پارس elx

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
Sina elx
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: شنبه 7 اسفند 1395, 10:06 pm
نوع خودرو: Pars ELX 16V

Re: پارس elx

پستتوسط Sina elx » شنبه 27 خرداد 1396, 4:14 pm



سلام دوستان،،امروز يكي از دوستاي من بهم گفت كه ماشينم ياتاقان ثابت رو چسپونده گفت صداي موتورت يه جوريه گفتم از وقتي خريدم همينجوريه يعني از پارسال،،نميدونم تا چه حد درست ميگفت،فرصت نكردم برم پيش مكانيك نشون بدم،،ميشه توضيح بديد در موردش؟چي هست چجوري درست ميشه؟موتور و سرسيلندر ماشين من تا حالا باز نشده براي درست كردنش بايد باز بشه؟هزينش در چه رنجيه؟


Sent from my iPhone using Tapatalk

نمایه کاربر
goldwin666
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 658
تاریخ عضویت: سه شنبه 26 خرداد 1394, 9:18 am
نوع خودرو: Pars Elx,Kia Cadenza
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: پارس elx

پستتوسط goldwin666 » شنبه 27 خرداد 1396, 4:22 pm



ياتاقان هيچوقت نميچسبه به ميلنگ ، فقط در اثر نرسدن روغن اصطلاك و ضربه شديد ديگه قابل تحمل نيست و ياتاقان گشاد ميشه يا دِفُرمه ميشه ، صداى ياتاقان كاملا از زير موتور مياد نه بالا ، با كاركردن ماشين و گرم شدن موتور صداش بيشتر ميشه ، صداى ضربه زدن ميده ، با گاز دادن صدا زياد ميشه و تندتر ، صداش خيلى راحت قابل تشخيصه .


Sent from my iPhone using Tapatalk

نمایه کاربر
Sina elx
شروع حركت
پست: 19
تاریخ عضویت: شنبه 7 اسفند 1395, 10:06 pm
نوع خودرو: Pars ELX 16V

Re: پارس elx

پستتوسط Sina elx » شنبه 27 خرداد 1396, 4:42 pm



goldwin666 نوشته شده:ياتاقان هيچوقت نميچسبه به ميلنگ ، فقط در اثر نرسدن روغن اصطلاك و ضربه شديد ديگه قابل تحمل نيست و ياتاقان گشاد ميشه يا دِفُرمه ميشه ، صداى ياتاقان كاملا از زير موتور مياد نه بالا ، با كاركردن ماشين و گرم شدن موتور صداش بيشتر ميشه ، صداى ضربه زدن ميده ، با گاز دادن صدا زياد ميشه و تندتر ، صداش خيلى راحت قابل تشخيصه .


Sent from my iPhone using Tapatalk

خيلي ممنونم اصلا همچين صدايي نيست،اصلا صداي ضربه نيست و تو گاز دادن صدا هيچ تغييري نميكنه،،فكر كنم اصلا مشكلي نداشته باشه،دوست من نظر خودشو زياد قبول داره


Sent from my iPhone using Tapatalk

نمایه کاربر
beyond_overlord
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 464
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 5:47 pm
نوع خودرو: سمند+مزدا3

Re: پارس elx

پستتوسط beyond_overlord » یک شنبه 28 خرداد 1396, 6:08 am



mohammad 23 نوشته شده:حتما فشار ریل سوخت رو بگیر چون با این مشکل احتمال خیلی زیاد از پمپ بنزینه اگه نبود دیسک و صفحه عوض کن
اگه میگی گرفتی فشار پمپت چند بود؟چون پمپ یه وقتایی هیچ مشکلی نداره اصن ماشین ریپ نمیزنه ولی ضعیف شده و ماشین شتاب نداره

بعد هم مشکلت حل شد حتما حتما منیفولد و دریچه گازت رو عوض کن تا تاثیر بسیار زیادشو ببینی


خوب فشار ریل سوخت رو چطور اندازه گیری کنم؟
امروز 0-100 گرفتم 10 ثانیه بود
راجع به تعویض دریچه گاز و منوفولد منظورتون با 2000 هست؟ چقدر هزینش میشه؟ تاثیرش چقدره؟ مثلا ماشین فابریک با 9 ثانیه رو می کنه 8.5 ثانیه؟
اصلا رو اسب بخار موتور تاثیری داره؟
به تازگی زادو هم ریختم تو موتور بهتر شده یکمی




gerftar2012 نوشته شده:سلام بخشید وسط بحث پا برهنه اومدم وسط
سواری ماشین از وقتی که شتابش ضعیف شدن خشک نشده؟


دقیقا منظور از خشک نشدن چیه؟ والا داخل رادیاتور که خیسه بعضی جاهای موتور هم چرب
بقیه جاها خشکه :div:
...

نمایه کاربر
mohammad 23
دنده 1
پست: 1372
تاریخ عضویت: دو شنبه 13 آبان 1392, 8:09 am

Re: پارس elx

پستتوسط mohammad 23 » یک شنبه 28 خرداد 1396, 7:07 am



ببر تنظیم موتوری لوله ی ورودی ریل رو باز میکنه و فشار پمپ کردن بنزینت وقتی سوییچ رو باز میکنی میگیره
ولی راه بهتر اینه پمپ رو از زیر صندلی در بیاری مغزیشو جدا کنی و فشارشو مستقیم بگیری اونوقت یه سرویسش هم میکنی من باز کردم بدون اغراق ۲_۳ تا مشت ماسه از پمپ بنزینم در اوردم نمیدونم چه اشغالی تو این بنزیناس

اره منظورم ۲۰۰۰ بود اگه مجموعشو عوض کنی اره قطعا تاثیر داره اصن بهبود گاز خوردن و نفس ماشینو کاملا حس میکنی تا ۱۸۰ تا نسبت به ماشین فابریک ۳ تا جلو میفتی
با ریل و سوزنش حدود ۵۰۰ قیمتشه
ماشینت مدل چنده؟ فابریکه؟ تست بغل به بغل بزار برا سلامت ماشینت

منظور از خشک شدن که دوستمون گفت منظور سواری و تعلیق و نرمیشه
همه باهات فرق دارند ؛ با همه فرق داری برام.....

نمایه کاربر
beyond_overlord
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 464
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 5:47 pm
نوع خودرو: سمند+مزدا3

Re: پارس elx

پستتوسط beyond_overlord » یک شنبه 28 خرداد 1396, 9:10 am



mohammad 23 نوشته شده:ببر تنظیم موتوری لوله ی ورودی ریل رو باز میکنه و فشار پمپ کردن بنزینت وقتی سوییچ رو باز میکنی میگیره
ولی راه بهتر اینه پمپ رو از زیر صندلی در بیاری مغزیشو جدا کنی و فشارشو مستقیم بگیری اونوقت یه سرویسش هم میکنی من باز کردم بدون اغراق ۲_۳ تا مشت ماسه از پمپ بنزینم در اوردم نمیدونم چه اشغالی تو این بنزیناس

اره منظورم ۲۰۰۰ بود اگه مجموعشو عوض کنی اره قطعا تاثیر داره اصن بهبود گاز خوردن و نفس ماشینو کاملا حس میکنی تا ۱۸۰ تا نسبت به ماشین فابریک ۳ تا جلو میفتی
با ریل و سوزنش حدود ۵۰۰ قیمتشه
ماشینت مدل چنده؟ فابریکه؟ تست بغل به بغل بزار برا سلامت ماشینت

منظور از خشک شدن که دوستمون گفت منظور سواری و تعلیق و نرمیشه



راستش رینگ ماشینم 16 هست لاستیک 205 فکر نکنم شرایط یکسان باشه واسه تست بغل به بغل
دریچه گازش رو یه مکانیک گفت بهم فابریک نیست عوض شده! روش البته زدی تولید مکزیک استپرش هم 405 یا زانتیا 2000 بهش نمیخوره! یه استپر تو بازار بود میگفت مال زانتیا 1800 هست سوئدی بود بستم روش


یه سوال دیگه پمپ هیدرولیک شما هم از ماشین جون می کشه؟ مثلا خلاص هستم فرمون میگیرم بعد پس میگیرم دور موتور یه لحظه یه افت شدیدی می کنه! پمپ هیدرولیک رو عوض کردم بازم اینطوریه !
...

نمایه کاربر
goldwin666
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 658
تاریخ عضویت: سه شنبه 26 خرداد 1394, 9:18 am
نوع خودرو: Pars Elx,Kia Cadenza
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: پارس elx

پستتوسط goldwin666 » یک شنبه 28 خرداد 1396, 9:25 am



كلا هر بار اضافى كه به موتور مياد مثل پمپ هيدروليك ، كمپرسور كولر ، دينام دور موتور بايد يجورى جبران بشه تا ثابت بمونه ، وقتى در حال حركتيد خب دريچه گاز باز هست و هواى اضافى واسه تثبيت دور موتور از اونجا تامين ميشه ، ولى وقتى توقف كرديد و دريچه گاز بسته س ، وظيفه استپر هست كه اين افت دور موتور رو جبران كنه، بر خلاف نظر خيلى ها استپر فقط براى حالت سكون نيست بلكه در حالت فول تراتل به كمك دريچه گاز مياد و مخصوصا تعويض دنده ها كه پا كاملا از روى گاز برداشته ميشه واسه تعويض دنده و دريچه بسته ميشه نبايد بذاره دور موتور سريع افت پيدا كنه تا دنده ى بعدى پر گاز زده بشه ، بنظرم مشكل كشش شما همين استپر هست كه تازه انداختين


Sent from my iPhone using Tapatalk

نمایه کاربر
beyond_overlord
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 464
تاریخ عضویت: یک شنبه 12 اردیبهشت 1389, 5:47 pm
نوع خودرو: سمند+مزدا3

Re: پارس elx

پستتوسط beyond_overlord » یک شنبه 28 خرداد 1396, 6:46 pm



goldwin666 نوشته شده:كلا هر بار اضافى كه به موتور مياد مثل پمپ هيدروليك ، كمپرسور كولر ، دينام دور موتور بايد يجورى جبران بشه تا ثابت بمونه ، وقتى در حال حركتيد خب دريچه گاز باز هست و هواى اضافى واسه تثبيت دور موتور از اونجا تامين ميشه ، ولى وقتى توقف كرديد و دريچه گاز بسته س ، وظيفه استپر هست كه اين افت دور موتور رو جبران كنه، بر خلاف نظر خيلى ها استپر فقط براى حالت سكون نيست بلكه در حالت فول تراتل به كمك دريچه گاز مياد و مخصوصا تعويض دنده ها كه پا كاملا از روى گاز برداشته ميشه واسه تعويض دنده و دريچه بسته ميشه نبايد بذاره دور موتور سريع افت پيدا كنه تا دنده ى بعدى پر گاز زده بشه ، بنظرم مشكل كشش شما همين استپر هست كه تازه انداختين


Sent from my iPhone using Tapatalk


استپر که خیلی وقته انداختم مشکل افت شتاب از چند وقت پیش شروع شد حدود 3-4 ماه بعد تعویض استپر یعنی!
...

نمایه کاربر
mohammad 23
دنده 1
پست: 1372
تاریخ عضویت: دو شنبه 13 آبان 1392, 8:09 am

Re: پارس elx

پستتوسط mohammad 23 » دو شنبه 29 خرداد 1396, 8:33 am



beyond_overlord نوشته شده:
mohammad 23 نوشته شده:ببر تنظیم موتوری لوله ی ورودی ریل رو باز میکنه و فشار پمپ کردن بنزینت وقتی سوییچ رو باز میکنی میگیره
ولی راه بهتر اینه پمپ رو از زیر صندلی در بیاری مغزیشو جدا کنی و فشارشو مستقیم بگیری اونوقت یه سرویسش هم میکنی من باز کردم بدون اغراق ۲_۳ تا مشت ماسه از پمپ بنزینم در اوردم نمیدونم چه اشغالی تو این بنزیناس

اره منظورم ۲۰۰۰ بود اگه مجموعشو عوض کنی اره قطعا تاثیر داره اصن بهبود گاز خوردن و نفس ماشینو کاملا حس میکنی تا ۱۸۰ تا نسبت به ماشین فابریک ۳ تا جلو میفتی
با ریل و سوزنش حدود ۵۰۰ قیمتشه
ماشینت مدل چنده؟ فابریکه؟ تست بغل به بغل بزار برا سلامت ماشینت

منظور از خشک شدن که دوستمون گفت منظور سواری و تعلیق و نرمیشه



راستش رینگ ماشینم 16 هست لاستیک 205 فکر نکنم شرایط یکسان باشه واسه تست بغل به بغل
دریچه گازش رو یه مکانیک گفت بهم فابریک نیست عوض شده! روش البته زدی تولید مکزیک استپرش هم 405 یا زانتیا 2000 بهش نمیخوره! یه استپر تو بازار بود میگفت مال زانتیا 1800 هست سوئدی بود بستم روش


یه سوال دیگه پمپ هیدرولیک شما هم از ماشین جون می کشه؟ مثلا خلاص هستم فرمون میگیرم بعد پس میگیرم دور موتور یه لحظه یه افت شدیدی می کنه! پمپ هیدرولیک رو عوض کردم بازم اینطوریه !


نهایت تفاوت تو رینگ ۱۶ و ۱۵ تا ۱۰۰ تا نصف ماشین هم نمیرسه شما تا ۱۶۰ تا نهایت بگیر ۱ ماشین عقب باشی که اونم نیست ولی دستت میاد شتاب و وضعیتش رو

همون ۲۰۰۰ ببند از خودت هم بر میدارند
من فرمون میگیرم با چرخش دور موتور یه لحظه میره بالاتر ۱۰۰۰

حتما پمپت رو باز کن من این همه ااشغالا دیدم واقعا تعجب کردم از شمام احتمالش خیلی زیاد برا همین باشه بعدش دیسک و صفحه
همه باهات فرق دارند ؛ با همه فرق داری برام.....

نمایه کاربر
gerftar2012
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 383
تاریخ عضویت: دو شنبه 9 مرداد 1391, 7:09 am
نوع خودرو: به زودی...
محل اقامت: 19-98

Re: پارس elx

پستتوسط gerftar2012 » دو شنبه 29 خرداد 1396, 10:21 am



beyond_overlord نوشته شده:
mohammad 23 نوشته شده:ببر تنظیم موتوری لوله ی ورودی ریل رو باز میکنه و فشار پمپ کردن بنزینت وقتی سوییچ رو باز میکنی میگیره
ولی راه بهتر اینه پمپ رو از زیر صندلی در بیاری مغزیشو جدا کنی و فشارشو مستقیم بگیری اونوقت یه سرویسش هم میکنی من باز کردم بدون اغراق ۲_۳ تا مشت ماسه از پمپ بنزینم در اوردم نمیدونم چه اشغالی تو این بنزیناس

اره منظورم ۲۰۰۰ بود اگه مجموعشو عوض کنی اره قطعا تاثیر داره اصن بهبود گاز خوردن و نفس ماشینو کاملا حس میکنی تا ۱۸۰ تا نسبت به ماشین فابریک ۳ تا جلو میفتی
با ریل و سوزنش حدود ۵۰۰ قیمتشه
ماشینت مدل چنده؟ فابریکه؟ تست بغل به بغل بزار برا سلامت ماشینت

منظور از خشک شدن که دوستمون گفت منظور سواری و تعلیق و نرمیشه



راستش رینگ ماشینم 16 هست لاستیک 205 فکر نکنم شرایط یکسان باشه واسه تست بغل به بغل
دریچه گازش رو یه مکانیک گفت بهم فابریک نیست عوض شده! روش البته زدی تولید مکزیک استپرش هم 405 یا زانتیا 2000 بهش نمیخوره! یه استپر تو بازار بود میگفت مال زانتیا 1800 هست سوئدی بود بستم روش


یه سوال دیگه پمپ هیدرولیک شما هم از ماشین جون می کشه؟ مثلا خلاص هستم فرمون میگیرم بعد پس میگیرم دور موتور یه لحظه یه افت شدیدی می کنه! پمپ هیدرولیک رو عوض کردم بازم اینطوریه !

ماشین من وقتی که صفر بود عالی بود به جرات میشه گفت در حد ماکسیما دنده ای تو شتاب راه میرفت
اما وقتی تسمه تایم عوض کردم شرایط کلا تغییر کرد چند بار تایم گرفتم اما دیگه مثه اول نشد
الانم یه چند وقتیه دوباره شتابش دیگه نابود شده و کمک های عقب خشک خلاصه سرتو درد نیارم بعد از کلی اینور اونور کردن فهمیدن ترمز عقب با دیسک تماس داره طوری که دنده عقب صدای سوپاپ ها در میاد مشکل از سیم ترمز دستی بود که یه بار عوض کردم اما متاسفانه دوباره مشکل پیدا کرده مثه اینکه اکسل کلا مشکل داره و باید عوض شه
البته این مشکل در همه ی elx ها صدق نمی کنه چون جایی که ما هستیم دست انداز و چاله چوله هست کلا خیلی زیاد و متاسفانه اطاق به صدا دراومده بعدش بنده سر تا پا تقصیر دوران جاهلیت خیلی با این زبون بسته دستی و دریافت زدم و عمده تقصیر گردن خودمه
کوچیک همه محمد حسینم


بازگشت به “پژو 405، پرشیا و...”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 6 مهمان