مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

تصویر مباحث برق خودرو - پرسش و پاسخ

مدیر انجمن: Kayhan3773

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
فرجام
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 119
تاریخ عضویت: 04 ژولای 2016, 15:45
نوع خودرو: سمندlx88

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط فرجام » 29 ژوئن 2018, 23:37

باسلام خدمت دوستان
خدمت دوستان محترم عرض كنم كه فشنگيهاي اب كه جديداًواردبازارشده امپروچنددرجه بالاترنشان ميده وفنهاهم دورتراستارت ميخورن.
درضمن رادياتورهم بدنيست سالي يكبارسيخ زده بشه،كاره سختي هم نيست اگركمي دست به آچارباشيديكساعته كارشوانجام ميديد.رادياتوخارج ميكنيد،پرسهاي دوطرف رادياتوبانوك پيچ گوشتي بلندميكنيدتادرپوش پلاستيكيهاآزادبشن،بعديكمترازفنربرقكشي ساختمان پيدانوكشوباسوهان ياسنگ جت نيم دايره كرده كه تيزي نداشته باشه،شيلنگ اب رودستتون ميگيريدوشروع به سيخ زدن ميكنيد.جازدنش هم چسب مزدابه لبه پلاستيك درپوش زده جاميزاريدولبه هايي كه باپيچ گوشتي بالازده بوديدباانبردست جاي اولش باكمي فشاربرميگردونيد.
موتوره فنهاهم خرابيشون فقط زغال وبوشهاشونه كه ميشه بلبرينگيشون كردكه عمري بشه روشش هم ساده هست اگردوستان مايل به انجام بودن روش وعكس ميزارم حالشوببريد.باسپاس
gara443
پست: 1
تاریخ عضویت: 30 ژوئن 2018, 11:10
نوع خودرو: سمندای اف سون

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط gara443 » 30 ژوئن 2018, 12:10

سلام . یه سمند ای اف سون دوگانه مالتی پلاس صفر گرفتم از روز اول دو تا مشکل داره . اول اینکه وقتی دمای اب بالا میره همزمان با فن چراغ استپ روشن میشه و با خاموش شدن فن چراغ استپ هم خاموش میشه . ایراد بعدی و اصلی اینه که با روشن کردن کولر فن شروع بکار نمیکنه و با زدن دیاگ به ای سی یو خطای فن میده وقتی پاک میکنی مشکل حل میشه کولر فنش کار میکنه ولی همین که ماشین رو خاموش میکنی ایراد برمیگرده و دیگه فن روشن نمیشه و ای سی یو همون خطای قبل رو نشون میده . ایران خودرو ای سی یو رو عوض کرد . موتور فن ها رو عوض کرد با کلی کار دیگه ولی اش همون اشه و کاسه همون . اگه کسی هست اطلاعاتی داره لطفا راهنمایی بفرمایید . با تشکر
hojat32566
پست: 2
تاریخ عضویت: 29 اکتبر 2019, 15:03
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط hojat32566 » 29 اکتبر 2019, 18:35

این کاهنده دمای سرسیلندر ک جدیدا وارد بازار شده و میگن ک باعث زودتر روشن شدن فن ها میشن بهتره استفاده کنیم یا با استفاده از ریمپ کردن ای سی یو دمای ابو پایین بیاریم ؟
نمایه کاربر
delfi
دنده 1
پست: 1357
تاریخ عضویت: 23 آپریل 2009, 20:06

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط delfi » 30 اکتبر 2019, 07:45

hojat32566 نوشته شده:
29 اکتبر 2019, 18:35
این کاهنده دمای سرسیلندر ک جدیدا وارد بازار شده و میگن ک باعث زودتر روشن شدن فن ها میشن بهتره استفاده کنیم یا با استفاده از ریمپ کردن ای سی یو دمای ابو پایین بیاریم ؟
اول اینکه فن دور کندت الان روی چند درجه روشن میشه؟
اگه مثل قدیمیا روی 97 میزنه با ریمپ میتونی بیاریش روی 90 روشن و 86 خاموش. پایین تر از 90 به هیچ وجه توصیه نمیشه. تمام xu7های ایران خودرو از سال 87 به بعد استارت دور کندشون روی 90 درجس.
hojat32566
پست: 2
تاریخ عضویت: 29 اکتبر 2019, 15:03
نوع خودرو: مشخص نشده!

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط hojat32566 » 30 اکتبر 2019, 13:14

delfi نوشته شده:
30 اکتبر 2019, 07:45
hojat32566 نوشته شده:
29 اکتبر 2019, 18:35
این کاهنده دمای سرسیلندر ک جدیدا وارد بازار شده و میگن ک باعث زودتر روشن شدن فن ها میشن بهتره استفاده کنیم یا با استفاده از ریمپ کردن ای سی یو دمای ابو پایین بیاریم ؟
اول اینکه فن دور کندت الان روی چند درجه روشن میشه؟
اگه مثل قدیمیا روی 97 میزنه با ریمپ میتونی بیاریش روی 90 روشن و 86 خاموش. پایین تر از 90 به هیچ وجه توصیه نمیشه. تمام xu7های ایران خودرو از سال 87 به بعد استارت دور کندشون روی 90 درجس.

درجه شو نمیدونم ماشین مدل ۸۴ امپر از وسط فن روشن و یخورده ک از وسط پایین تر میاد خاموش میشه اگه بزنم روی مثلا ۸۷ روشن تا ۸۰ چون منطقه گرمسیرهم زندگی میکنیم بهتر نیست ؟
همیشه استرس واشر سوزندن داریم
نمایه کاربر
delfi
دنده 1
پست: 1357
تاریخ عضویت: 23 آپریل 2009, 20:06

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط delfi » 31 اکتبر 2019, 08:12

hojat32566 نوشته شده:
30 اکتبر 2019, 13:14
delfi نوشته شده:
30 اکتبر 2019, 07:45
hojat32566 نوشته شده:
29 اکتبر 2019, 18:35
این کاهنده دمای سرسیلندر ک جدیدا وارد بازار شده و میگن ک باعث زودتر روشن شدن فن ها میشن بهتره استفاده کنیم یا با استفاده از ریمپ کردن ای سی یو دمای ابو پایین بیاریم ؟
اول اینکه فن دور کندت الان روی چند درجه روشن میشه؟
اگه مثل قدیمیا روی 97 میزنه با ریمپ میتونی بیاریش روی 90 روشن و 86 خاموش. پایین تر از 90 به هیچ وجه توصیه نمیشه. تمام xu7های ایران خودرو از سال 87 به بعد استارت دور کندشون روی 90 درجس.

درجه شو نمیدونم ماشین مدل ۸۴ امپر از وسط فن روشن و یخورده ک از وسط پایین تر میاد خاموش میشه اگه بزنم روی مثلا ۸۷ روشن تا ۸۰ چون منطقه گرمسیرهم زندگی میکنیم بهتر نیست ؟
همیشه استرس واشر سوزندن داریم
شما باید دوتا نکته رو مدنظر داشته باشی:
1-ترموستات فابریک (درجه پایین تر انداختنش کار درستی نیست) 83 درجس، تازه رو 83 درجه هنوز کامل باز نیست
2-دمایی که فن استارت میخوره باید حداقل 8-7 درجه از باز شدن کامل ترموستات گذشته باشه و درجه خاموش شدنش هم حتما بالاتر از درجه باز شدن کامل ترموستات باشه.
اگه ماشینت یونیت فن داره که با تعویضش مشکلت حل میشه (فکر کنم باید یونیت زرد بگیری)
اگه یونیت فن نداره که با ریمپ و همون دماهایی که تو پست قبلیم گفتم.
ارسال پست

بازگشت به “مباحث تخصصی برق خودرو”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان