تاپیک جامع استارت

تصویر مباحث برق خودرو - پرسش و پاسخ

مدیر انجمن: Kayhan3773

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
تحیری
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 724
تاریخ عضویت: 27 اکتبر 2014, 14:20
نوع خودرو: پژو 206 تیپ 5 و p.k
محل اقامت: تهران تهران پارس

Re: تاپیک جامع استارت

پست توسط تحیری » 07 آپریل 2018, 21:22

Emanoel emi نوشته شده:
07 آپریل 2018, 19:57
باسلام خودروی من سمندمدل 83هست.گاهی اوقات خودرواستارت نمی خوره وفقط صدای تق تق اتومات استارت میاد ولی موتور استارت عمل نمیکنه.اتوماتیک استارت روعوض کردم باتری رو هم نو کردم بازم فایده نداره وگاهی اوقات استارت نمیزنه وفقط صدای تق میاد.لطفاراهنمایی کنید ممنون
با سلام:
آیا ازسفت بودن پیچ سر باتری ها و اتصالات برق مثبت و منفی مطمئن هستید.؟ اگر آری احتمال دارد بوش های استارت خوردگی زیاد داشته باشند که فقط با باز کردن استارت مشخص می شود.
علم را، در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن، 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
Emanoel emi
پست: 3
تاریخ عضویت: 05 آپریل 2018, 11:44
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاپیک جامع استارت

پست توسط Emanoel emi » 09 آپریل 2018, 11:10

درابتدااز راهنمایی شماممنونم.اتصالات باتری محکم هستند.منظور از بوشهای استارت همون دوتابوش ابتدا وانتهای شفت استارت هستش؟
نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1840
تاریخ عضویت: 26 ژانویه 2013, 16:20
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
تماس:

Re: تاپیک جامع استارت

پست توسط AMIR N » 10 آپریل 2018, 10:16

Emanoel emi نوشته شده:
07 آپریل 2018, 19:57
باسلام خودروی من سمندمدل 83هست.گاهی اوقات خودرواستارت نمی خوره وفقط صدای تق تق اتومات استارت میاد ولی موتور استارت عمل نمیکنه.اتوماتیک استارت روعوض کردم باتری رو هم نو کردم بازم فایده نداره وگاهی اوقات استارت نمیزنه وفقط صدای تق میاد.لطفاراهنمایی کنید ممنون
سلام
ی رله باید برای اتوماتیک استار بزاری
به این شکل ک:
پایه 30 به مثبت باطری ((ی مثبت داری توی همون اتوماتیک استارت ک مستقیم از باطری میاد و سیم کلفتی داره به اون وصل کن)
پایه 85 به منفی بدنه
پایه 86 به سیم سویچ ک میخوره به اتوماتیک
و پایه 87 به اتوماتیک استارت
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
Emanoel emi
پست: 3
تاریخ عضویت: 05 آپریل 2018, 11:44
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: تاپیک جامع استارت

پست توسط Emanoel emi » 10 آپریل 2018, 19:51

ممنون از راهنمایی باارزشتون درخصوص نصب رله استارت بسیارمفید بود
نمایه کاربر
Kayhan3773
فعال خودروهای داخلی
پست: 2519
تاریخ عضویت: 19 اکتبر 2012, 10:53
نوع خودرو: 405GTI

Re: تاپیک جامع استارت

پست توسط Kayhan3773 » 12 آپریل 2018, 10:29

از دوستان کسی میدونه استارت پژو 405 چند وات هست ؟
و یا اینکه برای روشن کردن موتور تقریبا به چند آمپر نیاز داره !
WORK SMARTER , NOT HARDER
نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1840
تاریخ عضویت: 26 ژانویه 2013, 16:20
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
تماس:

Re: تاپیک جامع استارت

پست توسط AMIR N » 16 آپریل 2018, 17:23

Kayhan3773 نوشته شده:
12 آپریل 2018, 10:29
از دوستان کسی میدونه استارت پژو 405 چند وات هست ؟
و یا اینکه برای روشن کردن موتور تقریبا به چند آمپر نیاز داره !
چند مدل داره ولی 900 وات(( 0/9کیلو وات )) تا 1300 وات ((1/3کیلو وات))
واسه جریان هم شما ولتاژ رو 10 ولت حساب کن
ک میشه 90 تا 130 امپر
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
GM.1
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 418
تاریخ عضویت: 17 دسامبر 2014, 00:13
نوع خودرو: 405...2000

Re: تاپیک جامع استارت

پست توسط GM.1 » 16 آپریل 2018, 17:34

Kayhan3773 نوشته شده:
12 آپریل 2018, 10:29
از دوستان کسی میدونه استارت پژو 405 چند وات هست ؟
و یا اینکه برای روشن کردن موتور تقریبا به چند آمپر نیاز داره !
با سلام
جریان لحظه ای اولیه معمولا 100 تا 300 آمپر هست
جریان معمول بعد از راه اندازی 40 تا 100 آمپر هست
این مقادیر رو از خودروی خودم(405) اندازه گیری کردم
زندگی زیباست
نه به گرانی ها
نمایه کاربر
mostafanfs
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 271
تاریخ عضویت: 03 آپریل 2017, 11:22
نوع خودرو: 405 XU7

Re: تاپیک جامع استارت

پست توسط mostafanfs » 23 آپریل 2018, 00:22

GM.1 نوشته شده:
16 آپریل 2018, 17:34
Kayhan3773 نوشته شده:
12 آپریل 2018, 10:29
از دوستان کسی میدونه استارت پژو 405 چند وات هست ؟
و یا اینکه برای روشن کردن موتور تقریبا به چند آمپر نیاز داره !
با سلام
جریان لحظه ای اولیه معمولا 100 تا 300 آمپر هست
جریان معمول بعد از راه اندازی 40 تا 100 آمپر هست
این مقادیر رو از خودروی خودم(405) اندازه گیری کردم
چطوری اندازه گیری کردی ?



دوستان یه سوال چرا بهش میگن اتوماتیک استارت ? این کلمه ی اتومات از کجا میاد
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2474
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: تاپیک جامع استارت

پست توسط ممل-امریکایی » 23 آپریل 2018, 16:53

سلام
اندازه گیری آمپر با مولتی متر یا همون آوومتر انجام میشه .
در خصوص اینکه چرا بهش میگن اتوماتیک ،فکر میکنم به این دلیل باشه که بصورت اتومات زمان استارت زدن باعث میشه دنده استارت با فلایویل درگیر بشه.و وقتی استارت رو رها کنید فنری که پشتش هست باعث برگشت دنده به جای اصلیش میشود.درواقع یک آهنربای الکتریکی هست.
چشم ها بی فایده اند،وقتی ذهن کور باشد.
GM.1
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 418
تاریخ عضویت: 17 دسامبر 2014, 00:13
نوع خودرو: 405...2000

Re: تاپیک جامع استارت

پست توسط GM.1 » 23 آپریل 2018, 21:02

با سلام
در پاسخ به دوست خوبمون باید عرض کنم بروش ابداعی اندازه گیری کردم
مقدار مقاومت سیم از سر باطری تا استارت رو اندازه گرفتم
افت ولتاژ روی سیم تقسیم بر مقاومت
آوو متر های معمولی جریان بالا تر از 20 آمپر رو نمیتونند اندازه بگیرند
ولی آمپر متر انبری میتونه تا 600 آمپر AC رو اندازه گیری کنه
متاسفانه رو جریان DC همچین امکاناتی نیست
زندگی زیباست
نه به گرانی ها
ارسال پست

بازگشت به “مباحث تخصصی برق خودرو”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 6 مهمان