تست F12 Berlinetta در کالیفرنیا توسط سایت autoblog

تصویر
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
arashferrari
Ferrari specialist
پست: 976
تاریخ عضویت: 01 سپتامبر 2007, 10:57
نوع خودرو: کیا ریو
تماس:

تست F12 Berlinetta در کالیفرنیا توسط سایت autoblog

پست توسط arashferrari » 02 مارس 2014, 19:58

بیشتر متخصصین قلب معتقدند که حداکثر ضربان قلب یک فرد از طریق یک فرمول ریاضی بدست می آید. کم کردن سنش از عدد 220 . ولی برخی پزشکان پیشرو حالا اعتبار این سیستم را زیر سوال برده اند، و معتقدند این فرمول برای تمامی سنین دقیق نیست ، به خصوص برای سنین بالاتر. این گروه می گویند که حداکثر ضربان قلب از فرمول 208 منهای 0.7 ضربدر سن افراد بدست می آید.
در حالیکه دنیای علم پزشکی همچنان به بحث در این مورد ادامه می دهند، من یک روش ساده تر ، مستقل از سن و وضعیت فیزیکی پیدا کردم که نیازی به محاسبات ریاضی هم ندارد!
برای یافتن حداکثر ضربان واقعی قلب انسان، پیشنهاد میکنم فرد مورد آزمایش را در صندلی راننده ی یک فراری F12 Berlinetta بنشانند و V12 وحشی آنرا استارت کنند!

تصویر

حاضران در نمایشگاه ژنو 2012 توانستند برای اولین بار این فراری موتورجلوی تماماً جدید را از نزدیک مشاهده کنند. این ماشین نسبت به سلف خود 599GTB Fiorano کوچکتر، سبک تر ، جادارتر و بسیار توانمندتر است. به طور خلاصه F12 به گونه ای طراحی و مهندسی شده که یک پرچمدار بی همتا برای سردمداری محصولات فراری باشد. و بیشتر حاضران در نمایشگاه سوییسی بسیار سریع به این نتیجه رسیدند که فراری به اهداف خود رسیده.
اولین تجربه ی ما پشت فرمان فرمول یکی F12 یک ماه پس از نمایشگاه ژنو، زمانیکه فراری ما را به مارانللو دعوت کرده بود اتفاق افتاد. در آن روز کمی باران بارید که باب دل ما نبود، ولی تابش آفتاب گرم ایتالیا به زودی آسفالت را خشک کرد تا بتوانیم برای مدت مناسبی از رانندگی با این هیولای زیبا لذت ببریم. نتیجه گیری ما این بود که فراری به خوبی موفق شده بود تاج را بر سر سردمدار جدیدش بگذارد، ولی از مارانللو برگشتیم درحالیکه تشنه ی زمان بیشتر پشت فرمانش بودیم. این آرزوی ما به تازگی، وقتی که فراری یک F12 مدل 2014 با رنگ نقره ای Grigio Silverstone را تحویل ما داد برآورده شد.
از نزدیک F12 هیبتی فوق العاده دارد. حتی با این رنگ آرام نقره ای ، بدنه ی زیبا و ابعاد بزرگش عابران را به سمت خود جلب می کند. بسیاری با لبخندی کنجکاوانه به آن نگاه میکردند، و برخی از ادامه ی مسیرشان بازمی ایستادند تا با دقت بیشتری بررسی اش کنند. برخی در مورد "aero bridge" پرس و جو می کردند که هوا از روی کاپوت به سمت پایین دربها منتقل می کند تا به کاهش درگ کمک کند. برخی هم در مورد دیسک ترمزهای کربن سرامیکی اش که تمام فضای خالی داخل رینگهای 20 اینچیش را پر کرده است کنجکاو بودند. البته بیشتر افراد تنها می خواستند بدانند زیر کاپوت طویلش چه چیزی خفته است!

تصویر

در جلوی این ماشین یک پیشران 6.3 لیتری V12 تنفس طبیعی با 48 سوپاپ قرار دارد که 740 اسب بخار قدرت در دور 8250 و 690 نیوتن متر گشتاور در دور 6000 تولید می کند. با وجود اینکه این موتور با مدل چهارچرخ متحرک FF مشترک است، F12 منیفولدها و تنظیمات مخصوص به خود را دارد تا قدرتش 80 اسب بخار بیشتر باشد. پیشرانش از نظر فیزیکی بسیار بزرگ است، و دانستن اینکه چه قدرت وحشتناکی دارد ، جلوه ی بیشتری به ظاهر جذابش می دهد. در انتهای موتور و خارج از دید گیربکس دوکلاچه ی هفت سرعته اش قرار گرفته که تمام قدرت را به چرخهای عقب منتقل می کند.

تصویر

پوسته ی آلمینیومی F12 تقریبا تمامی سایر اجزاء مکانیکی اش را پوشانده. لیست مشخصات این ماشین مثل لیست آرزوهای یک اتومبیل دوست واقعی است. شاسی از فریم فضایی آلمینیومی ساخته شده، در جلو بازوهای جناقی دوبل و در عقب اتصالات چندگانه و سیستم مغناطیسی گروه BWI فنربندی را تشکیل داده اند. ترمزها نسل سوم کربن سرامیکی هستند، با شش پیستون در جلو و چهار پیستون در عقب با کالیپرهای یکپارچه ی آلمینیومی ساخت برمبو. پکیج استاندارد رینگ و لاستیک شامل رینگهای 20 اینچی با لاستیکهای چسبنده ی میشلن سوپراسپرت 255/35ZR20 در جلو و 315/35ZR20 در عقب. فرمان هم از نوع سنتی هیدرولیکی است تا اطلاعات جاده را به خوبی به دست راننده منتقل کند.
وارد کابین F12 شدن تجربه ی فوق العاده ایست. شگفتی شما حاصل از رایحه ی مسخ کننده ی چرم ایتالیایی، احساس خنکی دریچه های آلمینیومی سیستم تهویه مطبوع وقتی لمسشان می کنید یا موقعیت رانندگی عالیش نخواهد بود، بلکه از میزان فضای زیادی که کابین این جی تی دونفره ارائه می کند متعجب خواهید شد. قد من بیش از 180 سانتیمتر است و به هیچ وجه احساس کمبود جا نمی کنم، که این موضوع مرهون کنسول میانی باریک، داشبوردی که اصطلاحا جلوی دست و پا نیست و نبود سانروف روی سقف است.
مانند بیشتر مدلهای اخیر فراری ، در جلوی راننده فرمان سه دسته با عملکرد چندگانه قرار دارد که اجازه ی کنترل راهنما، چراغهای جلو، کمک فنرها، برف پاک کن، استارت و سیستم کنترل دینامیک پنج گانه با منتینو را بدون جدا کردن دست از روی دایره ی ضخیمش می دهد. در واقع این فرمان که در بخش پایینی صاف بوده و در بالا شامل چراغهای LED برای تعویض دنده هم هست عملاً تمامی چیزهایی را که برای راندن اتومبیل نیاز دارید در کنترل دارد. در مدلی که ما تست کردیم باید اشاره ی ویژه ای به صندلیها نیز کرد، این صندلی که دارای ساختار فیبر کربنی است با چرم پوشانده شده و محل تماسش با بدن از نوعی ماده ی مصنوعی پوشیده شده است که مانند ولکرو می چسبد، با اینحال وقتی آنرا با دست لمس می کنید بسیار نرم است.
مهمترین بخش در بین نشاندهنده های جلوی راننده دورشمار بزرگش است، که دارای تونل آلمینیومی مخصوص به خود می باشد که آنرا از نمایشگرهای دوطرفش جدا می نماید. نمایشگر سمت چپ به آمارهای حیاتی ماشین مانند دما، فشار تایرها، فشار روغن، میزان سوخت، حالت منتینو و... اختصاص یافته و نمایشگر سمت راستی برای رهیاب، سیستم صوتی و اتصال موبایل در نظر گرفته شده است. کنترلهای سیستم تهویه مطبوع هم در کنسول میانی و درست بالای سه دکمه ی کنترلی گیربکس قرار دارند. ممکن است کابین شلوغ و ارگونومیک مسابقه ای F12 برای کسی که با آن آشنا نباشد در ابتدا گیج کننده و ترسناک باشند، ولی به زودی همه ی آنها حسی طبیعی پیدا می کنند.

تصویر

بعد از بستن کمربند سه نقطه ای، قبل از اینکه وارد پروسه ی روشن کردن F12 شوید، بهتر است که نفس عمیقی بکشید، زیرا نتیجه ی این پروسه باعث تغییرات جسمانی درانسان خواهد شد!
مراحل روشن کردن F12 با چرخاندن کلید در جای خود آغاز می شود، که اینکار اتصال برق را تامین میکند، سپس هر دو پدال تعویض دنده را با هم بکشید تا مطمئن شوید گیربکس در حالت خلاص است. حالا آماده اید تا دکمه ی قرمز رنگ روی فرمان را برای حدود یک ثانیه بفشارید تا یک موتور الکتریکی را وادار به چرخاندن پیشران تمام آلمینیومی 6.3 لیتری اش کنید. لحظه ای بعد این هیولای 12سیلندر خورجینی با خشونت شیر نری که تیغ در پا دارد از خواب بیدار می شود!
هیچ چیزی در موردش فروتن و معتدل نیست، و این موضوع در مورد استارتش بیش از هر چیز دیگری صدق می کند. غرش بیدار شدنش در کوه های 4کیلومتر آنطرف تر اکو می شود! اگر صدای این V12 باعث بالا رفتن ضربان قلبتان نمی شود، یا باید به متخصص قلب مراجعه کنید یا بروید و همین الان یک پریوس بخرید.
فراری آزادی عمل زیادی در خصوص تنظیمات ماشین به راننده می دهد، و تمامی این تنظیمات با منتینو و یا تنها با فشردن یک دکمه در دسترس هستند. بر روی جاده های عمومی حالتهای Sport و Race تنظیمات انتخابی من بودند، و مدام بین گیرکبس اتوماتیک و دستی نظرم عوض می شد. درحالیکه درگیری راننده در پروسه ی رانندگی درجات مختلفی پیدا میکرد، ولی در تمامی تنظیمات از وحشی گری و خشونت F12 چیزی کم نمیشد.

تصویر

پس از تنها چند ثانیه پشت فرمان F12 درخواهید یافت که این ماشین یک موتور 740 اسبی است که می خواهد خود را از شاسی بکند! خبری از تاخیر توربو نیست و پیشران 12سیلندر تنفس طبیعی اش تمام قدرت خود را بلافاصله در اختیار می گذارد. پدال گاز را تنها تا نیمه بفشارید و چرخهای عقب شروع به هرزگردی می کنند، اصطلاح مدرسان رانندگی مسابقه ای که می گویند: " فکر کنید یک تخم مرغ بین پای شما و پدال گاز قرار دارد" کافی نیست، تصور کنید یک جوجه ی زنده زیر پایتان است!
کمپانی ایتالیایی مدعی است این ماشین از 0 تا 96 کیلومتر در ساعت را در 3ثانیه طی می کند، ولی تنها تعداد معدودی از تست ها به این عدد دست یافتند، زیرا F12 در زمان شروع حرکت مدام در حفظ چسبندگی لاستیکهای غول پیکر عقبش به سطح آسفالت شکست می خورد! و فکر نکنید که انتخاب دنده ی 2 کمکی به این موضوع می نماید. کسانیکه به دنبال اعداد خالص شتابگیری هستند شاید کمی ناامید شوند، ولی حتی برای یک لحظه هم فکر نکنید که رفتارهای لاستیک نابودکن این ماشین ناخوشایندند؛ راستش را بگویم دیوانه بازی در این ابراتومبیل ایتالیایی دیفرانسیل عقب با قیمت 440هزار دلاریش به یادماندنی ترین تجربه ی زندگی است!

تصویر

برای امتحان کردن قابلیت های جی تی این ماشین پسر نوجوانم را با خود به یک گشت وسط هفته با F12 بردم. مسیر ما شامل یک مسیر کوهستانی حدوداً 75 کیلومتری بود که نهایتاً به اتوبانی در کناره ی اقیانوس آرام ختم می شد. این سفر دوساعته تمرینی بود برای درک رفتارهای فراری با دو سرنشین و بر روی شرایط مختلف جاده ای.
درحالیکه F12 به راحتی کیلومترهای جاده های خلوت را پشت سرمیگذارد، حواس من در تمام مدت به میزان قدرتی که در زیر پایم قرار داشت بود، و با وجود اینکه تجربه ی نسبتاً زیادی با ابراتومبیل ها دارم، هرچه سریعتر وارد پیچهای تنگ مسیر می شدم، میزان استرسم هم بالاتر میرفت. با وجود اینکه قبلاً ماشینهای پرقدرت تری را هم رانده بودم، ولی تمامشان چهارچرخ متحرک بودن و قدرت را به چهار سطح تماس با زمین انتقالی می دادند. در نقطه ی مقابل F12 تمام خشونتش را به عقب منتقل می کند، و هر چرخ عقب باید قدرت بیشتری را نسبت به هر چرخ بوگاتی ویرون سوپراسپرت تحمل کند.
در ابتدای کار فراری را کاملاً بااحتیاط می راندم، می ترسیدم که در هر لحظه که به آن فشار بیاورم پشتش منحرف شود. ولی شاسی مستحکم و تایرهای چسبنده اش مدام سرعت بیشتری طلب می کردند و اعتمادبنفس من هم مدام بیشتر می شد. پس از عبور از حدود نیم دوجین پیچ یک الگوی کار پیدا کردم.

تصویر

رویکرد من اینگونه بود که با سرعت بسیار زیادی به سمت پیچ بروم و از ترمزهای عظیم کربن سرامیکیش برای کم کردن سرعت استفاده کنم. تنظیم قدرتشان راحت بوده و هیچ وقت خسته نمی شوند، حتی با فشارهای زیاد. پس از یک ساعت رانندگی تند و تیز به ترمزهای این ماشین بیشتر از بهترین پرستارهای بچه اعتماد داشتم!
چسبندگی در میانه ی پیچ بسیار زیاد است و تا زمانیکه حرکت احمقانه ای با پدال گاز انجام ندهید بالانس خوبی دارد. گاز را در داخل پیچ به نرم ترین شکل ممکن میفشردم، زیرا دریافتم که کوچکترین نوسان باعث هرزگردی چرخهای عقب و وارد عمل شدن سیستم کنترل هرزگردی می شود. سلیس و یکدست راندن F12 نیازمند توجه مداوم است، ولی من این چالش را هیجان انگیز می یابم.
هنگام خروج از پیچ F12 مانند موشک آپولو رها می شد. زمانیکه چرخهای جلو صاف شدند، پدال آلمینیومی سوراخدار گاز را می توانید تا انتها بفشارید، و به دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم فنربندی مغناطیسی اش اتکا کنید تا چسبندگی را تامین کنند. البته قطعاً کمی هرزگردی حتی زمانیکه آسفالت مسیر خوب و صاف است هم در خروجی هر پیچ وجود خواهد داشت.
در طول رانندگی، گیربکس دوکلاچه ی ماشین ذهن مرا میخواند، و سرعت وحشتناکی داشت. کشیدن هرکدام از پدالها باعث عکس العملی سریع از طرف گیربکس خواهد شد که مو بر تن آدم سیخ می کند. به نظرم این گیربکس فوق العاده است و گیربکسی است که با PDK پورشه که سنگ محک من برای گیربکس ها بود به راحتی برابری می کند.

تصویر

البته صدای فوق العاده ی موتور V12 که از جلو به گوش میرسد هم نباید فراموش شود، حتی در سرعتهای بالا، صدای تایرها و باد نمی توانند جلوی پیچش صدای موتور را در داخل قفسه ی سینه ی راننده بگیرند، مانند یک ساب ووفر قدرتمند در حالت حداکثر صدایش است. موتورش در حالت سکون غرولند می کند، در دورهای میانی شروع به خورخور کردن می نماید و در حالت تخته گاز نرمی و بی لرزشی موتور واقعاً شگفت آور است. تخته گاز کردن تا رسیدن دور موتور به دور قرمز و حس شتاب ماشین یک تجربه ی روحانی است، اینکار به تنهایی قیمت بسیار زیادش را توجیه می کند.
من کم کم در انتهای مسیر کوهستانی، جایی که به کنار اقیانوس می رسد آرام می شوم. در این قسمت از مسیر اتوبان چهارلاینه دقیقا در لبه ی اقیانوس حرکت می کند و پر از توریستهای بی حواس و پلیس است. حرکت با کسری از حداکثر سرعت فراری برای راننده عذاب آور است، ولی F12 به خوبی از پس مسیر خسته کننده ی اتوبان برمی آید. در مسیر خلوت اتوبان با سرعت 100 کیلومتر در ساعت، کمی بیشتر از سرعت مجاز حرکت می کنم تا توجه زیادی به این ایتالیایی نقره ای رنگ جلب ننمایم.

تصویر

تنها سه دقیقه بعد ماشین مشکی و سفیدی در آینه ی فراری پدیدار شد، به سرعت فاصله اش را با من کم کرده و سپس شروع به حرکت در نقطه ی کور ماشین کرد. چند دقیقه به همین ترتیب موازی و پشت سر من میراند تا اینکه فورد اکسپلورر با طرح سیاه و سفید مخصوص پلیس کالیفرنیا خود را به کنار ماشین من رساند. من که از این بازی خسته شده بودم، از شیشه ی سمت شاگرد نگاهی به او انداختم تا چشم به چشم شوم، افسر راننده ی فورد به جای اینکه به من اشاره کند که به کنار جاده بیایم یا به دلیل بیهوده ای جریمه ام کند، به من لبخند زد و دست چپش را بالا آورد و انگشت شست خود را به نشانه ی موفق باشید به من نشان داد. F12 به طرز خارج از کاراکتر و غیرمنتظره ای تایید مامور قانون را هم کسب کرده بود!
من هم جواب اینکار او را با یک لبخند دادم و سپس ماشین پلیس سرعت گرفت و در افق گم شد. و من همینطور که به آن نگاه میکردم و نم حاصل از آب اقیانوس روی شیشه ی جلو را پوشانده بود به فکر فرو رفتم. سعی در جمع و جور کردن ذهنم در مورد اینکه چه فکری در مورد این فراری خاص می کنم داشتم.

تصویر

با وجود اینکه افراد کم اطلاع ممکن است فکر کنند تمامی فراریها مشابه یکدیگرند، ولی هرکدام شحصیتی کاملاً منحصر بفرد دارند. F12 توسط ژنتیک ایتالیایی، دست دوزیهای استادانه ی داخلش و استیل جذابش تعریف نمی شود، چرا که اینها مشخصات مشترک فامیلیش هستند. درحالیکه بسیاری روی شتابگیری قابل توجهش و ترمزگیری فوق العاده اش تمرکز می کنند، باید بگویم که این ماشین در اعداد خلاصه نمی شود. وقتی در مورد F12 صحبت می کنیم، یک مشخصه ی بارز خودنمایی میکند، 12 سیلندر 740 اسبی که در دماغه اش جا خوش کرده است.

تصویر

موتوری شهوت انگیز و روان که به نظر قدرتش تمامی ندارد، رانندگی F12 را تبدیل به یک تجربه ی دلربا می کند که در عین لذت بخش بودن، چالش برانگیز و ترسناک است. درحالیکه بیشتر ماشینها در این رده بر روی بهتر شدن در زمان ها تمرکز دارند، مهندسین مارانللو از لذت ها و برکت جادوی مکانیکی استفاده کردند تا کاری بزرگتر انجام دهند، ضربان قلب انسان را بالا ببرند!


پیروز باشید.
ترجمه: آرش غفاری
نمایه کاربر
Pran©ing Horse
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 125
تاریخ عضویت: 29 آپریل 2013, 16:37
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تست F12 Berlinetta در کالیفرنیا توسط سایت autoblog

پست توسط Pran©ing Horse » 02 مارس 2014, 22:21

خیلی ممنون آرش جان باور کن همین 3 4 روز پیش بود این مطلب رو تو سایت autoblog دیدم و همون لحظه گفتم کاش آرش اینو میدید میزاشت تو بخش فراری
مثل همیشه عالی بود
این F12 هم هر چی که میگذره بیشتر ازش خوشم میاد وخوشبختانه فراری بحث لذت رانندگی و هیجان رو تو این GT موتور جلو هم حفظ کرد
نمایه کاربر
Immortal_mad_guy
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 402
تاریخ عضویت: 23 آپریل 2012, 21:06
محل اقامت: بابل

Re: تست F12 Berlinetta در کالیفرنیا توسط سایت autoblog

پست توسط Immortal_mad_guy » 03 مارس 2014, 12:28

البته توی شتاب ثانویه حریف اکثر سوپر اسپرتا میشه این ماشین
ولی صدای دیوونه کنندش و ترس داشتن از تخته گاز کردن این ماشین باید حس منحصر به فردی باشه
نیم کیلو باش ولی مرد باش
AmirGHK
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 673
تاریخ عضویت: 30 مارس 2011, 19:25
نوع خودرو: LOGAN

Re: تست F12 Berlinetta در کالیفرنیا توسط سایت autoblog

پست توسط AmirGHK » 03 مارس 2014, 12:45

به نظر من چراغهای عقبش احمقانست..فراری 458 کجا و این کجا، از نظر طراحی
نام کاربری پیشین: Laki
نمایه کاربر
بهداد
دنده 2
پست: 2833
تاریخ عضویت: 22 ژانویه 2006, 18:42
نوع خودرو: 335 E93

Re: تست F12 Berlinetta در کالیفرنیا توسط سایت autoblog

پست توسط بهداد » 04 مارس 2014, 13:31

واقعا قیافش رو نپسندیدم
هنوز هم 458 از همشون سرتره...
ما را به نیمهء پر لیوان چه کار...!!
نمایه کاربر
Arvin_Amarth
دنده 3
پست: 3569
تاریخ عضویت: 15 ژانویه 2008, 22:59
نوع خودرو: BMW X3 28i F25 R.I.P

Re: تست F12 Berlinetta در کالیفرنیا توسط سایت autoblog

پست توسط Arvin_Amarth » 05 مارس 2014, 16:52

بهداد بی معرفت نشو دیگه...
من خودم شخصا از فراری خوشم نمیاد و کلا لامبورگینی پسندم ولی این یک مورد واقعا استثنا است یعنی من از هیچ فراری ای خوشم نمیاد ولی این یکی جداس
جرمی هم تاپ گیر می گفت بهتر بود یک کمی ضعیف تر میبود مثل اینکه خیلی هاره از حنسیس من هم اینجور که بوش میاد هار تره :smile: :smile: :cool: =n
نمایه کاربر
arashferrari
Ferrari specialist
پست: 976
تاریخ عضویت: 01 سپتامبر 2007, 10:57
نوع خودرو: کیا ریو
تماس:

Re: تست F12 Berlinetta در کالیفرنیا توسط سایت autoblog

پست توسط arashferrari » 05 مارس 2014, 19:16

سلام

Pran©ing Horse عزیز خوشحالم که فکرتو خوندم :smile:

در مورد زیبایی خوب سلیقه ی آدم ها با هم متفاوته، ولی من واقعاً از طراحیش خوشم میاد، فراری ایده آل منه، من رو به یاد 275GTB میندازه، همون طراحی کاپوت بلند و دم کوتاه:

تصویر

تصویر

البته برای اینکه این ماشین رو بهتر بشه درک کرد بد نیست اگر کسی دوست داشت به این لینک ها مراجعه بکنه، به خصوص تست Chris harris تقریبا به خوبی اینکه احساس رانندگیش چجوری خواهد بود رو به بیننده منتقل میکنه:

http://www.youtube.com/watch?v=cjp1xjOzJqY
http://www.youtube.com/watch?v=txmTgLFGdRo
http://www.youtube.com/watch?v=BMHpMCVIuEc
http://www.youtube.com/watch?v=QzzlsDhptoc
http://www.youtube.com/watch?v=sIY72bMtVo4

پیروز باشید.
نمایه کاربر
O.Z
دنده 1
پست: 1190
تاریخ عضویت: 27 سپتامبر 2006, 21:04
نوع خودرو: nova coupe - camaro
محل اقامت: اهواز

Re: تست F12 Berlinetta در کالیفرنیا توسط سایت autoblog

پست توسط O.Z » 05 مارس 2014, 20:09

شاید واسه منی که طرفدار فراری هستم اوایل طرح معمولی به نظر میومد ولی هرچی بیشتر بهش نگاه میکنم بیشتر خوشم میاد و الان میگم واقعا عالیه!
البته سلیقه هم هست مثلا خیلی از دوستان عاشق طرح 458 هستن در حالی که 360 و 430 به نظر من دلنشین تر بودن
نمایه کاربر
Ali.re
دنده 1
پست: 1467
تاریخ عضویت: 07 مارس 2008, 22:23
نوع خودرو: ...

Re: تست F12 Berlinetta در کالیفرنیا توسط سایت autoblog

پست توسط Ali.re » 06 مارس 2014, 02:48

آرش جان طبق معمول فوق العاد بود :hb: در مورد طراحی بنظرم باید این موضوع قبول کنیم که داره زیبایی فدای عملکرد میشه بخصوص در نسل جدید فراری ها...599 بخودی خود دست نیافتنی و خاص بود چه برسه به این غول واقعا" بی شاخ و دم
...
نمایه کاربر
arashferrari
Ferrari specialist
پست: 976
تاریخ عضویت: 01 سپتامبر 2007, 10:57
نوع خودرو: کیا ریو
تماس:

Re: تست F12 Berlinetta در کالیفرنیا توسط سایت autoblog

پست توسط arashferrari » 06 مارس 2014, 07:06

سلام علی جان. مثل همیشه به من لطف داری، ولی داری به این ماشین کم لطفی میکنی، البته باز هم میگم زیبایی سلیقه ایه، ولی من از طراحی ماشینهای جدید فراری خیلی خوشم اومده به خصوص F12 بدجوری من رو قلقلک میده، پول داشتم همین فردا یکیشو میخریدم :git:

اینهم F12 من:

تصویر

تصویر
ارسال پست

بازگشت به “فراری Ferrari”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان