تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

مباحث مربوط به پونتیاک Pontiac , کامارو Camaro , کوروت Corvette , مونت کارلو Monte Carlo

مدیران انجمن: آرمين, علي هافكلاچ

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:

- لطفا پیش از ایجاد تاپیک جدید، به وسیله ی گزینه جستجو، از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2649
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: SAMAND XU7 1396
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط ممل-امریکایی » 24 ژانویه 2018, 21:33

باسلام....
مبارک باشه کار خوب داره پیش میره...
از اونطرف عکس میزاری ادم میزنه به کلش بلند کنه بره اون ور آب
اینجا واقعا دیگه نفس کشیدن هم مشکل شده نادر جان.
راستی کارهایی که برای جلوبندی انجام میدی برای تقویت هست دیگه؟ در سیستم پیشرانه هم تغییری ایجاد شد مثلا تقویت شد یا نه؟اگر خیر پس تقویت جلوبندی برای چی هست؟
نیست شو تا هستیت از پی رسد
تا تو هستی، هست در تو کی رسد
تا نگردی محو خواری فنا
کی رسد اثبات از عز بقا
نمایه کاربر
nader_gmr
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 138
تاریخ عضویت: 03 ژوئن 2015, 20:02
نوع خودرو: پونتیاک

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط nader_gmr » 24 ژانویه 2018, 22:09

ممل-امریکایی نوشته شده:
24 ژانویه 2018, 21:33
باسلام....
مبارک باشه کار خوب داره پیش میره...
از اونطرف عکس میزاری ادم میزنه به کلش بلند کنه بره اون ور آب
اینجا واقعا دیگه نفس کشیدن هم مشکل شده نادر جان.
راستی کارهایی که برای جلوبندی انجام میدی برای تقویت هست دیگه؟ در سیستم پیشرانه هم تغییری ایجاد شد مثلا تقویت شد یا نه؟اگر خیر پس تقویت جلوبندی برای چی هست؟
چاکرم..
بعله, جلو بندی کاملا تقویته و همه چی عوض شده, برای بالا بردن قدرت مانور و پیچیدن, طبق های بالا و پایین هردو قابل تنظیم هستن برای تغییر زاویه کَمبر و تُوۀ
کویل اُور ها هم دارای 36 تنظیم مختلف هستش از سواری نرم تا 100% پیست, فنرها هم که طبیعتا قابل تنظیم هستش و هیچ بوش لاستیکی واسه طبقها بکار نرفته,
باید اینم بگم که موتور LT-1 بدون تقویت هم همچین بدک نیست.. نزدیک 300 اسب و نزدیک 500 نیوتن
ولی من برای موتور بلاخره تصمیم گرفتم همین موتور رو بازسازی کنم و آخرین مرحله هستش,
موتور در مغازه دوستم که مکانیک آمریکایی هستش کاراش انجام میشه..
موقغ شروع خیلی فکرهای خوبی داشتم برای موتور و هدفم تا مرز 500 اسب و حتی نصب یه کیت نیتروس واسه خنده هم بود ولی هزینه ها انقدر بالا رفت که
حتی تصمیم گرفتم از موتور پونتیاک استفاده کنم, ولی در نهایت همین موتور بازسازی خواهم کرد ولی تا چه حد بستیگی داره به بودجه باقی مونده در انموقع
نادر ذوالقدری
1368 - Buick Iran
1994 Pontiac Firebrd
1997 Pontiac TransAM
1995 Pontiac TransAM WS6
1994 Chevrolet Camaro Z/28 S/C
نمایه کاربر
ehsan_balvardi
دنده 1
پست: 1924
تاریخ عضویت: 03 آگوست 2014, 21:22
نوع خودرو: MB.G class lover
محل اقامت: SIRJAN

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط ehsan_balvardi » 04 فوریه 2018, 17:16

سلام :hb:
پروژه بی نظیریه . احسنت به شما که تمام کارهاشو پیوسته خود شما انجام دادید :-)
در مورد جوشکاری بدنه هم فکر میکنم جایی جز ایران نباشه که تو سال 2018 از جوش اکسی استیلن یا (کاربیت کاری) استفاده کنه!
یه دستگاه جوش mig میتونه کل نیاز شما رو برطرف کنه، از تعویض ورق های پوسیده تا جوش دادن اجزای رول بار.
پیروز باشید.
نمایه کاربر
nader_gmr
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 138
تاریخ عضویت: 03 ژوئن 2015, 20:02
نوع خودرو: پونتیاک

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط nader_gmr » 06 فوریه 2018, 17:19

ehsan_balvardi نوشته شده:
04 فوریه 2018, 17:16
سلام :hb:
پروژه بی نظیریه . احسنت به شما که تمام کارهاشو پیوسته خود شما انجام دادید :-)
در مورد جوشکاری بدنه هم فکر میکنم جایی جز ایران نباشه که تو سال 2018 از جوش اکسی استیلن یا (کاربیت کاری) استفاده کنه!
یه دستگاه جوش mig میتونه کل نیاز شما رو برطرف کنه، از تعویض ورق های پوسیده تا جوش دادن اجزای رول بار.
پیروز باشید.
سلام دوست عزیز
ممنونم,
بعله من از جوش میگ استفاده کردم و خیلی راحت بود,
جوش کاربیت من حقیقتش تجربه ندارم و ندیدم تاحالا چجوری هستش
نادر ذوالقدری
1368 - Buick Iran
1994 Pontiac Firebrd
1997 Pontiac TransAM
1995 Pontiac TransAM WS6
1994 Chevrolet Camaro Z/28 S/C
نمایه کاربر
پایونیر
يار همراه
پست: 3585
تاریخ عضویت: 29 می 2011, 18:04

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط پایونیر » 07 فوریه 2018, 07:07

سلام نادر جان
این کاربید هستش http://electrodebazar.com/carbide
اینم دیگ کاربید http://ts-iranian.com/%D8%AC%D9%88%D8%B ... D8%AA.html
کاربید رو در کاسه پایین دیگ که دستگیره T شکل داره قرار میدن و مقداری آب بهش اضافه میکنن و در این فرایند کاربید تبدیل به خمیر شده و گاز خاصی رو تشکیل میده که همراه کپسول اکسیژن (اکسیژن فشرده شده) از سر پیک http://ts-iranian.com/%D8%AC%D9%88%D8%B ... D8%B4.html خارج میشه و با فندک روشن میشه ، هم برا برش و هم برا جوش استفاده میکنن.
این دَم و دستگاه کلا غیر استاندارد و قدیمی و منسوخ شدس ولی چون در ایران جوشکاری در پایه های ابتدایی هیچ پیشرفتی نداشته و حاضر به هزینه کردن و استفاده از علم نو هم نیستند هنوز داره جولان میده ! (ارزونه مثلا) مواردی هم از ترکیدن همین دیگ در رکوردها ثبت شده ! کشته هم داده.
حالا بعضا اومدن اکسی استیلن رو جایگزین کردند و کمی اوضاع بهتر شده .
«محمد»
نمایه کاربر
nader_gmr
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 138
تاریخ عضویت: 03 ژوئن 2015, 20:02
نوع خودرو: پونتیاک

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط nader_gmr » 07 فوریه 2018, 19:01

پایونیر نوشته شده:
07 فوریه 2018, 07:07
سلام نادر جان
این کاربید هستش http://electrodebazar.com/carbide
اینم دیگ کاربید http://ts-iranian.com/%D8%AC%D9%88%D8%B ... D8%AA.html
کاربید رو در کاسه پایین دیگ که دستگیره T شکل داره قرار میدن و مقداری آب بهش اضافه میکنن و در این فرایند کاربید تبدیل به خمیر شده و گاز خاصی رو تشکیل میده که همراه کپسول اکسیژن (اکسیژن فشرده شده) از سر پیک http://ts-iranian.com/%D8%AC%D9%88%D8%B ... D8%B4.html خارج میشه و با فندک روشن میشه ، هم برا برش و هم برا جوش استفاده میکنن.
این دَم و دستگاه کلا غیر استاندارد و قدیمی و منسوخ شدس ولی چون در ایران جوشکاری در پایه های ابتدایی هیچ پیشرفتی نداشته و حاضر به هزینه کردن و استفاده از علم نو هم نیستند هنوز داره جولان میده ! (ارزونه مثلا) مواردی هم از ترکیدن همین دیگ در رکوردها ثبت شده ! کشته هم داده.
حالا بعضا اومدن اکسی استیلن رو جایگزین کردند و کمی اوضاع بهتر شده .
ممنونم از توضیحات و لینک ها
نادر ذوالقدری
1368 - Buick Iran
1994 Pontiac Firebrd
1997 Pontiac TransAM
1995 Pontiac TransAM WS6
1994 Chevrolet Camaro Z/28 S/C
نمایه کاربر
nader_gmr
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 138
تاریخ عضویت: 03 ژوئن 2015, 20:02
نوع خودرو: پونتیاک

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط nader_gmr » 07 فوریه 2018, 19:05

با سلام, اینم شرایط حال حاضر, آخر هفته جزیات کار رو آپ میکنم
.
تصویر
نادر ذوالقدری
1368 - Buick Iran
1994 Pontiac Firebrd
1997 Pontiac TransAM
1995 Pontiac TransAM WS6
1994 Chevrolet Camaro Z/28 S/C
نمایه کاربر
ممل-امریکایی
يار همراه
پست: 2649
تاریخ عضویت: 14 فوریه 2017, 18:02
نوع خودرو: SAMAND XU7 1396
محل اقامت: ایران خوزستان
اینستاگرام: @mr_daglas
تماس:

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط ممل-امریکایی » 08 فوریه 2018, 03:40

سلام خسته نباشی.... :-?
خوبه ماشین تونست سرپای خودش بایسته. :eek:
انگار موتور هم نصب کردی ،درسته؟
برای درهای چیکار میکنی؟
البته هنوز کارهای داخلیش مونده ...
نیست شو تا هستیت از پی رسد
تا تو هستی، هست در تو کی رسد
تا نگردی محو خواری فنا
کی رسد اثبات از عز بقا
نمایه کاربر
nader_gmr
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 138
تاریخ عضویت: 03 ژوئن 2015, 20:02
نوع خودرو: پونتیاک

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط nader_gmr » 08 فوریه 2018, 05:45

ممل-امریکایی نوشته شده:
08 فوریه 2018, 03:40
سلام خسته نباشی.... :-?
خوبه ماشین تونست سرپای خودش بایسته. :eek:
انگار موتور هم نصب کردی ،درسته؟
برای درهای چیکار میکنی؟
البته هنوز کارهای داخلیش مونده ...

سلام مخلصم،
اره بلاخره، موتور هنوز روش نیست، داشبردو وصل کردم سیم کشیش تقریبا تمومه این اخر هفته در و پیکرم میبندم روش، احتمالا موکت کف و پانل های داخل اطاق رو دوباره ببندم سره جاش، تصمیم داشتم لخته لخت باشه ولی فعلا بیخیالش شدم
یه مشکله بزرگی هم پیش امد که رینگهای ۱۷ اینچیمون جای کافی واسه ترمزهای کادیلاکی نداره، مجبور شدم دوتا رینگ واسه جلو سفارش بدم، یکم از نظر مادی رید تو پروژه، احتمالا برم سر وقته موتور پونتیاک
صفحه کلاچ تورگ بالا و یسری وسایل ترمز هم رسید اخر هفته گزارششو مینویسم
نادر ذوالقدری
1368 - Buick Iran
1994 Pontiac Firebrd
1997 Pontiac TransAM
1995 Pontiac TransAM WS6
1994 Chevrolet Camaro Z/28 S/C
نمایه کاربر
nader_gmr
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 138
تاریخ عضویت: 03 ژوئن 2015, 20:02
نوع خودرو: پونتیاک

Re: تبدیل کامارو کوپه به تی تاپ

پست توسط nader_gmr » 09 فوریه 2018, 22:18

با سلام خدمت رفقا,
کارایی که تو دو هفته گذشته انجام شد....
مدارهای بنزین و ترمز نصب شد:
.
تصویر
.
برای دسترسی راحت به پمپ بنزین یه دریچه برای توی طاقچه ی صندوق بریدم:
.
تصویر
.
ساب فریم های شاسی نصب شد ولی عکس مناسب از زیر ماشین ندارم:
.
تصویر
.
سیستم فنربندیه عقب و دفرانسیل نصب شد:
.
تصویر
.
تصویر
.
یه سری لوازم جدید هم که توراه بودن رسیدن:
لاین لاکِ موروسو برای برن اوت های سنگین :smile: :
.
تصویر
.
دریچه تناسب و تنظیم دستیه فشار بنزینِ ویلوود برای حذف سیستم ABS:
.
تصویر
.
دیسک های ترمز 14 اینچی شورلت کامارو 2010 :
.
تصویر
.
تصویر
.
سیم کشی داخلی و داشبرد رو شروع کردم امیدوارم این هفته تموم بشه:
.
تصویر
نادر ذوالقدری
1368 - Buick Iran
1994 Pontiac Firebrd
1997 Pontiac TransAM
1995 Pontiac TransAM WS6
1994 Chevrolet Camaro Z/28 S/C
ارسال پست

بازگشت به “خودروهای کوپه جنرال موتورز GM”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان