همه چيز در مورد Bajaj Avenger 200

تصویر بحث و تبادل نظر در باره موتور سیکلتهای touring - cruisers

مدیر انجمن: رضا عمراني

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
mohammadazari79016
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 133
تاریخ عضویت: 14 سپتامبر 2009, 20:42
نوع خودرو: پژو 206-اونجر220
محل اقامت: مشهد

Re: همه چيز در مورد Bajaj Avenger 200

پست توسط mohammadazari79016 » 07 ژانویه 2014, 08:51

باسلام
مدتيه از كنار كمك جلوي موتورم روغن مياد به نظر دوستان علتش چي ميتونه باشه ايا كمك خراب شده
نمایه کاربر
Arash-The-Rider
شروع حركت
پست: 17
تاریخ عضویت: 13 ژوئن 2013, 21:03
نوع خودرو: 111

Re: همه چيز در مورد Bajaj Avenger 200

پست توسط Arash-The-Rider » 07 ژانویه 2014, 23:21

mohammadazari79016 نوشته شده:باسلام
مدتيه از كنار كمك جلوي موتورم روغن مياد به نظر دوستان علتش چي ميتونه باشه ايا كمك خراب شده
فورکهای تلسکوپی مدل اونجر گمونم 2 تا seal داره. اولیش مال جلوگیری از ورود گرد وغبار به داخل تیوبه که از بیرون پیداس و دومیش مال جلوگیری از پس زدن روغن به بیرونه. مال شما دومیش مشکل پیدا کرده... یه کلیپ دیدم تو یوتیوب که این مدل تلسکوپی معکوس ها رو (USD) با یه قاشقی مانند تمیز میکرد...
http://www.youtube.com/watch?v=USac5G4SI-U
چند جا انجمن ها هم گفته بودن کارآمده... نظر منو می خوای ببر پهلو تعمیر کار وارد. راستی مراقب باش روغنش به دیسک جلوت نریزه که مجبور میشی با لنتت خداحافظی کنی...
نمایه کاربر
armin_fallahi
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 630
تاریخ عضویت: 10 فوریه 2011, 23:00
محل اقامت: گیلان رشت سبزه میدان
اینستاگرام: armin_fallahi70
تماس:

Re: همه چيز در مورد Bajaj Avenger 200

پست توسط armin_fallahi » 08 ژانویه 2014, 00:00

سلام
اين مشكل خلاص شدن چيه شما ميگي؟ تو موتورهاي باجاج واقعا موقع خلاص كرد خيلي نرمه من 220 چند تا سوار شدم خوب بود حتي موتور آونجر رضا رو سوار شدم واقعا لذت بردم ، برعكس cbr خودم كه هركسي نميتونه خلاصش كنه!!!
آرش جان موتور شما هم مباركه
آقا محمد اومدم كلي درباره مشكل كمك شما نوشتم موقع ارسال ديدم با پست آقا آرش همزمان شده و ايشون كامل تر توضيح دادن فقط مجددا توصيه ميكنم حواست باشه روغ به ديسك ترمز نرسه
با تشكر
یک نفر رفتو قرارم را گرفت/برگو بارو شاخسارم را گرفت/چهار فصل من بهاری بود و حیف/باد پاییزی بهارم را گرفت
/////داغدارمادربزرگ////////
mohammadazari79016
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 133
تاریخ عضویت: 14 سپتامبر 2009, 20:42
نوع خودرو: پژو 206-اونجر220
محل اقامت: مشهد

Re: همه چيز در مورد Bajaj Avenger 200

پست توسط mohammadazari79016 » 08 ژانویه 2014, 08:54

باتشكر از اقا ارش واقا ارمين
خوشبختانه روغنها رو زمين ريخته تعجبم از اينه كه من الان دوماهه از موتور استفاده نكردم وقبلش هم سالم بود .رفتم پاركينگ ديدم كنار لاستيك روغن ريخته متوجه شدم از كمك ها اومده .براي تعويض دنده موتور منم مشكل داشت چون صفر بود رفتم پيش تعميركار كلاژ رو رگلاژ كرد الان خيلي بهتر شده
نمایه کاربر
Arash-The-Rider
شروع حركت
پست: 17
تاریخ عضویت: 13 ژوئن 2013, 21:03
نوع خودرو: 111

Re: همه چيز در مورد Bajaj Avenger 200

پست توسط Arash-The-Rider » 18 ژانویه 2014, 20:52

سلام به همگی دوستان.

من روی کیلومتر 85، روغن موتور رو عوض کردم و توتال کوارتز 20w50 ریختم.
http://www.lubadmin.com/upload/produit/ ... 1/1170.pdf

در دفترچه قید شده بود میزان روغن انجین برای هربار عوض کردن 1150 میلی لیتره. در حالیکه میزانی که از موتور تخلیه شد تقریبا 880 میلی لیتر بود و میزان روغن جایگزین شده 900 میلی لیتر. حالا سایت گلاس از حالت ماکسیمم هم یه ذره بیشتر نشون میده! ( زمان برای خالی شدن روغن 20 دقیقه و روی جک بغل)... قضیش چیه دوستان؟!

راستی با اجازتون یه کار اکشن کردیم. دستگاه جوش رو راه انداختم و 2 تا از توری های داخل اگزوز رو سوزوندم! میزان نفس خوردن موتور به صورت کاملا محسوسی بیشتر شد ولی آنچنان به صدای موتور اضافه نشد. باز هم در مسیر توری بود که دیگه الکترود بهشون نمی رسید، خواستم با یه میله بقیه رو پاره کنم که گفتم یه دفعه لرزش تو اگزوز میفته... ولی دوستان توصیه می کنم اگه اهل عوض کردن اگزوز نیستین اینکار رو بکنین. اصلا جای جوش یا سوختگی هم روی اگزوز نموند.

کاربرات هم در اوردم یه سرویس کردم( پیستونی که سوزن جت اصلی بهش وصل میشه راحت تو محفظه ی خودش بالا و پایین نمی رفت که والا ما نفهمیدیم مشکلش چی بود با در اوردن و جا زدن دویاره درست شد) و بستم مشکل ریپ زدن هم کامل رفع شد.
http://www.xum.ir/images/2014/01/18/carb.jpg
امیر152
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 123
تاریخ عضویت: 22 ژولای 2013, 13:46
نوع خودرو: bajaj avenger,tiba
محل اقامت: رشت

Re: همه چيز در مورد Bajaj Avenger 200

پست توسط امیر152 » 18 ژانویه 2014, 22:48

آقا چند وقتیه کاربرات من هر جند بار روشن خاموش کردن هر 2بار یک بار بنزین فلوت میکنه،شما که کاربراتو باز کردین کار سختیه تمیز کردنش؟اگر میتونین بازو بستشو چنتا عکس بذارین تا دوستان و بنده هم استفاده کنیم،مراحل بازو بستشو با عکس اگه توضیح بدین که عالی میشه متشکرم...

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk
نمایه کاربر
Arash-The-Rider
شروع حركت
پست: 17
تاریخ عضویت: 13 ژوئن 2013, 21:03
نوع خودرو: 111

Re: همه چيز در مورد Bajaj Avenger 200

پست توسط Arash-The-Rider » 19 ژانویه 2014, 15:19

امیر152 نوشته شده:آقا چند وقتیه کاربرات من هر جند بار روشن خاموش کردن هر 2بار یک بار بنزین فلوت میکنه،شما که کاربراتو باز کردین کار سختیه تمیز کردنش؟اگر میتونین بازو بستشو چنتا عکس بذارین تا دوستان و بنده هم استفاده کنیم،مراحل بازو بستشو با عکس اگه توضیح بدین که عالی میشه متشکرم...

Sent from my GT-P5100 using Tapatalk
والا دوست من زمانی که کاربرات رو باز کردم گوشیم بغلم بود که چند تا عکس بگیرم ولی دستام به حدی بنزینی شد که بیخیال عکس گرفتن شدم. کاری اصلا نداره. شما یه ورودی از فیلتر هوا دارین و یه خروجی به سمت سیلندر که مخلوط سوخت و گاز هستش. این دو رو جدا کنید یه سوکت مربوط به ساسات برقی هم بغل actuator که فک کنم بهش شتاب دهنده میگن هستش.(مال من آبی رنگ هست). میمونه سیم گازی که اومده برا شتاب دهنده که اونم من اول نگاه کردم چجوری بسته شده، بعد بازش کردم.کاربرات در اومد! سخت ترین قسمتش همینجا بود. راستی یادم رفت پیچ درین رو باز کنم زمانی که پیچاشو از زیر باز کردم یه عالمه بنزین ریخت بهم. محفظه ی فلوت (همون پیاله رو) گذاشتم کنار، قسمت میانی کاربرات یه چیزیه دقیقا مثل این:

تصویر

تو عکس میبینی که فلوت (شناور) پلاستیکیه... سه تا محفظه وسط هست بزرگترینشون که پیچ شش گوشه داره جت اصلی هستش، بالاییش هم پایلوت جته که مال تنظیم مخلوط هوا و سوخته. سمت راستیه که ته محفظه هستش، جت سرعت پایینه (ژیگلور دور ارام) که مال زمانیه که موتور دور سولو کار میکنه یا گاز کمی به موتور میدیم.من هیچ کدمشون رو باز نکردم.
بعد میای کلاهک بالای کاربرات رو باز می کنی. (کلاهک دیافراگم). سوزنو فنر و پیستونو دیافراگم رو همرو بریز بیرون، حواست باشه لاستیک دیافراگم رو پاره نکنی. حالا دیگه میری سر تمیز کاری. اگر کمپرس هوا داری که عالی. اگرم نداری که مثل من با دهن تو همه ی سوراخا فوت کن!! :-D
البته شما مشکل سوخت رسانی نداری پس نیاز به این کار نیست. شما 90 درصد سوزن شناورت گیر کرده که باید پیچی که بغل پین فلوت هست رو باز کنی تا بتونی پین رو در بیاری و بعد هم فلوت رو دربیار و بعد برو سراغ سیت و سوزن. ببین این فنر ته سوزن سالمه یا نه.
راستی امکان داره که پیاله ی سوخت هم زیاد پر بشه برا همین سرریز کنه. ولی مال من با وجود اینکه خیلی از بنزین به خودم ریخت تا دهنه ی خود پیاله پر بنزین بود و خب من مشکل فلوت ندارم.

کاربرات اونجر مدل ucal BS 29 CV هستش. اینم یه نمای کلی ازش:
http://www.xum.ir/images/2014/01/19/med ... 195614.png

اگر جایی اشتباه کردم دوستان ببخشن. اینا تجربیات خود بنده بود... :mrgr:
امیر152
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 123
تاریخ عضویت: 22 ژولای 2013, 13:46
نوع خودرو: bajaj avenger,tiba
محل اقامت: رشت

Re: همه چيز در مورد Bajaj Avenger 200

پست توسط امیر152 » 20 ژانویه 2014, 18:43

واقعا عالي و بي نقص،متشكرم...


Sent from my iPhone using Tapatalk
امیر152
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 123
تاریخ عضویت: 22 ژولای 2013, 13:46
نوع خودرو: bajaj avenger,tiba
محل اقامت: رشت

Re: همه چيز در مورد Bajaj Avenger 200

پست توسط امیر152 » 20 ژانویه 2014, 18:48

فقط يه سؤال!؟اين بيج زير نشاور و باز كنم به سوزن ميرسم؟؟


Sent from my iPhone using Tapatalk
نمایه کاربر
Arash-The-Rider
شروع حركت
پست: 17
تاریخ عضویت: 13 ژوئن 2013, 21:03
نوع خودرو: 111

Re: همه چيز در مورد Bajaj Avenger 200

پست توسط Arash-The-Rider » 20 ژانویه 2014, 22:59

امیر152 نوشته شده:فقط يه سؤال!؟اين بيج زير نشاور و باز كنم به سوزن ميرسم؟؟


Sent from my iPhone using Tapatalk
بله. زیرش یه سوزن هست که شبیه برج امپایر استیت هستش! و یه سیت که یادم نمیاد آچار چند میخورد... کلا باهم بهشون میگن Needle & Seat.
تصویر

راستی دوستان کسی جواب ما رو در مورد میزان روغن موتور نگفتاااا... :who:
ارسال پست

بازگشت به “touring - cruisers”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان