بازسازی پیشرو زیپ استار 85

مدیر انجمن: رضا عمراني

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
sammixer
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 802
تاریخ عضویت: 30 دسامبر 2009, 16:09
نوع خودرو: ▌►PersiA vS 2☼6t2◄▐
محل اقامت: IRAN♥-46♥
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بازسازی پیشرو زیپ استار 85

پست توسط sammixer » 06 ژولای 2016, 19:50

سوشیانت نوشته شده:دوست گرامی من اسم شما را نمیدونم . من رضا هستم ... :-D
کویل به ندرت خراب میشه اما جرم گرفتن سوکت های برق ورودی آن کمی در کار آن اخلال ایجاد میکنه .
اما در عوض ترانزیستور بی هیچ دلیلی ممکنه خراب بشه و خراب شدن آن عوارضی شبیه کثیف یا تنظیم نبودن کاربرات داره . تنها راه امتحانش اینه که با یه ترانزیستور سالم دیگه چک کنید .
به ظاهر سالم شمع ها نگاه نکنید . الان کلا دیگه تمام شمع ها تقلبی شده اند . مثل مورد قبلی از روی یه موتور در حال کار که داره مرتب کار میکنه ، شمعش را باز کن و روی موتور خودت امتحان کن . شاید خنده دار باشه این روش ها ولی باور کنید این کاربردی ترین روش برای تست و احیاء کردن موتورهایی است که مدتیه خاموش بوده اند ! خیلی مواقع قطعات نو جواب نمیده ، اینو خودم چندین باز تجربه کردم !
اگر از تمیز بودن تمام منافذ و قطعات کاربرات مطمئن هستید ، پیچ هوای کاربرات را در آورده ، تمیز کرده و تا حدودا 3 دور مانده به آخر سفت کنید . یعنی حدود 3 تا رزوه پیچ بیرون باشه .

من خودم همین الان در حال بازسازی یه موتور ار صفر هستم . اما متاسفانه با وجود تلگرام و ... دوستان دیگه رقبتی نمیکنند اینجور سایت ها و تاپیک ها را دنبال کنند . و من هم دیگه تمایلی برای زدن تاپیک ندارم . اما با دیدن علاقه شما به این موضوع داره کم کم نظرم عوض میشه ... :smile:
سلام
مخلص شما سامان هستم
کویل اگه اشتباه نکنم یهو میسوزه و شما درست میفرمایی سوکت برنجی هاش اکسید میشه و با یه سمباده میشه تمیزش کرد
فکر کنم یه ترانزیستور و شمع بگیرم خیال خودم راحت کنم بهتر باشه
بله کاربراتور سرویس کامل کردم و از تمیز بودنش مطمین هستم

خدمت شما عرض شود که بازسازی لذت خاص خودشو داره هرچند تنها باشی و مثل من همه کارها یک نفره انجام بدی در کنار نگاه های سنگین خانواده که راضی نباشن
من این موتور توی مدت یک ماه کاملا اوراق کردم و بجز انجین همه چیز باز شد و رنگ شد و سرویس شد اونم با حوصله و دقت در حال حاضر خیالم از بابت همه چیز راحته و نگرانی خرابی قطعه ای ندارم مخصوصا در زمینه سیم کشی موتور که بدلیل اینکه محافظ خوبی در برابر قیمت های اهنی نداره خیلی زود فرسوده و زخمی میشه و مشکلات بزرگی همیشه بوجود میاره
در مورد انجمن هم بله خود من هم الان کمتر سر میزنم در صورتی که چند سال گذشته هر روز همه تاپیک ها مطالعه میکردم و جذابیت داشت ولی خب خیلی چیزها از این انجمن به واسطه شیر کردن اطلاعات بچه ها یاد گرفتم بهرحال برای همه و شما ارزوی موفقیت میکنم و در کنارتون هستم
نمایه کاربر
sammixer
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 802
تاریخ عضویت: 30 دسامبر 2009, 16:09
نوع خودرو: ▌►PersiA vS 2☼6t2◄▐
محل اقامت: IRAN♥-46♥
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بازسازی پیشرو زیپ استار 85

پست توسط sammixer » 07 ژولای 2016, 20:41

سلام

دوستان متاسفانه مشکل استارت هنوز پابرجا هست و درست نشده
قاب استارت باز شد و ذنده استارت بیرون اومد بدون دنده، استارت موتور میچرخه و کار میکنه و نشانه سلامت استارت هست

دنده استارت هم مشکل ظاهری نداره
ولی وقتی همه چیز بستم سر جاش استارت میزنی انگار گیر کرده و جریان میکشه و نمیچرخه حتی با باتری ماشین هم امتحان کردم بعضی وقت ها گیر میکنه و یکی دو بار با زور زد و موتور روشن نشد
هندل هم انگار یجورای بعضی وقت ها میزنی هرز هندل زده میشه و این احساس منه و این مشکل هنوز حل نشده و نمیدونم از کجاست

اینم عکس ها از مجموعه استارت

تصویر

تصویر

تصویر


کیلومتر موتور هم تغییر پیدا کرد و نصب شد

قبل از نصب
تصویر

بعد از نصب
تصویر


در شب
تصویر


فلاپ ها هم استر پلاستیک خوردن و استر سفید و بتونه و سمباده اماده نقاشی

تصویر

تصویر

تصویر


بعد از سمباده کاری
تصویر


اینم عکس از اخرین وضعیت موتور

تصویر

دوستان تعویض راهنما با چه مدلی پیشنهاد میدید.
سوشیانت
فعال کلوپ موتورسیکلت
پست: 1108
تاریخ عضویت: 25 ژوئن 2009, 07:35
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: بازسازی پیشرو زیپ استار 85

پست توسط سوشیانت » 07 ژولای 2016, 22:13

ماشاا... آقا سامان . خوب پیش رفتی !
راجع به مشکل استارت ، آیا درب برق را باز کردی و قسمت پشت کاسه آهنربا را چک کردی ؟!
یه سوال ؟ آستر زدن ونقاشی فلاپ ها را خودت انجام میدی یا میدی بیرون ؟
برای راهنما به نظر من همین مدل خودش که مال تریل هست بیشتر بهش میاد ...
نمایه کاربر
sammixer
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 802
تاریخ عضویت: 30 دسامبر 2009, 16:09
نوع خودرو: ▌►PersiA vS 2☼6t2◄▐
محل اقامت: IRAN♥-46♥
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بازسازی پیشرو زیپ استار 85

پست توسط sammixer » 07 ژولای 2016, 23:43

سوشیانت نوشته شده:ماشاا... آقا سامان . خوب پیش رفتی !
راجع به مشکل استارت ، آیا درب برق را باز کردی و قسمت پشت کاسه آهنربا را چک کردی ؟!
یه سوال ؟ آستر زدن ونقاشی فلاپ ها را خودت انجام میدی یا میدی بیرون ؟
برای راهنما به نظر من همین مدل خودش که مال تریل هست بیشتر بهش میاد ...
سلام
مخلصیم رضا جان

در برق باز نکردم و نمیدونم کجا شما میفرمایی فقط همون قسمت که مشخصه باز کردم
اون قسمتی که معروفه به کاسه برق شما میفرمایی؟ اون قسمت که تو روغنه باز نکردم و نمیدونم چی توش داره

اره همه کار خودمه اول رنگ اصلی تراشیدم و بعدش سمباده زدم و رنگ پلاستیک یا همون چسب سپر که رنگ پوسته نکنه و بعدش دوباره سمباده و استر سفید زدم و سمباده و دوباره بتونه فوری زدم و چند ساعت گذاشتم خشک بشه و دوباره سمباده
رنگشو هم رنگ سمندی نوک مدادی گرفتم و شاید دادم نقاش بپاشه چون پایه کار سعی کردم تمیز در بیارم میترسم رنگ خراب کنم

توی بازسازی روزهایی بوده که خسته شدم و دست تنها هزاران بار به خودش فحش دادم و نا امید شدم ولی خداروشکر هنوز نبریدم و بواسه دوستان عزیزی مثل شما هنوز سرپا مونده پروژه

از نظری شاید این همه زحمت ارزش خرید یه موتور صفر نداشته یا داشته نمیدونم و امیدوارم این مشکل استارت حل بشه و انرژی بگیرم
جالب اینجاست موقع خرید استارت مثل فشفه میزد و همچین تحویل گرفتم دیگه نزد که نزد .....
سوشیانت
فعال کلوپ موتورسیکلت
پست: 1108
تاریخ عضویت: 25 ژوئن 2009, 07:35
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: بازسازی پیشرو زیپ استار 85

پست توسط سوشیانت » 08 ژولای 2016, 00:17

سلام
بله . منظورم همان قسمت کاسه برق هست که توی روغنه .
اگر تا حالا این قسمت را باز نکردی و تجربه این کار را نداری بده تعمیر کار انجام بده اما نگاه کن که یاد بگیری ، کاری نداره فقط دو تا ابزار میخواد . یکی برای نگه داشتن پولی و دیگری برای در آوردن آن ...
بعد از در آوردن اون قسمت به اصطلاح کاسه برق ( فلش قرمز ) ، پشت آنرا نگاه کنید . یه صفحه هست ( فلش آبی ) که با سه تا پیچ آلنی به کاسه وصل شده . بعد از باز کردن آن سه تا پیچ ، سه تا گوی استوانه ای توش قرار داره (فلش سبز ) که پشت هر کدام از آنها یه فنر ریز هست . ( فلش قهوه ای ) . معمولا بیشتر از 50 درصد ایرادات استارت از این قسمت هست . آماده آن در بازار موجود بوده یه دست بگیر و عوض کن که خیالت از این بایت راحت باشه . قیمتی نداره .

تصویر

بابت نقاشی و آستر هم عالیه ! خیلی خوبه که خودت این کارها را انجام میدی ... :-)

توی کار بازسازی ممکنه خیلی مشکلات برات بوجود بیاد و دلسردت کنه اما :
در روند بازسازی با موتورت بهتر آشنا میشی ، ایرادات آنرا کاملا برطرف میکنی ، خودت تعمیرکار موتور خودت میشی ، تجاربی بدست میآری که عمرا با داشتن موتور صفر به آنها دست پیدا کنی و از همه مهمتر نبوغ و خلاقیتت در تنگنا ، شکوفا میشه ! :smile:

فیلسوف بزرگ کنفسیوس میگه : موتور خوب را نمیخرند بلکه میسازند ! :div:
نمایه کاربر
sammixer
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 802
تاریخ عضویت: 30 دسامبر 2009, 16:09
نوع خودرو: ▌►PersiA vS 2☼6t2◄▐
محل اقامت: IRAN♥-46♥
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بازسازی پیشرو زیپ استار 85

پست توسط sammixer » 08 ژولای 2016, 11:11

سوشیانت نوشته شده:سلام
بله . منظورم همان قسمت کاسه برق هست که توی روغنه .
اگر تا حالا این قسمت را باز نکردی و تجربه این کار را نداری بده تعمیر کار انجام بده اما نگاه کن که یاد بگیری ، کاری نداره فقط دو تا ابزار میخواد . یکی برای نگه داشتن پولی و دیگری برای در آوردن آن ...
بعد از در آوردن اون قسمت به اصطلاح کاسه برق ( فلش قرمز ) ، پشت آنرا نگاه کنید . یه صفحه هست ( فلش آبی ) که با سه تا پیچ آلنی به کاسه وصل شده . بعد از باز کردن آن سه تا پیچ ، سه تا گوی استوانه ای توش قرار داره (فلش سبز ) که پشت هر کدام از آنها یه فنر ریز هست . ( فلش قهوه ای ) . معمولا بیشتر از 50 درصد ایرادات استارت از این قسمت هست . آماده آن در بازار موجود بوده یه دست بگیر و عوض کن که خیالت از این بایت راحت باشه . قیمتی نداره .

تصویر

بابت نقاشی و آستر هم عالیه ! خیلی خوبه که خودت این کارها را انجام میدی ... :-)

توی کار بازسازی ممکنه خیلی مشکلات برات بوجود بیاد و دلسردت کنه اما :
در روند بازسازی با موتورت بهتر آشنا میشی ، ایرادات آنرا کاملا برطرف میکنی ، خودت تعمیرکار موتور خودت میشی ، تجاربی بدست میآری که عمرا با داشتن موتور صفر به آنها دست پیدا کنی و از همه مهمتر نبوغ و خلاقیتت در تنگنا ، شکوفا میشه ! :smile:

فیلسوف بزرگ کنفسیوس میگه : موتور خوب را نمیخرند بلکه میسازند ! :div:

سلام دوباره
این قسمت که شما میگی فکر کنم اسمش کلاچ استارت باشه؟ بهرحال تجربه ای در موردش ندارم و خیلی دوست دارم ایرادش پیدا کنم شاید به سرم زد بازش کردم و یا دادم تعمیرکار بهرحال فعلا بدجور رو مخمه
خرابی اون قطعه میتونه باعث گیر کردن استارت بشه مگه؟ وقتی پام رو هندل میذارم و نصفه فشار میدم و همزمان استارت بزنم انگار استارت هندل میبره پایین

نقاشی و استر زنی و بتونه کاری میتونم بگم اولین تجربه من در این ابعاد بوده قبل از این معمولا ماکت های ماشین سایز کوچک که میسازم رنگ میکردم و تفاوت داشت

نقاشی دقت و صبر و حوصله زیادی میخواد و یه اشتباه کارتو خراب میکنه مثا واسه برداشتن رنگ یه جا اشتباه کردم و خش برداشت و کلی باعث اذییت شد

توی بازسازی درسته ادم سرد میشه ولی داشتن پشتیبان خیلی مهمه حداقل همفکری کنه باهات من دوستام همه هم رشته خودم هستن و برق خوندیم در این ضمینه تخصص دارن حتی کسی نمیشناسم از اشنایان موتور داشته باشه و دلیل تاپیک زدن و راهنمایی گرفتن عزیزانی مثل شما بوده

خوبی بازسازی هم بلد شدن همه زیر و بم موتور هست

فیلسوف :grin:
آلکامی
دنده 3
پست: 3660
تاریخ عضویت: 05 اکتبر 2014, 16:30
نوع خودرو: عشق رنجرور ولی ندارم
محل اقامت: شهرک چوکا-بندرانزلی
اینستاگرام: mohsen_moradi_alkam@
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بازسازی پیشرو زیپ استار 85

پست توسط آلکامی » 12 ژولای 2016, 14:49

سلام بچه محل خسته نباشی
استارت به کجا رسید؟ درست شد؟
بازسازی و نگهداری لندرور 9 نفره 1978
viewtopic.php?f=195&t=101992
_____________________
محسن مرادی آلکامی
نمایه کاربر
sammixer
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 802
تاریخ عضویت: 30 دسامبر 2009, 16:09
نوع خودرو: ▌►PersiA vS 2☼6t2◄▐
محل اقامت: IRAN♥-46♥
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: بازسازی پیشرو زیپ استار 85

پست توسط sammixer » 12 ژولای 2016, 15:52

آلکامی نوشته شده:سلام بچه محل خسته نباشی
استارت به کجا رسید؟ درست شد؟
سلام و عرض ادب مخلصیم
والا این چند روزه درگیر کارهای شخصی بودم به موتور نرسیدم فلاپ ها رنگ شدن و منتظرم هوا یخرده گرم بشه خوب رنگ خشک بشه برچسب روشو بزنم و نصب کنم و با این بارون نمیشه کاری انجام داد کلا میشه گفت کار موتور رو به اتمام هست ولی باتری اشتباه کردم و برعکس وصل کردم شارژر سوخته و باتری شارژ نمیکنه که اونو باید تهیه کنم و استارت هم همچنان همونطور هست و با هندل موتور روشن میکنم هرچند که هنوز بیرون نبردم و روغن ترمز نریختم که هواگیری کنم
ارسال پست

بازگشت به “پروژه و تعدیل”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان