پژو 405 SLX با موتور TU5

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2467
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط ممل-امریکایی » 13 ژولای 2018, 04:39

Hamid.iran نوشته شده:
13 ژولای 2018, 04:19
دوستان در مورد هواگیری موتور tu5 405 اگه میشه یه روش اصولی و کلی بگید ممنون میشم از بس پرسیدم و تو اینترنت سرچ کردم گیج شدم.
امروز دوباره از یه مکانیک پرسیدم روش جالبی داشت میگفت ماشینو روشن کن پیچ هواگیری روی لوله بخاری هم باز باشه که بعید میدونم روش خوبی باشه

دوستان من یه بار دیگه این روش کلی که هست رو مینویسیم اگه بگید درسته که شروع کنم به تعویض آب رادیات مکانیکی و برق خودرو بلد هستم

2 لیتر ضد یخ و 6 لیتر آب مقطر
پیچ هواگیری و تخلیه روی رادیات دست نزنم که خیلی ها بعدا از نشت آب گله دارند جنت پایین رادیات و ترموستات رو باز کنم چون میخوام ترموستات رو هم عوض کنم
بعد ترموستات و جنت پایین رادیات رو ببندم پیچ روی لوله بخاری رو باز کنم و آب رادیات رو اضافه کنم وقتی آب از روی لوله بخاری بیرون زد درب رادیات رو ببندم و ماشینو استارت کنم به مدت 15 دقیقه و یا دور موتور رو روی 1500 نگه دارم تا فن دور کند بمدت سه بار شروع به گردش کنه
بعد ماشین رو خاموش کنم و در این حالت پیچ روی لوله بخاری رو باز کنم ببینم آب میده بیرون یا هوا
و در نهایت روز بعد چک کنم اگه رادیات آب کم کرده اضافه کنم


ممنون میشم اگه بگید این روش که بالا گفتم درسته یا نه تا شروع کنم

سپاس

در مورد خاموش شدن ماشین بصورت اتفاقی تو سربالایی و خود بخود که تو 2 پست بالاتر گذاشتم کسی نظری نداشت؟

راستی این فشنگی دمای آب و سنسور 118 درجه دقیقا کجای موتور tu5 ی هست که روی 405 میذارن با عکس اگه بذارید ممنون میشم کلا هرچی سنسور مربوط به دما و آب هست

بازم ممنون
سلام
باید نصف ضدیخ (ضدجوش )برند مرغوب مثل کاسپین یا برندهایی که دوستان نوشتند و نیمی دیگر آب مقطر خالص با سختی صفر باشد‌.یعنی اگر رادیاتور شش لیتر آب میگیره ،سه لیتر ضدیخ و سه لیتر آب مقطر.
میتونی در بشکه باهم مخلوط کنی یا زمان ریختن توی رادیاتور جوری بریزی که مخلوط بشه .البته اگه موتور روشن بشه کاملا مخلوط خواهد شد.
از پیچ پایین اگر وجود دارد،تخلیه بهتر از جنت صورت میگیرد چون با جدا کردن جنت همیشه مقداری آب در کف رادیاتور باقی میماند.نشتی هم نمیده اگر داد تفلن بزن.
قبل از اضافه کردن آب ؛مقداری رادیاتور رو باشیلنگ بشویید.
روش کلی همانی هست که فرمودید.باید اینقدر آب اضافه کنید تا از پیچ هواگیری آب بدون حباب خارج شود.سپس پیچ را بسته و بدون بستن درب رادیاتور استارت بزنید اگر نیاز شد آب اضافه کنید و درب رادیاتور را ببندید.تا چند روز سطح آب و جنت ها و بست ها رو تحت نظر بگیرید و به کارکرد فن ها دقت کنید.
در خصوص اخطار ۱۱۸ درجه توسط ecu انجام میشود اما برای تعداد فشنگی و محل آن اطلاع ندارم.
نکته: اگر دوتا پیچ هواگیری دارد، یکی روی لوله بخاری یکی هم روی ترموستات (پیچ برنجی)، باید از هردو هواگیری نمایید.
در صورت داشتن مخزن اول آنرا پر کنید.
موفق باشید.
چشم ها بی فایده اند،وقتی ذهن کور باشد.
Hamid.iran
شروع حركت
پست: 13
تاریخ عضویت: 01 ژولای 2018, 12:33
نوع خودرو: Slx 95

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط Hamid.iran » 14 ژولای 2018, 14:55

یه سوال اگه بجای ترموستات ۸۹ درجه ترموستات ۷۴ درجه بندازیم چه مشکلاتی پیش میآد؟
اینو از این نظر میپرسم که ما جنوب گرمسیر هستیم دمای هوا تا ۶۰ هم میرسه که اعلام نمیکنن و ماشین رو خط وسط حالا یه میلیمتر کمتر فن دور کند اومدن سرویس فاجعه است و اینکه اونروز ساعت ۲ بعد از ظهر سربالایی ماشین خاموش شد دیگه هم استارت نخورد حالمو گرفت اگه ترموستات دما پایین بندازم خبریه؟
دوستان نظری ندارید؟
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2467
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط ممل-امریکایی » 14 ژولای 2018, 22:40

سلام
ترموستات درجه پایین مزیتی نسبت به فابریک نداره.قبلا تجربه کردم.
چشم ها بی فایده اند،وقتی ذهن کور باشد.
نمایه کاربر
yoosefheidari
دنده 1
پست: 1197
تاریخ عضویت: 16 آپریل 2011, 12:44
نوع خودرو: RD-SLX TU5-سورنTURBO
محل اقامت: شهرکرد-آریاشهر

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط yoosefheidari » 15 ژولای 2018, 14:05

Hamid.iran نوشته شده:
14 ژولای 2018, 14:55
یه سوال اگه بجای ترموستات ۸۹ درجه ترموستات ۷۴ درجه بندازیم چه مشکلاتی پیش میآد؟
اینو از این نظر میپرسم که ما جنوب گرمسیر هستیم دمای هوا تا ۶۰ هم میرسه که اعلام نمیکنن و ماشین رو خط وسط حالا یه میلیمتر کمتر فن دور کند اومدن سرویس فاجعه است و اینکه اونروز ساعت ۲ بعد از ظهر سربالایی ماشین خاموش شد دیگه هم استارت نخورد حالمو گرفت اگه ترموستات دما پایین بندازم خبریه؟
دوستان نظری ندارید؟
ترموستات مربوط به هوای سرد میشه که نزاره دمای موتور زیاد پایین بیاد.
وقتی تو این فصل دمای موتور همیشه بالای ۸۹ هست ترموستات یکسره بازه و ترموستات دمای پایینتر با ۸۹ تفاوتی نداره
HU : CDA-137EBT RE : Helix H236 Precision FR : MX165PLUS
Hamidr.j
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 114
تاریخ عضویت: 28 آگوست 2017, 15:12
نوع خودرو: 405 SLX

Re: پژو 405 SLX با موتور TU5

پست توسط Hamidr.j » دیروز, 15:40

دوستان كسى تجربه پت پت كردن اگزوز داره، وقتى گاز ميدم چه نيش گاز چه دور موتور بالا موقع پايين آمدن دور موتور صداى پت پت از اگزوز شنيده ميشه، اما در حالت درجا كاركردن نه دور موتور نوسان داره نه صداى غير طبيعى از اگزوز مياد.
ارسال پست

بازگشت به “پژو 405، پرشیا و...”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: شیفت97 و 7 مهمان