مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

تصویر مباحث برق خودرو - پرسش و پاسخ

مدیر انجمن: Kayhan3773

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
hamedheidar
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 562
تاریخ عضویت: 24 ژوئن 2016, 11:09
نوع خودرو: persia-maxima-suzuki
محل اقامت: 68

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط hamedheidar » 26 نوامبر 2017, 20:12

hassanpop نوشته شده:خاریه جام کرده
خارها که با یه انبردست یا دم باریک یا جتی دوسو بزرگ در میاد برای در اوردن پروانه:
یکم اسپری wd40 بزنید و چند تا تقه فکر کنم در بیاد فقط از یک طرف نکشید باید به صورت مستقیم در بیاد بهتره قسمت وسط بگیرید هم جلو عقب بشه (کشیدن و فشار دادان)هم بچرخونید (به صورت رفت و برگشتی)
اگر جواب نداد با سشوار گرم کنید و مراحل رو دوباره تکرار کنید
وقتی دوباره نصب میکنید اگر یکم گریس نسوز یا سیلیکون(اسپری یا روغن) بزنید دیگه جام نمیکنه :old: به نظرم سیلیکون بهتر از گریس هست
کویر عین کویر است، این بس است مرا

تاپیک مکملهای ترمیم کننده:
viewtopic.php?f=279&t=105895

حامد هستم
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2517
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط ممل-امریکایی » 26 نوامبر 2017, 21:46

hassanpop نوشته شده:دوستان راهی هست پروانه فن راحت در بیاد ؟
سلام دوست عزیز
اگر درفش یا پیچ گوشتی نوک باریک داشته باشی راحت میتونی زیر زاعده ان بزنی و بکشیش بیرون.موفق باشی. :???:
چشم ها بی فایده اند،وقتی ذهن کور باشد.
نمایه کاربر
mostafanfs
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 271
تاریخ عضویت: 03 آپریل 2017, 11:22
نوع خودرو: 405 XU7

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط mostafanfs » 15 ژانویه 2018, 09:41

دوستان امروز صبح رسیدم محل کار ماشین رو که خاموش کردم دیدم دما بین خونه دوم و سوم هستش یعنی اصلا نیازی به فن نداره که روشن بشه اونم تو این هوای سرد
همین که از ماشین خارج شدم دیدم یه صدایی میاد. فن دور کند روشن شده بود!!
مونده بودم رفتم سوییچ رو باز کردم ببینم دما چنده دیدم دما یخورده اومده بالاتر چون ماشین رو که خاموش میکنی معمولا دمای آب میاد بالا مثل همیشه طبیعی هستش چیزی که غیر طبیعی بود این بود که همین که سوییچ رو باز میکردم فن ها خاموش میشدن و همین که سوییچ رو میبستم فن ها روشن میشدن !!
یعنی اگه دقت نکرده بودم فن همینطوری روشن مونده بود و احتمالا باتری خالی میکرد

الان سر باطری رو باز کردم ببینم چی میشه بعد یکی دو ساعت که ECU ریست میشه
حدسی که میزنم اینه فشنگی آب مربوط به پشت کیلومتر سالم هستش ولی فشنگی سبز رنگ مربوط به ECU که ECU از روی اون فن ها رو روشن خاموش میکنه مشکل پیدا کرده.
الیته دیشب اینطوری نبود. و اگه فشنگی قطع شده بود باید وقتی سوییچ رو باز میکنم فن دائم روشن میموند. درست میگم ؟
دیاگ هم دم دستم نیست دمایی که ECU میخونه رو بفهمم. کلا هیچ وقت ندیده بودم فن ماشینم بعد خاموش کردن روشن بمونه حتی اگه دما به خط وسط رسیده باشه.

مشکلش چیه به نظرتون ؟
نمایه کاربر
hassanpop
دنده 2
پست: 2168
تاریخ عضویت: 06 آپریل 2012, 19:19
نوع خودرو: سمند LX سال
محل اقامت: اصفهان-اصفهان

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط hassanpop » 16 ژانویه 2018, 15:32

همه چیزی که گفتید طبیعیه خصوصا خودرو صفر و نو.
از خودرو بنده سویچ رو نرسیده به پله ی دوم که روشن میکنم فن ها کار میکنند و وقتی روشن میکنم قطع میشن.
هیچ عیبی نداره دستکاری بیمورد انجام ندید.هواگیری لازم رو انجام بدید و بگذارید خودرو کارکرد خودشو انجام بده.
فشنگی خیلی خیلی دیر به خرابی میوفته تنها سنسورهایی که زود خراب میشن سنسور استپر،دریچه گاز،اکسیژن.
از استانداردهای چندگانه خودروهای داخلی چه میدانید
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=26&t=107550
نمایه کاربر
mostafanfs
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 271
تاریخ عضویت: 03 آپریل 2017, 11:22
نوع خودرو: 405 XU7

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط mostafanfs » 20 ژانویه 2018, 11:24

hassanpop نوشته شده:
16 ژانویه 2018, 15:32
همه چیزی که گفتید طبیعیه خصوصا خودرو صفر و نو.
از خودرو بنده سویچ رو نرسیده به پله ی دوم که روشن میکنم فن ها کار میکنند و وقتی روشن میکنم قطع میشن.
هیچ عیبی نداره دستکاری بیمورد انجام ندید.هواگیری لازم رو انجام بدید و بگذارید خودرو کارکرد خودشو انجام بده.
فشنگی خیلی خیلی دیر به خرابی میوفته تنها سنسورهایی که زود خراب میشن سنسور استپر،دریچه گاز،اکسیژن.
عمو حسن طبیعی نیست اصلا
تو ترافیک هی چراغ استپ و آمپر آب روشن میشد فن دور تند رو میزد بعد چند ثانیه دوباره خاموش میکرد بعد یکی دو دقیقه باز همین داستان اعصاب خورد کن شده بود
آخه فن برا چی باید کار کنه وقتی دمای اب هنوز به 87 درجه نرسیده ؟
ماشین اینطوری نبود. من قلق ماشین خودم کامل دستمه.
خلاصه رفتم دیاگ زدم دیدم بعضی وقت ها ECU دما رو داره مثلا 88 میخونه یهو میپرید رو 95 و بعضی وقتها 140 میخوند ! اون موقع میومد چراغ استپ رو روشن میکرد و فن تند میزد. در صورتیکه رادیات تقریبا خنک هستش چون هوای بیرون هم سرده و اصلا دما در اون حد و حدود نیست. حتی تو تابستونش هم نبود.
یدونه فشنگی گرفتم دیروز جمعه اومدم عوض کنم بد دست هم هست دیدم فشنگی ماشین خودم سوکتش عجیب غریبه نمیخوره به این فشنگی جدید و رفتم سوکت گرفتم بستم. ظاهرا مشکل روشن شدن چراغ استپ فعلا حل شده ولی همونطور که حدس میزدم این دو تا سنسور دقیقا یکی نیستن و دمایی که ECU میخونه با دمای پشت کیلومتر یکی نیست چون فن رو زودتر روشن میکنه. الان فن رو روی دو خونه مونده به وسط روشن میکنه در حالیکه قبلا روی یک خونه مونده به وسط روشن میکرد و اون بهتر بود و بخاری بهتر عمل میکرد. (در واقع سنسور قبلی مقاومت بیشتری داشت و این جدیده حدود 200 اهم کمتر مقاومت میده و کامپیوتر فکر میکنه دما بالا هستش)
خدا لعنت کنه اینا رو برا یه موتور هزار مدل سنسور میزنن.
الان من چیکار میتونم بکنم که دما مث قبل باشه ؟ یعنی ECU دما رو دقیقتر بخونه ؟
آیا سنسورها بین ECU ها مشترک هستن یا باید مخصوص بوش میگرفتم ؟
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2517
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط ممل-امریکایی » 20 ژانویه 2018, 13:48

سلام دوست عزیز
باید نمونه فشنگی قبلی رو با خود میبردید و دقیقا مشابه همان تهیه میکردید.در زمان تعویض باید سرباطری قطع باشد.برای اطمینان یک بار عمل هواگیری رو انجام دهید البته اگر اب رادیاتور خوب هست نیاز به تعویض نیست فقط پیچ های هواگیری باز کنید (هردو باهم) و مقداری اب مقطر و یا ضدیخ و یا محلول پنجاه پنجاه اضافه نمایید تا از عدم هواگرفتن سیستم مطمعن باشید.اگر مشکل پس از تعویض فشنگی حل نشد ان وقت توسط دیاگ مجددا حرارت موتور را کنترل نمایید.موفق باشید.
چشم ها بی فایده اند،وقتی ذهن کور باشد.
نمایه کاربر
mostafanfs
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 271
تاریخ عضویت: 03 آپریل 2017, 11:22
نوع خودرو: 405 XU7

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط mostafanfs » 20 ژانویه 2018, 14:51

ممل-امریکایی نوشته شده:
20 ژانویه 2018, 13:48
سلام دوست عزیز
باید نمونه فشنگی قبلی رو با خود میبردید و دقیقا مشابه همان تهیه میکردید.در زمان تعویض باید سرباطری قطع باشد.برای اطمینان یک بار عمل هواگیری رو انجام دهید البته اگر اب رادیاتور خوب هست نیاز به تعویض نیست فقط پیچ های هواگیری باز کنید (هردو باهم) و مقداری اب مقطر و یا ضدیخ و یا محلول پنجاه پنجاه اضافه نمایید تا از عدم هواگرفتن سیستم مطمعن باشید.اگر مشکل پس از تعویض فشنگی حل نشد ان وقت توسط دیاگ مجددا حرارت موتور را کنترل نمایید.موفق باشید.
کلا باطری و جا باطری و شلنگ بخاری و هر چی تو دست و پا بود باز کردم وگرنه اصن نمیشه بهش دسترسی داشت. فشنگی کله آبی رو میشه راحت تر باز و بست کرد ولی این کله سبز چون جای بدی هستش باید باطری باز بشه. با باز کردن فشنگی قبلی هم آب موتور خالی شد رفت !! یه کاسه ای چیزی میخواست که نریزه زمین که نداشتم.
بله حق با شما هستش ولی من تو هفته فشنگی رو خریدم تا دیروز جمعه وقت نکردم تعویض کنم.
آخه فشنگی سبز رو من الان هر چی سرچ میکنم میبینم همه برای پژو و سمند یک مدل هستن. حداقل از نظر قیافه. عکس زیر رو ببینید الان گرفتم. فشنگی بالایی برای خود ماشین هستش و پایینی مدلی هستش که همه جا میفروشن و من خریدم (بعدا دیدم تو وسایلم یدونه فشنگی سبز دارم !)

تصویر

همونطور که معلومه از نظر کانکتور فرق میکنن. کسی میدونه سنسور بالایی برا کدوم ماشین هستش که این شکلیه ؟

الان یه دیاگ از این داغونا که رو گوشی نشون میده گیر آوردم زدم دمای آب رو بالا نشون میده به نظرم. همونطور که گفته بودم. نسبت به قبل حداقل 6 یا 7 درجه بالاتر نشون میده. و روی دو خونه مونده به وسط فن میزنه. قبلا روی یه خونه مونده به وسط فن میزد. میترسم دمای کارکرد موتور بیاد پایین و زیاد بالا پایین بشه و دهن موتور رو صاف کنه با نوسانات دما.

حالا من نمیدونم این فابریک هستش یا قبلیه فابریک بوده. ولی خونده بودم روی 87 درجه باید فن بزنه. مگه خط وسط پشت آمپر 90 درجه نیست ؟
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2517
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط ممل-امریکایی » 20 ژانویه 2018, 14:59

دوست عزیز ماشین از صفر دست خودت بوده؟
سنسور بالا فک میکنم مربوط ای اف سون هست.البته شبیه به سنسور سمند و پژو سی ان جی هم میباشد.
چشم ها بی فایده اند،وقتی ذهن کور باشد.
نمایه کاربر
mostafanfs
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 271
تاریخ عضویت: 03 آپریل 2017, 11:22
نوع خودرو: 405 XU7

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط mostafanfs » 20 ژانویه 2018, 15:06

نه ماشین چند ماهه گرفتم
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2517
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: مباحث مربوط به فن پژو405 و سمند و پارس

پست توسط ممل-امریکایی » 20 ژانویه 2018, 15:12

mostafanfs نوشته شده:
20 ژانویه 2018, 15:06
نه ماشین چند ماهه گرفتم
اگر ماشین دوگانه سی ان جی نمیباشد صد در صد سنسور یک بار عوض شده.شما نمونه مشابه همون رو تهیه کنید. اگر با سنسور سبز مشکل دارید.
چشم ها بی فایده اند،وقتی ذهن کور باشد.
ارسال پست

بازگشت به “مباحث تخصصی برق خودرو”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 4 مهمان