برداشتن محدودیت های سرعت از موتورهای موجود در بازار

مدیر انجمن: رضا عمراني

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
Farhad azareion
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 287
تاریخ عضویت: 04 آپریل 2009, 15:30
نوع خودرو: 206 تیپ 5
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

برداشتن محدودیت های سرعت از موتورهای موجود در بازار

پست توسط Farhad azareion » 12 آگوست 2009, 08:49

سلام دوستان:
یکی از مواردی که میتونه لذت موتور سواری رو از بین ببره و گاهی هم خطرناکه همین محدودیت هتیی هست که روی موتور ها میزارن و به صورت یه مریضی غیر قابل درمان میمونه امروز یه پست از آقای عمرانی دیدم که نوشته بودن این محدودیت ها رو میشه رفع کرد چند وقت پیش هم یه صحبت هایی جسته و گریخته در این موارد شد امروز تو اتوبان بعلت اینکه دیرم شده بود گاز موتور رو گرفتم و تو سرعت 110 تا موقع سبقت از یه ماشین موتور افتاد به ریپ زدن وسط اتوبان و واقعا خطرناک شد چون ماشین پشتی ها سرعتشون بالا بود و ممکن بود زیرم کنن!!! به این فکر افتادم که یا محدودیت موجود رو پیدا کنم و رفعش کنم یا موتور رو عوض کنم از اونجا که تصمیمم قطعی هست این تایپیک رو باز کردم تا از نطرات دوستان بهره مند بشیم
نمایه کاربر
Farhad azareion
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 287
تاریخ عضویت: 04 آپریل 2009, 15:30
نوع خودرو: 206 تیپ 5
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: برداشتن محدودیت های سرعت از موتورهای موجود در بازار

پست توسط Farhad azareion » 12 آگوست 2009, 08:51

پیرو صحبت های قبلی یکی از موارد ایجاد محدودیت دستکاری سیستم برق هستش این کار به چه صورت انجام میشه و با چه روشی میشه حلش کرد؟
نمایه کاربر
reza_243
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 866
تاریخ عضویت: 30 مارس 2009, 15:40
نوع خودرو: پژو206-TU3,تکتاز 125
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: برداشتن محدودیت های سرعت از موتورهای موجود در بازار

پست توسط reza_243 » 12 آگوست 2009, 10:27

یقیناً سنسور دور موتور دخیل است
نمایه کاربر
Farhad azareion
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 287
تاریخ عضویت: 04 آپریل 2009, 15:30
نوع خودرو: 206 تیپ 5
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: برداشتن محدودیت های سرعت از موتورهای موجود در بازار

پست توسط Farhad azareion » 12 آگوست 2009, 12:49

درسته سنسنور دور موتور و همچنین عدم توانایی سیستم برق رسانی در دور بالا یا عدم افزایش سوخت رسانی به نسنت دور موتور تو دور بالا ممکنه از این موارد باشن ولی چجوری میشه علت اصلی رو پیدا کرد و چطور میشه مشکل رو رفع کرد؟
نمایه کاربر
reza_243
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 866
تاریخ عضویت: 30 مارس 2009, 15:40
نوع خودرو: پژو206-TU3,تکتاز 125
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: برداشتن محدودیت های سرعت از موتورهای موجود در بازار

پست توسط reza_243 » 12 آگوست 2009, 13:23

Farhad azareion نوشته شده:درسته سنسنور دور موتور و همچنین عدم توانایی سیستم برق رسانی در دور بالا یا عدم افزایش سوخت رسانی به نسنت دور موتور تو دور بالا ممکنه از این موارد باشن ولی چجوری میشه علت اصلی رو پیدا کرد و چطور میشه مشکل رو رفع کرد؟
یکی از راههایی که به ذهن حقیر میرسه، قرار دادن یک آمپرمتر در مسیر وایر شمع و تست جریان شمع در دور های بالا است.
بدلیل استفاده از سیستم کاربوراتور در سوخت رسانی موتورهای موجود در ایران، گزینه فطع سوخت کمی دور از ذهن بنظر می رسد چون این تکنیک در انژکتور کاربرد سهلی دارد.

شاید با قطع کردن تاکومتر هم بشود محدودیت دور موتور را تست کرد ( من باشم همین کار را می کنم )
نمایه کاربر
Ghazarian
مدیر پیشین
پست: 3993
تاریخ عضویت: 10 مارس 2009, 10:28
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: برداشتن محدودیت های سرعت از موتورهای موجود در بازار

پست توسط Ghazarian » 12 آگوست 2009, 22:10

از آنجاییکه من هم با این مشکل روبرو هستم، تغییر یونیت CDI اولین حرکت مثبت می تونه باشه و بعد باید موارد دیگر را یکی یکی کنترل کرد.
نمایه کاربر
Farhad azareion
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 287
تاریخ عضویت: 04 آپریل 2009, 15:30
نوع خودرو: 206 تیپ 5
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: برداشتن محدودیت های سرعت از موتورهای موجود در بازار

پست توسط Farhad azareion » 13 آگوست 2009, 08:17

Ghazarian نوشته شده:از آنجاییکه من هم با این مشکل روبرو هستم، تغییر یونیت CDI اولین حرکت مثبت می تونه باشه و بعد باید موارد دیگر را یکی یکی کنترل کرد.
اقای گازاریان سلام
واقعا شما هم همین مشکل رو دارید؟ من فکر میکردم موتور های اصیل و وارداتی رو دستکاری نکردن و شما از موتورتون نهایت سرعت و قدرت رو میگیرید ولی اگه موتور شما هم محدودیت براش گذاشتن خوبیش اینه که شما به عنوان یه نفر فنی تو این تایپیک هستی و بحث رو ادامه میدی و بدیش اینه که من فکر میکردم اگه یه موتور اصیل بگیرم این مشکل رو ندارم!! واقعا ریپ زدن از سرطان هم بدتره
ولی خوب موتور شما با محدودیت هاش هم موتور های ما رو حریفه :shock:
alizamani59
شروع حركت
پست: 11
تاریخ عضویت: 28 ژولای 2009, 15:15
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: برداشتن محدودیت های سرعت از موتورهای موجود در بازار

پست توسط alizamani59 » 13 آگوست 2009, 17:19

[منم یه پیشرو 200 دارم عکسش تو پیشرو 200 هست واقعا این دوره موتور میره بالا قشنگ قط میکنه تا بیاد زیره 5 هزار همه چیزه موتور خوبه این محدودیته حاله آدمو میگیره محدود شدیو به 90 تا سرعت در حالی که داد میزنه میتونم برم بزار برم دوستان صاحب نظر راهنمایی کنین چه کنیم
رضا عمراني
مدیر کلوپ موتورسیکلت
پست: 2775
تاریخ عضویت: 22 دسامبر 2006, 20:30
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: برداشتن محدودیت های سرعت از موتورهای موجود در بازار

پست توسط رضا عمراني » 13 آگوست 2009, 21:22

ببینین خیلی از اشکالاتی که موتورها دارن ونمیتونن براحتی تا اخر گاز بخورن محدودیت نیست بلکه با یه ستاپ وتنظیم دقیق حل میشه مثلا همین موتور رادیسون دوستمون که بهش اشاره میکنه اصلا به هیچ عنوان لیمیتی از سوی سازنده بر روی اون در نظر گرفته نشده چون سیستم برق اون تخلیه خازنی ساده هست که توی اون وظیفه بوبین HI ولتاژ ویونیت سی دی ای و کویل مشخصه حالا ممکنه این قطعات ضعیف شده باشن ویا از جنس نا مرغوب باشن ولی محدودیتی برای اون از طرف سازنده در نظر گرفته نشده
این محدودیتها بیشتر معطوف موتورهایی هست که مشخصا چیزی به اسم بوبینهای HI ولتاژ ندارن وبا تغییرات سیستم برق که صد البته باید در کنار تغییرات در سایر ارگانیزمهای موتور باشه میشه استانه RPM رو بالا برد
من به هیچ عنوان به این موضوع که محدودیت موتورها بصورت عمدی هست اعتقاد ندارم
Rhytm & Balance
Mohammad Karol
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 825
تاریخ عضویت: 19 ژولای 2008, 00:16
نوع خودرو: Bajaj Avenger
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: برداشتن محدودیت های سرعت از موتورهای موجود در بازار

پست توسط Mohammad Karol » 13 آگوست 2009, 21:38

رضا عمراني نوشته شده:ببینین خیلی از اشکالاتی که موتورها دارن ونمیتونن براحتی تا اخر گاز بخورن محدودیت نیست .........................
با اين تفاسير همه ي موتورها حتي اونهايي هم كه در خارج از ايران به فروش ميرسند با اين مشكل روبرو هستند؟
آقاي عمراني منظورتون از ستاپ و تنظيم،تنظيم چه موارديه؟
ارسال پست

بازگشت به “پروژه و تعدیل”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان