قوانين مسابقات درگ(شتاب ٤٠٠ متر) تهران

تصویر بحث و تبادل نظر در مورد مسابقات درگ DRAG (شتاب 400 متر یا 4/1 مایل )
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
پژمان.
دنده 1
پست: 1552
تاریخ عضویت: 13 ژولای 2010, 11:20
نوع خودرو: CL63 AMG/BMW E30/E93
محل اقامت: ایران عزیز.تهران کثیف,نياوران شلوغ
تماس:

قوانين مسابقات درگ(شتاب ٤٠٠ متر) تهران

پست توسط پژمان. » 16 ژوئن 2014, 01:27

با سلام خدمت دوستان،خيلى از دوستان در مورد مسابقات شتاب تهران و قوانين اون سوال داشتند،تصميم بر اين شد كه ديگه تو هر تاپيك مسابقه،قوانين رو ننويسم،و قوانين كلى و جديد،كه امسال اجرا ميشود رو اينجا قرار بدم
با سپاس
پژمان.تيم برگزارى

كلاس : كلاس : 206 تیپ 5


1- اتومبيلهایی مجازند در اين كلاس شركت كنند كه دارای موتور فابریک باشند.

2- حفظ ظاهر کارخانه ای ماشین اجباریست.

3- پوسته گیربکس و بلوک سیلندر , فابریک باشد.

4- نصب هدرز و میل سوپاپ آزاد است.

5- حذف هواکش مجاز میباشد.

6- استفاده كردن از لاستيك اسلیک مجاز میباشد.

7-پورت و پولیش سرسیلندر آزاد است.

8- چیپ کردن ecu فابریک مجاز میباشد.

9- ریل سوخت و فشار شکن آزاد است.

10- استفاده کردن از ecu استندالون و پی گی بک ممنوع میباشد.

11- استفاده کردن از منیفولد هوای آلمینیومی ممنوع میباشد.

12- نصب تراتل ممنوع میباشد.

13- تغییر در سایز ورودی دریچه گاز ممنوع میباشد.

14- استفاده کردن از گازهای افزایش قدرت ( نایتروس ) ممنوع میباشد .

15- بازکردن اگزوز و منبع اگزوز ممنوع میباشد.

16- هرگونه تغییر برای کاهش وزن ازقبیل باز کردن : سینی جلو قسمت بالا و پائین - شاسی های جلو - سینی پشت

داشبورد - دیاق سپر - چراغ - جلوپنجره و استفاده کردن از بدنه وقطعات فایبر ممنوع میباشد.

17- هر شرکت کننده فقط در محل تعیین شده قبل از خط استارت مجاز به استفاده از آب یا چسب میباشد.

18- استارت زدن عقب تر از خط تعیین شده ( عقب تر از چراغ سفید ) ممنوع میباشد.

19- هر راننده مجاز به تایمگیری در زمان اعلام شده میباشد ( دو بار تایمگیری پشت سر هم ) ممنوع میباشد.

20- خارج شدن شرکت کننده به همراه ماشین در زمان برگزاری مسابقه ممنوع میباشد.


كلاس : استریت ریس

1- اتومبيلهایی مجازند در اين كلاس شركت كنند كه دارای چهار سيلندرشهریباشند.

2- حفظ ظاهر کارخانه ای ماشین اجباریست.

2- هر نوع تغییر ديگر برای تقويت موتور و گيربكس و ديفرانسيل آزاد است.

3-تعويض موتورو تعويض گير بكس تا چهار سيلندر از هر نوع وهر خانواده ای آزاد است.

4- استفاده كردن از توربو وسوپر شارژ در اين كلاس مجاز نمی باشد.

5- استفاده كردن از لاستيك اسلیک مجاز میباشد.

6- استفاده کردن از گازهای افزایش قدرت ( نایتروس ) ممنوع میباشد .

7- بازکردن اگزوز و منبع اگزوز ممنوع میباشد.

8- هرگونه تغییر برای کاهش وزن ازقبیل باز کردن : سینی جلو قسمت بالا و پائین - شاسی های جلو - سینی پشت

داشبورد - دیاق سپر - چراغ - جلوپنجره و استفاده کردن از بدنه وقطعات فایبر ممنوع میباشد.

9- هر شرکت کننده فقط در محل تعیین شده قبل از خط استارت مجاز به استفاده از آب یا چسب میباشد.

10- استارت زدن عقب تر از خط تعیین شده ( عقب تر از چراغ سفید ) ممنوع میباشد.

11- هر راننده مجاز به تایمگیری در زمان اعلام شده میباشد ( دو بار تایمگیری پشت سر هم ) ممنوع میباشد.

12- خارج شدن شرکت کننده به همراه ماشین در زمان برگزاری مسابقه ممنوع میباشد.




کلاس : شش سیلندر و هشت سیلندر اتمسفریک

1- اتومبيلهايی مجازند در اين كلاس شركت كنند كه دارای شش سيلندر یا هشت سیلندرشهریباشند.

2- حفظ ظاهر کارخانه ای ماشین اجباریست.

3- هر نوع تغيير ديگر برای تقويت موتور و گيربكس و ديفرانسيل آزاد است.

4-تعويض موتورو تعويض گير بكس تا هشت سيلندر از هر نوع وهر خانواده ای آزاد است.

5-استفاده كردن از توربو وسوپر شارژ در اين كلاس مجاز نمی باشد.

6-استفاده كردن از لاستيك اسلیک مجاز میباشد.

7- استفاده کردن از گازهای افزایش قدرت ( نایتروس ) ممنوع میباشد .

8- بازکردن اگزوز و منبع اگزوز ممنوع میباشد.

9- هرگونه تغییر برای کاهش وزن ازقبیل باز کردن : سینی جلو قسمت بالا و پائین - شاسی های جلو - سینی پشت

داشبورد - دیاق سپر - چراغ - جلوپنجره و استفاده کردن از بدنه وقطعات فایبر ممنوع میباشد.

10- هر شرکت کننده فقط در محل تعیین شده قبل از خط استارت مجاز به استفاده از آب یا چسب میباشد.

11- استارت زدن عقب تر از خط تعیین شده ( عقب تر از چراغ سفید ) ممنوع میباشد.

12- هر راننده مجاز به تایمگیری در زمان اعلام شده میباشد ( دو بار تایمگیری پشت سر هم ) ممنوع میباشد.

13- خارج شدن شرکت کننده به همراه ماشین در زمان برگزاری مسابقه ممنوع میباشد.




كلاس : استریت توربو

1- اتومبيلهايی مجازند در اين كلاس شركت كنند كه دارای چهار سيلندرشهریباشند.

2-حفظ ظاهر کارخانه ای ماشین اجباریست.

3- هر نوع تغيير ديگر براي تقويت موتور و گيربكس و ديفرانسيل آزاد است.

4-تعويض موتورو تعويض گير بكس تاچهار سيلندر از هر نوع وهر خانواده ای آزاد است.

5- استفاده كردن از توربو و سوپر شارژ در اين كلاس الزامی است .

6- استفاده کردن از گازهای افزایش قدرت ( نایتروس ) ممنوع میباشد .

7- داشتن رل کیج یا بیمه حادثه انفرادی در این کلاس اجباری است.

8- استفاده كردن از لاستيك اسلیک مجاز میباشد.

9- انتقال نيروی محركه به چهار چرخ ممنوع است.

10- بازکردن اگزوز و منبع اگزوز ممنوع میباشد.

11- هرگونه تغییر برای کاهش وزن ازقبیل باز کردن : سینی جلو قسمت بالا و پائین - شاسی های جلو - سینی پشت

داشبورد - دیاق سپر - چراغ - جلوپنجره و استفاده کردن از بدنه وقطعات فایبر ممنوع میباشد.

12- هر شرکت کننده فقط در محل تعیین شده قبل از خط استارت مجاز به استفاده از آب یا چسب میباشد.

13- استارت زدن عقب تر از خط تعیین شده ( عقب تر از چراغ سفید ) ممنوع میباشد.

14- هر راننده مجاز به تایمگیری در زمان اعلام شده میباشد ( دو بار تایمگیری پشت سر هم ) ممنوع میباشد.

15- خارج شدن شرکت کننده به همراه ماشین در زمان برگزاری مسابقه ممنوع میباشد.


كلاس : Racing Car B

1- اتومبيلهایی مجازند در اين كلاس شركت كنند كه دارای چهار سيلندر باشند.

2- هر نوع تغيير ديگر برای تقويت موتور و گيربكس و ديفرانسيل آزاد است.

3-تعويض موتورو تعويض گير بكس تا چهار سيلندر از هر نوع وهر خانواده ای آزاد است.

4- استفاده كردن از توربو وسوپر شارژ در اين كلاس مجاز نمی باشد.

5- استفاده كردن از لاستيك اسلیک مجاز میباشد.

6- استفاده کردن از گازهای افزایش قدرت ( نایتروس ) ممنوع میباشد .

7- هرگونه تغییر برای کاهش وزن( باز کردن قطعات خودرو- استفاده از بدنه فایبر ) آزاد است.

8- انتقال نيروی محركه به چهار چرخ ممنوع است.

9- هر شرکت کننده فقط در محل تعیین شده قبل از خط استارت مجاز به استفاده از آب یا چسب میباشد.

10- استارت زدن عقب تر از خط تعیین شده ( عقب تر از چراغ سفید ) ممنوع میباشد.

11- هر راننده مجاز به تایمگیری در زمان اعلام شده میباشد ( دو بار تایمگیری پشت سر هم ) ممنوع میباشد.

12- خارج شدن شرکت کننده به همراه ماشین در زمان برگزاری مسابقه ممنوع میباشد.


كلاس : Racing Car A

1- اتومبيلهایی مجازند در اين كلاس شركت كنند كه چهار سيلندر به بالا باشند.

2- هر نوع تغيير ديگر برای تقويت موتور و گيربكس و ديفرانسيل آزاد است.

3-تعويض موتورو تعويض گير بكس چهار سيلندر به بالا از هر نوع و هر خانواده ای آزاد است.

4- استفاده كردن از توربو وسوپر شارژ در اين كلاس مجاز نمی باشد.

5- استفاده كردن از لاستيك اسلیک مجاز میباشد.

6- استفاده کردن از گازهای افزایش قدرت ( نایتروس ) ممنوع میباشد .

7- هرگونه تغییر برای کاهش وزن( باز کردن قطعات خودرو- استفاده از بدنه فایبر ) آزاد است.

8- انتقال نيروی محركه به چهار چرخ ممنوع است.

9- هر شرکت کننده فقط در محل تعیین شده قبل از خط استارت مجاز به استفاده از آب یا چسب میباشد.

10- استارت زدن عقب تر از خط تعیین شده ( عقب تر از چراغ سفید ) ممنوع میباشد.

11- هر راننده مجاز به تایمگیری در زمان اعلام شده میباشد ( دو بار تایمگیری پشت سر هم ) ممنوع میباشد.

12- خارج شدن شرکت کننده به همراه ماشین در زمان برگزاری مسابقه ممنوع میباشد.



كلاس :سوپرGT

1- اين كلاس آزاد است و اتومبيل های چهار سیلندر به بالای شهری و غیر شهری در آن می توانند شرکت کنند.

2-تعويض موتورو تعويض گير بكس از هر نوع وهر خانواده ای آزاد است.

3- هرگونه تغییرات برای تقویت موتور و گیربکس آزاد میباشد.

4- استفاده كردن از لاستيك اسلیک مجاز میباشد.

5- انتقال نيروی محركه به چهار چرخ مجاز است.

6- استفاده كردن از توربو وسوپر شارژ در اين كلاس مجاز است .

7- استفاده کردن از گازهای افزایش قدرت ( نایتروس ) ممنوع میباشد.

8- داشتن رل کیج یا بیمه حادثه انفرادی در این کلاس اجباری است.

9- هرگونه تغییر برای کاهش وزن(باز کردن قطعات خودرو - استفاده از بدنه فایبر)با تائید کمیته فنی آزاد است.

10- هر شرکت کننده فقط در محل تعیین شده قبل از خط استارت مجاز به استفاده از آب یا چسب میباشد.

11- استارت زدن عقب تر از خط تعیین شده ( عقب تر از چراغ سفید ) ممنوع میباشد.

12- هر راننده مجاز به تایمگیری در زمان اعلام شده میباشد ( دو بار تایمگیری پشت سر هم ) ممنوع میباشد.

13- خارج شدن شرکت کننده به همراه ماشین در زمان برگزاری مسابقه ممنوع میباشد.

14-پس از اعلام نفرات اول تا سوم هر کلاس برای اهداء کاپ و حکم قهرمانی , اگر راننده ای تحت هر شرایطی در محل

مسابقه حضور نداشته باشد , مقامش یک رده پائین می آید یعنی نفر اول دوم , نفر دوم سوم , نفر سوم چهارم
میشود.
ركورد شتاب ايران شكست...viewtopic.php?f=351&t=94134
عكسهاى مسابقات درگ در اينستا گرام http://instagram.com/persian_drag_race
نمایه کاربر
neun elf
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 84
تاریخ عضویت: 18 فوریه 2010, 23:03
نوع خودرو: SOREN EF7 TC

Re: قوانين مسابقات درگ(شتاب ٤٠٠ متر) تهران

پست توسط neun elf » 19 ژوئن 2014, 20:01

Porsche 911 carrera s تو کدوم یکی از این کلاسها قرار میگیره؟
.You will see it, when you believe it
نمایه کاربر
پژمان.
دنده 1
پست: 1552
تاریخ عضویت: 13 ژولای 2010, 11:20
نوع خودرو: CL63 AMG/BMW E30/E93
محل اقامت: ایران عزیز.تهران کثیف,نياوران شلوغ
تماس:

Re: قوانين مسابقات درگ(شتاب ٤٠٠ متر) تهران

پست توسط پژمان. » 24 ژوئن 2014, 17:14

neun elf نوشته شده:Porsche 911 carrera s تو کدوم یکی از این کلاسها قرار میگیره؟
كررا 4 تو سوپر جى تى است كررا s تو شش و هشت سيلندر
نمایه کاربر
neun elf
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 84
تاریخ عضویت: 18 فوریه 2010, 23:03
نوع خودرو: SOREN EF7 TC

Re: قوانين مسابقات درگ(شتاب ٤٠٠ متر) تهران

پست توسط neun elf » 27 ژوئن 2014, 13:28

چرا پس تو مسابقه اردیبهشت کاررا با تایم ۱۳.۴۵ شیش و هشت نبود اگه بود مقام اول رو می‌آورد
نمایه کاربر
DareDevil
دنده 2
پست: 2760
تاریخ عضویت: 05 دسامبر 2011, 23:20
نوع خودرو: دف عقبض
محل اقامت: شمرون عُلیا

Re: قوانين مسابقات درگ(شتاب ٤٠٠ متر) تهران

پست توسط DareDevil » 11 ژولای 2014, 15:00

امکانش هست توی تمرینا شرکت کرد؟ بدون شرکت در مسابقه
نمایه کاربر
پژمان.
دنده 1
پست: 1552
تاریخ عضویت: 13 ژولای 2010, 11:20
نوع خودرو: CL63 AMG/BMW E30/E93
محل اقامت: ایران عزیز.تهران کثیف,نياوران شلوغ
تماس:

Re: قوانين مسابقات درگ(شتاب ٤٠٠ متر) تهران

پست توسط پژمان. » 11 ژولای 2014, 15:06

neun elf نوشته شده:چرا پس تو مسابقه اردیبهشت کاررا با تایم ۱۳.۴۵ شیش و هشت نبود اگه بود مقام اول رو می‌آورد
خوب دوست من،او كررا ٤ بود...كلاس سوپر جى تى
DareDevil نوشته شده:امکانش هست توی تمرینا شرکت کرد؟ بدون شرکت در مسابقه
بله،امكانش است،هميشه با هماهنگى قبلى تمرين تو پيست درگ انجام ميشه،و خيلى از دوستان تو همين تمرينات پيشرفت خوبى تو تايم زدن كردند.
نمایه کاربر
DareDevil
دنده 2
پست: 2760
تاریخ عضویت: 05 دسامبر 2011, 23:20
نوع خودرو: دف عقبض
محل اقامت: شمرون عُلیا

Re: قوانين مسابقات درگ(شتاب ٤٠٠ متر) تهران

پست توسط DareDevil » 11 ژولای 2014, 15:14

من بخوام بیام باید چطور اقدام کنم؟ دنبال چیزی نیستم فقط میخوام خودم و ماشینمو تو شرایط کاملا شهری و مناسب امتحان کنم ببینم چند چندم، از داینو بهتره :-(

بعد منظور من از اون لینکی که گفتم لینک شرکت بود نه لینک سکو که مثلا شما لینک پسر داییت هم شدی
نمایه کاربر
alitman
يار همراه
پست: 95
تاریخ عضویت: 15 نوامبر 2009, 20:44
نوع خودرو: Mitsubishi GALANT G7
محل اقامت: تهران

Re: قوانين مسابقات درگ(شتاب ٤٠٠ متر) تهران

پست توسط alitman » 11 ژولای 2014, 15:17

آقای پژمان یه پیشنهاد براتون دارم . یه فراخوان تو همین سایت برای ارائه پیشنهادات دوستان در رابطه با قوانین هر کلاس بزارید . پیشنهادات رو جمع آوری کنید و بررسی فنی کنید ( حتما کمیته فنی دارید ولی پیشنهاد میکنم از نظر حداکثر کارشناسایی که تو بحث مسابقات سراغ دارید استفاده کنید ) و بعد بر اساس امکانات و داشته های پیست و محدودیت های فعلی و با نگاه به آینده نزدیک و دور قوانین رو باز نویسی کنید . اینطوری بیشتر نکاتی که ممکنه به ذهن شما نرسه رو میتونید جمع آوری کنید و در واقع یک Brain Storming درست و حسابی انجام میشه .

همه کسانی که میان و اعلام نظر و پیشنهاد می کنند لزوما نیاز نیست کارشناس این رشته باشند ولی ممکنه در این میان نکاتی حاصل بشه که مفید واقع بشه .
در ضمن میشه با در نظر گرفتن یه چارچوب کلی و روش برگزاری معتبر مثل قوانین NHRA قالبی کلی رو بسازید و پیشنهادات رو در اون قالب بگنجونید. ممکنه این پروسه قدری زمان بر بشه مثلا یکی دو ماه ولی در آخر قوانینی دارید که کامل، جامع و با جزئیات کافی هست و جلو خیلی از مشکلات آتی رو خواهد گرفت.
نمایه کاربر
پژمان.
دنده 1
پست: 1552
تاریخ عضویت: 13 ژولای 2010, 11:20
نوع خودرو: CL63 AMG/BMW E30/E93
محل اقامت: ایران عزیز.تهران کثیف,نياوران شلوغ
تماس:

Re: قوانين مسابقات درگ(شتاب ٤٠٠ متر) تهران

پست توسط پژمان. » 11 ژولای 2014, 15:36

DareDevil نوشته شده:من بخوام بیام باید چطور اقدام کنم؟ دنبال چیزی نیستم فقط میخوام خودم و ماشینمو تو شرایط کاملا شهری و مناسب امتحان کنم ببینم چند چندم، از داینو بهتره :-(

بعد منظور من از اون لینکی که گفتم لینک شرکت بود نه لینک سکو که مثلا شما لینک پسر داییت هم شدی
دوست من،من دو هفته قبل مسابقه،هميشه تاپيك مسابقه رو ميزنم،همه هم امكان ثبت نام دارن،لينك ديگه چيه؟؟از دورترين شهر ها شركت ميكنند،چون پيگير مسابقات هستند،شما هم پيگير باشيد،دنبال كنيد تاريخ ها و تاپيكها رو،خيلى هم ساده است.
نمایه کاربر
alitman
يار همراه
پست: 95
تاریخ عضویت: 15 نوامبر 2009, 20:44
نوع خودرو: Mitsubishi GALANT G7
محل اقامت: تهران

Re: قوانين مسابقات درگ(شتاب ٤٠٠ متر) تهران

پست توسط alitman » 11 ژولای 2014, 17:06

pejman bmw نوشته شده:
DareDevil نوشته شده:من بخوام بیام باید چطور اقدام کنم؟ دنبال چیزی نیستم فقط میخوام خودم و ماشینمو تو شرایط کاملا شهری و مناسب امتحان کنم ببینم چند چندم، از داینو بهتره :-(

بعد منظور من از اون لینکی که گفتم لینک شرکت بود نه لینک سکو که مثلا شما لینک پسر داییت هم شدی
دوست من،من دو هفته قبل مسابقه،هميشه تاپيك مسابقه رو ميزنم،همه هم امكان ثبت نام دارن،لينك ديگه چيه؟؟از دورترين شهر ها شركت ميكنند،چون پيگير مسابقات هستند،شما هم پيگير باشيد،دنبال كنيد تاريخ ها و تاپيكها رو،خيلى هم ساده است.

اینها در رابطه با قوانین درگه ؟؟
لطفا پاسخگو باشید .
ارسال پست

بازگشت به “DRAG درگ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان