مسابقه شتاب ٤٠٠ متر تهران تير ماه ٩٣

تصویر
بحث و تبادل نظر در مورد مسابقات درگ DRAG (شتاب 400 متر یا 4/1 مایل )
قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
DareDevil
دنده 2
پست: 2760
تاریخ عضویت: 05 دسامبر 2011, 23:20
نوع خودرو: دف عقبض
محل اقامت: شمرون عُلیا
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مسابقه شتاب ٤٠٠ متر تهران تير ماه ٩٣

پست توسط DareDevil » 09 ژولای 2014, 13:13

شهری از نظر هرکس فرق داره، باید داشته باشه، یکی میگه حتی فلایویل و میل سوپاپ ماشینو از حالت شهری خارج میکنه، چمیدونم تو ترافیک و مسافرت فلان میشه... اما من نوعی این کارو میکنم لذتشو میبرم تو ترافیکم میمونم مسافرتم میرم، هرکسی یه مقدار مخصوص به خودش حاضره بگذره از یه سری چیزا، نه که مثلا رو ماشین چند صد اسبی بیاد ترمز دوزاری ببنده بخاطر وزن
شهری مثلا یه تعریفیشم اینه که ماشین تو همه رشته ها تایم متوسطو داشته باشه (=هندلینگشم کار شده باشه، خوب مسلما وزن اضافه میشه دیگه)
ظاهر کارخونه ای هم خوب میشه جلو پنجره (فایبر=سبک سازی) و چراغ و اینا هم مغایرت باهاش داشته باشه دیگه، حتی رینگ، یا مثلا بنزین ریس که میریزن میشه همین باطن کارخونه ای که سر این پراید داستان شده
یه سری چیزا باعث میشه من کم تجربه از ترس مثلا دیسکوالیفای شدن نیام شرکت کنم و واسه خودم ماشین بازی کنم، به نظرم مقدار شدیدی هم نایتروس فوبیا وجود داره در حدی که رو یه سری از جزییات تاثیر گذاشته

چرا الان فقط اقلیت (تو این قشر) راضی هستن؟! از بالا تا پایین این رشته رو پرس و جو میکنی وضع همینه به جز کسایی که دست خودشونم تو کاره، حالا من کم تجربه مثلا لینک قوی نداشته باشم پس نمیتونم بیام دیگه، بعد همون لینکای موجودم میگن که نرو، این الان چرا؟ :old:



ببینم دف جلو مگه ویلی میزنه؟ :smile:
نمایه کاربر
M3HD! HB
دنده 1
پست: 1115
تاریخ عضویت: 19 ژولای 2009, 23:57
نوع خودرو: MazMaz+HB BPT RWD
محل اقامت: زیر آسمون خدا
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مسابقه شتاب ٤٠٠ متر تهران تير ماه ٩٣

پست توسط M3HD! HB » 09 ژولای 2014, 13:22

تایرهایی که ماشین رو به حرکت در نمی آورند مثل چرخ عقب در دف جلو ، باید برای اتومبیل ساخته شده باشند و حد اقل 76 سانت عرض آنها باش .
اینجا اشتباه تایپی داره 76 میلیمتره
و اینجا:
اسپویلر جلو و زیر سپری آزاد است و حد اکثر اندازه آن 2.5 میلیمتر به سمت جلو کشیده شده باشد
2.5 سانتیمتر
یه سری افرادی که قدرت رقابت ندارند با استفاده از همین قوانین شما که کامل نیست و دیتیل هم نداره اومدن و از بهنام تقلب در آوردن به اسم اینکه رولبار رو جوش داده به کمک ، بحث من اینه که تو قوانین این مورد ذکر نشده بود ، گفتن فقط رولبار داشته باشه ، حالا به چه شکل و شمایلی رو نگفتن ، ظاهرآ مهم نبوده براشون ، اما موقعی که ماشین تایم خوب زده برای یک سری افراد مهم شده ، اگه از قبل این دیتیل وارد قانون شده بود بحثی ایجاد نمیشد اما الان بامبول شده . به نظر من مهم نیست هدف بهنام تقلب بوده یا قوی تر کردن استراکچر شاسی یا هر چیز دیگه ، مهم این بوده که این مورد تو قوانین نبوده و ذکر نشده بوده و بهنام این کار رو انجام داده و برای 2 سال شرکت میکرده تا موقعی که تایم زیر 13 زده بعد 1 دفعه شده تقلب
:-)

در مورد اینکه نباید ازینا کپی بکنیم و نباید عین اونا باشه موافق نیستم
وقتی که همچین قوانین جامعی وجود داره چرا نباید ازش استفاده کرد که حداقل سطح قوانینمون در حد درگ رسمی و واقعی باشه؟
پیستمون لاقل از نظر تراز بودن از خیلی جاها بهتره (تو بعضی ازین پیستای دور همی که به تایماشونم افتخار میکنن ماشین بعد از 200 متر اول میره تو زمین و از دید خارج میشه انقد که شیب داره و ته 400 مترو که از خط استارت نگاه میکنن فقط سقف ماشین معلومه :دی )
ما آسفالتمون در حد درگ خفن و حرفه ای نیست جایگاه نداریم دستگاهامون تکمیل نیست و مثل اونا اطلاعات نمیده ولی همه اینا قابل ارتقاء هستش
این وسط چیزی هست که هیچ دردسر و هزینه ای نداره که قانونه و حداقل میتونه استاندارد جهانیشو داشته باشه

DareDevil جان اصن لفظ شهری برای این قضیه یکم گنگه
بنظر من ماشین شهری ماشینیه که وقتی کاپوتت رو میزنن بالا حتی فیلتر هوای غیر فابریک هم نبینن که بگن این چیه یا ارتفاع ماشینم قابل گیر دادن مامور نباشه حتی صدای اگزوز و ...
خب با این ماشین مگه انسان کمبود داره که بیاد تو درگ تایم بزنه؟ :دی
یا مثلا کلاس 206 ECU استندلون نباید داشته باشه خب چه مرضیه که میل سوپاپ بندازی هدرز ببندی تراکم بدی به موتور هززارتا کار بکنی ولی بدون اینکه بتونی ازشون قدرت بگیری و حتی بعضی ازینا بدون ECU باعث تخریب یا افت قدرت هم میشن
مثلا فردا یکی میاد میگه من دف LSD ندارم پس بزار برم از اونی که داره تقلب بگیرم بگم این هرزگردیش کمتره

در مورد ویلی بار هم مورد استفادش فقط ویلی زدن یا نزدن نیست مصطفی توضیح داد
توی دف جلو ها هم میشه ازش استفاده کرد که چسبندگی لاستیک به زمین بهتر بشه و مثل بعضی ماشینای دف جلو که قدرتشون زیاده!!! و موقع استارت جلوشون در راستای کمک از زمین بلند میشه (کمکها باز میشن تا انتها) به هر دلیل اعم از تعلیق نامناسب و ... البته طبق این قوانین موقع ایستادن پشت خط استارت باید چرخش یا هر جاییش که با زمین در تماسه آزاد باشه و مثل جک عقب ماشین رو بلند نکنه که فشار و وزن روی چرخای جلو بیشتر بشه حداقل میتونه مماس باشه که وقتی حرکت میکنن جلوی ماشین بیش از اندازه بالا نیاد
نمایه کاربر
پژمان.
دنده 1
پست: 1552
تاریخ عضویت: 13 ژولای 2010, 11:20
نوع خودرو: CL63 AMG/BMW E30/E93
محل اقامت: ایران عزیز.تهران کثیف,نياوران شلوغ
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: مسابقه شتاب ٤٠٠ متر تهران تير ماه ٩٣

پست توسط پژمان. » 10 ژولای 2014, 05:30

از قبل این دیتیل وارد قانون شده بود بحثی ایجاد نمیشد اما الان بامبول شده . به نظر من مهم نیست هدف بهنام تقلب بوده یا قوی تر کردن استراکچر شاسی یا هر چیز دیگه ، مهم این بوده که این مورد تو قوانین نبوده و ذکر نشده بوده و بهنام این کار رو انجام داده و برای 2 سال شرکت میکرده تا موقعی که تایم زیر 13 زده بعد 1 دفعه شده تقلب
مصطفى جان،حرفات درست،من هم عرض كردم،اين ورزش تو ايران نوپاست و با كشورهايي كه حدود ٣٠ سال است دارن مسابقه شتاب برگزار ميكنند فرق داريم،ما هم سال به سال كامل ميشيم،و حتماً سال ديگه قوانين با ريز بيشترى خواهد بود
بهنام رو درست ميگى،من خودم ١٥ سال است تو ايران و خارج از كشور،تو مسابقات سرعت،اسلالوم،درگ،فرمول ٣،شركت ميكنم،برگزارى بودم،داور بودم و....تا ماشينى مقام يا تايم خوب نزنه كسى باهاش كار نداره،بعد اون ميره تو چشم،تو مسابقات سرعت خودمون كه ٣٠ سال است برگزار ميشه و تو همين ٢٠٦ كه ٦ سال است داريم كلاسش رو،چند بار ماشين شروين يگانه باز شد و روش اعتراض گزاشتن،هر دفعه چيز جديدى كشف شد و به قوانين اون كلاس اضافه شد،تا حدود ٢سال است قانون كامل شد، و باز هم شروين كه از دوستاى خودم است اول...تو كلاس ١٦٠٠ جى تى،تا لاله صديق اول نشده بود،كسى باهاش كار نداشت،تا اول شد،اعتراض دادند كه تقلبش درومد،هميشه همين بوده
من از خدامه بهنام كه ادم زحمتكشى است بياد،رول بار رو بر داره ،اون قسمتهاى برش خورده ماشين رو درست كنه،وايسه،همه رو هم رنده كنه بره،شخصاً جام رو بهش ميدم....

شهری از نظر هرکس فرق داره، باید داشته باشه، یکی میگه حتی فلایویل و میل سوپاپ ماشینو از حالت شهری خارج میکنه، چمیدونم تو ترافیک و مسافرت فلان میشه... اما من نوعی این کارو میکنم لذتشو میبرم تو ترافیکم میمونم مسافرتم میرم، هرکسی یه مقدار مخصوص به خودش حاضره بگذره از یه سری چیزا، نه که مثلا رو ماشین چند صد اسبی بیاد ترمز دوزاری ببنده بخاطر وزن
شهری مثلا یه تعریفیشم اینه که ماشین تو همه رشته ها تایم متوسطو داشته باشه (=هندلینگشم کار شده باشه، خوب مسلما وزن اضافه میشه دیگه)
ظاهر کارخونه ای هم خوب میشه جلو پنجره (فایبر=سبک سازی) و چراغ و اینا هم مغایرت باهاش داشته باشه دیگه، حتی رینگ، یا مثلا بنزین ریس که میریزن میشه همین باطن کارخونه ای که سر این پراید داستان شده
یه سری چیزا باعث میشه من کم تجربه از ترس مثلا دیسکوالیفای شدن نیام شرکت کنم و واسه خودم ماشین بازی کنم، به نظرم مقدار شدیدی هم نایتروس فوبیا وجود داره در حدی که رو یه سری از جزییات تاثیر گذاشته

چرا الان فقط اقلیت (تو این قشر) راضی هستن؟! از بالا تا پایین این رشته رو پرس و جو میکنی وضع همینه به جز کسایی که دست خودشونم تو کاره، حالا من کم تجربه مثلا لینک قوی نداشته باشم پس نمیتونم بیام دیگه، بعد همون لینکای موجودم میگن که نرو، این الان چرا؟
دوست من قانون معلوم است
3- پوسته گیربکس و بلوک سیلندر , فابریک باشد.
يعنى گيربكس فابريك و فلايويل و كارهايي كه با پوسته كارى نداره ازاد



2- هر نوع تغییر ديگر برای تقويت موتور و گيربكس و ديفرانسيل آزاد است.

3-تعويض موتورو تعويض گير بكس تا چهار سيلندر از هر نوع وهر خانواده ای آزاد است.


اين هم معلوم،يعنى دفرانسيل ازاد،تعويض گيربكس هم ازاد

چيز پيچيده اى نيست
در مورد لينك و اين حرفا،زشته،٧٠،٨٠ نفرى كه هر دفعه ميان،و هر دفعه ١٥ تا ٢٠ نفر جديد ميان و هى ميرن،لينك دارن؟؟؟؟طرف از مشهد،شيراز،اصفهان....مياد لينك داره؟؟؟؟
پسر دايي من با ٢٠٦ ٣،٤ مسابقه است كه مياد و جزو نفرات اخر ميشه،لينكى قويتر از من،،؟؟؟خوب بايد بره تمرين كنه،ماشين رو قوى كنه بره رو سكو،تايم ١٧.٥٠ رو برسونه به ١٦ تا به جايي برسه....تعارف نداريم با كسى...هر كى قوى است بسم الله...
مسابقه جاى شوخى و رابطه و ....نيست،خط بازديد ماشين،استارت،دستگاه،تايم،مقام و خداحافظ
نايتروس هم قبل مسابقه بازديد ميشه سوزنهاش،بعد مسابقه هم نفرات رو سكو،ماشينهاشون،از زير ايرباكس تا موتور دوباده چك ميشه كه لوله اى نرفته باشه تو ورودى هواى اونها،سوزن ها هم كه تابلو است و نميشه قايم كرد،ما هم بلاخره بلديم كارمون رو....
بنظر من ماشین شهری ماشینیه که وقتی کاپوتت رو میزنن بالا حتی فیلتر هوای غیر فابریک هم نبینن که بگن این چیه یا ارتفاع ماشینم قابل گیر دادن مامور نباشه حتی صدای اگزوز و ...
خب با این ماشین مگه انسان کمبود داره که بیاد تو درگ تایم بزنه؟ :دی
یا مثلا کلاس 206 ECU استندلون نباید داشته باشه خب چه مرضیه که میل سوپاپ بندازی هدرز ببندی تراکم بدی به موتور هززارتا کار بکنی ولی بدون اینکه بتونی ازشون قدرت بگیری و حتی بعضی ازینا بدون ECU باعث تخریب یا افت قدرت هم میشن
جناب مهدى،ماشين غير شهرى كسى نمياره مسابقه تو كلاسهايي بجز سوپر جى تى،تو قانون گفتيم،ظاهر كارخانه اى،ربطى به شهرى بودن و اينها نداره،يعنى تو اتاق ماشين دست نخورده باشه،رينگ و ارتفاع و ...ربطى نداره،نكته بعد ظاهر شهرى چيه؟؟؟اين همه ماشين با قيافه شهرى ميان،كه فقط از بيرون،رينگ و لاستيك دارن،زير كاپوتشون خبرى نيست،٢٠٦ كه مياد حتى رينگ فابريك داره،تايم ١٥.٨٠ ميزنه،تايمى كه جنسيس داره ميزنه،اون ماشين يعنى غير شهرى،يهنى فقط تو مسابقه مياد،شبها،تو نياوران و سورنا و اندرزگو واتوبانها نيست؟؟ماشين مسابقه شاخ و دم داره؟؟نه همشون ماشينهاى شهرى هستند كه هر روز ميبينى تو خيابان،به موقع هم ميان مسابقه،با همون ظاهر شهرى،همشون بايد خودشون رو تكه تكه كنند و هزار تا كار تو قافه و اتاق تا مقام بيارن؟؟؟نه

تصویر

تصویر
تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

همه اين عكسها ،كسانى هستند كه دارن مقام ميارن تو كلاساشون،....
اينها شهرى نيستند....و فقط مسابقه اى هستند..
تصویر

تصویر

در مورد ٢٠٦ هم كه فرموديد چه كاريه ،اين همه كار بكنى ecu استندلون نبندى،ممكنه باعث افت بشه،دوست من ٢٠٦معمولى ١٦٠٠
تايم ١٧.٩٠ ميزنه،اينا دارن،١٦.١٠/١٦/ و ١٥.٨٠ هم ميزنن،كه با تايم جنسيس ٣٠٦ اسبى تو تهران دو سه دهم فرق داره
پس لابد جواب داده و اين همه ادم بيكار و مريض نبودند....
نمایه کاربر
M3HD! HB
دنده 1
پست: 1115
تاریخ عضویت: 19 ژولای 2009, 23:57
نوع خودرو: MazMaz+HB BPT RWD
محل اقامت: زیر آسمون خدا
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مسابقه شتاب ٤٠٠ متر تهران تير ماه ٩٣

پست توسط M3HD! HB » 10 ژولای 2014, 11:01

اصن کشته مرده ی این پاسخگویی هستم بخصوص با عکس
پژمان جان من دیگه سکوت میکنم موفق و پیروز باشید
نمایه کاربر
alitman
يار همراه
پست: 95
تاریخ عضویت: 15 نوامبر 2009, 20:44
نوع خودرو: Mitsubishi GALANT G7
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مسابقه شتاب ٤٠٠ متر تهران تير ماه ٩٣

پست توسط alitman » 10 ژولای 2014, 19:56

همانند بقيه كشورها،ما هم داريم درگ رو با كيفيت خوبى برگزار ميكنيم
خنده دار ترین و مزحک ترین حرفی بود که تا به حال شنیدم . برادر همه کشور ها برگزاری درگشون رو دیدی ؟؟؟ حتما دیدی که اینطوری قاطعانه اعلام می کنی :smile:
شایدم ماشین به روز سوار شدن این حس غرور رو به شما داده که درگ ایران هم با کیفیت همه دنیا برگزار میشه !!!!
اصلا تو ویتنام و مالزی هم درگ برگزار میشه ، تو آمریکا و روسیه هم درگ برگزار میشه . اما این کجا و آن کجا
یه درخت کریسمس و ریکشن تایم استاندارد شما رو برد چسبوند به طاق ؟
نگو آقا ، نگو اینطوری . نخوردیم نون گندم ولی دیدیم دست مردم اگر NHRA 100 باشه درگی که شما برگزار می کنید یه عدد دو رقمی بین 10 تا 19 هست :smile:
در ضمن شما که این همه سطح برگزاری رو بالا میدونی چرا میگی اینجا ایرانه و اینجا بی قانونی بیشتر حال میده و اینجا ماشین 1000 اسبی نداریم پس همینه که هست ؟؟؟
به خودتون بیاید آقایان برگزار کننده و پیر مرد در راه درگ ، هر بار که بحث شده در رابطه با درگ بی سوادی یا با یکم ارفاق کم سوادی تیم برگزار کننده تو چش ملت میزنه .
Safety car مرسدس و یا بی ام و ، نمیتونه سطح مسابقات رو بالا بکشه .

البته من آدم منفی نیستم ، خیلی از شرکت کننده ها پیشرفت کردند و خیلی ها راننده تر از سالهای قبل شدن و پول بیشتری هم ریختن تو ماشیناشون ولی اینها رو به نام خودتون نزنید وقتی قانون چاله میدونی برای درگ طراحی کردید و مثل قوم بنی اسرائیل به هر بهانه ای دست میبرید توش انتظار برخورد غیر چاله میدونی نداشته باشید .

مسابقه درگ تهران درسته ظاهرا پارتی نیست ولی باطنا پارتی خیلی باحالیه که خیلیا با سطح اطلاعات فنی خیلی خیلی پایین توش میان و اظهار نظر می کنند . یه روز چایی رو با قند میخورند و یه قانونی می زارن و فردا میان چایی با نبات میخورند از قوانین خوششون نمیاد عوضش میکنند.

چه گویم که حرف زیاد است و گوش شنوا کم.
کتاب بخونید ، کتاب خیلی خوبه بخدا .
----------------------------------------------------------------------------------
یه حرفی خیلی وقته میخوام بگم الان میگم چه فرد یا ارگانی قوانین شما رو تایید کرده ؟؟
یا بهتر بگم چه فرد یا افرادی به شما صلاحیت قانون گذاری در زمینه رشته درگ رو دادند ؟؟
دور همی یه قانونی دادین بیرون بقیه هم به خاطر باند قوی که دارید و سبقه درخشان چندین سالتون تو درگ به این قوانین احترام میزارن !!!
اون بدبختی که از شهرستان میکوبه میاد شرکت میکنه تو درگ به چه امیدی میاد ؟؟ مطمعنا امیدش شما نیستید و میاد که خودشو با ماشینای دیگه محک بزنه .
----------------------------------------------------------------------------------
یه جوری چمبره زدین رو درگ که کسی صداش در نمیاد ، اگرم در بیاد میزنین زیر کاسه کوزش میگین همینه که هست میخوای بیا نمی خوای خوش اومدی کما اینکه خیلیا که قبلا شرکت میکردن پشت دستشون رو داغ کردن تا تیم برگزار کننده همینه سمت شهر ری هم نمیرن .
نمایه کاربر
پژمان.
دنده 1
پست: 1552
تاریخ عضویت: 13 ژولای 2010, 11:20
نوع خودرو: CL63 AMG/BMW E30/E93
محل اقامت: ایران عزیز.تهران کثیف,نياوران شلوغ
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: مسابقه شتاب ٤٠٠ متر تهران تير ماه ٩٣

پست توسط پژمان. » 10 ژولای 2014, 23:37

دوست عزيز،شما يه ليوان اب بخور بعد بيا،حالت خوش نيست،بنده عرض كردم ،كيفيت درگ خوب شده،تايم رو درست داريم،ريكشن تايم،داريم،تايم راننده هم داريم،ماشينها هم بهتر شدند،
اسفالت خط استارت درست شده،فقط مونده جاگاه تماشاگران،حالا بيايم درگ خودمون رو با بهترين هاى دنيا مقايسه كنيم،چرا با پايينتر از خودمون مقايسه نميكنيم،على سليمى يه تاپيك زده و مقايسه كرده درگ ايران و خيلى از كشورها رو،يه سر بزنيد،ببينيد ما هم وضعمون خوب است جلوى خيلى از كشورها،انگار بيايم فوتبالمون رو با المان و هلند مقايسه كنيم،و نگيم فوتبالمون خوب شده،بله بايد با اسيا و كويت و كره و ژاپن مقايسه بشه،فوتبالى كه ٥٠ سال قدمت داره،حالا درگ رو با سابقه ٥،٦ ساله تو ايران،با بهترين پيستاى دنيا مقايسه بشه .٧٠ ميليون ايرانى يه استاديوم فوتبال جهانى نداره،اونوقط درگ ما بايد....
كى چمبره زده،شما بر فردا بگو مسابقه ميخوام بزارم،رزومه دارى،كارت اين بوده،الان درگ هاى ما داره ميره زير نظر فدراسيون،و از سال بعد درگ هاى خود فدراسيون ميشه...الان ميگى ،فدراسيون كيه،ريىسش صلاحيت نداره،مجمع چيه،وزير ورزش كيه؟؟...همه باند دارن و شما خوبى...اصلاً كل مملكت باند بازيه و شما كار بلد موندى كنار گود....
شما هم اگر بلدى،بهت مجوز ميدن،جا پيدا ميكنى تو تهران،برو برگزار كن،منم شركت ميكنم
دل خوشى دارى ....
كسى هم از درگ ما قهر نكرده.اگر كسى نيومده ماشين رو فروخته،همه كسانى كه ماشين دارن و سالها است تو درگ ما ميان،هنوز هم ميان....
تيم اقاى مرادم نيومد كه ماشيناشون حاضر نبود،كه ايشون هم با چند ماشين چند مسابقه است مياد...
امثال شما ها همونايي هستند كه حاضرند بچه ها ،حسرت يه درگ تو دلشون بمونه،يه تايم نتونند بزنن،يه ريكشن تايم ندونند از خودشون،ولى چون دسنشون تو كار نيست و كسى به حرفشون اهميت نميده ،درگ كنسل بشه
ولى ما تا جايي كه در توان داريم به اين ورزش خدمت خواهيم كرد.
در اخر هم،شما خوبى ....
نمایه کاربر
alitman
يار همراه
پست: 95
تاریخ عضویت: 15 نوامبر 2009, 20:44
نوع خودرو: Mitsubishi GALANT G7
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مسابقه شتاب ٤٠٠ متر تهران تير ماه ٩٣

پست توسط alitman » 11 ژولای 2014, 13:02

نکته اول اینکه بنده حالم خیلی از خیلیا بهتره و واقعیت رو گفتن همیشه تلخ بوده و به مزاج خیلیا از جمله شما تلختر هم میاد .
امثال شما ها همونايي هستند كه حاضرند بچه ها ،حسرت يه درگ تو دلشون بمونه،يه تايم نتونند بزنن،يه ريكشن تايم ندونند از خودشون،ولى چون دسنشون تو كار نيست و كسى به حرفشون اهميت نميده ،درگ كنسل بشه
چرا فرافکنی میکنی دوست عزیز ؟ گوش به شقیقه چه ربطی داره ؟؟ به نظر میاد جام جهانی خیلی تاثیر گذاشته که درگ رو مدام دارید با فوتبال مقایسه میکنید .
درگ چه ربطی داره به فوتبال ؟؟ هیچ وجه مشترکی ندارند آخه . . .

آفرین و احسنت که این کارا رو انجام دادید دست و پنجه شما درد نکنه که امکانات اولیه برگزاری یه درگ رو دارید کم کم فراهم میکنید . ولی دوست عزیز آقای پژمان خان چرا نمیگیری من چی میگم ؟؟؟

همینطور که شور امکانات رو میزنی شور قانون رو هم بزن ، چرا در مقابل بهتر شدن قوانین مقاومت میکنی آخه ؟ افت داره براتون که قانون پر ایرادی که در شرایطی خاص تدوین کردید رو تغییر بدید ؟؟

بیاید بشینید با کسانی که تخصص دارند و یا اصلا نه بر اساس قوانین NHRA یا مسابقات معتبر دیگه قوانین رو وضع کنید . عیب نداره که تجربه ندارید و این رشته هنوز جوونه تو ایران و باید از تجربیات پر هزینه ای که دیگران به دست آوردن استفاده کنید .

قانون رو محکم و بی عیب و نقص باید طراحی کرد . نه اینکه امروز اونجاشو عوض کنی فردا قلی بیاد بگه نه اینجاش بده امروز اینجاشو عوض کنید.
اعتبار و استحکام قانون هست که به شما و تیم برگزاری اعتبار میده . تا وقتی این مشکلات باشه اعتبار شما هم خدشه دار میشه و همینطور سطح برگزاریتون هم همینی که هست میمونه .

نگید همینه که هست ، نگین سطح درگ ما از گینه بیسائو بهتره . الان اصلا در شرایطی نیستیم که بخوایم مقایسه کنیم . باید خیلی کار کنیم خیلی بیشتر از قبل اگر واقعا دلسوز این رشته هستید بدونید که قوانین یه خونه تکونی اساسی نیاز داره . هر کدوم از بندهایی که نوشته شده لااقل 20 - 30 تا تبصره لازم داره . هدف پیچیدگی نیست هدف واضح تر شدن و کمتر شدن اما و اگر هست.

یه کار بهتر هم که میشه انجام داد به جای اینکه تلاش کنید تایم رو تو هر گروه بیارید پایین یه ساید کلاس هایی طراحی بشه که کم کم افراد به زدن تایم نزدیک به تایم مرجع تعیین شده در قانون مقام بیارند . این رقابت ها که الان تو دنیا استاندارد های زیادی دارند هم هیجان بیشتری داره و هم میزان تلفات اتومبیل ها توش کمتره به این شکل که اگر مثلا کلاس 13 ثانیه داشته باشید ماشینی که نزدیک به 13 میزنه برنده میشه و شرکت کننده میدونه ماشینش ممکنه 12.50 هم بزنه ولی باید طوری بره که 13 یا نزدیکترین زمان به اون رو بزنه .
پاینتر اومدن تایم ها خوبه ولی این ساید کلاس ها میتونن تو راننده تر شدن شرکت کننده ها مفید باشند.

در قوانینی که طراحی میشه باید خیلی به جزییات پرداخته بشه ، نباید کلی گویی بشه این کلی گویی بلای جون قانون گذار میشه و باعث میشه هرکی از راه رسید بیاد و قانون رو زیر سوال ببره و خیلی راحت ازش ایراد در بیاره . نوع نگارش و بند های قوانینی که هست کاملا نشان دهنده اینه که تو یه جلسه 3-4 نفره تلاش شده هرکی هرچی بلده بنویسه توش چندتا بند هم داره که بر اساس تجربیات گذشته نوشته شده .

آقای پژمان اینجا حرف خوب و بد بودن آدما نیست . من خودم پر از عیب و ایرادم و کسی بیاد بگه فلانی تو فلان ایراد رو داری دستشم میبوسم .
اگر واقعا دلسوز درگ هستی و فکر میکنی بقیه تیمتون هم دلسوز درگ هستن یه فکر اساسی به حال این قوانین بکنید .
به نظر بنده آقا مصطفی اطلاعات و تجربیات گرانبهایی داره که اگر ازش استفاده بشه ضرر نمیکنید. کسی که تجربه شرکت تو مسابقات خیلی معتبر تر از ایران رو داشته کسی که اطلاعاتش به روزه و اگر هم نباشه ترسی از به روز کردن اطلاعاتش نداره .

اینا ویژگی های فردی هست که میتونه قوانین رو خوب تدوین کنه و به پیشرفت این رشته کمک بزرگی داشته باشه .
در مورد آقا بهنام هم بگم که هیچ وقت قانون رو برای از بین بردن موقعیت یه فرد در جایگاهش تغییر ندید به اینا میگن ایرانی بازی . . . اگر میخوای جهانی باشی باید جهانی فکر کنی عزیز . . .

بابت طولانی شدن مطلب عذر خواهی میکنم و هدف فقط و فقط انتقاد سازنده هست . گرچه سوالهای پست قبلی بنده بی جواب مونده ولی عیب نداره اگر نمیشه و نمیتونید جواب بدید ولی در عوض همین کاری که انجام میدید رو به نحو احسن انجام بدید که فردا حرف و حدیث کمتر بشه .
نمایه کاربر
93Siro
متخصص فنی خودرو
پست: 1006
تاریخ عضویت: 10 ژولای 2011, 16:07
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مسابقه شتاب ٤٠٠ متر تهران تير ماه ٩٣

پست توسط 93Siro » 11 ژولای 2014, 13:42

Pejman BMW نوشته شده: اين هم قانون
2-حفظ ظاهر کارخانه ای ماشین اجباریست.

11- هرگونه تغییر برای کاهش وزن ازقبیل باز کردن : سینی جلو قسمت بالا و پائین - شاسی های جلو - سینی پشت

داشبورد - دیاق سپر - چراغ - جلوپنجره و استفاده کردن از بدنه وقطعات فایبر ممنوع میباشد.
طبق این قانون هدرز و اگزوز هم نباید قانونی باشه. ولی خوب قریب به اتفاق همه ماشینا هدرز و اگزوز دارن.

به نظر من جای کلی گویی "هرگونه" بیام ریز مسائل رو بنویسیم خیلی بهتر میشه. اینجوری برداشت های متفاوت به وجود نمیان.
نمایه کاربر
پژمان.
دنده 1
پست: 1552
تاریخ عضویت: 13 ژولای 2010, 11:20
نوع خودرو: CL63 AMG/BMW E30/E93
محل اقامت: ایران عزیز.تهران کثیف,نياوران شلوغ
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: مسابقه شتاب ٤٠٠ متر تهران تير ماه ٩٣

پست توسط پژمان. » 11 ژولای 2014, 14:15

سینا.تک نوشته شده:
Pejman BMW نوشته شده: اين هم قانون
2-حفظ ظاهر کارخانه ای ماشین اجباریست.

11- هرگونه تغییر برای کاهش وزن ازقبیل باز کردن : سینی جلو قسمت بالا و پائین - شاسی های جلو - سینی پشت

داشبورد - دیاق سپر - چراغ - جلوپنجره و استفاده کردن از بدنه وقطعات فایبر ممنوع میباشد.
طبق این قانون هدرز و اگزوز هم نباید قانونی باشه. ولی خوب قریب به اتفاق همه ماشینا هدرز و اگزوز دارن.

به نظر من جای کلی گویی "هرگونه" بیام ریز مسائل رو بنویسیم خیلی بهتر میشه. اینجوری برداشت های متفاوت به وجود نمیان.
اخه دوست من هدرز چه ربطى به اين قانون داره؟؟؟وقتى هدرز تو كلاس ٢٠٦ ذكر شده ازاد،و تو قانون ساير كلاسها،وقتى تعويض موتور ازاد است،هدرز ممنوع است؟؟؟

اين تاپيك مسابقه است و فكر كنم كافى باشه تا اينجا هم كه مطلب نوشته شده،دوستان اگر سوال،پيشنهاد يا هر چيزى دارن من در تاپيك قوانين درگ تهران در خدمتشون هستم
با سپاس و ارزوى قبولى عبادات دوستان
پژمان
نمایه کاربر
93Siro
متخصص فنی خودرو
پست: 1006
تاریخ عضویت: 10 ژولای 2011, 16:07
محل اقامت: تهران
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مسابقه شتاب ٤٠٠ متر تهران تير ماه ٩٣

پست توسط 93Siro » 11 ژولای 2014, 14:31

pejman bmw نوشته شده:
سینا.تک نوشته شده:
Pejman BMW نوشته شده: اين هم قانون
2-حفظ ظاهر کارخانه ای ماشین اجباریست.

11- هرگونه تغییر برای کاهش وزن ازقبیل باز کردن : سینی جلو قسمت بالا و پائین - شاسی های جلو - سینی پشت

داشبورد - دیاق سپر - چراغ - جلوپنجره و استفاده کردن از بدنه وقطعات فایبر ممنوع میباشد.
طبق این قانون هدرز و اگزوز هم نباید قانونی باشه. ولی خوب قریب به اتفاق همه ماشینا هدرز و اگزوز دارن.

به نظر من جای کلی گویی "هرگونه" بیام ریز مسائل رو بنویسیم خیلی بهتر میشه. اینجوری برداشت های متفاوت به وجود نمیان.
اخه دوست من هدرز چه ربطى به اين قانون داره؟؟؟وقتى هدرز تو كلاس ٢٠٦ ذكر شده ازاد،و تو قانون ساير كلاسها،وقتى تعويض موتور ازاد است،هدرز ممنوع است؟؟؟

اين تاپيك مسابقه است و فكر كنم كافى باشه تا اينجا هم كه مطلب نوشته شده،دوستان اگر سوال،پيشنهاد يا هر چيزى دارن من در تاپيك قوانين درگ تهران در خدمتشون هستم
با سپاس و ارزوى قبولى عبادات دوستان
پژمان
مشکل اینجاست که شما جبهه گیری کردین و من هر چی بگم براتون غیر منطقی هست. کاملا مشخص بود بحث من چیه، نقل قول بنده در مورد کاهش وزن و استفاده از سیستم اگزوز افترمارکت هست که میتونه بسته به نوع خودرو و اگزوز استفاده شده وزن رو به طور زیادی کاهش بده. :hb:
ارسال پست

بازگشت به “DRAG درگ”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان