تاپیک جامع گیربکس اتوماتیک 206 (AL4)

مدیران انجمن: Monarch, whiteshark

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
Arslan93
پست: 6
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2018, 12:15
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاپیک جامع گیربکس اتوماتیک 206 (AL4)

پست توسط Arslan93 » 06 آگوست 2018, 01:04

Mahdi 777 نوشته شده:
06 آگوست 2018, 00:40
Arslan93 نوشته شده:
05 آگوست 2018, 23:10
تعمیرکارامیگن‌گیربکس‌استوک‌اروپایی‌بندازراحت‌شومنم‌تازه‌اتومات‌سوارشدم‌نمیدونم‌چکارکنم.البته‌گفت‌فیلترروغنش‌گرفته‌ودیسک‌ترمزشوسوزونده‌وبایدتوربینش‌عوض‌بشه
همون پس خودشون گفتن که فیلترش گرفته، ولی هرجا که رفتی زود زیر بار تعویض یا تعمیر توربین نرو تا مطمئن بشید واقعا مشکل داره، معمولا اتومات کارکرد بالا خرجش زیاده چون کسی که میفروشه همه چیز رو نو نمیکنه بعد بفروشه( ازجمله زرنگ بازیای مردمه )، یکی از دوستان همین سایت (اقا امیر) هم سمت یافت اباد ماشینشو برده بود و گیربکس استوک تعمیر شده با ضمانت عوض کرده بود و راضی بود حدود ۲/۷۰۰ خرجش شده بود البته قبل گرونی فعلی
ازتون‌ممنونم
قیمت‌گرفتم‌گیربکس‌استوک‌پلمپ‌اروپایی‌برام‌نزدیک‌چهارتومن‌اب‌میخوره‌بنظرتون‌عوض‌بکنم‌یاتعمیر
Mahdi 777
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 211
تاریخ عضویت: 11 آگوست 2017, 23:25
نوع خودرو: 206 تیپ 6
محل اقامت: Tehran
تماس:

Re: تاپیک جامع گیربکس اتوماتیک 206 (AL4)

پست توسط Mahdi 777 » 06 آگوست 2018, 01:24

خواهش میکنم، یه چندروزی ماشینو حرکت نده قشنگ پرس و جو کن که قیمت قطعات نو برای گیربکس خودت چقدر میشه، قطعاتی مثل ست صفحه کلاچ ها و توربین و روغن و فیلتر و باند ترمز ها و بوش ها و رینگ ها و اجرتش، بعد دیگه مقایسه کن که کدوم کار بصرفه تره، معمولا اگر گیربکس خودتو نو کنی دیگه میدونی توی گیربکست چی به چیه ولی هزینش از گیربکس استوک بیشتر میشه، بستگی به شرایط شما داره
Arslan93
پست: 6
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2018, 12:15
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاپیک جامع گیربکس اتوماتیک 206 (AL4)

پست توسط Arslan93 » 06 آگوست 2018, 01:28

ازتون‌ممنونم‌
امارگرفتم‌‌گیربکس‌استوک‌اروپایی‌برام
چهارتومن‌اب‌میخوره‌باتست‌یه‌روزه
بنظرتون‌عوض‌کنم‌یاتعمیر
Mahdi 777
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 211
تاریخ عضویت: 11 آگوست 2017, 23:25
نوع خودرو: 206 تیپ 6
محل اقامت: Tehran
تماس:

Re: تاپیک جامع گیربکس اتوماتیک 206 (AL4)

پست توسط Mahdi 777 » 06 آگوست 2018, 01:59

Arslan93 نوشته شده:
06 آگوست 2018, 01:28
ازتون‌ممنونم‌
امارگرفتم‌‌گیربکس‌استوک‌اروپایی‌برام
چهارتومن‌اب‌میخوره‌باتست‌یه‌روزه
بنظرتون‌عوض‌کنم‌یاتعمیر
درسته که قیمت کردی و استوک حدود ۴ تومن اب میخوره خب شما باید قیمت حدودی تعمیر گیربکس خودتونم بدونی که بعد تصمیم بگیری من چی بگم والا, بعدشم تست یک روزه دیگه چجورشه، دیگه کم کم میگن یک هفته استفاده کن ایراد داشت بیارش یکسری هم میگن ۶ ماه ضمانت ولی یک روزه دیگه مسخرس، توی خصوصی چندتا شماره فرستادم برات ازشون مشورت بگیر و قیمت کن، من موقعیتش برام پیش نیومده که تعویض یا تعمیر کنم ولی فکر میکنم یروزی برام پیش بیاد با توجه به اینکه روی گیربکس حساسم احتمالا گیربکس خودمو تعمیر میکنم دیگه قیمتشم هر چقدر بشه برام مهم نیست، بازم بستگی به شرایط داره
نمایه کاربر
..amir
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 764
تاریخ عضویت: 12 می 2012, 13:00
نوع خودرو: 206 Tp6
محل اقامت: تهران.آجودانیه

Re: تاپیک جامع گیربکس اتوماتیک 206 (AL4)

پست توسط ..amir » 09 آگوست 2018, 23:23

Arslan93 نوشته شده:
06 آگوست 2018, 01:28
ازتون‌ممنونم‌
امارگرفتم‌‌گیربکس‌استوک‌اروپایی‌برام
چهارتومن‌اب‌میخوره‌باتست‌یه‌روزه
بنظرتون‌عوض‌کنم‌یاتعمیر
سلام و ارادت.
هرکار میکنی چندتا تعمیرکار ببر نشان بده دوسته عزیز که بعدا به قول معروف دلچرکین(چه کلمه ای یدفعه آمد تو ذهنم!!) نشی.
استوک هم نصب میکنی(البته بگو داخلش رو باز کنن و ببینی که قطعات نو هستند وگرنه اونم شاید بعدا نیاز به تعمیر پیدا کنه) حتما به شرط بگیر و در فاکتور قید بشه. 4 تومان با توربین یا بدون توربین؟ با صفحه ساعت یا بدون صفحه ساعت؟ این هارو حتما بپرس.
خوده پوسته که مهم نیست مهم داخل گیربکس هست مخصوصا باندهای ترمز که چندین نوع کیفیت دارن.

اگر اشتباه میکنم دوستان اصلاح کنن..
ما،هم پیر میشیم..نه؟
پزشک شدم.. ولی پیر شدم..!
boooo3e
شروع حركت
پست: 27
تاریخ عضویت: 03 اکتبر 2011, 10:46
نوع خودرو: sd v9

Re: تاپیک جامع گیربکس اتوماتیک 206 (AL4)

پست توسط boooo3e » 10 آگوست 2018, 03:49

سلام خدمت اساتيد و اعضا سايت،با اجازه دوست خوبم اقا مهدي با اكانت mehdi777 سرگذشت غم انگيز ماشينم رو ميگم كه از اين قرار بود :
ماشين تو ترافيك موقع معكوس از ٢به ١تقه كه چه عرض كنم جفتك مينداختو ايراد فرار روغن تشخيص داده شد و رينگ تفلون انداختم درست نشد،بعدش تست استال گرفتم كه دور موتور روي ٢١٠٠ وايميستاد،بعدش گيربكس ماشينو باز كرديم،صافي كه دو ماه پيش عوض شده بود،توربينم كه سالم بود،باند كلاچم رديف بود،پس شفت رو اوراق كرديم كه صفحه ها حرف نداشت،منتها پيستون هاي گيربكس خيلي شل و ول بودن كه گذاشتيم تو روغن و باد گرفتيم ديديم كه بله... از همه جاش حباب مياد،پس پك كامل پيستون رو عوض كردم و مارك nak گذاشتم،روغنم عوض كردم ادينول ايكس اِن پلاس يلو ريختم،بعد كه ماشينو بستيم اول اكي بود بعد يهو ديگه دنده نمينداخت و رفت رو حالت اضطراري،دوباره روز از نو...
ايندفعه ساعتي رو باز كرديم كه در عين ناباوري ديديم از ٥تا پيستوني كه داره ٤تاش گير كرده و تكون نميخوره،خلاصه ١صفحه ديگه اورديم كه ديديم پيستوناش سالمه و بستيمش،همه چي خوب بود تا دوباره ارور ss اومد،٢تا شير برقي تستي عوض كرديم كه ديديم خوبه خوب شد،اما از دنده ١به٢گاهي تقه و ١كوچولو گاز هرز ميندازه كه اونم تو سر گازه و وقتي با گاز و شتاب زياد راه ميري بدون هيچ تكوني دنده ها زياد و معكوس ميخوره و از گاز هرز و ضربه شديد تو معكوس ٢به ١در ترافيك خبري نيست،اين مكانيك ما هم گفت چون پيستون ها نو هست و خيلي كيپ بود(خودمم موقع بستن بودم و درست ميگفت)يكم كار كني حل ميشه و دنده ها نرم تر ميشن و گفت بخاطر اين تقه شايد گاهي ٣تا بوق و چشمك ss داشته باشي ولي نبايد رو حالت اضطراري بره و تو دنده ٣قفل بشه،كه دقيقا همينجورم شد و ارور داد ولي تو دنده ٣نرفت،چندتا چشمك زد و خودش خاموش شد،حدود ١٥ روز ماشين رو تست كردم و تو اين مدت رفتارهاي ماشين رو با دقت زير نظر گرفتم و به ١سري موردها رسيدم:
اول اينكه اگه تو دنده ١به ماشين فشار بياري و دور موتور بالا بره و بخواد بره دنده ٢ همراه با گاز هرز و تاخير هست.
دوم اينكه حس ميكنم حالت لاك آپ كه تو دنده دو هست كار نميكنه چون خيلي زود از ٢به ٣ميره اما بدون گاز هرز و خيلي روان تعويض انجام ميشه
سوم اينكه تو تعويض ٣به ٤هم گاز هرز دارم و وقتي فشار بيشتر بشه گاز هرز خيلي ملموس تر هست
چهارم اينكه ارور ss هم گاهي اوقات داره اما تو حالت اضطراري نميره و تو دنده ٣قفل نميشه
اما جالب اينجاس كه ١روز ماشين مثل ساعت كار ميكنه و ١روز ديگه همه ايرادهايي كه گفتم رو داره،١چيزه ديگه اينكه دور موتور ماشين قبلا تو حالت خلاص رو ١خونه قبل از هزار بود اما الان گاهي ١خونه بالاتر از ١ميره و اينكه حس ميكنم هر وقت كه دور موتور ١١٠٠هست ايراد پيش مياد و روزايي كه نرمال هست و ١خونه كمتر از هزار هست رفتار ماشين عادي هست،البته فقط حدس ميزنم و شايدم اشتباه يا بي ربط باشه،حالا نظر دوستان چيه؟؟ به نظرتون بيارم تهران پيش آندره يا موشيخ يا هركس ديگه يا برم نوك كوه دنده رو خلاص كنم بره ته دره يا ٤ليتر بنزين بريزم ١فندك بگيرم بره هوا... قبلا ما سوار ماشين بوديم الان اين سوار ما شده،لعنتي مارو عابر بانك فرض كرده همش بازي در مياره
عصرخرداد۱۳۷۱
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 135
تاریخ عضویت: 10 دسامبر 2017, 00:14
نوع خودرو: 206 t6

Re: تاپیک جامع گیربکس اتوماتیک 206 (AL4)

پست توسط عصرخرداد۱۳۷۱ » 10 آگوست 2018, 15:12

Arslan93 نوشته شده:
06 آگوست 2018, 01:28
ازتون‌ممنونم‌
امارگرفتم‌‌گیربکس‌استوک‌اروپایی‌برام
چهارتومن‌اب‌میخوره‌باتست‌یه‌روزه
بنظرتون‌عوض‌کنم‌یاتعمیر
سلام دوست عزیز،من اگه بودم گیربکسو تعمییر میکردم نه تعویض اگه 5 تومنم برام در بیاد میدونم ک لوازمش نو نو شده.الان لوازم اصلی گرون هستش ولی بهتر از 5 سال پیش پیدا میشه چون al4 زیاد شده،
حتی ب نظر من ی قطعه شناس پیداکن لوازمشم خودت بخر.
عصرخرداد۱۳۷۱
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 135
تاریخ عضویت: 10 دسامبر 2017, 00:14
نوع خودرو: 206 t6

Re: تاپیک جامع گیربکس اتوماتیک 206 (AL4)

پست توسط عصرخرداد۱۳۷۱ » 10 آگوست 2018, 15:16

boooo3e نوشته شده:
10 آگوست 2018, 03:49
سلام خدمت اساتيد و اعضا سايت،با اجازه دوست خوبم اقا مهدي با اكانت mehdi777 سرگذشت غم انگيز ماشينم رو ميگم كه از اين قرار بود :
ماشين تو ترافيك موقع معكوس از ٢به ١تقه كه چه عرض كنم جفتك مينداختو ايراد فرار روغن تشخيص داده شد و رينگ تفلون انداختم درست نشد،بعدش تست استال گرفتم كه دور موتور روي ٢١٠٠ وايميستاد،بعدش گيربكس ماشينو باز كرديم،صافي كه دو ماه پيش عوض شده بود،توربينم كه سالم بود،باند كلاچم رديف بود،پس شفت رو اوراق كرديم كه صفحه ها حرف نداشت،منتها پيستون هاي گيربكس خيلي شل و ول بودن كه گذاشتيم تو روغن و باد گرفتيم ديديم كه بله... از همه جاش حباب مياد،پس پك كامل پيستون رو عوض كردم و مارك nak گذاشتم،روغنم عوض كردم ادينول ايكس اِن پلاس يلو ريختم،بعد كه ماشينو بستيم اول اكي بود بعد يهو ديگه دنده نمينداخت و رفت رو حالت اضطراري،دوباره روز از نو...
ايندفعه ساعتي رو باز كرديم كه در عين ناباوري ديديم از ٥تا پيستوني كه داره ٤تاش گير كرده و تكون نميخوره،خلاصه ١صفحه ديگه اورديم كه ديديم پيستوناش سالمه و بستيمش،همه چي خوب بود تا دوباره ارور ss اومد،٢تا شير برقي تستي عوض كرديم كه ديديم خوبه خوب شد،اما از دنده ١به٢گاهي تقه و ١كوچولو گاز هرز ميندازه كه اونم تو سر گازه و وقتي با گاز و شتاب زياد راه ميري بدون هيچ تكوني دنده ها زياد و معكوس ميخوره و از گاز هرز و ضربه شديد تو معكوس ٢به ١در ترافيك خبري نيست،اين مكانيك ما هم گفت چون پيستون ها نو هست و خيلي كيپ بود(خودمم موقع بستن بودم و درست ميگفت)يكم كار كني حل ميشه و دنده ها نرم تر ميشن و گفت بخاطر اين تقه شايد گاهي ٣تا بوق و چشمك ss داشته باشي ولي نبايد رو حالت اضطراري بره و تو دنده ٣قفل بشه،كه دقيقا همينجورم شد و ارور داد ولي تو دنده ٣نرفت،چندتا چشمك زد و خودش خاموش شد،حدود ١٥ روز ماشين رو تست كردم و تو اين مدت رفتارهاي ماشين رو با دقت زير نظر گرفتم و به ١سري موردها رسيدم:
اول اينكه اگه تو دنده ١به ماشين فشار بياري و دور موتور بالا بره و بخواد بره دنده ٢ همراه با گاز هرز و تاخير هست.
دوم اينكه حس ميكنم حالت لاك آپ كه تو دنده دو هست كار نميكنه چون خيلي زود از ٢به ٣ميره اما بدون گاز هرز و خيلي روان تعويض انجام ميشه
سوم اينكه تو تعويض ٣به ٤هم گاز هرز دارم و وقتي فشار بيشتر بشه گاز هرز خيلي ملموس تر هست
چهارم اينكه ارور ss هم گاهي اوقات داره اما تو حالت اضطراري نميره و تو دنده ٣قفل نميشه
اما جالب اينجاس كه ١روز ماشين مثل ساعت كار ميكنه و ١روز ديگه همه ايرادهايي كه گفتم رو داره،١چيزه ديگه اينكه دور موتور ماشين قبلا تو حالت خلاص رو ١خونه قبل از هزار بود اما الان گاهي ١خونه بالاتر از ١ميره و اينكه حس ميكنم هر وقت كه دور موتور ١١٠٠هست ايراد پيش مياد و روزايي كه نرمال هست و ١خونه كمتر از هزار هست رفتار ماشين عادي هست،البته فقط حدس ميزنم و شايدم اشتباه يا بي ربط باشه،حالا نظر دوستان چيه؟؟ به نظرتون بيارم تهران پيش آندره يا موشيخ يا هركس ديگه يا برم نوك كوه دنده رو خلاص كنم بره ته دره يا ٤ليتر بنزين بريزم ١فندك بگيرم بره هوا... قبلا ما سوار ماشين بوديم الان اين سوار ما شده،لعنتي مارو عابر بانك فرض كرده همش بازي در مياره
شما همه کار روی ماشینت انجام دادی بنظر من قسمت های برقی ماشینتم ی چک بکن مثل کامپیوتر گیربکس،و سیم کشی هاش حتی تونستی کامپیوتر گیربکس دیگه امتحانی ببندی رو ماشینت ببینی چطوری میشه،
boooo3e
شروع حركت
پست: 27
تاریخ عضویت: 03 اکتبر 2011, 10:46
نوع خودرو: sd v9

Re: تاپیک جامع گیربکس اتوماتیک 206 (AL4)

پست توسط boooo3e » 10 آگوست 2018, 15:45

والا خودمم فكر ميكنم يا اذراد از تنظيم نبودن بلوك هيدروليك هست يا برقي،چون اگه مكانيكي ايراد داشته باشه كه ارور ss نميده...
Mahdi 777
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 211
تاریخ عضویت: 11 آگوست 2017, 23:25
نوع خودرو: 206 تیپ 6
محل اقامت: Tehran
تماس:

Re: تاپیک جامع گیربکس اتوماتیک 206 (AL4)

پست توسط Mahdi 777 » 10 آگوست 2018, 17:33

boooo3e نوشته شده:
10 آگوست 2018, 15:45
والا خودمم فكر ميكنم يا اذراد از تنظيم نبودن بلوك هيدروليك هست يا برقي،چون اگه مكانيكي ايراد داشته باشه كه ارور ss نميده...
توی خصوصی در جواب پیامتون نوشتم
ارسال پست

بازگشت به “پژو 206 و 206+”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 15 مهمان