تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

مباحث مربوط به پونتیاک Pontiac , کامارو Camaro , کوروت Corvette , مونت کارلو Monte Carlo

مدیران انجمن: آرمين, علي هافكلاچ

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:

- لطفا پیش از ایجاد تاپیک جدید، به وسیله ی گزینه جستجو، از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2618
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط ممل-امریکایی » 12 ژانویه 2018, 01:41

باسلام و خسته نباشید
خیلی خوب شده .اگر تونستید راجع به نحوه انجام رنگ امیزی الکترواستاتیک بصورت مرحله به مرحله همراه با عکس توضیح بدید ممنون میشوم.و ایا اینکه با امکانات خانگی میشود اینجوری رنگ امیزی کرد؟برای قطعات کوچک مثل همون فک لنت ترمز.
باتشکر.
چشم ها بی فایده اند،وقتی ذهن کور باشد.
نمایه کاربر
FARHAD CAMPER
Rebuilder
پست: 756
تاریخ عضویت: 28 ژانویه 2015, 06:36
نوع خودرو: 4WD Caravan Camper
محل اقامت: Tehran - Iran
تماس:

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط FARHAD CAMPER » 12 ژانویه 2018, 04:05

با درود و خسته نباشید
پروژه جالبی میتونه باشه :-) تو این رکود مداوم تاپیک های بازسازی تو تی تی، خوشحالم که بازم شاهد به اشتراک گذاشتن پروژه هایی اینچنینی هستم . ضمن تبریک با تاخیر ، براتون آرزوی موفقیت دارم :hb:
محض خالی نبودن عریضه، کاش بجای استفاده از جوش برق برای اجرای جوشکاری هایی اینچنینی جهت سهولت و کیفیت بهتر از هواگاز و جوش برنج استفاده میکردین. اخیرا برای مصارف محدود و کارگاههای شخصی نمونه های جمع و جور و قابل حمل هم تو بازار اومده که بنا به تجربه شخصی خیلی کار راه اندازه.

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
کلوپ تخصصی اتوکمپینگ (خودروهای مسافرتی)
viewforum.php?f=402

کلوپ تخصصی سفر و گردشگری
viewforum.php?f=176
نمایه کاربر
nader_gmr
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 138
تاریخ عضویت: 03 ژوئن 2015, 20:02
نوع خودرو: پونتیاک

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط nader_gmr » 12 ژانویه 2018, 10:36

ممل-امریکایی نوشته شده:
12 ژانویه 2018, 01:41
سلام مخلصم,
بروی چشم حتما برای قطعه بعدی سعی میکنم گزارش
مفصل تری تهیه کنم یا یه قطغه فیلم بگیرم
FARHAD CAMPER نوشته شده:
12 ژانویه 2018, 04:05
سلام دوسته عزیز,
تشکر از نظر مثبت و همچنین پیشنهادتون,
انتخاب ابزارها و روش اجرای مراحل مختلف تا الان بیشتر وابسته به آشنایی ابتدایی من با اون ابزار یا روش
و همچنین امکانات موجود و در بیشتر موارد پایین نگه داشتن هزینه کلی بوده,
مطمین هستم که خیلی بهتر از اینها میشد اجرا بشه, هدف من یادگیری و اجرای پروژه خونگی هستش
برای همین مشتاقانه از نظرات شما و دیگر دوستان استقبال میکنم که هم بار علمی خودم بالا بره و هم
اینکه در آینده بتونم برای اجرای مراحل مختلف انتخابای بیشتری داشته باشم
نادر ذوالقدری
1368 - Buick Iran
1994 Pontiac Firebrd
1997 Pontiac TransAM
1995 Pontiac TransAM WS6
1994 Chevrolet Camaro Z/28 S/C
آلکامی
دنده 3
پست: 3660
تاریخ عضویت: 05 اکتبر 2014, 16:30
نوع خودرو: عشق رنجرور ولی ندارم
محل اقامت: شهرک چوکا-بندرانزلی
اینستاگرام: mohsen_moradi_alkam@

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط آلکامی » 12 ژانویه 2018, 10:50

سلام
ولی باز هم میگم از هر نظر نگاه کنید ساخت و نصب رول کیج به روش پیچ و مهره ارزان تر و به صرفه تر بود
یه زمانی هم اکه ماشین فروخته میشد به راحتی قابل باز کردن بود میشد ماشین به حال فابریک برگرده
یه رولها جداگانه فروش بره
هیچ دانش و تخصص خاصی هم نیمخواست
جذف و دفع ضربه بهتری هم داشت
بازسازی و نگهداری لندرور 9 نفره 1978
viewtopic.php?f=195&t=101992
_____________________
محسن مرادی آلکامی
نمایه کاربر
علي هافكلاچ
کاربر ويژه
پست: 13297
تاریخ عضویت: 12 اکتبر 2004, 10:47
نوع خودرو: FormulaSilverBird400
محل اقامت: كرانه ي درياي پارس، شهر باستاني ليان (آفتاب تابان)
تماس:

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط علي هافكلاچ » 16 ژانویه 2018, 09:14

FARHAD CAMPER نوشته شده:
12 ژانویه 2018, 04:05
با درود و خسته نباشید
پروژه جالبی میتونه باشه :-) تو این رکود مداوم تاپیک های بازسازی تو تی تی، خوشحالم که بازم شاهد به اشتراک گذاشتن پروژه هایی اینچنینی هستم . ضمن تبریک با تاخیر ، براتون آرزوی موفقیت دارم :hb:
محض خالی نبودن عریضه، کاش بجای استفاده از جوش برق برای اجرای جوشکاری هایی اینچنینی جهت سهولت و کیفیت بهتر از هواگاز و جوش برنج استفاده میکردین. اخیرا برای مصارف محدود و کارگاههای شخصی نمونه های جمع و جور و قابل حمل هم تو بازار اومده که بنا به تجربه شخصی خیلی کار راه اندازه.

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

البته جوشکاری برق دقت، استقامت و کیفیت خیلی بهتری داره.

اما یه سوال، این کیتی که گرفتی چطوره؟ آهن هم میشه باش جوش داد؟ پرسیدم از جایی قیمت مناسبی داره و گازشم ظاهرا بوتانه. اما نمیدونم برای جوش آهن چطوره؟
نمایه کاربر
nader_gmr
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 138
تاریخ عضویت: 03 ژوئن 2015, 20:02
نوع خودرو: پونتیاک

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط nader_gmr » 16 ژانویه 2018, 12:32

بلاخره کار اندازه گرفتن و بریدن و نصب تموم شد, فقط باید جوشکاری بشه...
.
تصویر
.
تصویر
نادر ذوالقدری
1368 - Buick Iran
1994 Pontiac Firebrd
1997 Pontiac TransAM
1995 Pontiac TransAM WS6
1994 Chevrolet Camaro Z/28 S/C
نمایه کاربر
nader_gmr
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 138
تاریخ عضویت: 03 ژوئن 2015, 20:02
نوع خودرو: پونتیاک

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط nader_gmr » 20 ژانویه 2018, 15:11

ممل-امریکایی نوشته شده:
12 ژانویه 2018, 01:41
با سلام, چندتا عکس از مراحل پودرکوت گرفتم برای شما...
.
قطعه ای که میخواستم رنگ بزنم:
.
تصویر
.
پس از سند بلاست:
.
تصویر
.
بعد از شصت و شو با حرارت بالا, برای این کار از ماشین ظرفشویی استفاده کردم:
.
تصویر
.
شیلنگ پمپ هوا رو به تفنگ وصل کردم ,مخزن دستگاه الکترو رو با زنگ مربوطه پر کردم, توجه به سیم برق که تفنگ وصله, برای شارژ الکتریکی پودر رنگ به کار میره:
.
تصویر
.
نمونه رنگهای پودری :
.
تصویر
.
پدال فعال کردنه جریان اکتریکی:
.
تصویر
.
قبل از شلیک رنگ قطعه رو 15 دقیقه توی فر قرار دادم با حرارت 180 درجه, با وصل کردن سیم مربوطه قطعه مورد نظر رو داخل مدار الکتریکی قرار دادم,:
.
تصویر
.
همزمان با فشار دادن پدال اقدام به پاشیدن یا شلیگ رنگ میکنم:
.
تصویر
.
پس از مطمئن شدن از اینکه قطعه کاملا رنگ شده با احتیاط داخل فر که از قبل روی حرارت 180 درجه هستش قرار میدم به مدت 15 دقیقه:
.
تصویر
.
نتیجه:
.
تصویر
.
تصویر
.
نکته مهم پس از پختن رنگ داخل فر به هیچ عنوان فر رو برای مصرف خونگی یا پختن غذا نباید استفاده کرد, به علت آلودگیهای شمیایی حاصل از پختن رنگ خیلی ضرر داره واسه سلامتی
نادر ذوالقدری
1368 - Buick Iran
1994 Pontiac Firebrd
1997 Pontiac TransAM
1995 Pontiac TransAM WS6
1994 Chevrolet Camaro Z/28 S/C
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2618
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: ۲۰۶/۴۰۵/پارس/سمند...
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط ممل-امریکایی » 20 ژانویه 2018, 15:15

سلام خسته نباشید.خیلی ممنون بابت عکس ها و توضیحات.
چشم ها بی فایده اند،وقتی ذهن کور باشد.
نمایه کاربر
nader_gmr
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 138
تاریخ عضویت: 03 ژوئن 2015, 20:02
نوع خودرو: پونتیاک

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط nader_gmr » 20 ژانویه 2018, 15:23

ممل-امریکایی نوشته شده:
20 ژانویه 2018, 15:15
سلام خسته نباشید.خیلی ممنون بابت عکس ها و توضیحات.
مخلصم, اگه خیلی واضح نبود می بخشید,
این دستگاهی هستش که من استفاده کردم:
.
https://www.coating4all.com/a-28627399/ ... -t-m-50kv/
نادر ذوالقدری
1368 - Buick Iran
1994 Pontiac Firebrd
1997 Pontiac TransAM
1995 Pontiac TransAM WS6
1994 Chevrolet Camaro Z/28 S/C
آلکامی
دنده 3
پست: 3660
تاریخ عضویت: 05 اکتبر 2014, 16:30
نوع خودرو: عشق رنجرور ولی ندارم
محل اقامت: شهرک چوکا-بندرانزلی
اینستاگرام: mohsen_moradi_alkam@

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط آلکامی » 20 ژانویه 2018, 20:51

سلام
ممنون از توضیحات شما بسیار عالی
بازسازی و نگهداری لندرور 9 نفره 1978
viewtopic.php?f=195&t=101992
_____________________
محسن مرادی آلکامی
ارسال پست

بازگشت به “خودروهای کوپه جنرال موتورز GM”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان