آموزش رفع لرزش و سرو صدای EF7

تصویر بحث و بررسی در مورد انواع مدلهای خودروی سمند

مدیر انجمن: milad IV

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
ahmadclapton
پست: 5
تاریخ عضویت: 10 ژانویه 2018, 10:17
نوع خودرو: دنا پلاس

Re: آموزش رفع لرزش و سرو صدای EF7

پست توسط ahmadclapton » 12 ژانویه 2018, 15:47

t51 نوشته شده:
12 ژانویه 2018, 12:14
درودبرشما-تاثیرروغن برلرزش ابتدایی موتور وجود داردولی نباید دسته موتور اجازه انتقال این لرزشهای محدودرابه بدنه خودروبدهد.خودوزنه بالانس کلی رامتعادل میکندوتغییرزاویه هم بالانسهای ریز را انجام میدهد.میتوانیدامتحانش کنیدولی وزنه نبایدشُل یا سفت بسته شود ودارای گشتاورمشخصی هست.قطعه لاستيكي 40 نيوتن مترچهار مهره اتصال پايه آلومينيومي 45 نيوتن متر،پيچ و مهره اتصال پا يه آلومينيومي به ميزان 45 نيوتن مترنیرومیخواهندولی گشتاورپیچ بازشده رابایدپیداکنم وشماهم فعلابا30نیوتن مترببندیدتااگردوستان بخاطرآوردندباشماهمفکری نمایند.پیروزباشید. :grin:
جناب اتفاقا سوال من هم همینه... چون من هم دسته موتور بالا و هم زیر باطری رو با نمونه مرغوب عوض کردم ولی مکانیک همه رو با بکس بادی سفت کرده... حالا چون من تغییر محسوسی در صدا نمیبینم شک من به همین سفت بسته شدن اینها هست...
حالا من باید چجوری به یه مکانیک بفهمونم که یه پیچ رو 40 نیوتن متر سفت کن یکی رو 30!!!! :-o :-o :-o
t51
يار همراه
پست: 10504
تاریخ عضویت: 06 ژانویه 2016, 15:40
نوع خودرو: کلکسیون
محل اقامت: caliske

Re: آموزش رفع لرزش و سرو صدای EF7

پست توسط t51 » 12 ژانویه 2018, 16:30

جناب اتفاقا سوال من هم همینه
بادرود-برخی نمایندگیهاوبعضی ازمکانیکهادارای آچارتُرکمتر می باشندولی برای شماکه لرزش ندارید وبدنبال کاهش صدای بم هستیداستفاده ازترکمترهم کاری نخواهدکرد.
اجازه دهیدکارکردخودروافزابش پیدانمایدمعمولا تا5000کیلومتروقدری بالاوپایین ودرفصول سرد،این صدای بم بیشترمحسوس هست. :grin:
***_ آهنگ شورش http://www.namasha.com/v/QUWMhlGE
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 1954
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: آموزش رفع لرزش و سرو صدای EF7

پست توسط ممل-امریکایی » 13 ژانویه 2018, 02:12

ahmadclapton نوشته شده:
12 ژانویه 2018, 15:47
t51 نوشته شده:
12 ژانویه 2018, 12:14
درودبرشما-تاثیرروغن برلرزش ابتدایی موتور وجود داردولی نباید دسته موتور اجازه انتقال این لرزشهای محدودرابه بدنه خودروبدهد.خودوزنه بالانس کلی رامتعادل میکندوتغییرزاویه هم بالانسهای ریز را انجام میدهد.میتوانیدامتحانش کنیدولی وزنه نبایدشُل یا سفت بسته شود ودارای گشتاورمشخصی هست.قطعه لاستيكي 40 نيوتن مترچهار مهره اتصال پايه آلومينيومي 45 نيوتن متر،پيچ و مهره اتصال پا يه آلومينيومي به ميزان 45 نيوتن مترنیرومیخواهندولی گشتاورپیچ بازشده رابایدپیداکنم وشماهم فعلابا30نیوتن مترببندیدتااگردوستان بخاطرآوردندباشماهمفکری نمایند.پیروزباشید. :grin:
جناب اتفاقا سوال من هم همینه... چون من هم دسته موتور بالا و هم زیر باطری رو با نمونه مرغوب عوض کردم ولی مکانیک همه رو با بکس بادی سفت کرده... حالا چون من تغییر محسوسی در صدا نمیبینم شک من به همین سفت بسته شدن اینها هست...
حالا من باید چجوری به یه مکانیک بفهمونم که یه پیچ رو 40 نیوتن متر سفت کن یکی رو 30!!!! :-o :-o :-o
سلام دوست عزیز
اندازه گیری گشتاور به دو صورت انجام میگردد .
• 1-اندازه گیری دینامیکی: با استفاده از سنسور الکتریکی ( Torque Transducer) در حین بستن انجام میشود و گشتاور اعمال شده به صفحه نمایش(Display) منتقل میشود .(ابزار برقی)

2-اندازه گیری استاتیکی:
• 2-اندازه گیری استاتیکی: با استفاده از ترکمتر(Torquemeter) و پس از بستن انجام میشود .
• دقت اندازه گیری دینامیکی بیشتر از استاتیکی است . زیرا در اندازه گیری استاتیکی به دلیل خطای دید انسان در هنگام خواندن گشتاور و اعمال گشتاور مضاعف بعد از بستن ، گشتاوری بیشتر از گشتاور اعمال شده بر اتصال مشاهده میگردد .

• مقدار زاويه پيچ پس از تماس قطعه كار با سر پيچ تا زمانيكه در نهايت گشتاور مورد نياز تامين گردد را زاويه پيچ گويند . براي اطمينان كامل از كنترل سفتي پيچ ميبايست علاوه بر كنترل گشتاور زاويه بستن را نيز كنترل نمود .

دلايل اندازه گيري زاويه بستن پيچ :
1. زمانيكه رزوه هاي پيچ ومهره درست با هم درگير نشوند و يا پليسه مابين رزوه ها وجود داشته باشد در نتيجه اتصال به گشتاور مورد نظر خواهد رسيد ولي ممكن است سر پيچ به قطعه كار نرسيده باشد و هنگام بازرسي اين مساله ديده نشود .


2. زمانيكه رزوه هاي پيچ و مهره روغن يا گريسكاري شده باشند و اصطحكاك كم شود در نتيجه اتصال به گشتاور مورد نظر خواهد رسيد ولي پيچ بيش از حد چرخيده باشد

همواره بايد در نظر داشته باشيم كه رعايت گشتاور صحيح تمام ا تصالات. كارايي وسيله نقليه را افزايش داده و باعث جلوگيري از خطرات بالقوه براي راننده و ساير استفاده كنندگان جاده اي ميگردد
منبع http://torque.blogfa.com
اگر برای حرف مفت مالیات میزاشتند، دهن خیلی ها بسته میشد...
نمایه کاربر
alireza hirman
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 113
تاریخ عضویت: 12 مارس 2012, 01:52
نوع خودرو: سمند lx دوگانهEF7
محل اقامت: تهران

Re: آموزش رفع لرزش و سرو صدای EF7

پست توسط alireza hirman » 13 ژانویه 2018, 15:00

دوستان دوباره سلام.
دیروز با ماشین رفتم کاشان. اما گفته بودم رو دور موتور 2800 تا 3000 صدا بم میشه و صدای لرزش یه چیزی میاد. انگار مثلا پایه کولر شل باشه. خلاصه ....
قبلش رفتم پیش یه مکانیک خیلی باهاش ور رفت. چند جا ماشین هم شل بوذد. مثل پیچ اگزوز. سینی کلا شل بود. همرو سفت کرد.اما عیب سر جاش بود. به اصرار من دسته موتور بالا رو هم عوض کرد. که هیچ تعغیری نکرد بازم. مال خودش مارک ispبود. زنگ زد از لوازم فروش یکی گفت بیارن. اونم مارکش isp بود. دسته موتور خودم طاهرا سالم بود. اونجای نرمش هم خوب بود. عوضم کرد فرقی نکرد مال خودمو بست. تسمه سفت کن ها رو سفت کرد. تسمه دینام رو ازاد کرد. هر کاری کرد نشد که نشد. مارک پارت پلاست نبود دسته موتور.تا چرخ جلو باز شد. همه قاب ها و شل گیرها. صدا از اونجا میاد. اخرم نشد که نشد. مکانیکه کلافه شده بود 70 تومن دستمزد گرفت. 2 ساعت کار کرد. اما فکر کنم خیلی گرفت. تو جاده صدای بم ادیت میکرد. و یه سرس صدا های ریز . از 110 به بالا. سمت کیلومتر رادیو.
پیچ بالا صفحه کیلومتر رو چرخوندم. انگار هرزه.
حالا من چیکار میتونم بکنم.؟کاملا صدا هم واضح از سمت رگلاتور گاز میاد. رو گاز و بنزین هم هستش. غرش صدا. انگار یه چیزی لقه.اگزوز هم چک شد.روغن رو 1000 تا نشده با توتال تو نمایندگی عوض کردم. تسمه تایم هم همینطور.تو جاده دور موتور رو 4 میرفت صدای تانک میداد.
دوستان راهنمایی کنید.ممنون
تیبا خودرویی است که تلاش میکند ریو باشد
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 1954
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: آموزش رفع لرزش و سرو صدای EF7

پست توسط ممل-امریکایی » 13 ژانویه 2018, 15:35

با سلام دوست عزیز
صرو صداهای ریز رو،باید خودت سعی کنی برطرف کنی و راه حل کلی ندارد.پیچ بالای صفحه کیلومتر واسه منم هرز هست چون کج بسته میشود درست سرجایش سفت نمیشه ولی صدا نمیده.
در خصوص صدای بم، من هم دوتا ای اف سون داشتم هرکاری کردم و هرچی هم نمایندگی بردم حل نشد که نشد تازه بدتر هم شد فقط روغن موتور خیلی تاثیر داره بنظر من این سری روغن ادینول که دوستان تعریفش میکنن استفاده کن شاید کمتر بشه بنزین هم سوپر بزن ببین کمتر میشه .اگر با این موارد تغییر پیدا کرد دیگه دست به لوازم جانبی نزن.چندجا خوندم بعضی از دوستان دسته موتور تیوفایو نهادن برای ای اف سون اگر این کار رو نکردی این روش هم انجام بده انشالله حل بشه.
واقعا متاسف هستم که این موتور بخاطر چهارتا ایراد اینجوری بدنام شده و فرقون خودرو هم هنوز نتونسته حلش کنه...
خداروشکر گول حرف بقیه رو نخوردم که گفتن مشکلاتش حل شده و دیگه مشکلی نداره.
اگر برای حرف مفت مالیات میزاشتند، دهن خیلی ها بسته میشد...
t51
يار همراه
پست: 10504
تاریخ عضویت: 06 ژانویه 2016, 15:40
نوع خودرو: کلکسیون
محل اقامت: caliske

Re: آموزش رفع لرزش و سرو صدای EF7

پست توسط t51 » 13 ژانویه 2018, 16:09

دیروز با ماشین رفتم کاشان. اما گفته بودم رو دور موتور 2800 تا 3000 صدا بم میشه و صدای لرزش یه چیزی میاد
واقعا متاسف هستم که این موتور بخاطر چهارتا ایراد اینجوری
__VAHID__ نوشته شده:
05 اکتبر 2017, 18:19
درود
کارکرد ماشین بنده هم به 1000 رسید.(سمند xu7). متوجه شدم روی دور موتور 3200 آینه وسط مثل ef7 لرزش داره! هیچ صدا و لرزشی اضافه ای حس نمیشه. فقط توی این دور موتور نمیشه تشخیص داد چه ماشینی پشت سر هست!
به دسته موتور مشکوک باشم یا چی؟
بادرود-این لرزش روی دورموتور3200 درموتورxu7هم توسط دوستان پی گیری میشودونمیشودگفت اگراین موتوررابرداریدویاتعویض کنیدلرزش برطرف خواهدشد. :grin:
***_ آهنگ شورش http://www.namasha.com/v/QUWMhlGE
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 1954
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: آموزش رفع لرزش و سرو صدای EF7

پست توسط ممل-امریکایی » 13 ژانویه 2018, 16:28

شاید اینطور باشه که دوستمون گفتن لرزش داره ....ولی این یک مورد در شاید صد مورد بوده و تازه مشکل کاربر وحید لرزش بوده نه صدای بم...
اما صدای بم ای اف سون شایع هست جوری که حداقل از هر ده تا ماشین سه تاشون این مشکل رو دارن.همین الان اگه برید تایپیک دنا و یاهمین تایپیک ای اف سون از دوستانی که تازه ماشین تحویل گرفتند ببینید چندتاشون شاکی هستن...
صدای بم در مسافتهای طولانی واقعا اذیت میکنه ولی کسی که تجربه نکرده نمیدونه یعنی چی...
بهتر هست بجای اینکه مشکل رو ناچیز جلوه بدهیم و یا تلاش در توجیه اون داشته باشیم و بگیم بقیه هم اینطور هستن، سعی کنیم اطلاع رسانی کنیم تا ویران خودرو بیش از این به مشتریان خودش بی احترامی نکنه...اگر موتور پژو که طراحی سی سال پیش هست مشکلی هم داشته باشه غرضی بهش وارد نیست ولی ای اف سون که طراحی جدید هست نباید اینطور باشه باید رفعش کنن...موفق و پایدار باشید.
اگر برای حرف مفت مالیات میزاشتند، دهن خیلی ها بسته میشد...
t51
يار همراه
پست: 10504
تاریخ عضویت: 06 ژانویه 2016, 15:40
نوع خودرو: کلکسیون
محل اقامت: caliske

Re: آموزش رفع لرزش و سرو صدای EF7

پست توسط t51 » 13 ژانویه 2018, 17:02

ناچیز جلوه بدهیم
بادرود-باپستی که گذاشتید،مشکل ازیک موتوربه کل ایرانخودروسرایت کردواین بسط مشکل هست ونه ناچیز شدن آن.پیروزباشید. :grin:
***_ آهنگ شورش http://www.namasha.com/v/QUWMhlGE
نمایه کاربر
alireza hirman
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 113
تاریخ عضویت: 12 مارس 2012, 01:52
نوع خودرو: سمند lx دوگانهEF7
محل اقامت: تهران

Re: آموزش رفع لرزش و سرو صدای EF7

پست توسط alireza hirman » 13 ژانویه 2018, 17:04

اقا سهیل شما راه حلی به دهنتون نمیرسه؟ تعویض شمع؟ یا دسته موتور پارت پلاست؟ انقدر با فابریک فرق داره کیفیت که هیچ فرقی نمیکنه؟
تیبا خودرویی است که تلاش میکند ریو باشد
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 1954
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: آموزش رفع لرزش و سرو صدای EF7

پست توسط ممل-امریکایی » 13 ژانویه 2018, 17:17

با سلام
کپی پست کاربر وحید در مورد مشکل اینه وسط


دیروز روغن موتور تعویض شد. (پارس سوپر پایا). امروز هم برای اولین بار حدود 30 کیلومتر داخل شهر و بزرگراه، پرگاز رفتم. بیشتر از 80 درصد لرزش آینه کم شده و موتور نسبت به قبل خیلی راحت و نرم تر دور میگیره. :) البته هنوز اون طوری که باید باشه نیست ولی برای موتوری که تاحالا درست و حسابی گاز نخورده بود بدک نیست. :?
اگر برای حرف مفت مالیات میزاشتند، دهن خیلی ها بسته میشد...
ارسال پست

بازگشت به “کلوپ سمند Samand”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: lmfmfcb و 11 مهمان