راهنمایی در مورد خرید قطعه برای Camaro Z28 1978 هشت سیلندر

مباحث مربوط به پونتیاک Pontiac , کامارو Camaro , کوروت Corvette , مونت کارلو Monte Carlo

مدیران انجمن: علي هافكلاچ, آرمين

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:

- لطفا پیش از ایجاد تاپیک جدید، به وسیله ی گزینه جستجو، از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
ارسال پست
نمایه کاربر
ErfanP
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 50
تاریخ عضویت: 26 ژوئن 2015, 02:56
نوع خودرو: Camaro Z28 1978
محل اقامت: West

راهنمایی در مورد خرید قطعه برای Camaro Z28 1978 هشت سیلندر

پست توسط ErfanP » 04 سپتامبر 2015, 07:22

سلام به همهی دوستان گل :hb: کوچیک همه دوستان عرفان پایدار هستم 22 سالمه و به تازگی ( حدود 5 ماه ) به جمع امریکایی باز ها پیوستم :)
خودرو قبلیم چون یه فلوکس گلف MK2 بود و واسه رییس جمه شد العان هیچ اطلاعاتی در مورد کامارو ندارم فقط این رو میدونم ماشینم موتورش V8 350 هست گیربکس 350 اتومات - کاربرات 2 دهنه
حالا بعد از مدتی کمی پول دستم رو گرفته میخوام دستی سر و گوشش بکشم و در کل ادمی نیستم که هر روز ماشین رو این ور اون ور ببره هفته ای 3تا 4 روز اونم واسه رو کم کنی....
متاسفانه توی منطقه ای که من زندگی میکنم کسی نیست که از قطعات امریکایی سردر بیاره به همین خاطر هم باید خودم همه رو تهیه کنم
یک سری قطعه مد نظر دارم که میخوام بخرم اگه مورد بهتری سراغ دارید لطفا راهنماییم کنید ( اینم لیست قطعات )

1_ کاربراتور هولی 750cfm چهار دهنه
2_ راکر ( البته با سر قلتکی )
3_ هدرز
4_ انباره اگزوز گلس پک ( تماتی کاتالیزود ها در میان 2تا از این جایگزین میشه شکل لوله کشی اگزوز هم به صورت X Pipe میخوام بسازم )
5_ دلکو به همراه دینام و MSD ( نمیدونم باید دلکو و MSD رو با چه ولتاژی بگیرم همین طور نمیدونم باید دینام چند امپر باشه )
6_ کیت کروم درب سوپاپ و فیلتر هوا
7_ قفل ترمز جلو برقی ( چه مارکی بگیرم بهتره ؟؟؟ ) برای برن اوت میخوام
فقط 2 تا سوال اساسی
1 _ گیربکس رو با 400 تعویض کنم بهتره ؟؟؟؟؟............
2_ میخوام رینگ و لاستیک هارو هم عوض کنم رینگ 16 یا 17اینچ و لاستیک برای جلو 235 یا 245............. برای عقب هم 295 اما نمیدونم که باید رینگ با چه پهنایی بگیرم که رو لاستیک ها بخوره :who:
رینگ برای جلو با پهنای 8 اینچ خوبه ؟؟؟ و برای عقب هم با پهنای 10 تا 12 اینچ ؟؟؟
ممنون که وقت گذاستین منتظر راهنمایی هاتون هستم
نمایه کاربر
raZel
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 328
تاریخ عضویت: 22 سپتامبر 2011, 15:28
نوع خودرو: 206 T6

Re: راهنمایی در مورد خرید قطعه برای Camaro Z28 1978 هشت سیلن

پست توسط raZel » 04 سپتامبر 2015, 10:59

سلام داداش
اول از همه مبارکه انشاا... چرخش برات بچرخه و لذتش رو ببری و هیچ وقت هم نفروشیش این آخری از همه مهم تره چون نگهداری از همچین ماشینایی وقت ،انرژی و عشق فراوان میطلبه که شما خوشبختانه تجربش رو داری
امریکایی جا واسه کار کردن زیاد داره مخصوصا" موتوریش که پول زیاد میطلبه :git:
به نظرم بهتره اول خواسته هات رو دقیق مشخص کنی و همچنین چیزی که میخوای از ماشین دربیاری
مثلا" یکی میخواد ماشینش فابریک و کلاسیک باشه،یکی میخواد واسه درگ ،یکی واسه دریفت،یکی واسه لایی بازی ، یکی هم ماشین رو ارت میزنه سیستم میبنده و...
اینطور که شما نوشتی فکر کنم منظورت اینه که فقط میخوای بری دور دور و یه گرد و خاکی بکنی بعد بری خونه :cool:
حالا اگه دقیق تر خواسته هات و بودجه و وقتی رو که میخوای پاش بزاری مشخص کنی بهتر میشه راهنمایی کرد ،البته اساتید نه من :o
کاربرات ، موتور ، MSD و ... برای هر موردی از موارد بالا که گفتم فرق میکنه و میشه از هم از لحاظ بازده و کارایی و هم از لحاظ مالی توش صرفه جویی کرد و نسبت به نیازت ماشین رو جمع کنی
ولی من دوتا توصیه میکنم :old:
1)تاپیک های اینجا و حتی خارجی رو قبل از خرج کردن حتی یک ریال مطالعه کن و بعد با اطلاعات کامل و دید باز و راهنمایی دوستان شروع کن
2)از یو تی یو ب خیلی میتونی استفاده کنی در این زمینه
3)تا اونجای که میتونی کارای ماشین رو خودت انجام بده به دلایل خیلی زیادی این حرف رو میزنم اگر خواستی بعدا" برات می نویسم
موفق باشی :hb:
نمایه کاربر
ErfanP
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 50
تاریخ عضویت: 26 ژوئن 2015, 02:56
نوع خودرو: Camaro Z28 1978
محل اقامت: West

Re: راهنمایی در مورد خرید قطعه برای Camaro Z28 1978 هشت سیلن

پست توسط ErfanP » 04 سپتامبر 2015, 11:43

raZel نوشته شده:سلام داداش
اول از همه مبارکه انشاا... چرخش برات بچرخه و لذتش رو ببری و هیچ وقت هم نفروشیش این آخری از همه مهم تره چون نگهداری از همچین ماشینایی وقت ،انرژی و عشق فراوان میطلبه که شما خوشبختانه تجربش رو داری
امریکایی جا واسه کار کردن زیاد داره مخصوصا" موتوریش که پول زیاد میطلبه
به نظرم بهتره اول خواسته هات رو دقیق مشخص کنی و همچنین چیزی که میخوای از ماشین دربیاری
مثلا" یکی میخواد ماشینش فابریک و کلاسیک باشه،یکی میخواد واسه درگ ،یکی واسه دریفت،یکی واسه لایی بازی ، یکی هم ماشین رو ارت میزنه سیستم میبنده و...
اینطور که شما نوشتی فکر کنم منظورت اینه که فقط میخوای بری دور دور و یه گرد و خاکی بکنی بعد بری خونه
حالا اگه دقیق تر خواسته هات و بودجه و وقتی رو که میخوای پاش بزاری مشخص کنی بهتر میشه راهنمایی کرد ،البته اساتید نه من
کاربرات ، موتور ، MSD و ... برای هر موردی از موارد بالا که گفتم فرق میکنه و میشه از هم از لحاظ بازده و کارایی و هم از لحاظ مالی توش صرفه جویی کرد و نسبت به نیازت ماشین رو جمع کنی
ولی من دوتا توصیه میکنم
1)تاپیک های اینجا و حتی خارجی رو قبل از خرج کردن حتی یک ریال مطالعه کن و بعد با اطلاعات کامل و دید باز و راهنمایی دوستان شروع کن
2)از یو تی یو ب خیلی میتونی استفاده کنی در این زمینه
3)تا اونجای که میتونی کارای ماشین رو خودت انجام بده به دلایل خیلی زیادی این حرف رو میزنم اگر خواستی بعدا" برات می نویسم
موفق باشی :hb:
سلام داداش ممنون بابت راهنمایی ها لطف کردین :smile: ماشین من یه Camaro Z28 مدل 1978هست که تو پست اول یادم رفت بنویسم
من میخوام ماشین رو طوری جمع کنم که از لحاظ ظاهری فابریک فابریک باشه ( خدا رو شکر بدنش رو میشه گفت 100% سالمه و فقط چندتا خورده ریز میخواد ) سیستم بازی هم نمی کنم فقط دوست دارم وقتی ماشینم
رو خودم میبینم ذوق مرگ شم واسش :) چه برسه به دیگران.......
میخوام ماشین موتور سرحال و قوی داشته باشه که اگه پاش افتاد 0 تا 100 یا 400 متر زدیم حرفی واسه گفتن داشته باشه و کم نیاره همون طور هم که قبلا گفتم زیاد ماشین رو این ورو اون ور نمیبرم
چون یه قوطی حلبی هم تو خونه داریم ( پژو 405 ) :hah: اما اون روز هایی که میبرم دوست دارم بترکونه به قول خودت یه گرد و خاکی بکنه بعد بره خونه
از لحاظ زمانی هم... تا جان در بدن دارم ایستادگی میکنم از نظر مالی هم خدا بزرگه میرسونه
نمایه کاربر
raZel
سرعت : 24 كيلومتر در ساعت
پست: 328
تاریخ عضویت: 22 سپتامبر 2011, 15:28
نوع خودرو: 206 T6

Re: راهنمایی در مورد خرید قطعه برای Camaro Z28 1978 هشت سیلن

پست توسط raZel » 04 سپتامبر 2015, 13:47

سلام مجدد
خواهش میکنم
تا یادم نرفته عکس بزار ببنیم از بیرون و داخل :git:
ظاهری فابریک رو موافقم
با این اوصاف کار کردن رو موتور 350 خودت کفایت میکنه گرچه اعتیاد داره :div:
hamidreza.thr@Gmail.com
پست: 7
تاریخ عضویت: 31 آگوست 2015, 00:03

Re: راهنمایی در مورد خرید قطعه برای Camaro Z28 1978 هشت سیلن

پست توسط hamidreza.thr@Gmail.com » 05 سپتامبر 2015, 19:37

سلام دوستان،میشه راهنماییم کنید من از کجا میتونم یک کامارو بخرم که گرونم نباشه؟
من روحم برای کامارو پر میکشه
خوش بحالتون

Sent from my C6903 using Tapatalk
نمایه کاربر
.یاسین.
دنده 2
پست: 2007
تاریخ عضویت: 25 آگوست 2009, 00:24
نوع خودرو: Camaro78-Lancer2014
محل اقامت: Gorgan-Karaj

Re: راهنمایی در مورد خرید قطعه برای Camaro Z28 1978 هشت سیلن

پست توسط .یاسین. » 17 سپتامبر 2015, 04:24

تبریک میگم. منتظر عکس از ماشینتون هستم :grin:
Reza rock
سرعت : 20 كيلومتر در ساعت
پست: 117
تاریخ عضویت: 31 مارس 2012, 03:55
نوع خودرو: Chevrolet nova 1979
محل اقامت: آبادان

Re: راهنمایی در مورد خرید قطعه برای Camaro Z28 1978 هشت سیلن

پست توسط Reza rock » 17 سپتامبر 2015, 11:06

سلام عرفان جان...
داداش شما آبادان تشریف داری ...؟
ONLY NOVA SS
فرزاد
نمایه کاربر
ErfanP
سرعت : 15 کيلومتر در ساعت
پست: 50
تاریخ عضویت: 26 ژوئن 2015, 02:56
نوع خودرو: Camaro Z28 1978
محل اقامت: West

Re: راهنمایی در مورد خرید قطعه برای Camaro Z28 1978 هشت سیلن

پست توسط ErfanP » 28 سپتامبر 2015, 00:14

سلام به تمامی دوستان شرمنده چند هفته ای مسافرت بودم نشد تاپیک رو ادامه بدم :-D
انشاالاه به زودی توی یک تاپیک جدا مراحل کار روی ماشین رو قرار میدم :lol:
در رابته با سوال دوستمونم باید بگم خیر داداش من کرمانشاهی هستم
نمایه کاربر
O.Z
دنده 1
پست: 1190
تاریخ عضویت: 27 سپتامبر 2006, 21:04
نوع خودرو: nova coupe - camaro
محل اقامت: اهواز

Re: راهنمایی در مورد خرید قطعه برای Camaro Z28 1978 هشت سیلن

پست توسط O.Z » 28 سپتامبر 2015, 00:36

پیشنهاد میکنم اگه اتاق ماشینت سالم هست فعلا بودجه رو متمرکز کنی رو فنی
به هیچ عنوان نیاز نیست گیربکس 400 بندازی همون 350 بهترین گیربکس هست
باید مشخص کنی انتظارت چیه و چقدر میخوای خرج فنی کنی چون واسه یه موتوری که اینترنال فابریک داره دلکو و وایر ام اس دی و راکر غلطکی و غیره خیلی تاثیری ندارن و اون کارب 750 هالی هم به هیچ عنوان به کارت نمیاد و واسه خیلی از موتور های لوازم دار هم زیاده
نمایه کاربر
chevy350
شروع حركت
پست: 35
تاریخ عضویت: 24 سپتامبر 2014, 17:19
نوع خودرو: Camaro Z28-BMW 530

Re: راهنمایی در مورد خرید قطعه برای Camaro Z28 1978 هشت سیلندر

پست توسط chevy350 » 15 ژانویه 2017, 17:36

بسلامتی انشالله مبارک باشه . اگر واقعا روی وین نامبرش هم اورجینالی تیپ Z باشه مورد ارزنده ای هست و پیشنهاد میکنم حسابی قدرش را بدونی.
حداقل چیزهایی که لازم داری :
سنگ وسط (intake manifold) آلومینیومی Hi flow
میل سوپاپ -بسته به توقعت از رفتار موتور : استریت یا استریپ یا ترکیب میانه از هر دو و یا به تعبیری دیگر فدا کردن نرمی و صاف کارکردن موتور در دورهای پایین و آیدل به شتاب و قدرت در دورهای بالا یا تقویت در رده های غیر حرفه ای
تا همینجا یک موتور استاندارد که روی بیوک ایران یا شاید ماشین خودت بوده و 180 اسب توان داشته با یک میل سوپاپ level یک پرفورمنس تا حدود 210 تا 215 میرسه بشرطی که اگزوز ها از سر سیلندر تا انتها دوال با لوله های 2 اینچ ببالا باشه ایکس پایپ هم جواب عالی میده و تاثیر بالایی داره
از این مرحله به بعد این مقوله لامصب هرچقدر خرج کنی ورمیداره در حد نهایت هم که
سنگ وسط twin برای دوکاربرات چهاردهنه
میل سوپاپ 0.525 لیفت و 310 دیوریشن
رولر روکر
اویل پمپ Heavy duty
هدرز سرامیکی بلند
سوپاپهای 2.02 برای سوخت و 1.6 برای دود که اگر سرسیلندر پرفورمنس بخری روش هست
سرسیلندرهای پرفورمنس آلومینیومی DART یا Edlebrock با رانر های 280 ببالا
پیستونهای فورج تخت یا کله قندی متناسب با سرسیلندر و سایز محفظه احتراق (combustion chamber size) و احتساب ضریب کمپرس
میل لنگ فورج
سیستم برق MSD 50،000 - 75،000 volt با شمعهای HI TEMP زبان ماری
رادیاتور آلومینیومی و دبل فن با رله های مخصوص و سنسور دوتایی سرسیلندر و خود رادیاتور
کاربراتور ترجیحا Holley یا 650 Edlebrock اگر دبل ببندی اگر نه همون روچستر کوادرا جت چهار دهنه 750 خودش اگر سالم باشه خوب جواب میده
دو عدد منبع Trush یا flow master
اینهم تقویت حرفه ای بود که از یک موتور 350 بلوک کوچک جنرال موتورز میشه تا 700 اسب در حالت atmospheric گرفت حالا تصور کنید با توربو یا سوپر چه نتیجه ای خواهد داشت
اما مطلب مهم اینه که تقویت در Level های بالا پروسه ای هست شدیدا تخصصی و محاسباتی که هر مرحله اش مستلزم دانش فنی کافی و تکنسین با تجربه و با سواد هست دیده شده که یک اشتباه در انتخاب قطعه یا اعداد در ماشین کاری باعث ترکیدن تنه سیلندر یا شکستن شاتونها یا بریدن میل سوپاپ و ازاین دست اتفاقات شده
بهرحال برمیگردم به اول موضوع که قدم اول توقع شما از بازده موتور و نوع رفتارش هست که دقیقا باید بدونید دوست دارید ماشینتون چکاره باشه .
ارسال پست

بازگشت به “خودروهای کوپه جنرال موتورز GM”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان