سورن ELX توربو - Soren ELX Turbo (موتور EF7 توربوشارژ)

تصویر بحث و بررسی در مورد انواع مدلهای خودروی سمند

مدیر انجمن: milad IV

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
delfi
دنده 1
پست: 1286
تاریخ عضویت: 23 آپریل 2009, 20:06

Re: سورن ELX توربو - Soren ELX Turbo (موتور EF7 توربوشارژ)

پست توسط delfi » 07 دسامبر 2017, 07:45

خارج از تاپیک:
پلتفرم 206 که از نظر هندلینگ بالکل تعطیله و چیزی که جالبه یه تیپ پنج 96 سوار شدم دقت فرمونش به حدی پایین بود که به لایی کشیدن فکر هم نمیشه کرد،در کل sd مقداری بهتره،مخصوصا توی سر خوردن جلوی ماشبن
چیزی که برام سواله(واقعا سواله،قصد مجادله ندارم) چطور بین همه جا افتاده که سمند هندلینگش بهتر از 405 ه?هندلینگ رو توی چی تعریف میکنید?من هردوی اینها رو دارم،اختلافشون اونقدر زیاده که حتی نمیشه سلیقه رو هم دخیل کرد

نمایه کاربر
davo0d-s000t
دنده 2
پست: 2784
تاریخ عضویت: 18 ژوئن 2010, 17:36
نوع خودرو: سمند
محل اقامت: 0.5جهان

Re: سورن ELX توربو - Soren ELX Turbo (موتور EF7 توربوشارژ)

پست توسط davo0d-s000t » 07 دسامبر 2017, 09:42

درسته پارس حتی در قیاس با ماشین های وارداتی هم با رینگ15عملکردش تحسین برانگیزه
سمند هم خوبه ولی وزن بالاش کار دستش میده.جالبه بدونید در معاینه فنی مشخص شد سمند حتی از ماکسیما هم سنگین تره!
فقط اروپایی

نمایه کاربر
t51
متخصص سمند
پست: 9662
تاریخ عضویت: 06 ژانویه 2016, 15:40
نوع خودرو: EF7بنزینی92

Re: سورن ELX توربو - Soren ELX Turbo (موتور EF7 توربوشارژ)

پست توسط t51 » 07 دسامبر 2017, 10:03

بادرود-من یک نمونهV8دیدم که شاسی206RCراداشت وبهترازهاچ بک بودولی بازهم باسمندLXفاصله داشت.درهمین فروم تجربه عملی نظرخواهی شده است وبااختلاف زیاد، نظرکاربران روی سمندبوده است.باتوجه به تولیدات جدیدمناسب هست که مجددانظرخواهی بشود. :grin:
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtop ... 2&start=20
سهیل _عبادت بجزخدمت خلق نیست.

نمایه کاربر
haj arsham
شروع حركت
پست: 36
تاریخ عضویت: 08 مارس 2015, 17:33
نوع خودرو: Accent2015_206 TU5

Re: سورن ELX توربو - Soren ELX Turbo (موتور EF7 توربوشارژ)

پست توسط haj arsham » 07 دسامبر 2017, 14:03

ماشین زیر پاییه الان من تیپ 5 هست که عمرا تعادلش به ماشین پارس قبلیم نمیرسه ، دوستم سمند lx داشت که خیلی از پارسی که داشتم بهتر بود یکی از دلایلی که چند وقته تو فکر خرید سمند هستم همین بود که با صحبتای آقا داوود انگار جدیدن تعادل همشون دیگه یجور نیست، چند وقت پیش پشت دنا نشستم اونم حسه پایداریه سمند رو نداشت برام نمیدونم شایدم چون استرس دفه اول بود اینطوری بود... چون من خارج شهر زیاد میرم و مسیرم کوهستانی هست تعادل تو پیچ ها برام فاکتور مهمیه.
بهترین تعادلی که تا الان تو خودروهای داخلی دیدم زانتیا بود حیف که دیگه تولید نمیشه و خریدشم الان دیگه بصرفه نیست!
از دوستان توربو سوار عذرخواهی میکنم صحبتام ربطی به این تاپیک نداشت...

نمایه کاربر
SIALEX
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 870
تاریخ عضویت: 30 ژولای 2013, 15:32
نوع خودرو: SE@92,i20-2017

Re: سورن ELX توربو - Soren ELX Turbo (موتور EF7 توربوشارژ)

پست توسط SIALEX » 07 دسامبر 2017, 14:28

عزیزان ، هندلینگ سمند و زیرمجموعه های آن یکی است و فقط در سمند دوگانه تفاوتی جزئی در استحکام عقب خودرو هنگام پیچیدن حس میکنید که ناشی از فنر قوی تر و وزن کپسول است .
اگر چنانچه در پیچ های جاده احساس نا هماهنگی و بی تعادلی میکنید پوش های جلوبندی ماشین شما کمی فرسوده شده یا میزون فرمون دقیقی ندارید . یا زوایای اکسل عقب به هم ریخته است . در کل میخوام بگم جلوبندی دقیق و سالم واقعا توی هندلینک تاثیر میگذارد.
به نظر من سمند هندلینگش بهتره . سایز لاستیک 15 و میل تعادل های متفاوت این هندلینگ بهتر را بوجود آورده .
روایت است که مریدان، حکیم را پرسیدندی: XU7 بهتر است یا EF7؟
حکیم پرسیدندی : چه موقع ؟ الان؟ سپس خشتک خویش خارانید و مجددا پرسیدندی یا الان؟
مریدان ازین پاسخ حکیم نعره ها زدندی و سر به بیابان گذاشتندی

نمایه کاربر
hassanpop
دنده 2
پست: 2047
تاریخ عضویت: 06 آپریل 2012, 19:19
نوع خودرو: سمند LX سال
محل اقامت: اصفهان-اصفهان

Re: سورن ELX توربو - Soren ELX Turbo (موتور EF7 توربوشارژ)

پست توسط hassanpop » 07 دسامبر 2017, 15:42

بی تعادلی در ۲۰۶ خصوصا sdداد میزنه عقب sdهای قدیم وزنه میذاشتند عقبش که تعادل حفظ بشه ولی الان وزنرو نداره.
در تولیدات داخل خانواده سمند در نوع خودش قابل قبوله.۴۰۵ که انگار جلو شیشه نشتی داری رانندگی میکنی و احساس امنیت نداری.
از استانداردهای چندگانه خودروهای داخلی چه میدانید
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=107550

Omid2ef
سرعت : 60 كيلومتر در ساعت
پست: 993
تاریخ عضویت: 02 می 2017, 15:41
نوع خودرو: Praid
محل اقامت: یزد

Re: سورن ELX توربو - Soren ELX Turbo (موتور EF7 توربوشارژ)

پست توسط Omid2ef » 07 دسامبر 2017, 18:36

وی خوب باید چه معیار‌هایی داشته باشد؟ چه خودرویی را می‌توان ایده‌آل دانست؟ فاکتورهایی که یک خودرو را متمایز از دیگر خودرو‌ها می‌کند تنها به ظاهر و یا امکانات آن بازنمی‌گردد بلکه قدرت، مصرف سوخت و عوامل مهمی دیگری دست در دست هم داده تا یک خودرو را منحصر به فرد جلوه دهند.
کارشناسان خودرو در سراسر دنیا برای اینکه خودرویی را در زمره خودرو‌های خوب قرار دهند فاکتور‌های مهمی را مدنظر قرار می‌دهند که یکی از آنها هندلینگ است. اما هندلینگ این واژه که بیشتر اوقات در بحث‌های خودرویی به گوش ما می‌خورد و یکی از عوامل تعیین‌کننده در خوب‌بودن یک خودرو است چیست؟ هندلینگ یا خوشدستی.
کیفیت سواری خودرو به مجموعه عملیاتی گفته می‌شود که باعث روانی خودرو و هدایت بهتر آن می‌شود. به عبارت دیگر هندلینگ عالی به معنای قابلیت هدایت بهتر خودرو در گذر از پیچ‌ها و موانع بوده و نشان‌دهنده پویایی برتر خودرو در هنگام حرکت است. این واژه نشان می‌دهد که یک خودرو چقدر می‌تواند در عبور از پیچ‌ها و یا مانور‌های ناگهانی موفق باشد.
یکی از عوامل مهم در داشتن هندلینگ خوب به طراحی اتاق یک خودرو بازمی‌گردد خودرو‌های کوپه و لیفت‌بک دارای هندلینگ بسیار خوبی هستند. به طور کلی فرم بدنه باید از پایین به بالا جمع شود چرا که اگر اندازه‌ها با هم یکسان باشد اتاق حالت مکعبی شکل پیدا کرده و سر پیچ‌ها از تعادل مناسبی برخوردار نخواهد بود اما وزن خودرو نیز یکی از مهمترین مولفه‌ها برای داشتن هندلینگ بهتر است.
برخی بر این عقیده‌اند که هر چقدر وزن خودرو بیشتر باشد تعادل بهتری دارد این در حالی است که وزن زیاد سبب می‌شود تا در سر پیچ‌ها خودرو همچنان تمایل به پیمودن مسیر مستقیم داشته باشد چرا که وزن زیاد بر لاستیک، کمک فنر و ... غالب بوده و از این‌رو نمی‌توان انتظار هندلینگ خوبی را از خودروهای خیلی سنگین داشت البته اگر وزن قطعات سنگین‌تر از وزن اتاق باشد به هندلینگ خودرو آسیب نمی‌رساند این در حالی است که تقسیم وزن در خودرو نیز تاثیر بسیار زیادی در تعادل یک خودرو دارد به صورتی که قسمت عقب و جلوی خودرو تقسیم وزنی مساوی داشته باشد یعنی به صورت 50-50 وزن عقب و جلوی خودرو یکسان باشد. در این حالت خودرو دارای بهترین تقسیم وزن و بالطبع هندلینگی بالاست از این رو طراحان خودرو برای تقسیم وزن خودروهای موتور جلو و یا موتور عقب کار دشواری را در پیش دارند از این‌رو خودرو‌های موتور وسط دارای بهترین تقسیم وزن هستند.
مورد دیگری را که نباید از یاد برد و به بهبود هندلینگ کمک شایانی می‌کند محورها هستند محور‌های چرخ هر چقدر بازتر باشند هندلینگ خودرو بهتر خواهد بود. به عنوان مثال هر چقدر فاصله چرخ‌های عقب از یکدیگر بیشتر باشد همچنین فاصله چرخ‌های جلو نیز از یکدیگر بیشتر باشند خودرو دارای تعادل بهتری است. اما اینکه محور عقب خودرو هر چقدر به انتهای خودرو نزدیک‌تر باشد خودرو از هندلینگ بهتری بهره می‌برد این در حالی است که محور جلو نیز باید در خلوت‌ترین نقطه باشد در این صورت نیز هندلینگ خودرو بیشتر خواهد شد.
اگر دقت کرده باشید محور عقب در بعضی ازخودروهای آمریکایی فاصله زیادی با انتهای اتاق دارد همین امر موجب شده تا سر پیچ‌ها آن طور که باید نتوانند از پس پیچ برآیند. خودرو‌های چهارچرخ متحرک نیز دارای هندلینگی قابل ملاحظه‌اند هر چند که از لحاظ حرکتی کمی کند هستند. سایز رینگ و لاستیک نیز تاثیر زیادی در هندلینگ خودرو دارد کوتاهی دیواره‌های لاستیک کمی سواری را خشک‌تر می‌کند اما به بهتر شدن هندلینگ کمک می‌کند همچنین نرمی و یا خشکی جنس لاستیک‌ها نیز بی‌تاثیر نیست.
تلورانس اتاق و سیستم‌های الکترونیکی کنترل پایداری نیز عواملی تعین‌کننده هستند. تلورانس اتاق شامل فضای کافی اتاق برای جلوگیری از شکستن در پی ضربه‌های وارده بر اثر عبور از ناهمواری‌هاست. میزان این تلورانس در هندلینگ یک خودرو تاثیرگذار است اما سیستم‌های کنترل پایداری همانندESC و TCS نیز می‌توانند به تعادل خودرو کمک زیادی داشته باشند.
اما یکی از مهمترین نکات برای بالا بردن هندلینگ در یک خودرو به سیستم تعلیق و یا زیربندی آن باز‌می‌گردد. در ابتدا باید یادآور شوم که سیستم تعلیق خشک با ارتفاع کم فنر‌ها بیشتر برای مسیرهای هموار و پیست مسابقه مناسب است و به دلیل سواری خشک برای رانندگی شهری مناسب نیست. اما موجب افزایش هندلینگ یک خودرو می‌شود این در حالی است که زیربندی مناسب برای رانندگی شهری کمی نرم‌تر از خودروهای ساخته شده برای پیست است اما اگر بخواهیم بهترین سیستم تعلیق را برای بالا بردن هندلینگ معرفی کنیم سیستم چند طبقی یا چند جناقی را نام می‌بریم سیستمی که بیشتر می‌توان آن را در خودرو‌های بنز و ب‌ام‌و و یا خودروهای گران قیمت مشاهده کرد چرا که نصب آنها بر روی خودرو مستلزم هزینه‌های بیشتری خواهد بود.
سیستم‌های پنج و یا شش جناقی، دو و سه جناقی از این قبیل سیستم‌ها هستند که قرار داشتن آنها مساوی با هندلینگ بیشتر یک خودرو و سواری لذت بخش آن است.
لازم به ذکر است که ساده‌ترین و ارزان‌ترین سیستم تعلیق مک فرسون نام دارد سیستمی که در زیربندی جلوی اکثر خودرو‌ها دیده می‌شود اگر چنانچه خودرویی هم در قسمت عقب و هم در قسمت جلو از این سیستم برخوردار باشد نمی‌توان در پیچ‌ها انتظار زیادی از آن داشت. شاید بار‌ها به گوشتان خورده باشد که پژو206 تیپ‌ پنج سر پیچ‌ها بسیار موفق‌تر از پژو206 تیپ دو است و دلیل این موضوع نیز سربی است که در کف دنده 206 تیپ پنج وجود دارد. این یک نظریه کاملاً اشتباه است چرا که پژو 206 تیپ‌ پنج تنها 45 کیلوگرم سنگین‌تر از 206 تیپ دو است که البته این اضافه وزن ناشی از سرب کف اتاق نیست بلکه به دلیل وزن بیشتر موتور پر حجم‌تر آن و امکانات بیشتر آن است و هیچ سربی در کف اتاق این خودرو وجود ندارد اما دلیل این هندلینگ بیشتر در چیست؟
در قسمت عقب سیستم تعلیق پژو 206 تیپ پنج میله تعادل‌هایی وجود دارند که تروجن بار و یا میله موج‌گیر نیز گفته می‌شوند. این میله‌های تعادل که یک سر آنها به چرخ و طبق وهمچنین سر دیگر آن به اتاق وصل است موجب می‌شود که خودرو عملکردی همچون کارتینگ داشته باشد به نحوی که در هنگام پیچیدن یکی از چرخ‌ها به سمت پایین در حرکت است. چرخ دیگر هم تا حد زیادی به زمین بچسبد و بلند نشود در حقیقت این میله تعادل موجب چسبندگی بیشتر چرخ‌ها به زمین می‌شود.
برای خودروهایی که در شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند میله‌های تعادل را کمی ضعیف‌تر می‌گیرند تا خودرو سواری نرم‌تری داشته باشد این در حالی است که در خودروهای مسابقه‌ای از میله تعادلی ضخیم‌تر با مقاومتی بیشتر بهره می‌برند که البته دارای سواری خشکی است. لازم به ذکر است که این میله‌های تعادل تنها در قسمت عقب قرار ندارند و در قسمت جلو نیز نقش مهمی را ایفا می‌کنند در گذشته بیشتر این میله تعادل در قسمت جلو نصب می‌شد اما در خودروهای جدید قسمت عقب خودرو نیز از میله تعادل سود می‌برد که موجب چسبندگی بیشتر خودرو به زمین می‌شود.
استرس بار کلمه‌ای است که شاید زیاد با آن برخورد کرده باشید میله‌ای که به دو سر کمک وصل شده و موجب بهبود هندلینگ خودرو می‌شود اما به گفته تعمیرکاران استرس‌بار برای همه خودرو‌ها مناسب نیست به خصوص نمونه‌هایی که در بازار وجود دارد و کار خاصی را انجام نمی‌دهد در ضمن استرس بار برای خودروهایی همچون پژو206 و 405 کاربردی ندارد چرا که کمک فنر‌ها تحت فشار نبود و بازی هم ندارند.
استرس بار بیشتر برای خودروهای مسابقه که تحت فشار زیادی هستند کاربرد دارد در ضمن یک استرس بار حرفه‌ای و استاندارد باید روی خودرو نصب شود که به طور قطع موجب بهتر شدن هندلینگ خواهد شد.
داشتن استرس بار استاندارد به قدری حائز اهمیت است که در بسیاری از خودروها همانند پروتون جنتو به صورت نصب شده است و یا حتی در خودروهایی همچون گلف نیز می‌توان استرس بار را نه تنها در قسمت جلو بلکه در قسمت عقب نیز مشاهده کرد. تمامی این نکات در هندلینگ یک خودرو و تحمل هر چه بیشتر فشار گرانشی زمین تاثیر زیادی دارند.

hossein_2000
پست: 2
تاریخ عضویت: 31 اکتبر 2017, 21:05
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: سورن ELX توربو - Soren ELX Turbo (موتور EF7 توربوشارژ)

پست توسط hossein_2000 » 07 دسامبر 2017, 18:45

باسلام
از دوستانی که تخصص دارن میخواستم یه سوالی بپرسم
من سورن توربو گرفتم میخواستم روش دزدگیر ماجیکار M125A بدون استارتر ببندم چون پارکینگ ندارم یه دزد گیر با برد خوب نیاز داشتم اولا که گفتن دزدگیر ببندی گارانتی باطل میشه و باید از خودمون بگیری مطلب بعد بردم جای نشون دادن گفتن این مدل های جدید سوکت نداره و مثل دنا هست و نمیشه کاریش کرد چون باید تو سیم کشی دست ببری خواستم ببینم این مشکل راه حلی نداره

FaridSabet
پست: 6
تاریخ عضویت: 27 ژانویه 2016, 23:22
نوع خودرو: سورن توربو کلاس دو

Re: سورن ELX توربو - Soren ELX Turbo (موتور EF7 توربوشارژ)

پست توسط FaridSabet » 07 دسامبر 2017, 19:33

FaridSabet نوشته شده:
03 دسامبر 2017, 00:54
دوستان سلام
کسی روی توربو کلاس2 دزدگیر یا شوک سنسور نصب کرده؟
از نمایندگی که پرسیدم گفتن نصب نمیکنیم.
اگه شما نصب کردین لطفا تجربه تون رو به اشتراک بگذارین.
ممنون
از دوستان گرامی کسی میتونه جواب کامل و روشنی به سوال من بده؟ تشکر فراوان

yaz
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 161
تاریخ عضویت: 21 دسامبر 2010, 10:52
نوع خودرو: peugeot 405
محل اقامت: قوشاچای

Re: سورن ELX توربو - Soren ELX Turbo (موتور EF7 توربوشارژ)

پست توسط yaz » 07 دسامبر 2017, 21:31

سری جدید سورن توربو با کمی تغییرات از جمله:
رادیاتور بزرگتر
دستگیره درها از بیرون مدل دنا
کروز کنترل دنا و غربیلک فرمان دنا که کروز روی اون نصبه
یک نمایشگر در بالای داشبورد به جای اون قسمت در دار جهت نمایش اطلاعات سفری
و بیشتر شدن ال ای دی های جراغ عقب در روی گلگیر و درب صندوق و روشن شدن همزمان
مشکی شدن جلو پنجره.
نام برد.
عکس هم در دست نیست فعلا

ارسال پست

بازگشت به “کلوپ سمند Samand”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 7 مهمان