!! مسلما نه شما با اون روغن بی کیفیت سیب زمینی سرخ نخواهید کرد

حکایت روغن بی کیفیت و تعویض رو 500 تا از دید من اینه ...روغن خوب بریز 5000 تا برو
vip_hossein
پست: 1
تاریخ عضویت: 28 آپریل 2012, 16:25
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاپیک جامع SUZUKI DR 200

پست توسط vip_hossein » 14 سپتامبر 2012, 03:41

با سلام به اساتید محترم:
میخواستم بدونم آِیا سوزکی دی جی بل 250 ارزش خرید داره به قیمت 4 میلیون
2.مدلش {1382 }2003 پلاک قدیم موتورشم باز نشده تعمیرکار گفته.
3.واسه مسافت رفتن میخوام مثلا از تهران تا رشت ،آیا جواب میده؟؟
3.کلا خرجش زیاده ؟؟
4.کیفیت قطعاتش چه طوره ؟؟
با تشکر فراوان از راهنمایی های اساتید فن
ارسال پست

بازگشت به “dual purpose”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان