تاپيك جامع ديسك و صفحه کلاچ خودروهای خانواده ی 405.

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
niazi
دنده 1
پست: 1217
تاریخ عضویت: 30 سپتامبر 2009, 09:39
نوع خودرو: peugeot206/504/404
محل اقامت: tehran-mashhad

Re: تاپيك جامع ديسك و صفحه خودروهای خانواده ی 405.

پست توسط niazi » 13 دسامبر 2009, 12:14

بابك ع نوشته شده:با سلام خدمت امیر حسین عزیز(powerclutch)
از بابت تعویض دیسک و صفحه از شما سپاسگزارم.
خیلی عالی شده . شتاب ماشین خیلی خوب شده و در دنده های بالادر سرعت پایین ماشین سریع شتاب می گیره.
دستت درد نکنه.
:-)
سلام
بابک جان لطفا اگر کوچگ ترین تغییری در کار کلاج متوجه شدی اعلام کن تا نحوه کار استاد رو ببینیم و استفاده کنیم
تغییرات شامل : سفت شدن پدال کلاچ زیر پا ویا بلعکس
لرزش کلاج به هنگام حرکت و تعویض دنده در دور های بالا
مدت زمانی که احتمالا کلاج نیاز به تعویض پیدا میکند .

ممنون میشم .
بابك ع
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 146
تاریخ عضویت: 20 ژولای 2005, 09:55
نوع خودرو: 206 تیپ 6
محل اقامت: تهران - شهران

Re: تاپيك جامع ديسك و صفحه خودروهای خانواده ی 405.

پست توسط بابك ع » 13 دسامبر 2009, 13:32

جناب نیازی
من تازه 3 روز هست که دیسک و صفحه رو تعویض کردم و مسافت تهران تا طالقان و برگشت رو از ماشین استفاده کردم.
پدال کلاچ نرم شده و شروع حرکت ماشین تیز و با قدرت انجام میشه و تعویض دنده ها هم رضایت بخش هست.
در شروع حرکت اگه کمی پرگاز حرکت کنم چرخ ها هرزگردی پیدا می کنند.
در مورد عمر دیسک و صفحه نمی تونم جوابی بدم .زمان می بره.
نمایه کاربر
niazi
دنده 1
پست: 1217
تاریخ عضویت: 30 سپتامبر 2009, 09:39
نوع خودرو: peugeot206/504/404
محل اقامت: tehran-mashhad

Re: تاپيك جامع ديسك و صفحه خودروهای خانواده ی 405.

پست توسط niazi » 14 دسامبر 2009, 12:01

بابك ع نوشته شده:جناب نیازی
من تازه 3 روز هست که دیسک و صفحه رو تعویض کردم و مسافت تهران تا طالقان و برگشت رو از ماشین استفاده کردم.
پدال کلاچ نرم شده و شروع حرکت ماشین تیز و با قدرت انجام میشه و تعویض دنده ها هم رضایت بخش هست.
در شروع حرکت اگه کمی پرگاز حرکت کنم چرخ ها هرزگردی پیدا می کنند.
در مورد عمر دیسک و صفحه نمی تونم جوابی بدم .زمان می بره.
سلام بابک جان
ممنونم که توضیح دادی اما حداقل باید دو سه ماه کار کنه تا خودش رو نشون بده
من دقیقا نمی دونم که دوستمون چه کاری رو دیسک وصفحه انجام میدن ،امید وارم در طولانی مدت جواب بده
نمایه کاربر
M.aMiN
طراح صنعتی
پست: 1554
تاریخ عضویت: 03 آگوست 2006, 02:54
نوع خودرو: رانا
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: تاپيك جامع ديسك و صفحه خودروهای خانواده ی 405.

پست توسط M.aMiN » 14 دسامبر 2009, 23:28

دوستان کاری که در واقع آقا امیر که برادر بزرگ ما محسوب میشن اینه که لقمه روی صفحه کلاتچ رو با انواع مرغوب و زخیم تعویض میکنند .
من یک دست صفحه کامل که از قبل لنت روش نصب شده بود رو از ایشون تهیه کردم و چند وقت پیش که هفت هشت هزار کیلومتر کار کرده بود نوشتم که تغییری نکرده و خوب بوده و الآن هم حدود دوازده هزار کیلومتر از نصب این دیسک گذشته و مثل روز اولش کار میکنه و بعد از اینکه کمی پدال کلاتچ رو بالا آوردم پدالم نرم تر هم شد و الآن نرمه و اذیت نمیکنه .
منکه راضی بودم حالا دیگه پستم زیاد تبلیغاتی نشه ولی در کل ارزش داره و شتاب گیری ماشین هم تغییر کرده :grin: .
soheil104
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 172
تاریخ عضویت: 24 نوامبر 2009, 21:13

Re: تاپيك جامع ديسك و صفحه خودروهای خانواده ی 405.

پست توسط soheil104 » 18 دسامبر 2009, 20:43

یه سوال
این دیسک و صفحه شرکتی ایران خودرو رو بیرون چند بر میدارن؟من با نمایندگی صحبت کردم بنا شد دیسک وصفحه رو بهم بدن ببرم بیرون با هر چی که خودم میخوام عوض کنم بعد بدم برام سوارش کنن.....
نمایه کاربر
mehdi_ok
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 51
تاریخ عضویت: 06 اکتبر 2009, 22:50
نوع خودرو: RONIZ
محل اقامت: ایران

Re: تاپيك جامع ديسك و صفحه خودروهای خانواده ی 405.

پست توسط mehdi_ok » 26 دسامبر 2009, 17:57

آقایون سلام.من که به توصیه نیازی جان یه ساچ زانتیایی انداختم رو ماشین خیلی راضیم.سر مکانیک ایران خودرو که یکی از آشناهاست با اینکه خودش دیسک و صفحه رو واسم انداخت بازم قبول نمی کرد و میگفت تو اول صبح و توسرما سفت میشه.یه روز ماشینو پارکینگ ننداختم و تاصبح موند بیرون(سرما حدود2-)زنگ زدم خودش اومد ماشینو روشن کرد تا باورش شد(کلاچ باقلوا) .ما که راضی هستیم...
در ضمن 90 %ایرادات مثل سروصدای اضافه-لرزش هنگام شتابگیری-بد جارفتم دنده و چند تاعیب دیگه کلا از بین رفته :-) :)
نمایه کاربر
niazi
دنده 1
پست: 1217
تاریخ عضویت: 30 سپتامبر 2009, 09:39
نوع خودرو: peugeot206/504/404
محل اقامت: tehran-mashhad

Re: تاپيك جامع ديسك و صفحه خودروهای خانواده ی 405.

پست توسط niazi » 28 دسامبر 2009, 08:37

mehdi_ok نوشته شده:آقایون سلام.من که به توصیه نیازی جان یه ساچ زانتیایی انداختم رو ماشین خیلی راضیم.سر مکانیک ایران خودرو که یکی از آشناهاست با اینکه خودش دیسک و صفحه رو واسم انداخت بازم قبول نمی کرد و میگفت تو اول صبح و توسرما سفت میشه.یه روز ماشینو پارکینگ ننداختم و تاصبح موند بیرون(سرما حدود2-)زنگ زدم خودش اومد ماشینو روشن کرد تا باورش شد(کلاچ باقلوا) .ما که راضی هستیم...
در ضمن 90 %ایرادات مثل سروصدای اضافه-لرزش هنگام شتابگیری-بد جارفتم دنده و چند تاعیب دیگه کلا از بین رفته :-) :)
سلام به همه دوستان
حدود 10 -15 سال میشه که به غیر از ساچ چیز دیگه ای رو ماشین نمیبندم (فقط ساچ )
به دلیل اینکه تبلیغاتی نشه
هرکس مایل به خرید ساچ بود.
لطفا pm خصوصی بدید.
marefat
پست: 3
تاریخ عضویت: 01 ژانویه 2010, 13:13
نوع خودرو: PARS

Re: بالا امدن امپر و صدا دادن كلاچ

پست توسط marefat » 01 ژانویه 2010, 15:57

بالا اومدن آمپرت به خاطر دور تند فنت هست و صدای کلاچتم ماله بلبرینگ کلاچ
كيارش
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 395
تاریخ عضویت: 13 ژانویه 2008, 08:25
نوع خودرو: PRADO & PATROL
محل اقامت: Tehran
تماس:

Re: تاپيك جامع ديسك و صفحه خودروهای خانواده ی 405.

پست توسط كيارش » 02 ژانویه 2010, 14:03

با سلام
خوب این خیلی خوبه آقای نیازی،من همیشه نگران بودم نتونم جنس اصل برای ماشین پیدا کنم و برای همین هم از دیسک و صفحه آقای امیرحسین(پاور کلاچ)استفاده کردم . هم برای 206 و هم برای 405.از هر دو هم خیلی راضیم. تقریباً سه ماه میشه که روی ماشینهام انداختم. مخصوصاً 206 که قبلاً لرزش داشت الآن هر روز شیب خیابون گاندی رو تو ترافیک بدون هیچ لرزشی میره بالا و تو حرکت مجدد هم اصلاً لرزش ندارم. چه توی ترافیک و چه توی سر بالایی تند و...
شما خودتون ظاهراً وارد کننده نیستید،و مثل پاورکلاچ هم تو کار تقویت و... هم نیستید.که جنس رو تضمین کنید. در خصوص اورجینال بودن دیسک و صفحه ساچ چه جوری میشه اطمینان پیدا کرد؟
ممنون میشم اگر توضیح بدید.ضمناً اگر تو زمینه لوازم مصرفی مثل صافی بنزین و .... هم اطلاعات دارید خوشحال میشم راهنمایی کنید.
كيارش
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 395
تاریخ عضویت: 13 ژانویه 2008, 08:25
نوع خودرو: PRADO & PATROL
محل اقامت: Tehran
تماس:

Re: تاپيك جامع ديسك و صفحه پژو و سمند

پست توسط كيارش » 02 ژانویه 2010, 14:33

Warrior نوشته شده:
كيارش نوشته شده:با سلام
warrior عزیز ،اگر درست فهمیده باشم،شما دنده 2 ماشینت دو پله ای جا میره و با فشار. البته در حالت سرد ولی زمانی که کاملاً ماشینت گرم شد این مشکل رفع میشه.و دنده یک هم در زمانی که هنوز ماشین سرده تقریبا باید ایست کامل داشته باشی تا جا بره ،اگر مشکلات ماشینت این حالتهاست فقط مربوط به واسکازین میشه.اما اگر در زمانی که ماشینت گرمه،دنده بد جا میره ،خصوصاً دنده معکوس از 4 به 3 و یا از 3 به 2 اونوقت ایراد یا از رگلاژ سیم کلاچ هست یا از خود دیسک و صفحه.گیربکس بعیده ایراد داشته باشه.
سلام کیارش جان,

دنده 2 هم در حالت گرم و هم در حالت سر(در حالت سر بیش تر است) دو پله ای(دقیقا دنبال چنین اصطلاحی بودم) جا می رود ولی فاصله ی این دو پله خیلی کم است ولی قابل حس شدن است. دنده 1 هم, هم در حالت سرد و هم در حالت گرم مشکلی ندارد و خوب جا می رود حتی وقتی اتومبیل سرد باشد و در حال حرکت باشم.
حالا نظرتان چیست؟ :da:
2تا ببخشید،یکی بخاطر تموم شدن وقت ویرایش و اینکه 2 تا پست پشت سر هم دادم و دومی هم اینکه من به نت دسترسی نداشتم و دیر جواب میدم. راحت ترین و ارزانترین راه بازدید سیم کلاچ هست. چون ماشینت 206 هست ،با وجود لگراژ اتومات بودن احتمال خرابیش هست.اما این احتمال کمه.اگر سیم کلاچ عملکردش خوب بود باید به سیستم دیسک و صفحه یا دقیقتر همون صفحه شک کنی.چون تو حالت گرم هم دنده 2 بد جا میره احتمال ایراد از واسکازین کم میشه.اما ایراد دیسک و صفحه زیاد هست.به یه مکانیک ماهر نشون بده . اگر تا حالا واسکازین عوض کرده باشی پیشنهاد میکنم با واسکازین توتال یا esso ، با گرید bv 75-80 عوضش کنی.آخه دیسک وصفحه 206 زود خراب نمیشه مگر اینکه دائماً پات رو کلاچ بوده باشه.
خوشحال میشم نتیجه رو بهم اطلاع بدی.
ارسال پست

بازگشت به “پژو 405، پرشیا و...”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 6 مهمان