تاريخچه كمپاني لامبورگيني

تصویر
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
صادق.
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 330
تاریخ عضویت: 05 نوامبر 2007, 19:05
نوع خودرو: Megan2000 , Azera HG
محل اقامت: شيراز - بلوار بعثت

تاريخچه كمپاني لامبورگيني

پست توسط صادق. » 15 ژانویه 2008, 23:43

[align=center]بنام خدا[/align]

[align=center]
تصویر[/align]


تاريخچه كمپاني لامبورگيني بطور رسمي از سال 1963 آغاز ميشود، با اينحال ما نبايد ريشه هاي دور دست اين واقعه را از ياد ببريم. اين ريشه مربوط به Ferruccio Lamborghini ميشوند.
متولد 1916، اين فرد توانا و بي پروا شخصيت هدايت كننده و راهبر در تشكيل كمپاني لامبورگيني و تاريخ اين شركت بود.
اما چطورآقاي لامبورگيني به ورطه ساخ روياييترين سوپر اسپرتها كشيده شد؟؟....

اونطوريكه فرزند Ferriccio Lamborghini گفت: آقاي لامبورگيني براي گله از كيفيت كلاچ در خودرو فراري 250GT خود، براي ملاقات با Enzo Ferrari به كارخانه فراري رفت. آقاي Enzo Ferrari آقاي لامبورگيني را پس فرستاد و به او گفت: برو تراكتوراتو برون چون بلد نيستي ماشين بروني!
Ferruccio Lamborghini براي پياده كردن كلاچ فراري 250GT به كارخانه خود رفت و در حين باز كردن كلاچ چيزي توجه او را جلب كرد...
كلاچ هاي استفاده شده در اتوموبيل فراري، ساخت كمپاني بود كه كلاچ تراكتورهاي لامبورگيني را نيز تامين ميكرد!! (لامبورگيني قبل از توليد سوپر اسپرت ، انواع مختلف تراكتور(توليدات خاص) را توليد مينمود)
با اين اتفاق... لامبورگيني كلاچ قويتري را از انبار كارخانه خود را بر روي فراري شخصي خود نصب كرد و مشكل پيش آمده برطرف شد.
عصباني از رفتار گستاخانه و دور از ادب Enzo Ferrari، آقاي لامبورگيني با خود پيمان بست كه هرگز مالك يك اتوموبيل فراري نباشد و فراري را در اين بازي با ساخت سوپر اسپرتهاي فوق العاده خود شكست دهد.

تهيه و تاليف: كيان دشتي

استفاده از مطالب فوق آزاده،اگه اسم و منبع رو ذكر كرديد ما هم خوشحال ميشيم.

متاسفانه فعلا گرفتار امتحا نام :sad: .. اما هر روز سعي ميكنم يه قسمت از مقدمه رو بنويسم و بزارم رو سايت بعد هم ميريم سراغ معرفي توليدات و تكنولوژي هاشون. :)
اگه دوستاني كه تجارب و اطلاعاتي دارن هم كمك كنن.. خوبه!! :-D

نمایه کاربر
N@vid
يار همراه
پست: 1889
تاریخ عضویت: 21 ژوئن 2005, 23:11
نوع خودرو: مشخص نشده!
تماس:

پست توسط N@vid » 16 ژانویه 2008, 00:27

ممنون...

کیان جان...
خیلی کوچیک نوشتی...چشام در اومد تا بتونم بخونم...
بی زحمت یکم بزرگتر بنویس...
ممنون... :grin:






:-(

نمایه کاربر
amir_clk50
کاربر ويژه
پست: 6566
تاریخ عضویت: 04 اکتبر 2007, 11:09
نوع خودرو: Mercedes Benz CLA250
محل اقامت: USA

پست توسط amir_clk50 » 16 ژانویه 2008, 00:53

تلويزيون 3 سال پيش زندگي ادواردو آنيلي(پسر صاحب كارخونه فيات)رو نشون ميداد و عنوان كرد فراري و لامبورگيني هر دو مشتركا زيرمجومعه فيات هستند. :(
OOooOO sometimes...I get a good Feeling
Etta james
Levels

نمایه کاربر
صادق.
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 330
تاریخ عضویت: 05 نوامبر 2007, 19:05
نوع خودرو: Megan2000 , Azera HG
محل اقامت: شيراز - بلوار بعثت

پست توسط صادق. » 16 ژانویه 2008, 01:25

سلام..
نويد جان بابت فونت شرمنده.. ازين به بعد بزگتر مينويسم!

امير جون در مورد چيزي كه گفتي..

نميدونم اين آقاي ادوارد آنيلي چطور به خودشون جرات دادن همچين اراجيفي رو تحويل ملت بدن :(
فروچيو لامبورگيني فرد بسيار متمولي بود.. كمپاني لامبورگيني مثل خيلي خودروسازهاي ديگه يه دوره هاي سخت و پر مشكل رو داشته.. سالهاي 1997-1996 بود كه زمزمه هايي مبني بر واگذاري كمپاني به گوش رسيد :sad: :cry: خب متاسفانه تا اواخر 1997 هم بيشتر نتونست دووم بياره(البته به دليل اوضاع واقعا بد كمپاني خيلي ها انتظار اين اتفاقو ميكشيدن و واگذاري كمپاني زياد عجيب نبود) و بطور رسمي سال 1998 تحت تملك Audi كه خودش زيرشاخه vw هست درومد (البته از جهاتي براي لامبورگيني خوب شد).

اما يه بحث مهم اين وسط هست.. اونم اينه كه هر كمپاني يه تاريخي داره.. و اين اصل و ريشه هست كه نميزاره اين گاو خشمگين دوست داشتني به هيچ قيميتي(حتي در صورت نابودي كامل) با اون اسب وحشي زير يه چتر قرار بگيرن. :lol:

بسلامتي ه لامبو
:grin:

نمایه کاربر
amir_clk50
کاربر ويژه
پست: 6566
تاریخ عضویت: 04 اکتبر 2007, 11:09
نوع خودرو: Mercedes Benz CLA250
محل اقامت: USA

پست توسط amir_clk50 » 16 ژانویه 2008, 02:23

صدا و سيماي ايرانه ديگه.تو مستند سفر انيلي به ايران ميگفت.باشگاه يوونتوسم ميگفت به نام اين باباهه.
OOooOO sometimes...I get a good Feeling
Etta james
Levels

نمایه کاربر
Hadi.E
يار همراه
پست: 436
تاریخ عضویت: 14 ژوئن 2005, 12:47
محل اقامت: تهران

پست توسط Hadi.E » 16 ژانویه 2008, 02:48

سلام

ممنون از زحماتي كه ميكشيد :eek:

اگه ميشه منبعتون رو هم اعلام كنيد


متشكرم :-?

نمایه کاربر
amirlamboy
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 194
تاریخ عضویت: 14 ژولای 2007, 13:33
نوع خودرو: جیپ صحرا
محل اقامت: تهران، اختیاریه
تماس:

مختصري درباره ي لامبورگيني

پست توسط amirlamboy » 16 ژانویه 2008, 11:09

GT-R با اجازت ادامه ميدم.
تصویر
فروچیو تصمیم گرفت تا برای ماشینش موتور V12 داشته باشه،و تقاضای کمک از مهندسی مستعد به نام جیوتو بیتزارینی که سابقا در فراری روی ساختن موتورهای V12 کارمیکرد نمود.موتور آماده شده ساختمان آلومینیومی داشت و قادر به تولید قدرت حیرت آور 350 اسب بخار بود.خودرویی که موتور درش قرار گرفت توسط فرانکو اسکالیونه طراحی شده بود.
این ماشین که نمونه ی آزمایشی بود 350GTVنام داشت در نمایشگاه خودروی تورین به نمایش عموم درآمد.فروش مدل تولیدشده که به عنوان 350GT شناخته می شود آغاز کننده ی سالی پر از موفقیت بود.اما بيتزاريني بعد از تستهاي نهايي ماشين لامبورگيني را ترك كرد.در همين زمان دو عضو ديگر به تيم فني لامبورگيني اضافه شدن٬جيامپائولو دالارا و جيامپائولو استانزاني به فروچيو پيوستند و اوايل سال 1964 اوبالدو اسكارتزي در كمپاني لامبورگيني مشغول به كار شد.اوبالدو سالهاي زيادي را در كارخانه ي لامبورگيني گذراند٬حتي در زماني كه مشكلهاي اساسي در دهه ي هفتاد براي كمپاني پيش آمده بود با لامبورگيني همراه بود.فروچيو براي ساخت خودروي روياييش تيم مهندسي عالي تشكيل داده بود ولي اين ماشين مي بايست تست جاده اي ميشد پس به باب والاس نيوزيلندي پيشنهاد داد و او هم نمي توانست رد كنه.باب والاس تست درايور اصلي لامبورگيني شد٬او قبلا تجارب ارزشمندي از مسابقه دادن با فراري و مزراتي داشت.
در دهه ي 60 آينده ي روشني براي لامبورگيني به نظر مي رسيد.400GT و 400GT 2+2 هم مثل 350GT مدلهاي موفقي شدند٬اين ماشينها نام لامبورگيني را به سراسر جهان شناساندند ولي ميورا لامبورگيني را به يك افسانه تبديل كرد.
كونتاش و اسپادا كمپاني را طي زمانهاي سختي زنده نگه داشتند.بوسيله ي كونتاش آينده نگرانه لامبورگيني خودرويي با ظاهر فوق العاده خاص و عجيب كه قابل استفاده در جاده بود عرضه كرد كه لامبورگيني را در تاريخ اتومبيل ثبت نمود٬تا اگر به هر دليلي كمپاني لامبورگيني از بازار حذف بشود٬نامش به عنوان يكي از خواستني ترين و رويايي ترين خودروسازان شناخته شده بماند.
اولين مشكلات در سال 1974 پديدار شدند٬بخش تراكتورسازي لامبورگيني سفارشي بزرگ دريافت كرد كه فروچيو را براي افزايش ظرفيت توليد و خريد مواد مورد نياز مجبور به خرج پول زيادي كرد٬اما اين سفارش كنسل شد!او هنوز شانس شانس زيادي داشت ولي تصميم گرفت بخش تراكتورسازي كمپاني را به شركت SAME بفروشد٬شركتي كه نهايتا توسط فيات خريداري شد.و اين مشكل آغازي براي دلسردي فروچيو در ادامه دادن كارش بود.


ادامه دارد...

نمایه کاربر
amir_clk50
کاربر ويژه
پست: 6566
تاریخ عضویت: 04 اکتبر 2007, 11:09
نوع خودرو: Mercedes Benz CLA250
محل اقامت: USA

پست توسط amir_clk50 » 16 ژانویه 2008, 13:09

آخي..جيگرم كباب شد برا لامبورگيني عزيز..اقا از اين مطالب غمگين نذار تورو خدا ضربه روحي ميخوريم خيليامون :cry:
OOooOO sometimes...I get a good Feeling
Etta james
Levels

نمایه کاربر
صادق.
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 330
تاریخ عضویت: 05 نوامبر 2007, 19:05
نوع خودرو: Megan2000 , Azera HG
محل اقامت: شيراز - بلوار بعثت

پست توسط صادق. » 16 ژانویه 2008, 15:42

diab0licall نوشته شده:سلام

ممنون از زحماتي كه ميكشيد :eek:

اگه ميشه منبعتون رو هم اعلام كنيد


متشكرم :-?
خواهش ميكنم
منبع خودمم ديگه.. پايينش كه نوشتم تهيه و تاليف: كيان دشتي :lol:
البته من واسه نوشتن اين مطالب اطلاعاتي رو كه از منابع معتبر (فارسي نيستن) داشتمو.. دارم ..خلاصه كردم و چكيده مفيد رو دراوردم
از امير عزيز هم بخاطر همكاري تشكر ميكنم :smile: اميدوارم كه بتونيم با كمك هم ارزشهاي لامبورگيني رو به دوستان نشون بديم.

قصه لامبورگيني خيلي جاهاش غمناكه.. مثل تراژدي ميمونه :sad:

نمایه کاربر
احمد-ديابلو
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 180
تاریخ عضویت: 12 فوریه 2006, 16:23

پست توسط احمد-ديابلو » 16 ژانویه 2008, 16:18

اما من جايي خوندم كه در سال 73 كمپاني رو واگذار كرده و دوباره به ساخت ادوات كشاورزي پرداخته و سال 88 هم فوت شده درسته ؟ يا اشتباه نوشته شده

ارسال پست

بازگشت به “لامبورگینی Lamborghini”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان