همه چيز در مورد Bajaj Avenger 200

تصویر بحث و تبادل نظر در باره موتور سیکلتهای touring - cruisers

مدیر انجمن: رضا عمراني

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
Mehrdad_jafari89
دنده 1
پست: 1407
تاریخ عضویت: دو شنبه 15 شهریور 1389, 3:29 pm
محل اقامت: تهران

Re: همه چيز در مورد Bajaj Avenger 200

پستتوسط Mehrdad_jafari89 » سه شنبه 6 مرداد 1394, 9:36 am



سلا م مجدد دوستان.
دوستان اگر مقدوره جواب سوالات بنده رو هم بدید.خیلی ممنونم.
بریم سر اصل مطلب....
دیروز رفتم نمایندگی باجاج که کنار مهدیه تهران هست.
رفتم برای پرس و جو و قیمت و و و و . بهم گفتن که باجاج اونجر 6/500 هست و قسطی 6 ماهه هم میدیم که میشه 7 تومن!البته هزینه بیمه 270 هزار تومن هست که جداگانه طلب میشه و روی این قیمت نیست.
خلاصه من موتور رو دیدم و انصافا هم موتور خوبی بود و خیلی هم نرم و راحت بود!واقعیتش رو بخواید چندتا چیز از چند نفر شنیدم که نمیدونم درسته یا غلط ، ولی تو فکر رفتم!یعنی یکم در تصمیم گیری عقب کشیدم تا با شما دوستان مشورت کنم و ببینیم این موارد درست هست یا نه!
اولین مورد بهم گفتن که به جای اونجر پالس 200NS بخر!هم بهتره و هم عین پوله نقده و سریع فروش میره و از نظر شتاب و لوازم و ... هم از اونجر بهتره!درسته این مطلب؟
دومین مطلب این بود که گفتن اونجر زود ول میشه و به قول خود اون طرف لش میشه و از طرفی قطعاتش هم اصلا نیست و گیر نمیاد!
سومین مطلب هم این بود که گفتن اگر اونجر بخری دیگه نمی تونی بفروشیش و به این راحتی فروش نمیره و یا با ضرر زیاد باید بفروشیش!
چهارمین موردی هم که بهم گفتن این بود که ترمزهای اونجر اصلا نمیگیره و خوب نیست!
این مواردی که گفته شده درسته؟ یا چرندیاتی بیش نیست!
واقعیت امر اینه که من زیاد از کلاس موتور های استریت ریسر خوشم نمیاد!مثل همین پالس و ... ، یک موتور هم داشتن می آوردن به اسم پالس 200 S ... اونم استریت ریسر هست.
حالا چی کار کنم؟
از یه طرف دیگه نمی خوام دردسر قطعات و مکانیک داشته باشم و از یک طرف هم مشکلات فروش و اینکه ضرر کنم!
دوستان من کمی برای خرید عجله دارم چون موتور خودم رو به امید خدا دارم می فروشم و موتور برام عین عصای دست هست.
ممنون میشم بهم کمک کنید.
سپاس فراوان از همه دوستان.

شهرام جان
شروع حركت
پست: 16
تاریخ عضویت: یک شنبه 19 مرداد 1393, 9:36 am
نوع خودرو: تیبا

Re: همه چيز در مورد Bajaj Avenger 200

پستتوسط شهرام جان » چهار شنبه 7 مرداد 1394, 7:57 am



سلام دوستان اونجر سوار .
از اونجائي كه بعضي از دوستان در خصوص خريد اونجر اطلاعات مي خوان يه توضيح مختصر ميدم البته نه براي تشويق خريد و نه منصرف كردن از خريد . فقط از ديدگاه خودم . يه اونجر 220 مدل 90 از نمايندگي در خ وليعصر تهران خريدم به قيمت 3700 كه با پول بيمه و هزينه باربري 3900 برام آب خورد . از موتور فقط تفريحي استفاده شد و در سال 94 با كاركرد 3000 به مبلغ 5400 بدون بيمه فروخته شد . نقطه قوت اين موتور سواري راحت در تايم كوتاه مثلا 1 ساعت مي باشد . نسبت به حجم موتور مصرف سوخت خوبي دارد . شتاب اوليه با توجه به وزن و حجم موتور چشمگير مي باشد . صداي انجين خصوصا در دور بالا زيباست . سواري نرمي دارد .استايل زيبائي دارد . براي مسافرت هاي كوتاه مثلا 2 ساعت لذت بخشه .
از لحاظ ضعف ها : موتور تخته گاز 110 بيشتر نميره كه تو كفي به انجين فشار مياد ! بخاطر ضرايب دنده در گيربكس 2-لوازم بسختي گير مياد و بسيار گرونه 3- يك مقدار بد فروشه يعني طالب خودشو ميخواد 4- كيفيت ساخت در موتور 220 به مراتب از 200 بد تره ، مثلا شما آب كاري سر سيلند 220 كه نگاه ميكني بدت مياد . 5- روي ترمز عقب اصلا حساب باز نكنيد ، و يه موتور كروز با اين وزن در جلو بايد 2 دسيك باشه 6-استيل روي باك اصلا دنبالش نگرد چون تو خود هند هم پيدا نميكني ، اتفاقا اين قطعه چون در معرض ريختن بنزين قرار داره در كيلومتر هاي بالاي 10000 هزار حتما خراب ميشه ! 7- به نسبت پولي كه ميدي ميشه گفت گرونه !
بازم دوستان استاد هستن و من فقط تجربيات خودمو گفتم . اميدوارم به دوستان توهيني نكرده باشم
ضمنا يه سري قطعات داشتم كه در تاپيك قطعات اونجر گذاشتم . كسي بدردش خورد در خدمتم . موفق باشين

alih988
شروع حركت
پست: 14
تاریخ عضویت: سه شنبه 12 شهریور 1392, 6:38 am
نوع خودرو: Pulse 135 LS
محل اقامت: گیلان-رشت
تماس:

Re: همه چيز در مورد Bajaj Avenger 200

پستتوسط alih988 » شنبه 24 مرداد 1394, 8:23 pm



سلام خدمت دوستان

من امروز یه اونجر مدل اردیبهشت 94 ، با 5800 تا کارکرد ( به همراه 9 ماه بیمه و دزدگیر ) به قیمت 6 تومن خریدم . ظاهر موتور که لااقل با نو فرقی نداره . و کاملا بی خط و خال هستش !
با توجه اینکه موتور حدود 4 ماه ، 5800 تا کارکرد داشته ، به نظرتون زیاد نیست ؟ نمیدونم با موتور چیکار کرده ، اصلا روغن عوض کرده یا نه ، موتور رو آچارکشی کرده یا نه ... اصلا خبر ندارم .

امروز برای اولین بار نشستم ، یه سری چیزا به نظرم اومد ، که گفتم اول سوال کنم از شما .

1:من روی صداهای اضافی موتور خیلی حساسم ، حس میکنم روی خلاص که یکم گاز میدی ، یه صدای اضافه ای از سیلندر میاد ! که نمیدونم حساسیت منه یا ...
2:نکته دیگه اینکه ، گاهی حین تعویض دنده ( عموما دنده معکوس ) انگار دنده بین 3 و 4 مثلا معطل بمونه ، نه 3 هست و نه 4 ، و گاز هرز میخوره ، و یه صدای قیژ قیژ میده ...
3:توی دنده دو یهو موتور خلاص میشه واسه خودش !
4:حرارت موتور خیلی بالاست ! من فک میکردم اینایی که رادیاتور دارن نباید اینقد داغ بشن ، ولی این خیلی داغ میشه واقعا !
5:چه روغنی پیشنهاد میکنید ؟
6:فرمون یه حالت خاصی جلو عقب میره ، مثلا ترمز شدید که میگیرم میره جلو ، بعد میاد عقب دوباره ، یه حالتی انگار حالت ضربه گیر هستش... نمیدونم طبیعیه یا نه .

ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید

نمایه کاربر
old wolf
دنده 1
پست: 1647
تاریخ عضویت: شنبه 18 مهر 1388, 8:10 pm
نوع خودرو: Proton wira -Hyosung
محل اقامت: ....
تماس:

Re: همه چيز در مورد Bajaj Avenger 200

پستتوسط old wolf » پنج شنبه 16 مهر 1394, 5:47 am



alih988 نوشته شده:سلام خدمت دوستان

من امروز یه اونجر مدل اردیبهشت 94 ، با 5800 تا کارکرد ( به همراه 9 ماه بیمه و دزدگیر ) به قیمت 6 تومن خریدم . ظاهر موتور که لااقل با نو فرقی نداره . و کاملا بی خط و خال هستش !
با توجه اینکه موتور حدود 4 ماه ، 5800 تا کارکرد داشته ، به نظرتون زیاد نیست ؟ نمیدونم با موتور چیکار کرده ، اصلا روغن عوض کرده یا نه ، موتور رو آچارکشی کرده یا نه ... اصلا خبر ندارم .

امروز برای اولین بار نشستم ، یه سری چیزا به نظرم اومد ، که گفتم اول سوال کنم از شما .

1:من روی صداهای اضافی موتور خیلی حساسم ، حس میکنم روی خلاص که یکم گاز میدی ، یه صدای اضافه ای از سیلندر میاد ! که نمیدونم حساسیت منه یا ...
2:نکته دیگه اینکه ، گاهی حین تعویض دنده ( عموما دنده معکوس ) انگار دنده بین 3 و 4 مثلا معطل بمونه ، نه 3 هست و نه 4 ، و گاز هرز میخوره ، و یه صدای قیژ قیژ میده ...
3:توی دنده دو یهو موتور خلاص میشه واسه خودش !
4:حرارت موتور خیلی بالاست ! من فک میکردم اینایی که رادیاتور دارن نباید اینقد داغ بشن ، ولی این خیلی داغ میشه واقعا !
5:چه روغنی پیشنهاد میکنید ؟
6:فرمون یه حالت خاصی جلو عقب میره ، مثلا ترمز شدید که میگیرم میره جلو ، بعد میاد عقب دوباره ، یه حالتی انگار حالت ضربه گیر هستش... نمیدونم طبیعیه یا نه .

ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید

موتور من 200 بود ولی هیچ کدوم از این مشکلات رو نداشتم

موتور که میره جاده باید از ماشین هایی که تو جاده هستن سرعت بیشتری داشته باشه که خطری ایجاد نکنه برای راکب
اونجر به خاطر این مورد اصلا مناسب سفر نیست در حالی که موتور کروزر برای این مورد طرحی شده سرعت عموم تو جاده ایران 110 تا 120 موتوری که سرعت کروزش ( که تحت فشار نباشه ) برای ایران زیر 130 باشه مورد خوبی نیس
از طرفی اونجر برای داخل شهر هم موتور مناسبی نیس به خاطر قدرت مانور کمتر نسبت به استریت ها
کلا این بچه خیلی سر در گم مونده از اینجا رونده از اونجا موندس
TUNING TALK

androgynous
شروع حركت
پست: 14
تاریخ عضویت: یک شنبه 18 مرداد 1388, 9:28 am

Re: همه چيز در مورد Bajaj Avenger 200

پستتوسط androgynous » دو شنبه 27 مهر 1394, 6:31 am



سلام دوستان من تازگی یه اونجر 220 در حد خریدم خیر سرم.3000 هزارتا کار کرده.
امروز رفترم روشن کنم برم سر کار سوییچ رو باز کزدم برق اومد تو موتور تا اومدم استارت بزن یه صدا تق اومد و بعد برق موتور کلا قطع شد.
یعنی تو امپر و هیج قسمت موتور برق نیست انگار که سوییچ بسته هست.
چه کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ممکن ماله فیوز برق باشه؟؟؟؟
چون دو روز پیش تو اون بارون شدید تهران من کلا باهاش بیرون بودم.
ولی فرداش روشن شد راحت.
ولی امروز اینجوری شد.
اگه ماله فیوز ممنون میشم بگین کجای موتوره و چه عوض کنم.
اگرم ماله فیوز نیست به نظرتون ماله چی باید باشه؟؟؟

androgynous
شروع حركت
پست: 14
تاریخ عضویت: یک شنبه 18 مرداد 1388, 9:28 am

Re: همه چيز در مورد Bajaj Avenger 200

پستتوسط androgynous » دو شنبه 17 خرداد 1395, 8:17 am



سلام دوستان یه سوال
اگه من رو اونجر 220 دوتا فن یا هر چیز دیگه که 3 امپر تو حالت 100 درصد کارایی برق مصرف کنه
ایا به موتور و دینام فشار میاد؟؟
البته دائم روشن نیست ها
لطفا زودتر بگین

نمایه کاربر
Persi King
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 644
تاریخ عضویت: جمعه 11 خرداد 1386, 8:48 pm

Re: همه چيز در مورد Bajaj Avenger 200

پستتوسط Persi King » دو شنبه 5 مهر 1395, 8:40 pm



سلام به همه ي اونجرسواران

در مورد باکس بالا و بغل اونجر من يک هفته کل تهران رو زير و رو کردم و خواستم تجربياتمو با شما هم در ميون بزارم تا بتونيد انتخاب خوبي داشته باشيد.

در تهران در آدرس هاي زير ميتونيد باکس تهيه کنيد:

1- خ گمرک: اينجا رو که همه بلدن، اما باکس درست و حسابي اينجا پيدا نميشه. عموما باکسها چيني و پلاستيکي و بسيار بي کيفيت هستند. از قيمت 50 تا 150 عرضه ميسه بسته به اندازه. باکسهاي بهتري که مثلا از روي موتور پليس و آتش نشاني باز شده هم به قيمت واقعا فضايي (يک ميليون مثلا) عرضه ميشه که اصلا منطقي نيست. در مجموع به نظرم جاي خوبي براي باکس پيدا کردن نيست.

2- خ مولوي، قيام: اينجا با اينکه لوازم آشپزخونه و ... ميفروشن ميشه چند مدل باکس پيدا کرد که بيشتر مشترياشون پيک موتوري و حمل غذا هستن. اما سفارشي ميتونند براتون بسازن. باکس آهني حدود 100 تومن و فايبر 250 ميدن. احتمالا ديديد که براي حمل پيتزا و ... استفاده ميشه. چند مدل خارجي هم ديدم که کيفيت خوبي داشت اما سايزش بزرگ بود.

3- خ منوچهري: باکسهاي اينجا بيشتر چمدونه و خودتون بايد با خلاقيت ازش باکس تهيه کنيد. يعني بگيريد و يه جوري به موتور بخورونيد. براي کسايي که ميخوان مدل چمدوني يا برزنتي باشه چيزاي بدي پيدا نميشه.

4- خ حسن آباد: اينجا ابزار فروشن، اما جعبه ابزارهاي بسيار با کيفيت و در سايزهاي مختلف و با قيمت خيلي خوبي ميشه پيدا کرد و يه آهنگر براش قاب درست کنه. هم مدلاي پلاستيکي هست هم آلومينيومي و هم آهني.

من در مجموع خودم براي باکس فلزي و ثابت حسن آباد رو پيشنهاد ميدم. من براي موتور خودم 2 تا باکس 518 شاهرخ ابزار براي طرفين و يه دونه 550 شاهرخ ابزار براي بالا خريدم و آهنگر دادنم براش قابشو درست کنه. باکس هاي بسيار با کيفيتيه، به طوريکه هرکي ميبينه يه ساعت گير ميده از کجا خريدي و قيمت بسيار مناسبي داره. طرفين هر کدوم 150 خريدم و بالايي رو 100 تومن. به نسبت کيفيت باکسهاي گمرک، اگر اينو اونجا ميفروختن حداقل 2 تومن قيمت ميزاشتن! من از اين شرکت خيلي خوشم اومد، با اينکه ايرانيه کيفيت خيلي خوبي داره و توصيه ميکنم به نمايشگاهش توي حسن آباد سر بزنيد.


مشخصات فني باکس 518:
http://www.shahrokhtools.com/pe/product ... t&type=pro

مشخصات فني باکس 550:
http://www.shahrokhtools.com/pe/product ... t&type=pro


تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

nader1974614
پست: 1
تاریخ عضویت: چهار شنبه 5 مهر 1396, 11:45 am
نوع خودرو: آونجر

Re: همه چيز در مورد Bajaj Avenger 200

پستتوسط nader1974614 » چهار شنبه 5 مهر 1396, 12:21 pm



با سلام-من یک موتور آونجر 220 دارم میخوام دسته موتور رو بلنتر کنم.اول اینکه این کار موتور و زیباتر میکنه آیا؟ دوم اینکه آدرس محا تعویض و تیون کردن و لطفا اعلام بفرمایید.ممنون


بازگشت به “touring - cruisers”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان