از کجا تشخیص دهیم یک ساب, ساب کیفیتی هست؟

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:
- لطفا قبل از ایجاد تاپیک جدید از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
david gilmour
سرعت : 35 كيلومتر در ساعت
پست: 648
تاریخ عضویت: 20 فوریه 2009, 14:03

Re: ^^(pure quality)^^

پست توسط david gilmour » 06 مارس 2010, 18:43

بسیار عالی :-)
من که کلی به اطلاعاتم اضافه شد
فقط یه سوال برام به وجود اومده
همین ساب هایی که cms پایینی دارن یعنی ووفرش به سختی تو میره بعد از یه مدت نرم تر میشه و تا اونجایی که خودم تجربه کردم بازده شون هم بیشتر میشه
وقتی که ووفر نرم میشه دقت ساب رو پایین تر نمیاره؟
.....But it was only fantasy The wall was too high as you can see
نمایه کاربر
Dr.K
سرعت : 26 كيلومتر در ساعت
پست: 443
تاریخ عضویت: 20 ژولای 2009, 21:31
نوع خودرو: سدان
محل اقامت: دنیا
تماس:

Re: ^^(pure quality)^^

پست توسط Dr.K » 06 مارس 2010, 21:08

دوستان در مورد Qes میشه یکم توضیح بدین؟؟؟ :zz:
farshad
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 854
تاریخ عضویت: 06 دسامبر 2005, 09:20

Re: ^^(pure quality)^^

پست توسط farshad » 07 مارس 2010, 08:18

نیما جان بحث زور و به کرسی نشوندن حرف خودم نیست.. من حرفی از ریویو نزدم.. اطلاعات تخصصی من مطمئناً در حد و اندازه شما نیست ولی مثل اینکه شما هم فقط به اطلاعات خودتون بسنده کردید.

باز هم فقط به ts پارامترهای ساب اشاره شد. ts پارامترهای ساب اهمیت کمی دارن به دلیل اینکه با طراحی باکس میشه اونها رو جبران کرد. ضمن اینکه باز هم میگم که Q بالا یا پایین نقطه قوت یا ضعف یه ساب نیست فقط نشون میده که یه ساب برای چه نوع استفاده ای بهینه شده. اگه هدف شما استفاده بصورت IB یا توی باکس سیلد باشه بهتر هست که ساب شما Qts نزدیکتر به عدد 0.707 داشته باشه. اگر هم Qts ساب شما بین 0.3 تا 0.4 هست برای باکس پورتد مناسب تر هست. فکر میکنم مهمترین قسمت ts پارامترها فرکانس ریسپانس ساب باشه که توی باکس سیلد نمیشه زیاد روش مانور داد البته ممکنه با اکولایزر قوی بشه جبرانش کرد.

اما به پارامترهایی که مد نظر من هست اشاره نشد که با طراحی باکس قابل جبران نیستند و نمیشه اونها رو با نوع باکس تغییر داد. مثل non linear distortion و low inductance (که رابطه زیادی با دقت و ریسپانس یه ساب داره و در سابهای gti در حد اعلا هست) و bl curve linearity و ... که خیلی مهمتر از این ts پارامترها هستند.

باز هم به دلیل تنگی وقت ادامه بحث و توضیحات بیشتر در دفعه بعد ... :smile:
نمایه کاربر
Dixel
دنده 3
پست: 3198
تاریخ عضویت: 26 آپریل 2008, 06:01
نوع خودرو: Hatchback
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: ^^(pure quality)^^

پست توسط Dixel » 08 مارس 2010, 05:16

AMIN 206 نوشته شده:بسیار عالی :-)
من که کلی به اطلاعاتم اضافه شد
فقط یه سوال برام به وجود اومده
همین ساب هایی که cms پایینی دارن یعنی ووفرش به سختی تو میره بعد از یه مدت نرم تر میشه و تا اونجایی که خودم تجربه کردم بازده شون هم بیشتر میشه
وقتی که ووفر نرم میشه دقت ساب رو پایین تر نمیاره؟
امین جان اون به سختی تو رفتن دلیلش بیشتر آببندی نبودن سابه وگرنه یه ساب خوب نباید طی مدتی پارامتراش مقدار زیادی تغییر کنن مگه اینکه بیش از حد مجاز بهش توان داده باشی..
qes هم معرف دمپینگ الکتریکی سابه که این دمپینگ الکتریکی به طراحی کویل و جنس کویل و سیم پیچش برمیگرده.
farshad
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 854
تاریخ عضویت: 06 دسامبر 2005, 09:20

از کجا تشخیص دهیم یک ساب, ساب کیفیتی هست؟

پست توسط farshad » 09 مارس 2010, 08:16

سلام
با توجه به مسائل مطرح شده تو تاپیک محمد دیدم بهتره یه تاپیک با این عنوان اینجا باز بشه..

اول 2 تا لینک میذارم که اطلاعات خیلی مفیدی داخلشون هست. کسی هم خواست میتونه روی اونها بحث کنه:

What makes a SQ sub a SQ sub?
When does a $50 sub sound like a $600 sub?
نمایه کاربر
behrad_system
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 337
تاریخ عضویت: 22 سپتامبر 2007, 16:18
نوع خودرو: مشخص نشده!
محل اقامت: اهواز-شهرک نفت

Re: از کجا تشخیص دهیم یک ساب, ساب کیفیتی هست؟

پست توسط behrad_system » 09 مارس 2010, 10:31

من خیلی دوست دارم ببینم بین ساب های w7 و cvx و gti و typx بلاخره کدوم از لحاظ کیفیت جایگاه بالاتری قرار داره نظر شما در مورد اینا چیه بنظرتون کدوم کیفیت بالاتری میتونه داشته باشه؟
نمایه کاربر
آرمين
متخصص آمریکایی
پست: 3399
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2005, 22:30
محل اقامت: مشهد

Re: از کجا تشخیص دهیم یک ساب, ساب کیفیتی هست؟

پست توسط آرمين » 09 مارس 2010, 13:31

behrad_system نوشته شده:من خیلی دوست دارم ببینم بین ساب های w7 و cvx و gti و typx بلاخره کدوم از لحاظ کیفیت جایگاه بالاتری قرار داره نظر شما در مورد اینا چیه بنظرتون کدوم کیفیت بالاتری میتونه داشته باشه؟
سلام
پس وی کیو چی :sad:
چرا هیچکس حرفی ازش نمیزنه :sad:
Old Is GOLD
farshad
سرعت : 50 كيلومتر در ساعت
پست: 854
تاریخ عضویت: 06 دسامبر 2005, 09:20

Re: از کجا تشخیص دهیم یک ساب, ساب کیفیتی هست؟

پست توسط farshad » 09 مارس 2010, 14:57

behrad_system نوشته شده:من خیلی دوست دارم ببینم بین ساب های w7 و cvx و gti و typx بلاخره کدوم از لحاظ کیفیت جایگاه بالاتری قرار داره نظر شما در مورد اینا چیه بنظرتون کدوم کیفیت بالاتری میتونه داشته باشه؟
بهراد جان طبق یافته های خودم بین اینها gti از لحاظ استانداردهای کیفیت در سطح بالاتری قرار داره. W7 از بعضی جهات در سطح بالایی قرار داره ولی بالا بودن inductance این ساب باعث پایین اومدن کنترل ووفر شده که صدا گرفتن رو مشکل کرده.(در مورد دلایل تاثیر inductance هم فکر میکنم داخل لینکها توضیح داده شده باشه ولی خودم خیلی موشکافی نکردم!). از type x هم تا به حال تحلیل خاصی ندیدم ولی میشه گفت قیمتش نسبت به عملکردش بالاست. از ساب Vq هم زیاد چیزی نه دیدم نه صداش رو شنیدم ولی با توجه به تعاریف باید ساب با کیفیتی باشه.
نمایه کاربر
كسري
متخصص سیستمهای صوتی خودرو
پست: 2489
تاریخ عضویت: 22 ژوئن 2005, 12:27
نوع خودرو: ماکسیما- مورانو

Re: از کجا تشخیص دهیم یک ساب, ساب کیفیتی هست؟

پست توسط كسري » 09 مارس 2010, 20:58

:shock:
نمایه کاربر
مسعود محمدی
دنده 1
پست: 1203
تاریخ عضویت: 14 نوامبر 2007, 22:55
نوع خودرو: 206
محل اقامت: روستای طهران

Re: از کجا تشخیص دهیم یک ساب, ساب کیفیتی هست؟

پست توسط مسعود محمدی » 09 مارس 2010, 23:05

پس از مدت ها دارم پست میزارم تو کلوپ صوتی کلوپی که هر روز پایش بودم ولی دیگه مطالب علمی توش پیدا نمیکردم. تا امروز که دارم این بحث شیرینو میخونم :-) از استادم نیما و وحید تشکر
تا اينجا كه من متوجه شدم سابي مثل كيكر سي وي ايكس با توجه به qts خاصش يه ساب خاص و كيفيتي هستش
پايونير قديما يه سابي داشت تحت اين مدل:TS-W384C
این سابه فکر کنم اصولا طراحی شده برای free air چون vas خیلی بالایی داره. البته همین ساب هم اگر بره تو باکس کیفیتش بیشتر میشه ولی خوب در کل همونطور که بچه ها گفتن تنها یک پارامتر مستند نیست.

در مورد ساب ها نکته ای که همه میدونید ولی بهش اشاره نشده اینه که بجز توجه به پارامتر ها که میشه ازش دقت و کنترل ووفر رو فهمید جنس صفحه ووفر هست که در دلنشین بودن یا نبودن صدای ساب تاثیر میگذاره. ووفر gti از جنس nonpressed paper هست که تو مزغوبیت جنس صدای gti تاثیرگذار بوده اما بقیه ساب های مورد بحث تا اونجا که حافظم یاری میکنه پلاستیک هستن. دلیلی هم که از gti تو hifi استفاده میکنن بخاطر جنس صداییه که داره

من احساس میکنم تکنولوژی ساخت موتور cvx بالاتر از gti باشه ولی در مقابل gti با پارامتر های مکانیکی تونسته کیفیتش رو برسونه.
صداش كامپها الان اصلا تيز نيست.از روي آمپ كه تنظيم كردم صدا خيلي خوب شد و تنظيمات پخش فلت هستن و صداي تيزي ندارم.ميدرنج قوي و ميد بيس نسبتا قوي.
صدا شارپ و شفافه و ميتوني جزئيات رو كاملا حس كني.والا auto eq رو خودم هم نتونستم رديف كنم.
محمد با این که خیلی بیشتر از من پول دادی ولی حس رقابت باهات دارم :wink: اومدی تهران یه ندا بده صداشو بشنوم.
ارسال پست

بازگشت به “مشاوره، معرفی و مقایسه”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان