تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

مباحث مربوط به پونتیاک Pontiac , کامارو Camaro , کوروت Corvette , مونت کارلو Monte Carlo

مدیران انجمن: آرمين, علي هافكلاچ

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:

- لطفا پیش از ایجاد تاپیک جدید، به وسیله ی گزینه جستجو، از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
پایونیر
دنده 3
پست: 3321
تاریخ عضویت: 29 می 2011, 18:04
نوع خودرو: L90
محل اقامت: کارمیسین

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط پایونیر » 12 اکتبر 2017, 07:11

سلام
آقا نادر لیست کارهاتو فارسی مینوشتی :wink: تا مام بفهمیم.
بسیار عالی و تمیز و ماهرانه اتاق رو بلند کردید آفرین ، عکساتون خیلی عالیه و حس خوبی میده مخصوصا موتور!
در مورد هزینه خرید همچین خودرویی و اجرت استادکاران نکات مفیدی رو عنوان کردید سپاس ، البته فکر کنم دخل و خرج اونجا با هم بیشتر بخونه تا ایران.
از مبحث دور نشیم ، سرعت انجام کارتون خیلی خوبه ، جهت اطلاع خودم میپرسم : میشه موتور قویتر و البته کاملتر و نزدیک به خواسته شما با قیمت کمتر از هزینه پروژه تهیه و نصب کرد؟ گر چه میدونم هدف شما کسب تجربه شخصی هستش.
سپاس
«محمد»



Mitsubishi Lancer EVO 2000hp 12,000 rpm Extreme Acceleration
https://www.youtube.com/watch?v=5DHoQAy1zxw

نمایه کاربر
nader_gmr
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 72
تاریخ عضویت: 03 ژوئن 2015, 20:02
نوع خودرو: پونتیاک

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط nader_gmr » 12 اکتبر 2017, 12:29

orcinus نوشته شده:
مرسی از پست و حمایت شما دوست عزیز
پایونیر نوشته شده:
جدی اگه لازمه فارسی بنویسم؟ بعله خدا رو شکر دخل و خرج نسباتا بهتره تا ایران, در رابطه با سرعت کار باید بگم تا اینجای کار تو دو هفته انجام شد, همیشه خراب کردن خیلی سریعتر پیش میره D: , در کنارش باید پنج روز در هفته کار هم کنم, همه مراحل رو یکجا پست نکردم که خیلی شلوغ کاری نشه D:
ِ
در رابطه با انتخاب موتور , بعله آپشمهای دیگه ای هم هست, مثل موتورهای LS که در ایران هم خیلی استفاده میشه, ارزونترینش اینجا LM7 هستش که مدل ساده و پایه ی LS1 هستش با حجم 5.3 لیتر از 270 تا 300 اسب 500 پوند بستگی به سال و مدل , بلوک آهنی, از روی شورلت تاهو, سیلورادو, سابربان و کادیلاک اسکالید 1999 تا 2003 میاد , قیمت خریدش اینجا از 1800 یورو شروع میشه به بالا که خیلی موتور خوبیه, بدون عوض کردن یدونه پیچ فقط با نصب توربو و تیون ECU تا ششصد اسب میشه ازش گرفت,

من برای استفاده از همچین موتوری باید ساب فریم مدل 1998 به بالا بگیرم و همچنین گیربکس که با موتور نصل سه یا همون LS متچ بشه و همچنین کله سیستم برقی از جمله داشبورد و الی آخر, البته غیرممکن نیست و از نظر منتقی اگه بتونم یه کامارو یا فایربرد اوراقی 1998 به بالا پیدا کنم شاید خیلی هم راحتر باشه فقط کافیه ساب فریم, داشبورد, مدار بنزین رو عوض کنم. از اونجایی که این کامارو , گیربکس 6 دنده , سوپر شارژر و دفرانسیل با ضریب 3.5 روش بود ترجیح دادم همینو پیگیرش بشم..
و باز باید بگم مهمترین هدفم کسب تجربه و یادگیری هستش و خرید موتور علاوه بر هزینه بالا خیلی کمکی به این هدف نمیکرد
برنامه ای که تو سرم دارم به این شکله ترمیم پوسیدگی ها و تغییرات روی شاسی و فنر بندی و در نهایت تغییر رنگ از سفید به مشکی در کنارش موتور هم بهینه میکنم

برای انجام این کارها باید برنامه ریزی روی بودجه هم بکنم , نمیخوام خدای نکرده اینجوری بشه که همه چیو از هم باز کنم بعد بودجه برای جمع کردنش نباشه D:
نادر ذوالقدری
1368 - Buick Iran
1994 Pontiac Firebrd
1997 Pontiac TransAM
1995 Pontiac TransAM WS6
1994 Chevrolet Camaro Z/28 S/C

نمایه کاربر
nader_gmr
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 72
تاریخ عضویت: 03 ژوئن 2015, 20:02
نوع خودرو: پونتیاک

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط nader_gmr » 12 اکتبر 2017, 13:03

تجهیزات جانبی موتور باز شد:
.
تصویر
.
سیستم اگزوز باز شد:
.
تصویر
.
گیربکس و کلاچ:
.
تصویر
.
در حاله حاضر:
.
تصویر
.
تمامی پیج و مهره ها رو جداگونه دسته بندی کردم برای راحتی کار در آینده:
.
تصویر
.
چند کتابی که گرفتم برای کمک :
.
تصویر
نادر ذوالقدری
1368 - Buick Iran
1994 Pontiac Firebrd
1997 Pontiac TransAM
1995 Pontiac TransAM WS6
1994 Chevrolet Camaro Z/28 S/C

نمایه کاربر
nader_gmr
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 72
تاریخ عضویت: 03 ژوئن 2015, 20:02
نوع خودرو: پونتیاک

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط nader_gmr » 14 اکتبر 2017, 02:19

فعالیت های امروز:
.
تصویر
.
تصویر
.
متاسفانه یه تصادفی هم داشته:
.
تصویر
.
پوسیدگی های اطزاف باطری:
.
تصویر
.
تصویر
نادر ذوالقدری
1368 - Buick Iran
1994 Pontiac Firebrd
1997 Pontiac TransAM
1995 Pontiac TransAM WS6
1994 Chevrolet Camaro Z/28 S/C

نمایه کاربر
پایونیر
دنده 3
پست: 3321
تاریخ عضویت: 29 می 2011, 18:04
نوع خودرو: L90
محل اقامت: کارمیسین

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط پایونیر » 14 اکتبر 2017, 06:54

درود
با توجه به همچین قدرت موتوری تصادف بعید نیست :smile:
اون ضربه گیر پشت سپر از بین رفته یا در حین باز کردن جدا شد؟
در مورد پوسیدگی ها اگه ورق خودرو ایرانی بود الان قسمت باطری شاسی جدا شده بود و پوسیدگی تا ته میرفت . باید آفرین گفت به همچین سازنده ای!
بنظر میاد پوسیدگی زیر باطری عمقی نباشه و بشه از بین برد با آهن کردن . فکر تعویض اون قطعه رو که ندارید؟!
ولی پوسیدگی پشت گلگیر (پایه نگهدارنده سپر) بدلیل عدم رسیدگی فکر کنم عمقی شده. گرچه مشکلی ایجاد نمیکنه و خیلی کمه.
«محمد»



Mitsubishi Lancer EVO 2000hp 12,000 rpm Extreme Acceleration
https://www.youtube.com/watch?v=5DHoQAy1zxw

نمایه کاربر
nader_gmr
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 72
تاریخ عضویت: 03 ژوئن 2015, 20:02
نوع خودرو: پونتیاک

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط nader_gmr » 14 اکتبر 2017, 11:54

پایونیر نوشته شده:درود
با سلام،
ضربه گیر پشت سپر نصب به بدنه و دماغ جلو سوارش میشه در حقیقت،
حق با شماست پوسیدگی های زیر باطری قابل ترمیم هستش،
اون قطعه نگه دارنده سپر و گلگیر رو تصمیم دارم کاملا اهنش کنم و یه تیکه تقویتی بهش جوش بدم فکر کنم ساده ترین راه باشه
نادر ذوالقدری
1368 - Buick Iran
1994 Pontiac Firebrd
1997 Pontiac TransAM
1995 Pontiac TransAM WS6
1994 Chevrolet Camaro Z/28 S/C

نمایه کاربر
علي هافكلاچ
کاربر ويژه
پست: 13288
تاریخ عضویت: 12 اکتبر 2004, 10:47
نوع خودرو: FormulaSilverBird400
محل اقامت: كرانه ي درياي پارس، شهر باستاني ليان (آفتاب تابان)
تماس:

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط علي هافكلاچ » 15 اکتبر 2017, 09:53

درود
تبریک میگم،
برای موتور ال اس وان شما به جای ساب فریم یه دسته موتور و یه کارتل بخری قضیه حل میشه.

نمایه کاربر
nader_gmr
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 72
تاریخ عضویت: 03 ژوئن 2015, 20:02
نوع خودرو: پونتیاک

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط nader_gmr » 15 اکتبر 2017, 11:46

علي هافكلاچ نوشته شده:درود
تبریک میگم،
برای موتور ال اس وان شما به جای ساب فریم یه دسته موتور و یه کارتل بخری قضیه حل میشه.
سلام
مرسی ممنون علی آقا,
جای نصب دسته موتورهای LT با LS فرق داره, که البته گفته شما هم درسنه Hooker دسته موتور میسازه که این مشکل و برطرف میکنه
و باز هم طبق گفته شما فقط با تعویض کارتل مشکل حل میشه, من خیلی گشتم تو اینترنت ببینم یه نمونه انجام شده یا حداقل نظری یا انتقادی
ولی هیچی پیدا نکردم, و بخاطره شیش دنده و سوپرشارژر موتور خودم کلا بیخیالش شدم...
https://www.holley.com/products/exhaust ... 1221002HKR
این اون دسته موتوره مبدل هستش..
نادر ذوالقدری
1368 - Buick Iran
1994 Pontiac Firebrd
1997 Pontiac TransAM
1995 Pontiac TransAM WS6
1994 Chevrolet Camaro Z/28 S/C

نمایه کاربر
nader_gmr
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 72
تاریخ عضویت: 03 ژوئن 2015, 20:02
نوع خودرو: پونتیاک

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط nader_gmr » 15 اکتبر 2017, 23:40

فعالیتهای امروز, که به جرات سخترینش بود تا امروز, جای شکرش باقیه که نصف این وسایل دیگه برنمیگرده تو ماشین:
.
تصویر
.
تصویر
.
تصویر
.
تصویر
.
تصویر
.
تصویر
.
باز هم برچسب و نامگذاری:
.
تصویر
نادر ذوالقدری
1368 - Buick Iran
1994 Pontiac Firebrd
1997 Pontiac TransAM
1995 Pontiac TransAM WS6
1994 Chevrolet Camaro Z/28 S/C

نمایه کاربر
Mehr7400
سرعت : 30 كيلومتر در ساعت
پست: 568
تاریخ عضویت: 26 می 2011, 09:33
نوع خودرو: 2011 Toyota Aurion
محل اقامت: کرج

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط Mehr7400 » 16 اکتبر 2017, 09:15

سلام
من برای عایق کاری صدای موتور نیازمند یکسری اطلاعات هستم
میخواستم ببینم حالا که شما موتور و داشبورد رو باز کردید یکسری اطلاعات درباره نحوه عایق بندی قسمت فایروال این ماشین ارائه بدید
(میدونم بی ربطه به موضوع)
از داخل اطاق و موتور از چه جنسی و چه متریالی برای عایقکاری صدا استفاده شده؟
ممنونم

ارسال پست

بازگشت به “خودروهای کوپه جنرال موتورز GM”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 2 مهمان