نکات مهم در انتخاب باتری آمپر بالاتر برای خودرو

تصویر
مقالات و مباحث مربوط به برق خودرو + پرسش و پاسخ

مدیر انجمن: Kayhan3773

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
لنسر
سرعت : 22 كيلومتر در ساعت
پست: 227
تاریخ عضویت: 09 ژانویه 2009, 19:14
نوع خودرو: لنسر 93 و پراید 87
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نکات مهم در انتخاب باتری آمپر بالاتر برای خودرو

پست توسط لنسر » 16 آپریل 2017, 09:08

این نکته آخر که فرمودین از همه مهم تر هست.چون مثلا رو باطری پراید با ظرفیت 50 این عدد قدرت استارت از 400 هست تا 550 .موقع خرید باید دقت کرد
اینکه میگم لنسر نه اینکه ماشین خوبیه.یک معیار اندازه گیریه.در حد کولیس.
نمایه کاربر
تحیری
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 732
تاریخ عضویت: 27 اکتبر 2014, 14:20
نوع خودرو: پژو 206 تیپ 5 و p.k
محل اقامت: تهران تهران پارس
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نکات مهم در انتخاب باتری آمپر بالاتر برای خودرو

پست توسط تحیری » 02 می 2017, 10:27

Arvin_Amarth نوشته شده:این همه صفحه خوندیم همش راجع به آمپر ساعت بحث شده ولی یکی از فاکتورهای مهم درج شده رو باطری به کل فراموش شده
اونم CCA:Cold Crank Amper هست.
این هم ربطی به Ah آمپر ساعت نداره
این آمپری هست که موقع استارت باطری میتونه ساپورت کنه
برای مثال یک باطری با 360 cca نمیتونه یک موتور 8 سیلندر رو استارت کنه کلی یک موتور 4 سیلندر رو راحت تر استارت میکنه
هرچی این عدد بالاتر باشه تو زمستون مخصوصا، خیلی راحت تر استارت میخوره
به این عدد رو باطری موقع خرید دقت کنید
با سلام:
متن CCA نوشته شده روی باتری ها ارزیابی یک باتری را در دمای منهای 17 درجه سانتی گراد نشان می دهد. هرچه موتور خودرو بزرگ تر باشد این عدد نیز باید بزرگ تر انتخاب شود. مثلا یک بلیزر با باتری 12 ولت باید توانی بیش از 500 آمپر لحظه ای را برای استارت زدن داشته باشد. ( CCA500)
علم را، در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن، 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
ezat
شروع حركت
پست: 33
تاریخ عضویت: 22 فوریه 2017, 23:33
نوع خودرو: مشخص نشده!
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نکات مهم در انتخاب باتری آمپر بالاتر برای خودرو

پست توسط ezat » 18 اکتبر 2017, 19:14

سلام من باطری ماشین و عوض کردم. 66امپر انداختم قبلی هم 66بود خراب شده بود . ماشین 405 سیستم نداره فقط یه ضبط فابریکی داره و تنها چیزی که بهش اضافه کردم دوتا چراغ داخل سپره مثه اس ال ایکس. میخوام بدونم باطری آمپر ش کم نیست به طرف گفتم گفت 75امپر م میتونی ببندی ولی چون مصرف کننده زیاد نداری همین بسه الان مشکلی نداره؟ یا باید 75 بندازم. برا دینام ضرر نداره؟ چیزی رو نمیسوزونه؟
نمایه کاربر
تحیری
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 732
تاریخ عضویت: 27 اکتبر 2014, 14:20
نوع خودرو: پژو 206 تیپ 5 و p.k
محل اقامت: تهران تهران پارس
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نکات مهم در انتخاب باتری آمپر بالاتر برای خودرو

پست توسط تحیری » 19 اکتبر 2017, 22:07

ezat نوشته شده:سلام من باطری ماشین و عوض کردم. 66امپر انداختم قبلی هم 66بود خراب شده بود . ماشین 405 سیستم نداره فقط یه ضبط فابریکی داره و تنها چیزی که بهش اضافه کردم دوتا چراغ داخل سپره مثه اس ال ایکس. میخوام بدونم باطری آمپر ش کم نیست به طرف گفتم گفت 75امپر م میتونی ببندی ولی چون مصرف کننده زیاد نداری همین بسه الان مشکلی نداره؟ یا باید 75 بندازم. برا دینام ضرر نداره؟ چیزی رو نمیسوزونه؟
با سلام:
بله شما را درست راهنمایی کرد چون سیستم ندارید همان 66 آمپر ساعت کافیست.
علم را، در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن، 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
نمایه کاربر
soheilspeedart
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 65
تاریخ عضویت: 08 آگوست 2011, 00:09
نوع خودرو: لنسر ایولوشن (Evo)
محل اقامت: آواره
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: نکات مهم در انتخاب باتری آمپر بالاتر برای خودرو

پست توسط soheilspeedart » 16 دسامبر 2017, 12:29

سلام، آقا من می خوام باتری ماشین رو عوض کنم، یه سوال برام پیش اومده
بالاتر بودن آمپر ماشین، روی یه ماشین عادی (یعنی بدون مصرف کننده اضافی)، باعث می شه باتری دیرتر خراب بشه؟

من یه RD دارم، مدل 83-84، باتری فابریک خودش 55 بود، یادم نیست خراب شدنش رو(که چند سال کار کرد)، بعدش یه باتری 120-750 آمپری روش گذاشتم، امسال، هوا یه کوچولو که سرد شد، یهو از کار افتاد (به شدت ضعیف شده)، منظور این که هم کمترین و هم بیشتر حد باتری روی ماشینم بوده (باتری 120 آمپری به زور توی باتری بند جا شد)، ماشین از نظر مصرف کننده های برقی کاملا فابریکه، حتی پخشش هم همون کاستی خودشه! ولی راستش اصلا تاریخچه های خریدها و دوره کارکرد و این چیزا رو یادم نیست که بخوام مقایسه کنم.

فقط نکته ای که اینجا هست اینه که من خیلی خیلی کم از ماشین استفاده می کنم (چون عشق موتورم)، مثلا یخبندونی باشه، بارونی باشه، خانوادگی باشه، شاید مثلا در طول سال، مجموعا 30 روز هم ماشین رو بر ندارم، و معمولا هم فصل سرد، ماشین ممکنه تا 10-15 روز استارت نخوره
1) اینا باعث خراب شدن باتری می شه؟

الان که می خوام باتری بخرم، اگه بخوام ظرفیت بیشتر داشته باشم (که بیشتر شارژ نگه داره، چون دیر به دیر استارت می زنم)، پول خیلی خیلی بیشتری باید بدم
اگر هم بخوام ظرفیت کمتری بگیرم، به خاطر قیمت کمتر، مجبورم ماشین رو زود به زود، استارت بدم که باتری نخوابه

2) حالا سوال اینجاست که اگه باتری با آمپر بالاتر داشته باشم، صرف نظر از شارژ دهی بیشتر، در مجموع طول عمرش هم بیشتره یا نه؟ مثلا من که دارم پول دو تا باتری 55 آمپری رو می دم پای یه باتری 100 آمپری، به جای مثلا 2 سال، 4 سال عمر می کنه آیا؟

یا به صرفه س، توی این مدت زمان دو تا باتری 55 بخرم مثلا

ممنون می شم این دو تا سوال منو جواب بدین
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2796
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: SAMAND XU7 1396
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
Has thanked: 6 times
Been thanked: 52 times
تماس:

Re: نکات مهم در انتخاب باتری آمپر بالاتر برای خودرو

پست توسط ممل-امریکایی » 16 دسامبر 2017, 14:57

سلام
دوست عزیز شما باطری فابریک ماشینت ۵۵بوده اگر یه باطری ۶۶جنس خوب بگیری اگر ضمانت هم داشته باشه که دیگه بهتر.حداقل دوسال برای شما کار میده تازه اگر میخای باطری نخابه وقتی قرار نیست بمدت حداقل دوهفته ماشین استارت بزنی میتونی سرباطری رو جدا کنی اینجوری سه ماهم استارت نزنی باطری نمیخابه.در ضمن یه باطری زمانی در صحت و سلامت کار میکنه که مقدار شارژش استفاده بشه اگر استفاده نشه و همینطور دوباره شارژ بشه صد در صد خراب میشه مثل باطری های لیتیومی که بهترین نوع باطری هستن شما وقتی باطری با ظرفیت بالا انتخاب کنی اما شارژش کامل تخلیه نشه و دوباره شارژ بشه معلوم هست که خراب میشود .موفق باشید.
نیست شو تا هستیت از پی رسد
تا تو هستی، هست در تو کی رسد
تا نگردی محو خواری فنا
کی رسد اثبات از عز بقا
نمایه کاربر
تحیری
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 732
تاریخ عضویت: 27 اکتبر 2014, 14:20
نوع خودرو: پژو 206 تیپ 5 و p.k
محل اقامت: تهران تهران پارس
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: نکات مهم در انتخاب باتری آمپر بالاتر برای خودرو

پست توسط تحیری » 16 دسامبر 2017, 15:52

soheilspeedart نوشته شده:
16 دسامبر 2017, 12:29
سلام، آقا من می خوام باتری ماشین رو عوض کنم، یه سوال برام پیش اومده
بالاتر بودن آمپر ماشین، روی یه ماشین عادی (یعنی بدون مصرف کننده اضافی)، باعث می شه باتری دیرتر خراب بشه؟

من یه RD دارم، مدل 83-84، باتری فابریک خودش 55 بود، یادم نیست خراب شدنش رو(که چند سال کار کرد)، بعدش یه باتری 120-750 آمپری روش گذاشتم، امسال، هوا یه کوچولو که سرد شد، یهو از کار افتاد (به شدت ضعیف شده)، منظور این که هم کمترین و هم بیشتر حد باتری روی ماشینم بوده (باتری 120 آمپری به زور توی باتری بند جا شد)، ماشین از نظر مصرف کننده های برقی کاملا فابریکه، حتی پخشش هم همون کاستی خودشه! ولی راستش اصلا تاریخچه های خریدها و دوره کارکرد و این چیزا رو یادم نیست که بخوام مقایسه کنم.

فقط نکته ای که اینجا هست اینه که من خیلی خیلی کم از ماشین استفاده می کنم (چون عشق موتورم)، مثلا یخبندونی باشه، بارونی باشه، خانوادگی باشه، شاید مثلا در طول سال، مجموعا 30 روز هم ماشین رو بر ندارم، و معمولا هم فصل سرد، ماشین ممکنه تا 10-15 روز استارت نخوره
1) اینا باعث خراب شدن باتری می شه؟

الان که می خوام باتری بخرم، اگه بخوام ظرفیت بیشتر داشته باشم (که بیشتر شارژ نگه داره، چون دیر به دیر استارت می زنم)، پول خیلی خیلی بیشتری باید بدم
اگر هم بخوام ظرفیت کمتری بگیرم، به خاطر قیمت کمتر، مجبورم ماشین رو زود به زود، استارت بدم که باتری نخوابه

2) حالا سوال اینجاست که اگه باتری با آمپر بالاتر داشته باشم، صرف نظر از شارژ دهی بیشتر، در مجموع طول عمرش هم بیشتره یا نه؟ مثلا من که دارم پول دو تا باتری 55 آمپری رو می دم پای یه باتری 100 آمپری، به جای مثلا 2 سال، 4 سال عمر می کنه آیا؟

یا به صرفه س، توی این مدت زمان دو تا باتری 55 بخرم مثلا

ممنون می شم این دو تا سوال منو جواب بدین
با سلام:
کاربر گرامی آیا مطمئن هستید باتری 750 آمپری راروی آر دی سوار کردید.!!! ( من یه RD دارم، مدل 83-84، باتری فابریک خودش 55 بود، یادم نیست خراب شدنش رو که چند سال کار کرد، بعدش یه باتری 120-750 آمپری روش گذاشتم،) با توجه به این که حداکثر شما می توانید تا 10امپر ساعت بالاتر از نوع باتری فابریک قرار 55 آمپر ساعتی یعنی باتری 65 آمپر ساعتی قرار هید با این تفاصیل شما یک باتری با ظرفیت دو برابر ( 120) و سیزده برابر ( 750) ظرفیت خودروی خود سوار کردید.!!!
علم را، در آزمایشگاه باید یاد گرفت نه در دانشگاه
نابغه بودن، 99 درصد با پشتکار و یک درصد با الهام است. (ادیسون)
ارسال پست

بازگشت به “مباحث تخصصی برق خودرو”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 7 مهمان