مباحث متفرقه کلوپ برق

تصویر
مقالات و مباحث مربوط به برق خودرو + پرسش و پاسخ

مدیر انجمن: Kayhan3773

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
7703160
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 203
تاریخ عضویت: 27 نوامبر 2008, 16:08
نوع خودرو: ef7 دوگانه
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث متفرقه کلوپ برق

پست توسط 7703160 » 25 می 2018, 17:13

سلام
در حال جستجو در مورد تقویت برق کویل ef7 بودم که به فایلی ظاهرا راهنما برخوردم که آقایی به نام محمد صادق شفیعی نیک ادعایی با این مضمون توش کرده:
کابل منفی بر خلاف کابل مثبت که مقدار استانداردی دارد و بیشتر از آن باعث افزایش مقاومت و کاهش توان میشود هر چه بزرگتر باشد بهتر است
من از الکتریسیته و فیزیکش زیاد سر در نمیارم...منتها به نظرم ادعایی احمقانه میاد..هر چی سرچ میکنم میبینم همه جا گفتن هر چی ضحامت بیشتر بشه مقاومت کمتر میشه و حرفی از مثبت و منفی ندیدم..
حالا میخواستم مطمِن بشم واقعا این آقا راست گفته یا ترشحات مغز معیوب یه وراجه :dava:
(یه روز کامل گیر همین ادعا بودم... پشت مانیتور چشمام در اومد از بس سرچ کردم.. عصبانی شدم :o )
مرسی
نمایه کاربر
samreza
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 365
تاریخ عضویت: 25 مارس 2015, 12:49
نوع خودرو: سمندef7مدل93بنزینی
Has thanked: 28 times
Been thanked: 9 times

Re: مباحث متفرقه کلوپ برق

پست توسط samreza » 25 می 2018, 21:23

7703160 نوشته شده:
25 می 2018, 17:13
سلام
در حال جستجو در مورد تقویت برق کویل ef7 بودم که به فایلی ظاهرا راهنما برخوردم که آقایی به نام محمد صادق شفیعی نیک ادعایی با این مضمون توش کرده:
کابل منفی بر خلاف کابل مثبت که مقدار استانداردی دارد و بیشتر از آن باعث افزایش مقاومت و کاهش توان میشود هر چه بزرگتر باشد بهتر است
من از الکتریسیته و فیزیکش زیاد سر در نمیارم...منتها به نظرم ادعایی احمقانه میاد..هر چی سرچ میکنم میبینم همه جا گفتن هر چی ضحامت بیشتر بشه مقاومت کمتر میشه و حرفی از مثبت و منفی ندیدم..
حالا میخواستم مطمِن بشم واقعا این آقا راست گفته یا ترشحات مغز معیوب یه وراجه :dava:
(یه روز کامل گیر همین ادعا بودم... پشت مانیتور چشمام در اومد از بس سرچ کردم.. عصبانی شدم :o )
مرسی

درود بر شما. کجا چنین چیزی نوشته شده؟ یه نشونی بده ما هم بریم ببینیم و بیشتر بررسی کنیم.
سپاس
رضا هستم.خودروهایی که داشتم: پیکان جوانان - پراید - آردی - 405 - پیکان وانت - سمندXU7 - سمندef7
7703160
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 203
تاریخ عضویت: 27 نوامبر 2008, 16:08
نوع خودرو: ef7 دوگانه
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث متفرقه کلوپ برق

پست توسط 7703160 » 25 می 2018, 22:14

سلام
خدمت شما:
http://s9.picofile.com/file/8299305000/ ... m.pdf.html
من تو نت پیدا کردم این فایل رو..
نمایه کاربر
samreza
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 365
تاریخ عضویت: 25 مارس 2015, 12:49
نوع خودرو: سمندef7مدل93بنزینی
Has thanked: 28 times
Been thanked: 9 times

Re: مباحث متفرقه کلوپ برق

پست توسط samreza » 26 می 2018, 12:18

samreza نوشته شده:
25 می 2018, 21:23
7703160 نوشته شده:
25 می 2018, 17:13
سلام
در حال جستجو در مورد تقویت برق کویل ef7 بودم که به فایلی ظاهرا راهنما برخوردم که آقایی به نام محمد صادق شفیعی نیک ادعایی با این مضمون توش کرده:
کابل منفی بر خلاف کابل مثبت که مقدار استانداردی دارد و بیشتر از آن باعث افزایش مقاومت و کاهش توان میشود هر چه بزرگتر باشد بهتر است
من از الکتریسیته و فیزیکش زیاد سر در نمیارم...منتها به نظرم ادعایی احمقانه میاد..هر چی سرچ میکنم میبینم همه جا گفتن هر چی ضحامت بیشتر بشه مقاومت کمتر میشه و حرفی از مثبت و منفی ندیدم..
حالا میخواستم مطمِن بشم واقعا این آقا راست گفته یا ترشحات مغز معیوب یه وراجه :dava:
(یه روز کامل گیر همین ادعا بودم... پشت مانیتور چشمام در اومد از بس سرچ کردم.. عصبانی شدم :o )
مرسی

درودی دوباره.
درست ننوشته. شاید میخواسته بگه که با بلندتر شدن کابل مثبت میزان مقاومت درونی کابل بیشتر میشه نه با کلفت تر شدن کابل. از این که بگذریم، شما روی همون کابل منفی کار کنی بهتره. منفی چون از بدنه و پوسته ی موتور گرفته میشه بیشتر نیاز به بهسازی(تقویت) داره.
توی بازار کلفتی و نازکی کابل رو با اندازه ی سطح مقطع ش میشناسن که در استاندارد جهانی بهش گیج هم میگن. گیج بالاتر = کابل نازک تر.
رضا هستم.خودروهایی که داشتم: پیکان جوانان - پراید - آردی - 405 - پیکان وانت - سمندXU7 - سمندef7
sammovd68
پست: 3
تاریخ عضویت: 17 ژوئن 2018, 10:28
نوع خودرو: سمند
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث متفرقه کلوپ برق

پست توسط sammovd68 » 17 ژوئن 2018, 10:52

لطفا در این تاپیک نظر بدین.

viewtopic.php?f=143&t=108657
نمایه کاربر
saeedtizro
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 362
تاریخ عضویت: 12 آپریل 2010, 14:13
نوع خودرو: Samand&Pride132
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث متفرقه کلوپ برق

پست توسط saeedtizro » 20 ژوئن 2018, 00:06

سلام دوستان
چراغای جلوی سمند معمولی با سال عوض کردم
چون سوکتش فرق داشت سوکت جدیدم براش گرفتم و بستم
الان مشکل آینه وقتی نور بالا میزنم چراغ راهنمای همون سمت هم روشن میشه عجیبه!
سوکت قبلیش راهنما و نور کوچک و نور پایین/بالاش ۳تا فیش داشت یعنی ۷تاسیم جدیده ۶تا که بدنه راهنما و نور پایین/بالا مشترکه
درست بشو هست؟
javad25564
پست: 5
تاریخ عضویت: 07 ژانویه 2017, 21:50
نوع خودرو: مشخص نشده!پارس
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث متفرقه کلوپ برق

پست توسط javad25564 » 26 ژولای 2018, 13:01

سلام به همه.من پارس دارم.وقتی چراغ قرمزها روشن باشه راهنما میزنم یا چهار کنتاکت میزنم با روشن و خاموش شدن راهنما ها .چراع قرمزها کم نور و پر نور میشه.اشکال از چیه
asd2007
پست: 6
تاریخ عضویت: 07 سپتامبر 2013, 01:28
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث متفرقه کلوپ برق

پست توسط asd2007 » 20 آگوست 2018, 23:29

سلام دوستان
من یه ۴۰۵ مدل ۹۴ دارم
مشکلی که تازگی به وجود اومده که امروز ماشین برق داشت ولی با استارت خوردن روشن نمیشد و صدای پمپ بنزین هم نمیومد و برق پمپ بنزین قطع شده بود
زمانی که رله دوبل رو عوض کردم ماشین بطور عادی با تک استارت روشن شد و همه چی عادی بود و ماشین رو خاموش کردم ولی بعد یکساعت که مجددا امتحان کردم باز رله دوبل سوخته
بنظر شما مشکل اصلی سوختن رله دوبل در زمان خاموشی خودرو چیه
Kasra654
پست: 5
تاریخ عضویت: 04 سپتامبر 2018, 17:22
نوع خودرو: Maxima
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث متفرقه کلوپ برق

پست توسط Kasra654 » 04 سپتامبر 2018, 19:48

سلام
ماكسيما دارم و چند وقته در جا كه مار ميكنه چراغ عاش پر پر ميكنه ، ممنون ميشم دليلش رو بگيد و راهنمايي كنيد
نمایه کاربر
AMIR N
دنده 1
پست: 1859
تاریخ عضویت: 26 ژانویه 2013, 16:20
نوع خودرو: slx&206
محل اقامت: کره زمین(اصفان)
Has thanked: 6 times
Been thanked: 1 time
تماس:

Re: مباحث متفرقه کلوپ برق

پست توسط AMIR N » 06 سپتامبر 2018, 19:36

javad25564 نوشته شده:
26 ژولای 2018, 13:01
سلام به همه.من پارس دارم.وقتی چراغ قرمزها روشن باشه راهنما میزنم یا چهار کنتاکت میزنم با روشن و خاموش شدن راهنما ها .چراع قرمزها کم نور و پر نور میشه.اشکال از چیه
باید big3 بزنی
به این تاپیک سر بزنید ((حتما)) و منو تو ساخت این امپلی فایر همراهی کنید
viewtopic.php?f=5&t=104674
ارسال پست

بازگشت به “مباحث تخصصی برق خودرو”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: S+ و 15 مهمان