تاپیک جامع رله(افتامات)

تصویر مباحث برق خودرو - پرسش و پاسخ

مدیر انجمن: Kayhan3773

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
babak5452
دنده 2
پست: 2955
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2012, 04:18
نوع خودرو: xu7slx nib24 2f 206
محل اقامت: اصفهان و تهران
تماس:

Re: تاپیک جامع رله(افتامات)

پست توسط babak5452 » 07 دسامبر 2017, 13:19

از رله 12 ولت dc مخابراتی میشه به جای رله ماشین استفاده کرد ؟؟

نمایه کاربر
Kayhan3773
فعال خودروهای داخلی
پست: 2362
تاریخ عضویت: 19 اکتبر 2012, 10:53
نوع خودرو: 405GTI

Re: تاپیک جامع رله(افتامات)

پست توسط Kayhan3773 » 07 دسامبر 2017, 16:26

اگه از نظر جریان نامی در یک رنج باشن بله میشه استفاده کرد .
WORK SMARTER , NOT HARDER

نمایه کاربر
تحیری
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 630
تاریخ عضویت: 27 اکتبر 2014, 14:20
نوع خودرو: پژو 206 تیپ 5 و p.k
محل اقامت: تهران تهران پارس

Re: تاپیک جامع رله(افتامات)

پست توسط تحیری » 07 دسامبر 2017, 19:45

babak5452 نوشته شده:
07 دسامبر 2017, 13:19
از رله 12 ولت dc مخابراتی میشه به جای رله ماشین استفاده کرد ؟؟
باسلام:
رله های مخابراتی معمولا دارای تحمل جریان زیاد در کنتاکت های رله نیستند.حد اقل جریان مصرفی در کنتاکت رله مورد استفاده در خودرو اگر از 10 آمپر به بالا باشد بهتر است.
علم را، در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن، 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

نمایه کاربر
babak5452
دنده 2
پست: 2955
تاریخ عضویت: 05 آگوست 2012, 04:18
نوع خودرو: xu7slx nib24 2f 206
محل اقامت: اصفهان و تهران
تماس:

Re: تاپیک جامع رله(افتامات)

پست توسط babak5452 » 08 دسامبر 2017, 13:22

تحیری نوشته شده:
07 دسامبر 2017, 19:45
babak5452 نوشته شده:
07 دسامبر 2017, 13:19
از رله 12 ولت dc مخابراتی میشه به جای رله ماشین استفاده کرد ؟؟
باسلام:
رله های مخابراتی معمولا دارای تحمل جریان زیاد در کنتاکت های رله نیستند.حد اقل جریان مصرفی در کنتاکت رله مورد استفاده در خودرو اگر از 10 آمپر به بالا باشد بهتر است.
من میخوام برای کیت بک فایر ازش استفاده کنم و سر راه کوئل قرارش بدم
Kayhan3773 نوشته شده:
07 دسامبر 2017, 16:26
اگه از نظر جریان نامی در یک رنج باشن بله میشه استفاده کرد .
روی رله های مخابراتی دو مدل جریان زده یکی با علامت no و یکی دیگه با علامت nc مشخص شده

من رله تا 20 آمپر دیدم

نمایه کاربر
Kayhan3773
فعال خودروهای داخلی
پست: 2362
تاریخ عضویت: 19 اکتبر 2012, 10:53
نوع خودرو: 405GTI

Re: تاپیک جامع رله(افتامات)

پست توسط Kayhan3773 » 08 دسامبر 2017, 16:50

no(نرمالی اوپن) : این پایه در حالت معمول باز ( قطع ) هست و با برقدار شدن بوبین رله وصل میشه
nc(نرمالی کلوز) : این پایه درحالت معمول بسته ( وصل ) هست و با برقدار شدن بوبین رله قطع میشه
پایه com پایه مشترک بین دو پایه بالایی هستن .

روی رله ها معمولا جریان نامی ای که برای این پایه ها قابل تحمل هست نوشته شده و بسته به حالتی که میخواین از رله استفاده کنین میتونین رله با رنج مناسب رو انتخاب کنین .
WORK SMARTER , NOT HARDER

rstol
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 129
تاریخ عضویت: 22 آپریل 2016, 20:03
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاپیک جامع رله(افتامات)

پست توسط rstol » 13 دسامبر 2017, 15:25

سلام
وقت بخیر
این رله فن پارسه .هرکاری می کنم در نمیاد وقتی میکشم کلاهکش در میاد گیره یا خاری داره؟

تصویر
.
.
SORRY SHIT FRENCH CAR BROKEN DOWN AGAIN
.
.

نمایه کاربر
تحیری
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 630
تاریخ عضویت: 27 اکتبر 2014, 14:20
نوع خودرو: پژو 206 تیپ 5 و p.k
محل اقامت: تهران تهران پارس

Re: تاپیک جامع رله(افتامات)

پست توسط تحیری » 13 دسامبر 2017, 19:33

rstol نوشته شده:
13 دسامبر 2017, 15:25
سلام
وقت بخیر
این رله فن پارسه .هرکاری می کنم در نمیاد وقتی میکشم کلاهکش در میاد گیره یا خاری داره؟
تصویر
با سلام:
برای بیرون آوردن رله از یک پیچ گوشتی تخت نازک استفاده کنید. سر پیچ گوشتی تخت نازک را به حالت چرخشی بین پوسته کانکتور رله و خود رله با فشار با حدود یک میلی متر از 4 طرف حرکت دهید رله به راحتی و آرامی بیرون می آید.
علم را، در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن، 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)

rstol
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 129
تاریخ عضویت: 22 آپریل 2016, 20:03
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاپیک جامع رله(افتامات)

پست توسط rstol » 14 دسامبر 2017, 16:13

تحیری نوشته شده:
13 دسامبر 2017, 19:33
rstol نوشته شده:
13 دسامبر 2017, 15:25
سلام
وقت بخیر
این رله فن پارسه .هرکاری می کنم در نمیاد وقتی میکشم کلاهکش در میاد گیره یا خاری داره؟
تصویر
با سلام:
برای بیرون آوردن رله از یک پیچ گوشتی تخت نازک استفاده کنید. سر پیچ گوشتی تخت نازک را به حالت چرخشی بین پوسته کانکتور رله و خود رله با فشار با حدود یک میلی متر از 4 طرف حرکت دهید رله به راحتی و آرامی بیرون می آید.
خیلی ممنون
.
.
SORRY SHIT FRENCH CAR BROKEN DOWN AGAIN
.
.

ارسال پست

بازگشت به “مباحث تخصصی برق خودرو”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 4 مهمان