تردید در خراب بودن دینام یا باطری

تصویر مباحث برق خودرو - پرسش و پاسخ

مدیر انجمن: Kayhan3773

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
car20
شروع حركت
پست: 42
تاریخ عضویت: 15 ژانویه 2011, 16:24
نوع خودرو: ایکس 60
Has thanked: 0
Been thanked: 0
تماس:

Re: تردید در خراب بودن دینام یا باطری

پست توسط car20 » 20 ژوئن 2018, 13:22

تحیری نوشته شده:
14 مارس 2018, 14:56
car20 نوشته شده:
14 مارس 2018, 11:09
تحیری نوشته شده:
12 مارس 2018, 19:43

با سلام:
بعد از تعویض دینام نتیجه را حتما گزارش کنید.
سلام وقت عزیزان بخیر

من دینام را عوض کردم ، ولتاژ باتری درحالت خاموش 11.5 ولت بود ( چون باتری ولتاژ خاموشش 14 ولت شده بود ، من باتری را از دینام جدا کرده بودم تا نترکد )

ولتاژ باتری بعد از شارژ 14.2 ولت بود و مشکل پرپر زدن نور چراغ و ظاهر شدن علامت باتری روی صفحه کیلومتر از بین رفت .

برای خریداران دینام ایکس 60 دو نوع دینام در بازار وجود دارد :
وارداتی و شرکتی ، وارداتی 450 هزار تومان و شرکتی 620 هزار تومان ( 20 اسفند 1396 )

ممنون از همه ی عزیزان در پاسخگویی و راهنمایی خصوصا جناب تحیری عزیز .
با سلام:
خوشحالم که مشکل شما حل شد. این سوال و جواب ها بخاطر آن است، که دیگران از تجربه در آینده استفاده کنند. با آرزوی موفقیت برای شما.
سلام به همگی عزیزان خصوصا جناب تحیری عزیز

خب ماشین من (لیفان ایکس 60 ) 20 اسفند دینامش عوض شد ، چند روز پیش که تسمه دینام صدا می داد بردمش پیش تعمیرکار و ایشون گفت مشکلی نیست برو مسافرت و بیا برات عوضش می کنم .

من هم رفتم اما توی برگشت در گردنه های ایذه متاسفانه تسمه اونقدرداغ شد که دود ازش بلند شد و چراغ باتری ام هم روشن شد ، یک تعمیرکاری پیدا کردیم و تسمه کهنه ی قبلی ام را جایگزین کرد اما چراغ باتری به طور کامل خاموش نشد و هراز گاهی کم رنگ ظاهر می شد .

پریروز چراغ باتری کامل روشن شد ( پر نور ) بردمش تعمیرگاه گفت باید دینام باز بشه دینام نوی من را باز کرد و گفت دیودها ترکیده از روی دینام کهنه ی قبلی دیودها را جایگزین کرد وقتی رفتم تحویل بگیرم گفت درست نشده و ظاهرا هسته هم سیم پیچش ایراد پیدا کرده و هسته قدیمی را جایگزین کرد .

دیروز که تحویلش گرفتم چراغ باتری خاموش بود اما الان از خانه تماس گرفتند و گفتند دوباره چراغ باتری روشن شده .

حالا نمی دونم دوباره دینام خراب شد ، باتری خراب شد مشکل برق دزدی ای چیزی داره .

تعویض کارهای اینجا هم که سر در نمی آرن .

وقتی ماشین در حرکته چراغ باتری روشن خاموش می شه ولی وقتی وایمیسی روشن می مونه .

داستانی شد این دینام هم برای ما ، قیمت خودرو را هم که چنان شخم زدند که بعید می دونم بتونم دیگه ماشین بهتری بخرم و همین چینی رو روی سر بگذارم .
j11.m
پست: 2
تاریخ عضویت: 20 ژوئن 2018, 21:55
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تردید در خراب بودن دینام یا باطری

پست توسط j11.m » 26 ژوئن 2018, 15:01

سلام دوستان خسته نباشید من حدود دوماه پیش دینام ماشینم خراب شد و نو گرفتم تعویض کردم دیروز درحال حرکت بودم که ضبط ماشین خود به خود خاموش شد و بعدش آمپرها ثابت موندن وماشین گاز نمی خورد و کولر ماشین هم از کار افتاد بعد از چند دقیقه باز خوب شدن بعدش حدود 10کیلومتر که رفتم کل سیستم برقی از کار افتاد وبه سختی خودمو به خونه رسوندم میخاستم بدونم مشکل از دینام بوده؟ماشین سمند ef7هست
نمایه کاربر
Al4secondgeneration
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 254
تاریخ عضویت: 12 آگوست 2012, 22:48
نوع خودرو: 206A 87 7.4.4Siemens
محل اقامت: تبریز
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تردید در خراب بودن دینام یا باطری

پست توسط Al4secondgeneration » 02 ژولای 2018, 18:32

سلام به دوستان و جناب تحیری عزیز

بعد از 11 سال و 245 هزار کیلومتر امروز تمامی چراغهای ایربگ و ABS و ESPوهمچنین چراغ باتری 206 تیپ 5 من روشن شد و ماشین خاموش شد و استارت نخورد باتری گرفتم و بردم باتری ساز گفت دینام شارژ نمی کنه حالا باید باز بشه تا ببینم مشکل از چی هس. فقط نوع و برند زغال خوبی اگه می شناسید معرفی کنید و اگر از ولتاژ ریگولتر باشه باید استوک ولئو بندازم؟ تا حالا دست به دینام نزده بودم و 5 تا باتری 55 آمپر تا حالا عوض کردم.

با سپاس
MOTION & EMOTION
PSA-PEUGEOT&CITROEN
ENGINEERING TO BE ENJOYED
CITROEN: CREATIVE TECHNOLOGY
S-T
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 694
تاریخ عضویت: 29 آگوست 2010, 10:48
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تردید در خراب بودن دینام یا باطری

پست توسط S-T » 03 آگوست 2018, 21:08

سلام دوستان. من یه سوال توی تاپیک ۲۰۶ ‌رسیدم کسی جوابگو نداد. لطف می‌کنین منو راهنمایی کنین
من یه تیپ ۲ مدل ۹۴ با کارکرد ۶۵ هزار کیلومتر دارن که از اول دست خودم بوده. الان ۲ هفتست که موقع حرکت یهو عقربه های دور موتور و سرعت سنج از کار میوفته و ساعت و ضبط ماشین خاموش میشه ولی ماشین خاموش نمیشه و هیچ تغییری توی کارکردش بوجود نمیاد و بعد از چند ثانیه هم مجدد فعال میشه. دیروز دیاگ زدم و خطای اتصال بدنه و یونیت abs رو نشان داد که خطا رو پاک کردن. با توجه به اینکه در صفحات قبلی تاپیک گفته شده این ایراد احتمالا از سنسور کیلومتر روی گیربکس هست بنظرتون امکانش هست که که از سنسور سرعت بوده باشه و دیاگ نشون نداده باشه؟ درضمن هیچ چراغ خطایی مثل abs تا حالا پشت آمپر روشن نشده و وقتی این اتفاق میوفته در عملکرد ترمز هم هیچ تغییری ایجاد نمیشه و فقط انگار یه لحظه ماشین یکم کم جون میشه. باتری و دینام هم کاملا سالم هست و با دیاگ بررسی شده و هیچ لوازم اضافه ای روی ماشین نصب نشده و همه چیز فابریک هست. ظاهرا اتصال بدنه که روی گیربکس هست هم سالمه
alimob
شروع حركت
پست: 36
تاریخ عضویت: 22 سپتامبر 2017, 07:37
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تردید در خراب بودن دینام یا باطری

پست توسط alimob » 09 آگوست 2018, 22:43

با سلام یک مشکل دارم ماشین که روشن میکنم یک گاز که میدم تمام آمپرها از کار میفته و باطری نو و دینام هم سالمه ولی احساس میکنم برق ماشین خیلی قوی هست چون چراغها پر نور و شیشه بالابر سمت شاگرد همیشه بزور بالا می‌رفت ولی الان سریع بالا میره ماشینم هم پژو انژکتوری با ایسیو سازم مدل 85هست تمام اتصالات هم چک کردم فیوزها و شمع آب و وایرها همه سالمن
alimob
شروع حركت
پست: 36
تاریخ عضویت: 22 سپتامبر 2017, 07:37
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تردید در خراب بودن دینام یا باطری

پست توسط alimob » 10 آگوست 2018, 01:28

خودم جواب خودمو بدم آقا مشکل من حل شد مشکل از شارژ اضافی دینامه که باعث قطع آمپر آب و دور موتور و کیلومتر میشد ...حالا فردا بازش کنم بینم دردش چیه
نمایه کاربر
تحیری
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 730
تاریخ عضویت: 27 اکتبر 2014, 14:20
نوع خودرو: پژو 206 تیپ 5 و p.k
محل اقامت: تهران تهران پارس
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تردید در خراب بودن دینام یا باطری

پست توسط تحیری » 11 آگوست 2018, 18:13

alimob نوشته شده:
10 آگوست 2018, 01:28
خودم جواب خودمو بدم آقا مشکل من حل شد مشکل از شارژ اضافی دینامه که باعث قطع آمپر آب و دور موتور و کیلومتر میشد ...حالا فردا بازش کنم بینم دردش چیه
با سلام:
قبل ازباز کردن دینام ولتاژ دو سر باتری را چک کنید ولتاژ نباید بیش تر از 14.5 ولت باشد اگر بود، دینام اضافه شارژ می کند. کم بود غلظت آب باتری سبب پر نور و کم نور شدن نور چراغ ها می گردد. ( کم و زیاد شدن ولتاژ باتری). هم باتری های اسیدی سیلد شده ( به اصطلاح غلط باتری اتمی) و هم باتری های اسیدی درب دار. امتحان کنید و سپس گزارش کنید.
علم را، در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن، 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
alimob
شروع حركت
پست: 36
تاریخ عضویت: 22 سپتامبر 2017, 07:37
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تردید در خراب بودن دینام یا باطری

پست توسط alimob » 11 آگوست 2018, 21:04

تحیری نوشته شده:
11 آگوست 2018, 18:13
alimob نوشته شده:
10 آگوست 2018, 01:28
خودم جواب خودمو بدم آقا مشکل من حل شد مشکل از شارژ اضافی دینامه که باعث قطع آمپر آب و دور موتور و کیلومتر میشد ...حالا فردا بازش کنم بینم دردش چیه
با سلام:
قبل ازباز کردن دینام ولتاژ دو سر باتری را چک کنید ولتاژ نباید بیش تر از 14.5 ولت باشد اگر بود، دینام اضافه شارژ می کند. کم بود غلظت آب باتری سبب پر نور و کم نور شدن نور چراغ ها می گردد. ( کم و زیاد شدن ولتاژ باتری). هم باتری های اسیدی سیلد شده ( به اصطلاح غلط باتری اتمی) و هم باتری های اسیدی درب دار. امتحان کنید و سپس گزارش کنید.
با تشکر بله فرمایش شما کاملا درسته دینام من بیش از ۱۴ونیم شارژ میکرد که باعث میشد امپرسنجها از کار بیفته امروز آفتامات و عوض کردم و مشکل حل شد
نمایه کاربر
تحیری
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 730
تاریخ عضویت: 27 اکتبر 2014, 14:20
نوع خودرو: پژو 206 تیپ 5 و p.k
محل اقامت: تهران تهران پارس
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تردید در خراب بودن دینام یا باطری

پست توسط تحیری » 12 آگوست 2018, 20:45

alimob نوشته شده:
11 آگوست 2018, 21:04
تحیری نوشته شده:
11 آگوست 2018, 18:13
alimob نوشته شده:
10 آگوست 2018, 01:28
خودم جواب خودمو بدم آقا مشکل من حل شد مشکل از شارژ اضافی دینامه که باعث قطع آمپر آب و دور موتور و کیلومتر میشد ...حالا فردا بازش کنم بینم دردش چیه
با سلام:
قبل ازباز کردن دینام ولتاژ دو سر باتری را چک کنید ولتاژ نباید بیش تر از 14.5 ولت باشد اگر بود، دینام اضافه شارژ می کند. کم بود غلظت آب باتری سبب پر نور و کم نور شدن نور چراغ ها می گردد. ( کم و زیاد شدن ولتاژ باتری). هم باتری های اسیدی سیلد شده ( به اصطلاح غلط باتری اتمی) و هم باتری های اسیدی درب دار. امتحان کنید و سپس گزارش کنید.
با تشکر بله فرمایش شما کاملا درسته دینام من بیش از ۱۴ونیم شارژ میکرد که باعث میشد امپرسنجها از کار بیفته امروز آفتامات و عوض کردم و مشکل حل شد
با سلام:
شانس آوردید که ولتاژبالای 15 ولت نرفت چون در این موقع ولتاژبالای 15 ولت سبب سوختن ای سی یو می شود.
علم را، در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن، 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
alimob
شروع حركت
پست: 36
تاریخ عضویت: 22 سپتامبر 2017, 07:37
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: تردید در خراب بودن دینام یا باطری

پست توسط alimob » 15 آگوست 2018, 01:02

در پژو ای سی یو با بالا رفتن ولتاژ دینام نمی سوزد ولی اگه پراید باشه میسوزه اینو اوسا گفت دلیلش پرسیدم گفت مصرف ولتاژ پژو بیشتره یعنی وسایل برقی بیشتری داره نسبت به پراید
ارسال پست

بازگشت به “مباحث تخصصی برق خودرو”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 6 مهمان