دینام

تصویر مباحث برق خودرو - پرسش و پاسخ

مدیر انجمن: Kayhan3773

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
motoooooo
شروع حركت
پست: 39
تاریخ عضویت: 13 ژوئن 2009, 12:23
نوع خودرو: سمندLx 1383
محل اقامت: رشت

Re: دینام

پست توسط motoooooo » 07 نوامبر 2017, 08:43

سلام
جدیدا زغال استارت و باطری سمند LX را عوض کردم. وقتی ماشین خاموشه تستر دینام، 12 ولت را نشون میده، وقتی ماشین را روشن می کنم باز هم 12 ولت را نشون میده. حتما باید کمی پدال گاز را فشار بدم تا ولتاژ به 13/8 ولت میرسه. و بین 13/5 تا 13/8 در نوسان هست. آیا به نظر شما دینام خودرو مشکل داره؟ الان حدود 3 ساله که دینام توسط صاحب قبلی ماشین روش نصب شده. با تشکر.
نمایه کاربر
تحیری
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 724
تاریخ عضویت: 27 اکتبر 2014, 14:20
نوع خودرو: پژو 206 تیپ 5 و p.k
محل اقامت: تهران تهران پارس

Re: دینام

پست توسط تحیری » 09 نوامبر 2017, 13:10

motoooooo نوشته شده:سلام
جدیدا زغال استارت و باطری سمند LX را عوض کردم. وقتی ماشین خاموشه تستر دینام، 12 ولت را نشون میده، وقتی ماشین را روشن می کنم باز هم 12 ولت را نشون میده. حتما باید کمی پدال گاز را فشار بدم تا ولتاژ به 13/8 ولت میرسه. و بین 13/5 تا 13/8 در نوسان هست. آیا به نظر شما دینام خودرو مشکل داره؟ الان حدود 3 ساله که دینام توسط صاحب قبلی ماشین روش نصب شده. با تشکر.
با سلام:
شما نوع خودرو و مدل و سال آن را در در پروفایل خود ننوشتید تا بهتر راهنمایی شوید. (کاربوراتور انژکتور)
علم را، در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن، 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
motoooooo
شروع حركت
پست: 39
تاریخ عضویت: 13 ژوئن 2009, 12:23
نوع خودرو: سمندLx 1383
محل اقامت: رشت

Re: دینام

پست توسط motoooooo » 11 نوامبر 2017, 10:56

سلام آقای تحیری
سمند LX 1383 انژکتور
نمایه کاربر
تحیری
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 724
تاریخ عضویت: 27 اکتبر 2014, 14:20
نوع خودرو: پژو 206 تیپ 5 و p.k
محل اقامت: تهران تهران پارس

Re: دینام

پست توسط تحیری » 11 نوامبر 2017, 19:52

motoooooo نوشته شده:سلام آقای تحیری
سمند LX 1383 انژکتور
با سلام:
زمانی که در حالت روشن بودن خودرو باتری12ولت رانشان می دهد دور شمار یا تاخوگراف خودرو مقدار دور بر دقیقه یا R.P.Mچه عددی است و زمانی که گاز می دهید و ولتاژ باتری روی حدود 14 ولت است تعداد دور در دقیقه خودرو چقدر است.؟
علم را، در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن، 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
motoooooo
شروع حركت
پست: 39
تاریخ عضویت: 13 ژوئن 2009, 12:23
نوع خودرو: سمندLx 1383
محل اقامت: رشت

Re: دینام

پست توسط motoooooo » 12 نوامبر 2017, 08:29

با سلام
وقتی خودرو رو روشن می کنم دور موتور روی 1000 هست و تستر دینام عدد 12 ولت نشون می ده، وقتی کمی به پدال گاز خودرو فشار میارم دو موتور به (حدود 2000) میرسه دینام شروع میکنه به شارژ کردن باتری و حدود 13.5 تا 13.8 ولت در نوسانه. یعنی حتما باید پدال گاز را کمی فشار بدم تا دینام، باتری رو شارژ کنه.
نمایه کاربر
تحیری
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 724
تاریخ عضویت: 27 اکتبر 2014, 14:20
نوع خودرو: پژو 206 تیپ 5 و p.k
محل اقامت: تهران تهران پارس

Re: دینام

پست توسط تحیری » 13 نوامبر 2017, 16:07

motoooooo نوشته شده:با سلام
وقتی خودرو رو روشن می کنم دور موتور روی 1000 هست و تستر دینام عدد 12 ولت نشون می ده، وقتی کمی به پدال گاز خودرو فشار میارم دو موتور به (حدود 2000) میرسه دینام شروع میکنه به شارژ کردن باتری و حدود 13.5 تا 13.8 ولت در نوسانه. یعنی حتما باید پدال گاز را کمی فشار بدم تا دینام، باتری رو شارژ کنه.
باسلام:
مشکل از دینام است باید بازشود تا بررسی شود. قطعه مشکوک ولتاژ رگولاتور ( به غلط آفتامات دینام)
علم را، در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن، 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
GM.1
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 408
تاریخ عضویت: 17 دسامبر 2014, 00:13
نوع خودرو: 405...2000

Re: دینام

پست توسط GM.1 » 08 دسامبر 2017, 11:33

با سلام
شاید این سئوال نیاز به تاپیکی جداگانه دارد
دوستان لطفا نظراتشون رو در مورد مدارات و ساز و کار عملی
برای هوشمند سازی دینام خودرو بیان بگن
آلترناتور(به اشتباه دینام) ها معمولا 80 آمپر 12 ولت هیتند
پس توانی در حد یک کیلو وات دارند
هر 746 کیلو وات مساوی یه اسب بخاره
تو خودرو های جدید میان موقع شتاب گیری ینام رو برای لحظاتی
از کار میندازن (دقیق نمیدونم از لحاظ مکانیکی یا الکتریکی)
یه چیزی در حد یک و نیم اسب اضافه میشه
بنظرتون دردسرای این کار چی هستند
ارزششو داره؟
زندگی زیباست
نه به گرانی ها
نمایه کاربر
تحیری
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 724
تاریخ عضویت: 27 اکتبر 2014, 14:20
نوع خودرو: پژو 206 تیپ 5 و p.k
محل اقامت: تهران تهران پارس

Re: دینام

پست توسط تحیری » 09 دسامبر 2017, 14:46

GM.1 نوشته شده:
08 دسامبر 2017, 11:33
با سلام
شاید این سئوال نیاز به تاپیکی جداگانه دارد
دوستان لطفا نظراتشون رو در مورد مدارات و ساز و کار عملی
برای هوشمند سازی دینام خودرو بیان بگن
آلترناتور(به اشتباه دینام) ها معمولا 80 آمپر 12 ولت هیتند
پس توانی در حد یک کیلو وات دارند
هر 746 کیلو وات مساوی یه اسب بخاره
تو خودرو های جدید میان موقع شتاب گیری ینام رو برای لحظاتی
از کار میندازن (دقیق نمیدونم از لحاظ مکانیکی یا الکتریکی)
یه چیزی در حد یک و نیم اسب اضافه میشه
بنظرتون دردسرای این کار چی هستند
ارزششو داره؟
با سلام:
اگر دینام در لحظه ابتدای شارژ باشد و شما بخواهید شتاب بگیرید تا حد بسیار کوچکی باعث سفت تر شدت گردش پولی دینام و در نتیجه مقدار کمی از انرژی ماشین کاسته می شود ولی پس از چند دقیقه روشن بودن خودرو باتری کاملا شارژ شده و ولتاژ رگولاتور برق را بطور موقت قطع و پولی دینام بصورت هرژه گرد و بدون هیچ گونه نیروی مکانیکی کار می کند. اگر کسی بخواهد از از قطع کار دینام در این موارد استفاده کند باید یک دینام با کلاچ برقی درست کند. درست ماننده کلاچ برقی کمپرسور کولر خودرو که آن هم باز 10 آمپر کلاچ آن برق مصرف میکند و یک کار بی فایده است.
علم را، در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن، 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
GM.1
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 408
تاریخ عضویت: 17 دسامبر 2014, 00:13
نوع خودرو: 405...2000

Re: دینام

پست توسط GM.1 » 09 دسامبر 2017, 17:42

ممنون از توجه شما دوست عزیز
ولی این تکنولوژی در حال حاظر در تمام خودرو های دنیا استفاده میشه
فرمایش شما کاملا صحیح است ولی بشرطی که مصرف کننده ها برقی مصرف نکنند
مثلا لامپ بخاری کولر و غیره ...برقی مصرف نکنند
به هر حال دینام در همه شرایط مشغول تولید برق هست به جز لحظات بسیار کمی
من تست زدم با قطع سیم نازک دینام که چراغ چک رو در ابتدای استارت روشن میکنه
دیگه دینام برقی تولید نمیکنه پس باری هم اعمال نمیکنه
پس نیازی به کلاج هزینه اضافی نیست
میتونیم با یه مدار الکترونیکی و دریافت دستورات از سنسور دریچه گاز
یه تدابیری بیاندیشیم
دوستان لطفا نظر بدید
زندگی زیباست
نه به گرانی ها
نمایه کاربر
تحیری
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 724
تاریخ عضویت: 27 اکتبر 2014, 14:20
نوع خودرو: پژو 206 تیپ 5 و p.k
محل اقامت: تهران تهران پارس

Re: دینام

پست توسط تحیری » 16 دسامبر 2017, 15:58

GM.1 نوشته شده:
09 دسامبر 2017, 17:42
ممنون از توجه شما دوست عزیز
ولی این تکنولوژی در حال حاظر در تمام خودرو های دنیا استفاده میشه
فرمایش شما کاملا صحیح است ولی بشرطی که مصرف کننده ها برقی مصرف نکنند
مثلا لامپ بخاری کولر و غیره ...برقی مصرف نکنند
به هر حال دینام در همه شرایط مشغول تولید برق هست به جز لحظات بسیار کمی
من تست زدم با قطع سیم نازک دینام که چراغ چک رو در ابتدای استارت روشن میکنه
دیگه دینام برقی تولید نمیکنه پس باری هم اعمال نمیکنه
پس نیازی به کلاج هزینه اضافی نیست
میتونیم با یه مدار الکترونیکی و دریافت دستورات از سنسور دریچه گاز
یه تدابیری بیاندیشیم
دوستان لطفا نظر بدید
با سلام:
اگر شما دو سیم نازکی را که توسط فیش به سر دینام وصل می شود را با یک کلید دو پل قطع و وصل کنید در موقطع قطع کلید دینام هیچ برقی مصرف و تولید نمی کند و هیچ فشار مکانیکی روی دینام نیست که سبب کاهش نیروی مکانیکی موتور شود. فقطبا یک کلید حل است. !!!
علم را، در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن، 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
ارسال پست

بازگشت به “مباحث تخصصی برق خودرو”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 4 مهمان