سوال : علت يا علتهاي نشتي از درب راداتور 405

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
شهرام اسماعيلي
متخصص فنی خودرو
پست: 735
تاریخ عضویت: 09 اکتبر 2005, 10:43
نوع خودرو: PARS LX-TIBA-206TU5
محل اقامت: بندر ماهشهر - شيراز

Re: سوال : علت يا علتهاي نشتي از درب راداتور 405

پست توسط شهرام اسماعيلي » 16 می 2018, 12:50

نمایه کاربر
شهرام اسماعيلي
متخصص فنی خودرو
پست: 735
تاریخ عضویت: 09 اکتبر 2005, 10:43
نوع خودرو: PARS LX-TIBA-206TU5
محل اقامت: بندر ماهشهر - شيراز

Re: سوال : علت يا علتهاي نشتي از درب راداتور 405

پست توسط شهرام اسماعيلي » 16 می 2018, 13:42

سلام
رادياتور پژو 405 نيز دارای منبع انبساط ( اصطلاحاً قمقمه) است و اين منبع سياه رنگ و چسبيده به رادياتور هست
اين تايپيك را نگاه كنيد : http://tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?t=104617
دو مرحله ائی بودن درب رادياتورها بمنظور جلوگيری از اتفاق سوختن دست و صورت راننده بعلت داغ و پر فشار بودن مايع خنك كننده است . از چگونگی عملكرد سوپاپ درب رادياتور پژو 405 من مطلع نيستم اما حتماً مانند ساير خودروها بخار پر فشار و توام با مايع جوش را به منبع انبساط ( قمقمه) منتقل ميكند . بطور معمول پس از يك رانندگی داغ و سنگين ، وقتی موتور خودرو را خاموش ميكنيم حرارت مايع خنك كننده بسيار زياد ميشود . در اين حالت سوپاپ درب رادياتور باز شده و مايع اضافی را وارد منبع انبساط ميكند . و پس از سرد شدن موتور كسر مايع با ايجاد خلاء ناشی از مكش مايع دوباره در رادياتور تامين ميشود .
اما اگر سوپاپ خراب شود و يا فنر و يا واشر درب رادياتور از مقدار كاليبره شده خارج شده باشد مايع تحت فشار از كنار درب رادياتور به بيرون ميريزد و پس از چند بار كه اين اتفاق افتاد مايع كم شده و يا سيستم خنك كننده هوا ميگيرد . بنابراين با بستن كامل و به اصطلاح دو مرحله ائی درب رادياتور فشار فنر را بر روی واشر و كف رادياتور تامين ميكنيم و از خروج مايع خنك كننده در هنگام گرم شدن زياد موتور خصوصاً پس از خاموش كردن جلوگيری ميكنيم . ضمناً من با حفظ احترام به تايپيك آقای nabati3951 و دستور العمل خنك كننده عجيبی را كه نوشته اند اعتمادی ندارم چون اصطلاحاً خانواده پژو گرمكار هستند و مثل خانواده تيبا و پرايد سردكار نميباشند به اينصورت بايد دائم در حال اضافه كردن آب و ضد يخ به منبع باشيد در صورتيكه رادياتور پژو 405 در شرايط سالم ، سالی يكبار هم نياز به اضافه كردن آب ندارد و لطفاً باعث اكسيده شدن داخلی موتور و آسيب به ماشين خودتان نشويد و مصرف سوخت خودروتان را بيهوده بالا نبريد . سيستم عملكرد پژو 405 با توجه به كيپ بودن ترموستات آن بمنظور استفاده در مناطق خيلی گرمسير مثل اهواز و ماهشهر حساس است . حداقل كار كه خود من هم هنگاميكه پژو 405 داشتم انجام دادم همان يك سوراخ خيلی كوچك 2 ميليمتری در ترموستات بود و از شر هواگيری رادياتور خلاص شويد و يا قبل از خاموش كردن موتور هميشه جوری رانندگی كنيد كه موتور هنگام خاموش كردن زياد گرم نباشد .
alimob
شروع حركت
پست: 35
تاریخ عضویت: 22 سپتامبر 2017, 07:37
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: سوال : علت يا علتهاي نشتي از درب راداتور 405

پست توسط alimob » 17 می 2018, 00:11

ممنون از وقتی که گذاشتید البته روش اون آقا هم کاملا اشتباهه و تو فیلم که گذاشته میگه درب رادیات پژو سوپاپ نداره درصورتیکه داره و یکی هم سوراخ کردن ترمستات فقط باعث میشه ترموستات تو زمستان کارایی خودش رو کم کنه یعنی ماشین دیرتر گرم میشه و بریدن سر رادیات و چسب زدن که اون چسب در مقابل حرارت رادیات دوام نمیاره و یکی هم اینکه این روش قمقمه باید یکی انجام بده و نتیجه رو بگه البته من روی روآ هم اینکارو کردم جواب داد و البته رادیات روآ با پژو فرق می‌کنه حالا اگه برا ۴۰۵هم گذاشتم نتیجه رو میگم که اصلا خوبه یا نه فرقی نمیکنه
نمایه کاربر
شهرام اسماعيلي
متخصص فنی خودرو
پست: 735
تاریخ عضویت: 09 اکتبر 2005, 10:43
نوع خودرو: PARS LX-TIBA-206TU5
محل اقامت: بندر ماهشهر - شيراز

Re: سوال : علت يا علتهاي نشتي از درب راداتور 405

پست توسط شهرام اسماعيلي » 17 می 2018, 14:45

alimob نوشته شده:
17 می 2018, 00:11
............ یکی هم اینکه این روش قمقمه باید یکی انجام بده و نتیجه رو بگه البته من روی روآ هم اینکارو کردم جواب داد و البته رادیات روآ با پژو فرق می‌کنه حالا اگه برا ۴۰۵هم گذاشتم نتیجه رو میگم که اصلا خوبه یا نه فرقی نمیکنه
سلام
ظاهراً علاقمندی و توانمندی به کار فنی اجازه نمیده با وضعیت فعلی سیستم خنک کننده پژو 405 بسازی . بنابراین اگر درصدد گذاشتن قمقمه برای سیستم خنک کننده فعلی هستی و قصدت اینست که اصول کارکرد موتور XU7/JPL3 را برای جلوگیری از مصرف زیاد مایع خنک کننده و سوخت و فرسودگی ناشی از اکسیداسیون سرسیلندر و سایر اجزاء کماکان گرمکار نگهداری میبایست :
- از قمقمه های فشار بالا مثل پژو 206 استفاده بکنی و بهیچوجه سراغ قمقمه مثلاً پراید نری.
- از رابط شیلنگ سوپاپ دار استفاده بکنی با دقت در چال مکانیکی به زیر قمقمه پژو 206 نگاه بکن منظورم را از رابط سوپاپ دار متوجه میشی .
- یا از رادیاتور کوتاهتر استفاده بکنی و یا رادیاتور را از نشیمنگاه فعلی به پائینتر منتقل بکنی و تمام لوازمی که مانع پائین آوردن رادیاتور میشوند جابجا بکنی تا قمقمه را بتوان داخل کاپوت نصب کرد و بالاتر از رادیاتور قرار بگیرد و بهیچوجه قمقمه نباید پائینتر از رادیاتور باشد.
- شیلنگهای منجید دار رابط به موتور و رادیات و قمقمه را تهیه و به محلی که قادر است به آن شکل و انحنای خاص فیزیکی را بدهد سفارش بدهی.


و یا اگر قصدت اینست که سیستم خنک کننده موتور گرمکار XU7/JPL3 را مانند موتورهای سردکار مثل پراید و تیبا تغییر بدهی هیچ توصییه ائی ندارم چون بر عکس تصورت بعلت دائم بجوش آمدن مایع خنک کننده و بخار شدن آن در محیط باز
- همه روزه باید سطح مایع خنک کننده را در قمقمه انبساط بررسی و کاهش مقدار را که حتمی است جبران بکنی
- تعداد دفعات مراجعات شما به پمپ بنزین از قبل از تغییر بیشتر میشود
- رسوب گذاری مایع خنک کننده در مجاری و خصوصاً رادیاتور بیشتر از قبل میگردد
- میزان اکسیداسون و اصطلاحاً مورچه خوری سرسیلندر افزایش میابد
alimob
شروع حركت
پست: 35
تاریخ عضویت: 22 سپتامبر 2017, 07:37
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: سوال : علت يا علتهاي نشتي از درب راداتور 405

پست توسط alimob » 18 می 2018, 22:04

به نظر منم کار بیخودیه چون یک پارس ۸۶داشتم ۶ماه یبار نگاه آبش میکردم همیشه فول بود و ماشینی که آب کم می‌کنه مشکل داره و بیشترش اگه از سرسیلندر و رادیات بخاری و وانرپمپ مطمئن باشی برمیگرده به خود رادیات و درب اون که جنسهای تو بازار اکثرا مشکل دارن و جنت ها که بعضی اوقات دیدم سوراخ ریز میزنن که فقط بخار ازش میزنم بیرون
Mehdi122525
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 109
تاریخ عضویت: 17 اکتبر 2017, 22:27
نوع خودرو: پراید

Re: سوال : علت يا علتهاي نشتي از درب راداتور 405

پست توسط Mehdi122525 » 08 ژوئن 2018, 16:34

alimob نوشته شده:
16 می 2018, 03:33
دوست عزیز شما فکر کنم متوجه حرف من نشده اید من میگم در شرایطی که درب رایات نو هم که تا آخر می‌بندیم به علت جمع شدن فنر درب سوپاپ آن باز می‌ماند و هوا رد میشه من دو روزه درب رادیات ماشینم که نو هست تا آخر نبستم و بصورت نصفه بستم که فنر در آن حالت جمع نمیشه و درب هم محکم سرجاش هست و شل و ول نیست که بخواد بیفته تو این دو روز که هنوز زوده نتیجه گرفتن آب کم نشده و روی خط ماکزیمم هست من از روی تجربه و مشکلی که برای پژو ۴۰۵داره و مکانیک‌های ما که یک خورده بخودشون زحمت نمیدن علت زود خراب شدن درب رادیات پژو رو بفهمند دنبال روش استاندارد اون هستم که چرا تمام ماشینهای خارجی از بنز بگیر تا تویوتا و.....همه دارای قمقمه آب هستن چونکه عمل گردش آب تحت فشار هست و نیازه به داشتن قمقمه آب که دلیل اینکه چرا پژو ۴۰۵این گزینه رو حذف کرده من نمی‌دونم و بدنبال استنباط فنی ماجرا هستم نه استنباط غیرفنی اون حالا شما یک زحمت بکش یک درب نو تو دستت بگیر و با دو انگشت فشار بده بصورتی که مثلاً درب تا آخر بسته میشه بعدش داخل سوراخ سوپاپ فوت کن ببین که هوا رد میشه در صورتیکه در حالت نصفه که فشار میدی فنر کمتر جمع شده و سوپاپ دیگه هوا رد نمیکنه
بالاخره توضیح درستی ندیدم درباره بستن درب رادیات پژو.ولی ویدیویی دیدم که میگفت شکل کتابچه مانند درب رادیات باید به طرف بیرون باشد .نه اینکه بچرخه بره سمت موتور.حالا دلیلشو منم نمیدونم
ارسال پست

بازگشت به “پژو 405، پرشیا و...”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 4 مهمان