مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

تصویر
مقالات و مباحث مربوط به برق خودرو + پرسش و پاسخ

مدیر انجمن: Kayhan3773

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
Aysen
پست: 4
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2018, 11:57
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط Aysen » 09 ژوئن 2018, 12:49

کسی نیست
GM.1
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 454
تاریخ عضویت: 17 دسامبر 2014, 00:13
نوع خودرو: 405...2000
Has thanked: 53 times
Been thanked: 2 times

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط GM.1 » 09 ژوئن 2018, 17:11

Aysen نوشته شده:
09 ژوئن 2018, 12:46
یه مرد نیاز دارم سلام من یه پژو مدل ۸۴ دارم که با فنش مشکل دارم فن برای خودش کار میکنه یعنی هروقت دلش خواست سه تا رله جلو فن رو عوض کردم دوتا فشنگی پشت تروستات رو عوض کردم سیم کشی داخل موتور از سمتecuرو باز کردم اوردم بیرون باز کردم وچک کردم حتی ecuرو با یه ماشیم هم مدل عوض کردم هرجا هم بردم میگن یه چیز اضافه میکنیم به رادیاتور منم میگم خوب اگه ترموستات عمل نکرد چی جوابی ندارن ترموستات هم ۷۴ انداختم به خاطر همین فن تازه سر سیلندر رو تعمیر کردم یه بار دور کند کار نمی کنه یه بار اصلا هیچ کدوم کار نمی کنن یه بار هوا سرده امپر پایین دور تند کار میکنه اصلا هروقت دوس داشته باشه کار میکنه
Ecuهم ساژم ۲۰۰۰s هستش
سلام
یونیت فن و فیش ها و سنسور های مربوطه چک شود
من ا.. توفیق
زندگی زیباست
نمایه کاربر
Kayhan3773
فعال خودروهای داخلی
پست: 2531
تاریخ عضویت: 19 اکتبر 2012, 10:53
نوع خودرو: 405GTI
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط Kayhan3773 » 09 ژوئن 2018, 18:10

مدل ٨٤ يونيت فن نداره،
بهتره اول تمامي كانكتورهاي داخل مسير رو بررسي كنين از جمله سوكت هاي تخم مرغي .
بعد پيشنهاد ميكنم سيم هاي مربوط به تحريك دور تند و كند رو كاملا از دسته سيم ماشين قطع كنين و از ايسيو سيم جداگانه بكشين تا رله هاي روي سيني فن .


Sent from my iPhone using Tapatalk
WORK SMARTER , NOT HARDER
Aysen
پست: 4
تاریخ عضویت: 09 ژوئن 2018, 11:57
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط Aysen » 10 ژوئن 2018, 09:41

سلام من مدتی برام مشکل پیش اومده که فن ماشین برای خودش کار میکنه یعنی زمانی که نیاز به کار کردن داره یا کار نمی کنه ویا دیر کار میکنه یه وقتهایی هواسرده دور تند کار میکنه یه وقتهای هم امپر رسیده به اون اخر اصلا کار نمی کنه سه تا رله جلو رو عوض کردم دوتا فشنگی پشت رو هم عوض کردم مدش ۸۴ هست یونیت فن هم نداره سیم کشی رو هم کشیدم بیرون البته از ecuبه داخل موتور ودونه دونه چک کردم مدلecuساژم 2000sهستش که با یه هم مدل مثل خودش عوض کردم به خاطر همین در حال حاضر کلید دستی براش گذاشتم هرجاهم بردم گفتم باید یه چیرز به موتور ویا رادیات اضافه کنیم اخه این که اصولی نیست دردشو باید درمون کرد نباید که نادیده بگیریم وجور دیگه حل کنیم در ضمن روی رادیات اشتباه بزرگی چون اگه ترموستات عمل نکنه این سنسور چطور باید بفهمه که ماشین جوش اورده اگر کمکی از دستتون بر میاد ممنون میشم
saeid-k
پست: 2
تاریخ عضویت: 12 ژوئن 2018, 07:49
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث مربوط به فن کولر و بخاری پژو405 و سمند و پارس

پست توسط saeid-k » 12 ژوئن 2018, 08:11

سلام و عرض ادب خدمت دوستان و اساتید عزیز، چنانچه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم
فن کولر و بخاری پژو پارس مدل 92 که در زیر پای شاگرد میباشد متاسفانه از کار افتاده ،طبق تحقیق در اینترنت و نظر اکثر دوستان متوجه شدم که میگن در 90% موارد این مشکل ایراد از قطعه *مدول* می باشد که پشت فن است.وقتی فن را باز کردم دیدم اصلا چنین قطعه ای وجود ندارد و دوباره مراجعه کردم به باطری سازی و پرسیدم که به طور دقیق راهنمایی نکردند و فقط گفتن که در مدلهای جدید دیگه اون قطعه رو فن نیست و به شکل دیگری جدا از فن در همان زیر داشبورد نصب شده، مجددا با مراجعه به قسمت زیر دیدم دو قطعه شبیه رله در آن زیر وجود دارد.حالا سوالم این است این دو رله همان کار مدول را انجام میدهند یا خیر؟
ضمنا فن را جدا تست کردم سالم است. سیم سوکتی که به فن میخورد رو تست کردم که متاسفانه برق در آن*نیست* فیوزهای داخل اتاق رو هم تست کردم همه سالم است.
لطفا راهنمایی بفرمایید که ایراد از همان دو رله زیر می باشد یا چیز دیگری است؟
behzadmajd
پست: 3
تاریخ عضویت: 21 فوریه 2018, 16:44
نوع خودرو: pershia
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط behzadmajd » 12 ژوئن 2018, 19:12

GM.1 نوشته شده:
07 ژوئن 2018, 23:47
behzadmajd نوشته شده:
05 ژوئن 2018, 20:28
سلام دوستان من یه پرشیا 87 دارم اکثر مواقع وقتی آمپر وسط میرسه فن روشن میشه و آمپر تقریبا به اندازه یک میلیمتر پایین میاد ولی بعضی وقتها آمپر تا خط چهارم 120 درجه بالا میاد بعد باز فن روشن میشه و تا وسط برمیگرده البته اگه ببینم با زدن دکمه ac نمیذارم به خط چهارم برسه تو رادیات هم نصف ضد یخ ریختم نصف آب رادیاتور که اصلا کم نمیشه تو دیاگ هم گفتن هیچ مشکلی نشون نمیده دوتا سوال داشتم اول اینکه این مشکل چقد حاد هست و چه جوری میشه حلش کرد سوال دوم دما نهایتا 4 5 بار تا 120 آمپر بالا اومده چقد امکان داره به واشر سر سیلند آسیب بزنه
سلام
امکان ایراد در نشان دهنده درجه آب هست
تو 120 درجه حتما چراغ استپ باید روشن بشه
سیستم رو هوا گیری کن
ممنون دوست عزیز فک کنم دما رو اشتباه گفتم درستش 110 درجه هست (یه خط مونده به آخر) وقتی زیاد تو ترافیکم این مشکل رو دارم تا حالا هم نشده ماشین جوش بیاره
نمایه کاربر
hamedheidar
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 570
تاریخ عضویت: 24 ژوئن 2016, 11:09
نوع خودرو: persia-maxima-suzuki
محل اقامت: 68
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط hamedheidar » 13 ژوئن 2018, 23:33

Kayhan3773 نوشته شده:
09 ژوئن 2018, 18:10
مدل ٨٤ يونيت فن نداره،
بهتره اول تمامي كانكتورهاي داخل مسير رو بررسي كنين از جمله سوكت هاي تخم مرغي .
بعد پيشنهاد ميكنم سيم هاي مربوط به تحريك دور تند و كند رو كاملا از دسته سيم ماشين قطع كنين و از ايسيو سيم جداگانه بكشين تا رله هاي روي سيني فن .


Sent from my iPhone using Tapatalk
برای من مدل 81 هست داره :( از نوع کله طوسی :-D
کویر عین کویر است، این بس است مرا

تاپیک مکملهای ترمیم کننده:
viewtopic.php?f=279&t=105895

حامد هستم
behzadmajd
پست: 3
تاریخ عضویت: 21 فوریه 2018, 16:44
نوع خودرو: pershia
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط behzadmajd » 21 ژوئن 2018, 16:19

behzadmajd نوشته شده:
12 ژوئن 2018, 19:12
GM.1 نوشته شده:
07 ژوئن 2018, 23:47
behzadmajd نوشته شده:
05 ژوئن 2018, 20:28
سلام دوستان من یه پرشیا 87 دارم اکثر مواقع وقتی آمپر وسط میرسه فن روشن میشه و آمپر تقریبا به اندازه یک میلیمتر پایین میاد ولی بعضی وقتها آمپر تا خط چهارم 120 درجه بالا میاد بعد باز فن روشن میشه و تا وسط برمیگرده البته اگه ببینم با زدن دکمه ac نمیذارم به خط چهارم برسه تو رادیات هم نصف ضد یخ ریختم نصف آب رادیاتور که اصلا کم نمیشه تو دیاگ هم گفتن هیچ مشکلی نشون نمیده دوتا سوال داشتم اول اینکه این مشکل چقد حاد هست و چه جوری میشه حلش کرد سوال دوم دما نهایتا 4 5 بار تا 120 آمپر بالا اومده چقد امکان داره به واشر سر سیلند آسیب بزنه
سلام
امکان ایراد در نشان دهنده درجه آب هست
تو 120 درجه حتما چراغ استپ باید روشن بشه
سیستم رو هوا گیری کن
ممنون دوست عزیز فک کنم دما رو اشتباه گفتم درستش 110 درجه هست (یه خط مونده به آخر) وقتی زیاد تو ترافیکم این مشکل رو دارم تا حالا هم نشده ماشین جوش بیاره
کسی که جواب مارو نداد .با این حال مشکلم فکر کنم حل شد چون خیلی وقته آمپر نهایتا تا وسط بالا میره و همه چیز نرمال میزنه مشکلم از کم بودم روغن موتور بوده موتور تقریبا هر 4000 کیلومتر یه لیتر کم میکنه از وقتی که اون یه لیتر و جبران کردم دیگه اون مشکل رو نداشتم
نمایه کاربر
tiam666
دنده 1
پست: 1666
تاریخ عضویت: 05 ژوئن 2011, 01:37
نوع خودرو: \o_o/
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط tiam666 » 21 ژوئن 2018, 21:45

سلام
باطری ساز فن دور تند و یسره کرده وقتی کولر میگیری
موردی نداره این کار ؟
نمایه کاربر
hamedheidar
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 570
تاریخ عضویت: 24 ژوئن 2016, 11:09
نوع خودرو: persia-maxima-suzuki
محل اقامت: 68
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط hamedheidar » 23 ژوئن 2018, 23:31

tiam666 نوشته شده:
21 ژوئن 2018, 21:45
سلام
باطری ساز فن دور تند و یسره کرده وقتی کولر میگیری
موردی نداره این کار ؟
سلام
مورد خاصی نداره فقط کمی زودتر رله ها میسوزه اونم بستگی به جنس و نوع استفاده داره بهتره بگم یکم استهلاک رله ها بالاتر میره
کویر عین کویر است، این بس است مرا

تاپیک مکملهای ترمیم کننده:
viewtopic.php?f=279&t=105895

حامد هستم
ارسال پست

بازگشت به “مباحث تخصصی برق خودرو”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 5 مهمان