How a Top Fuel Dragster Works

تصویر بحث و تبادل نظر در مورد مسابقات درگ DRAG (شتاب 400 متر یا 4/1 مایل )
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
سعید.
دنده 1
پست: 1074
تاریخ عضویت: 23 اکتبر 2010, 12:48
نوع خودرو: RAV4-Pars-LX
محل اقامت: مشهد- جنوب شهر-پای کوه
تماس:

Re: How a Top Fuel Dragster Works

پست توسط سعید. » 01 ژانویه 2013, 17:16

الان باید برم باشگاه
اما تا جایی که یکم تحقیق کردم این مسابقات کلاس بندی داره و در بالاترین سطح این کلاس ها بیشترین رکورد به 3.235 ثانیه با سرعت بیشتر از 412 مایل بر ساعت بوده که متعلق به همین خانم Kitty O'Neill in 1977 هست (یعنی 400 متر در 3 ثانیه و رسیدن به سرعت 660 کیلومتر بر ساعت در 3 ثانیه !)
بازم باید یکم دیگه تحقیق کنم !
شهریاران بودوخاک مهربانان این دیار مهربانی کی سرآمدشهریاران راچه شد
گوی توفیق وکرامت درمیان افکندندکس به میدان درنمی آیدسواران راچه شد
نمایه کاربر
سعید.
دنده 1
پست: 1074
تاریخ عضویت: 23 اکتبر 2010, 12:48
نوع خودرو: RAV4-Pars-LX
محل اقامت: مشهد- جنوب شهر-پای کوه
تماس:

Re: How a Top Fuel Dragster Works

پست توسط سعید. » 02 ژانویه 2013, 22:56

خب الان یک محاسبه ای کوچک اگر بکنم در رکورد این خانم اونیل:
در 3.22 ثانیه به سرعت 660 کیلومتر بر ساعت رسیدن
یعنی 660 هزار متر درساعت
یعنی 11 هزار متر در دقیقه و
183 متر بر ثانیه ! فقط در 3.22
یعنی طبق فرمول شتاب چیزی حدود 57 متر بر مجذور ثانیه که شتاب گرانش چیزی حدود 9.8 متر بر مجذور ثانیه هست میشه عددی معادل 5.8 جی !

من اگه اشتباه میکنم دوستان اصلاح کنن !
تا جاییکه من توی اون برنامه علمی دیدم بعد از مرگ خانم اونیل قوانین درگستر ها تغییر کرده در جهت حفظ جان راننده ها !

خب حالا ما منتظریم شاهین جان و اقا مصطفی اطلاعات بیشتری به ما بدن
من فقط اینو توی یک برنامه دیدم و زیاد دنبالش نبودم فقط میدونم خانم اونیل با علم به خونریزی مغزی در اثر شتاب وارده این رکورد رو از خودش گذاشته !

یک سوال فنی برای من پیش اومده !
خب در ماشینی که با شتاب نزدیک به 4 تا 6 جی شتابگیری میکنه راننده
1: چجوری پاشو میتونه روی گاز فشار بده ؟> در حالیکه با اون شدت به عقب پرتاب میشه ؟(اصلا پدال گاز داره یا مکانیزم دیگه ای هست؟)
2: در لحظه شتابگیری اگر براش چیزی پیش بیاد چی جلوی این هیولا رو میگیره که واسته؟
شهریاران بودوخاک مهربانان این دیار مهربانی کی سرآمدشهریاران راچه شد
گوی توفیق وکرامت درمیان افکندندکس به میدان درنمی آیدسواران راچه شد
نمایه کاربر
حمید.
متخصص فنی تخصصی
پست: 2441
تاریخ عضویت: 10 ژوئن 2007, 19:28

Re: How a Top Fuel Dragster Works

پست توسط حمید. » 04 مارس 2013, 02:16

1: چجوری پاشو میتونه روی گاز فشار بده ؟> در حالیکه با اون شدت به عقب پرتاب میشه ؟(اصلا پدال گاز داره یا مکانیزم دیگه ای هست؟)
کسی که تمرین کرده باشه ،آره پدال گاز داره... مثلاً تونی شوماخر که راننده خیلی معروفیه ،خلبان هواپیمای نظامیه و کلی تمرینات High G training کرده... کلاً بدن نیروی G مثبت رو بیشتر تحمل میکنه تا نیروی G منفی. یه فرد تمرین کرده با لباس مخصوص میتونه تا 9 جی رو هم تحمل کنه... اون لباس زیاد کاری انجام نمیده... بیشتر به توانایی های فرد و تمریناتش داره.

از اون خفن تر اینه که باید فرمون رو بگیره و مستقیم بره و حواسش باشه سر موقع چتر رو باز کنه!

تصویر
ماشین تمرین High G
2: در لحظه شتابگیری اگر براش چیزی پیش بیاد چی جلوی این هیولا رو میگیره که واسته؟
ترمز! مثل ماشینهای دیگه... اما ترمز اصلی اون چترها هستن... از 2011 یه سیستمی رو برای تاپ فیولرها(فانی کارها و تاپ الکل و...) گزاشتن که اتومات بعد از رد شدن مسیر بصورت رادیویی چتر رو باز میکنه تا امنیت راننده ها بره بالاتر...

کلاً هم کار خطرناکیه! :?
   No one 
نمایه کاربر
Mahyar70
دنده 4
پست: 4556
تاریخ عضویت: 13 می 2010, 18:01
نوع خودرو: fuji nevada (دزدینش)
محل اقامت: تهران - مینی سیتی (شهرک صدف)

Re: How a Top Fuel Dragster Works

پست توسط Mahyar70 » 14 مارس 2015, 14:00

Rastin_civic.3r نوشته شده:فشاری که به راننده تو این مسابقات وارد میشه از فشاری که به خلبان جت جنگنده وارد میشه بیشتره؟! یا اینکه بخاطر آمادگی جسمی برای خلبانها اتفاقی رخ نمیده؟

این فشار از فشا جت بیشتر نیست چون جنگده فقط موقع take off اینقدر فشار به خلبان وارد میکنه تا چه برسه به رول,ترن,داگ فایت ومانورهای دیگه همونجوری که گفتی واسه یه راننده این فشار خیلی زیاده اونم بدون لباسG
شرمنده که زیر خاکی ولی خوب .
جت های جنگنده میتونن حتی +10 g به خلبان نیرو وارد کنن .
ولی سیستم هایی قرار گرفته که بیشتر از 9 g در بعضی از اونها نمیهش .
بیشترین فشاری که جت میتونه تولید کنه سوپر فلانکر یا سوخو 35 هست که فشار وحشتانک 10+ g رو میتونه به خلبان وارد کنه .حالا این که چرا + مشخص نیست ) رپتور (f22 در حدود 9.5 g)
یعنی طبق فرمول شتاب چیزی حدود 57 متر بر مجذور ثانیه که شتاب گرانش چیزی حدود 9.8 متر بر مجذور ثانیه هست میشه عددی معادل 5.8 جی !
یکم کمتر از این نیرو رو راننده های فرمولا 1 توی پیچ ها متحمل میشن .
توی زمان جالبی زندگی میکنیم . شیب بالا رفتن تکنولوژی در بالاترین حد خودشه .
یه فرد تمرین کرده با لباس مخصوص میتونه تا 9 جی رو هم تحمل کنه... اون لباس زیاد کاری انجام نمیده... بیشتر به توانایی های فرد و تمریناتش داره.
اون لباس ها اگه نماشن استانه تحمل g فرد کمتر میشه . که این لباس ها جوری طراحی شدن تا فشار خون توی سر جمع نشه . که نتیجش میشه تونلی شدن دید و کم شدن هوشیاری و... و در هنگان g منفی بینایی انسان میل به قرمز شدن میکنه و کم شدن میکنه من موندم این خلبانایی که با سوخو 35 مانور کبری انجام میدن چه بلایی سرشون میاد .
viewtopic.php?f=35&t=99223تغییر مکانیزم عملکرد سرسیلندر
نمایه کاربر
sed ali
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 294
تاریخ عضویت: 29 می 2011, 13:00
نوع خودرو: 405 ، تیبا SX
محل اقامت: گاهی پایتخت گاهی شمال

Re: How a Top Fuel Dragster Works

پست توسط sed ali » 16 ژانویه 2016, 12:22

خیلی خیلی خفن هست . مرسی از اطلاعاتی که دادین .
من هرگز فکر نمیکردم همچین شتابی بگیرن!! نزدیک 6 جی ؟؟؟!!!! خیلی زیاده .
توی هواپیما جنگی شتاب جی بر اثر جابجایی جهت بردار حرکت هست . یجورایی شتاب جانبی . ولی تو این ماشین ها 6 جی توی شتاب مستقیم .
راستی موشک های هوابه هوا رو تا 15 جی طراحی میکنن . که قدرت مانور خیلی بیشتری نسبت به هواپیما داشته باشه . نتونه از دستش فرار کنه .
دود اگر بالا نشیند کسر شان شعله نیست جای چشم را ابرو نگیرد گرچه او بالاتر است
نمایه کاربر
__Pontiac__
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 426
تاریخ عضویت: 18 دسامبر 2008, 06:21
نوع خودرو: PARS ELX

Re: How a Top Fuel Dragster Works

پست توسط __Pontiac__ » 04 آپریل 2018, 04:36

سعید. نوشته شده:
02 ژانویه 2013, 22:56
خب الان یک محاسبه ای کوچک اگر بکنم در رکورد این خانم اونیل:
در 3.22 ثانیه به سرعت 660 کیلومتر بر ساعت رسیدن
یعنی 660 هزار متر درساعت
یعنی 11 هزار متر در دقیقه و
183 متر بر ثانیه ! فقط در 3.22
یعنی طبق فرمول شتاب چیزی حدود 57 متر بر مجذور ثانیه که شتاب گرانش چیزی حدود 9.8 متر بر مجذور ثانیه هست میشه عددی معادل 5.8 جی !

من اگه اشتباه میکنم دوستان اصلاح کنن !
تا جاییکه من توی اون برنامه علمی دیدم بعد از مرگ خانم اونیل قوانین درگستر ها تغییر کرده در جهت حفظ جان راننده ها !

خب حالا ما منتظریم شاهین جان و اقا مصطفی اطلاعات بیشتری به ما بدن
من فقط اینو توی یک برنامه دیدم و زیاد دنبالش نبودم فقط میدونم خانم اونیل با علم به خونریزی مغزی در اثر شتاب وارده این رکورد رو از خودش گذاشته !

یک سوال فنی برای من پیش اومده !
خب در ماشینی که با شتاب نزدیک به 4 تا 6 جی شتابگیری میکنه راننده
1: چجوری پاشو میتونه روی گاز فشار بده ؟> در حالیکه با اون شدت به عقب پرتاب میشه ؟(اصلا پدال گاز داره یا مکانیزم دیگه ای هست؟)
2: در لحظه شتابگیری اگر براش چیزی پیش بیاد چی جلوی این هیولا رو میگیره که واسته؟
شما نوشته بود مرده یک جستجو کردم و دیدم این خانم زنده هست و الان 72 سالش هست
رکوردش هم تقریبا 500 کیلومتر بوده
https://en.wikipedia.org/wiki/Kitty_O%27Neil
محاسبه حجم موتورسیلندر و تراکم موتور
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=106760
افزایش تراکم و تاثیر ان بر اسب بخار
www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=73&t=108343
ارسال پست

بازگشت به “DRAG درگ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان