پژو 405 SLX با موتور TU5

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2796
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: SAMAND XU7 1396
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Has thanked: 6 times
Been thanked: 52 times
تماس:

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط ممل-امریکایی » 13 ژولای 2018, 04:39

Hamid.iran نوشته شده:
13 ژولای 2018, 04:19
دوستان در مورد هواگیری موتور tu5 405 اگه میشه یه روش اصولی و کلی بگید ممنون میشم از بس پرسیدم و تو اینترنت سرچ کردم گیج شدم.
امروز دوباره از یه مکانیک پرسیدم روش جالبی داشت میگفت ماشینو روشن کن پیچ هواگیری روی لوله بخاری هم باز باشه که بعید میدونم روش خوبی باشه

دوستان من یه بار دیگه این روش کلی که هست رو مینویسیم اگه بگید درسته که شروع کنم به تعویض آب رادیات مکانیکی و برق خودرو بلد هستم

2 لیتر ضد یخ و 6 لیتر آب مقطر
پیچ هواگیری و تخلیه روی رادیات دست نزنم که خیلی ها بعدا از نشت آب گله دارند جنت پایین رادیات و ترموستات رو باز کنم چون میخوام ترموستات رو هم عوض کنم
بعد ترموستات و جنت پایین رادیات رو ببندم پیچ روی لوله بخاری رو باز کنم و آب رادیات رو اضافه کنم وقتی آب از روی لوله بخاری بیرون زد درب رادیات رو ببندم و ماشینو استارت کنم به مدت 15 دقیقه و یا دور موتور رو روی 1500 نگه دارم تا فن دور کند بمدت سه بار شروع به گردش کنه
بعد ماشین رو خاموش کنم و در این حالت پیچ روی لوله بخاری رو باز کنم ببینم آب میده بیرون یا هوا
و در نهایت روز بعد چک کنم اگه رادیات آب کم کرده اضافه کنم


ممنون میشم اگه بگید این روش که بالا گفتم درسته یا نه تا شروع کنم

سپاس

در مورد خاموش شدن ماشین بصورت اتفاقی تو سربالایی و خود بخود که تو 2 پست بالاتر گذاشتم کسی نظری نداشت؟

راستی این فشنگی دمای آب و سنسور 118 درجه دقیقا کجای موتور tu5 ی هست که روی 405 میذارن با عکس اگه بذارید ممنون میشم کلا هرچی سنسور مربوط به دما و آب هست

بازم ممنون
سلام
باید نصف ضدیخ (ضدجوش )برند مرغوب مثل کاسپین یا برندهایی که دوستان نوشتند و نیمی دیگر آب مقطر خالص با سختی صفر باشد‌.یعنی اگر رادیاتور شش لیتر آب میگیره ،سه لیتر ضدیخ و سه لیتر آب مقطر.
میتونی در بشکه باهم مخلوط کنی یا زمان ریختن توی رادیاتور جوری بریزی که مخلوط بشه .البته اگه موتور روشن بشه کاملا مخلوط خواهد شد.
از پیچ پایین اگر وجود دارد،تخلیه بهتر از جنت صورت میگیرد چون با جدا کردن جنت همیشه مقداری آب در کف رادیاتور باقی میماند.نشتی هم نمیده اگر داد تفلن بزن.
قبل از اضافه کردن آب ؛مقداری رادیاتور رو باشیلنگ بشویید.
روش کلی همانی هست که فرمودید.باید اینقدر آب اضافه کنید تا از پیچ هواگیری آب بدون حباب خارج شود.سپس پیچ را بسته و بدون بستن درب رادیاتور استارت بزنید اگر نیاز شد آب اضافه کنید و درب رادیاتور را ببندید.تا چند روز سطح آب و جنت ها و بست ها رو تحت نظر بگیرید و به کارکرد فن ها دقت کنید.
در خصوص اخطار ۱۱۸ درجه توسط ecu انجام میشود اما برای تعداد فشنگی و محل آن اطلاع ندارم.
نکته: اگر دوتا پیچ هواگیری دارد، یکی روی لوله بخاری یکی هم روی ترموستات (پیچ برنجی)، باید از هردو هواگیری نمایید.
در صورت داشتن مخزن اول آنرا پر کنید.
موفق باشید.
نیست شو تا هستیت از پی رسد
تا تو هستی، هست در تو کی رسد
تا نگردی محو خواری فنا
کی رسد اثبات از عز بقا
Hamid.iran
شروع حركت
پست: 15
تاریخ عضویت: 01 ژولای 2018, 12:33
نوع خودرو: Slx 95
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط Hamid.iran » 14 ژولای 2018, 14:55

یه سوال اگه بجای ترموستات ۸۹ درجه ترموستات ۷۴ درجه بندازیم چه مشکلاتی پیش میآد؟
اینو از این نظر میپرسم که ما جنوب گرمسیر هستیم دمای هوا تا ۶۰ هم میرسه که اعلام نمیکنن و ماشین رو خط وسط حالا یه میلیمتر کمتر فن دور کند اومدن سرویس فاجعه است و اینکه اونروز ساعت ۲ بعد از ظهر سربالایی ماشین خاموش شد دیگه هم استارت نخورد حالمو گرفت اگه ترموستات دما پایین بندازم خبریه؟
دوستان نظری ندارید؟
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2796
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: SAMAND XU7 1396
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Has thanked: 6 times
Been thanked: 52 times
تماس:

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط ممل-امریکایی » 14 ژولای 2018, 22:40

سلام
ترموستات درجه پایین مزیتی نسبت به فابریک نداره.قبلا تجربه کردم.
نیست شو تا هستیت از پی رسد
تا تو هستی، هست در تو کی رسد
تا نگردی محو خواری فنا
کی رسد اثبات از عز بقا
نمایه کاربر
yoosefheidari
دنده 1
پست: 1263
تاریخ عضویت: 16 آپریل 2011, 12:44
نوع خودرو: RD-SLX TU5-سورنTURBO
محل اقامت: شهرکرد-آریاشهر
Has thanked: 11 times
Been thanked: 34 times

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط yoosefheidari » 15 ژولای 2018, 14:05

Hamid.iran نوشته شده:
14 ژولای 2018, 14:55
یه سوال اگه بجای ترموستات ۸۹ درجه ترموستات ۷۴ درجه بندازیم چه مشکلاتی پیش میآد؟
اینو از این نظر میپرسم که ما جنوب گرمسیر هستیم دمای هوا تا ۶۰ هم میرسه که اعلام نمیکنن و ماشین رو خط وسط حالا یه میلیمتر کمتر فن دور کند اومدن سرویس فاجعه است و اینکه اونروز ساعت ۲ بعد از ظهر سربالایی ماشین خاموش شد دیگه هم استارت نخورد حالمو گرفت اگه ترموستات دما پایین بندازم خبریه؟
دوستان نظری ندارید؟
ترموستات مربوط به هوای سرد میشه که نزاره دمای موتور زیاد پایین بیاد.
وقتی تو این فصل دمای موتور همیشه بالای ۸۹ هست ترموستات یکسره بازه و ترموستات دمای پایینتر با ۸۹ تفاوتی نداره
HU : CDA-137EBT RE : Helix H236 Precision FR : MX165PLUS
Hamidr.j
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 120
تاریخ عضویت: 28 آگوست 2017, 15:12
نوع خودرو: 405 SLX
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط Hamidr.j » 16 ژولای 2018, 15:40

دوستان كسى تجربه پت پت كردن اگزوز داره، وقتى گاز ميدم چه نيش گاز چه دور موتور بالا موقع پايين آمدن دور موتور صداى پت پت از اگزوز شنيده ميشه، اما در حالت درجا كاركردن نه دور موتور نوسان داره نه صداى غير طبيعى از اگزوز مياد.
mehdi keshvari
پست: 7
تاریخ عضویت: 17 ژولای 2018, 10:25
نوع خودرو: 405 slx tu5
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط mehdi keshvari » 17 ژولای 2018, 14:54

سلام بر اساتید من ذقیقا مدل 96 این ماشینودارم تا الان 52000 باهاش راه رفتم میخواستم بدونم واسکازین و شمع و تسمه تایمشو کی عوً کنم لطفا راهنمایی بفرمایید با سپاس
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2796
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: SAMAND XU7 1396
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Has thanked: 6 times
Been thanked: 52 times
تماس:

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط ممل-امریکایی » 17 ژولای 2018, 16:19

mehdi keshvari نوشته شده:
17 ژولای 2018, 14:54
سلام بر اساتید من ذقیقا مدل 96 این ماشینودارم تا الان 52000 باهاش راه رفتم میخواستم بدونم واسکازین و شمع و تسمه تایمشو کی عوً کنم لطفا راهنمایی بفرمایید با سپاس
سلام
عمر شمع فابریک بیست هزار کیلومتر.
واسکازین چهل هزار کیلومتر
تسمه تایم بین شصت هزار تا هشتاد هزار کیلومتر کار میکند.و عمر زمانی تسمه ها دوسال میباشد.
الان شمع و واسکازین باید تعویض شوند.
نیست شو تا هستیت از پی رسد
تا تو هستی، هست در تو کی رسد
تا نگردی محو خواری فنا
کی رسد اثبات از عز بقا
Reza.1992
شروع حركت
پست: 21
تاریخ عضویت: 11 فوریه 2018, 18:51
نوع خودرو: Slx Tu5 405
محل اقامت: کوهچنار
اینستاگرام: rezaraeisi.1992
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
تماس:

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط Reza.1992 » 17 ژولای 2018, 18:19

Hamidr.j نوشته شده:
16 ژولای 2018, 15:40
دوستان كسى تجربه پت پت كردن اگزوز داره، وقتى گاز ميدم چه نيش گاز چه دور موتور بالا موقع پايين آمدن دور موتور صداى پت پت از اگزوز شنيده ميشه، اما در حالت درجا كاركردن نه دور موتور نوسان داره نه صداى غير طبيعى از اگزوز مياد.
شمع ها کثیف شده
برا محکم کاری مپ سنسور هم تمیز کن
با تو حکایتی دگر این دل ما بسر کند - شب سیاه قصه را هوای تو سحر کند
sateyar
پست: 4
تاریخ عضویت: 14 ژولای 2018, 21:19
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط sateyar » 17 ژولای 2018, 23:29

سلام من ی سوالی داشتم گفتم از تجربیات دوستان استفاده کنم
ی مدت دور موتور یهو رو 1 قفل میشد چراغ چک روشن میشد ماشینو خاموش روشن میکردم درست میشد چراغ چک بعد 1روز خود به خود خاموش میشد بعد که دیاگ میزدم خطای سنسور اکسیژن میداد بردم چندتا مکانیکی هرکی ی چیزی میگفت بردم 1جا قدم به قدم رفت جلو و سنسور کنترل دور موتور در اورد با اسپری انژکتور شست وصل کرد ی 3ماهی خوب بود بعدش 1-2بار اینجوری شد یکی از دوستام میگفت چون سنسور دور موتور نزدیک دریچه گاز هست باید بازش کنی ی کم فشاری بدی فاصله اش بیشتر بشه بعد ببندیش خوب میشه میخواستم بپرسم نظر دوستانو
و اینکه الان تقریبا 1 هفته ای هستش کولر روشن تو حرکت مشکلی ندارم کافی واسه نیم ساعت با کولر روشن ی جا توقف کنم بعد 5 الی 10 دقیقه باد سرد کولر ولرم میشه و باید حتما گازی بدی تا سرد بشه یا کولرو خاموش کنی بعد چند دقیقه روشن کنی درست میشه درجه که رو 1 هست معمولا بعد چند دقیقه فن روشن میشه بعد خاموش میشه واسه هوای سرد الان 2روز هست وقتی درجه رو 1 هست و توقف کردم فن نزدیک به 2-3 دقیقه یکسره روشن میشه بعد خاموش میشه قبلا حداکثر 30 الی 40 ثانیه بود در طی همین موارد امپر آب به وسط هم نمیرسه وقتی هم کولر نمیگیرم امپر تقریبا 1-2 درجه تا وسط فاصله داره خاموش میکنم بعد 10 دقیقه روشن میکنم امپر از وسط رد شده فن بزرگ به کار می افته امپر میاد به حالت قبل میخواستم بدونم مشکل از کولر هست یا ترموستات رادیاتورمم تو عید عوض کردم نو انداختم ممنون میشم راهنمایی کنین
Hamidr.j
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 120
تاریخ عضویت: 28 آگوست 2017, 15:12
نوع خودرو: 405 SLX
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط Hamidr.j » 18 ژولای 2018, 00:15

Reza.1992 نوشته شده:
17 ژولای 2018, 18:19
Hamidr.j نوشته شده:
16 ژولای 2018, 15:40
دوستان كسى تجربه پت پت كردن اگزوز داره، وقتى گاز ميدم چه نيش گاز چه دور موتور بالا موقع پايين آمدن دور موتور صداى پت پت از اگزوز شنيده ميشه، اما در حالت درجا كاركردن نه دور موتور نوسان داره نه صداى غير طبيعى از اگزوز مياد.
شمع ها کثیف شده
برا محکم کاری مپ سنسور هم تمیز کن
ممنون از راهنمايى امتحان ميكنم
ارسال پست

بازگشت به “پژو 405، پرشیا و...”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: Google [Bot], rstol و 25 مهمان