ایمپالا دو در

مباحث مربوط به پونتیاک Pontiac , کامارو Camaro , کوروت Corvette , مونت کارلو Monte Carlo

مدیران انجمن: علي هافكلاچ, آرمين

قوانین انجمن
1. قوانین تیونینگ تاک :arrow:
2. راهنمای استفاده از فوروم :arrow:

- لطفا پیش از ایجاد تاپیک جدید، به وسیله ی گزینه جستجو، از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.
- لطفا فقط در رابطه با موضوع تاپیک، پست ارسال کنید.
نمایه کاربر
Saeed-Sr38
دنده 1
پست: 1293
تاریخ عضویت: 28 ژولای 2010, 14:38
نوع خودرو: !
محل اقامت: Somewhere I Belong

Re: ایمپالا دو در

پست توسط Saeed-Sr38 » 30 دسامبر 2012, 01:43

از نظر من این ماشین هم لیاقت بازسازی داره،هم ارزشش رو
وضعیتش هم اون قدری که توی عکسا میبینید خراب نیست

واسه یه بازسازی اصولی،شما هر ماشینی که بخری (که مدّت زیادی خواب بوده باشه)،هم به صافکاری و نقاشی و پوسیدگی گیری نیاز دارین،هم به تودوزی،هم به آبکاری و برق انداختن یسری زه و تزئینات،هم به تعمیر بخش فنّی،یعنی از نظر من این ماشین به هیچ عنوان بازسازی ترسناک و جانکاهی نداره !
Will Drive A 1969 Dodge Charger
Always RESTORE , Never DISCARD
نمایه کاربر
یـاشار
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 727
تاریخ عضویت: 31 مارس 2009, 17:58
نوع خودرو: 2015 Capri 73/Lancer
محل اقامت: Ekabatan

Re: ایمپالا دو در

پست توسط یـاشار » 30 دسامبر 2012, 01:54

Mc.Matin نوشته شده:خوبه پس شما آمریکا بودی...ای کاش فرصتی دست میداد حال که به کلاسیک علاقه مند شدی اونجا میبودی و بیشتر تحقیق میکردی.....

و اینکه صحبتهای شما خیلی جالب بود....همه ما که علاقه به کلاسیک داریم میدونیم که خیلی از مدلها و ماشنیهایی که دوست داریم و قدیمی هستند الان کاربردی نیستند..مصرف سوخت نمونه بارزشه..اگه اینطوری باشه و بخوایم با منطق شما پیش بریم گالوینگ هم با اون استایل باز شدن دربش و چون الان نمیتونیم پارکش کنیم تو پارکینگ بعضی خونه ها پس به درد نمیخوره....اون ایمپالا اون دوران برای زمان خودش کاربرد داشته و الآن هم ارزش کلاسیک داره....و چه خوب که یه نفر با قدرت مالی و معلومات بالا همونطور که قبلآ هم گفتم یه متروکه ای مثل این رو مورد بازسازی قرار بده....کاربردی نسبت به زمانه..ارزش یه خرده هم همینطور....اینا 2 تا چیز متفاوتن...تو نمیتونی ماشین کاربردی روز کلاسیک داشته باشی....هر چقدرم هم سعی کنی باز هم نمیتونی....

اگه اشتباه نکنم خود شما هم مدتی پیش میخواستید اون فایربرد بدون هیچ چیز به درد بخوری رو از تو اوراقی بکشید بیرون و سوار شی....

سلیقه شما برای خودتون قابل احترامه اما نمیتونید سلیقه 99% به جز مشابهات خودتون رو ببرید زیر سوال....اگه از من بپرسی...آره هنوز هم تو سال 2013 اون ایمپالا که شما به حعبه دستمال کاغذی شباهتش دادی و میگی هیچ جا نمیشه پارکش کرد پس ارزش نداره برای من هم ارزش داره و هم زیبایی....

اصل کلاسیک دوستی چیزی به جز اینیه که شما میگی.....

در ضمن 405 هم فرانسوی ساخت همون دورانش باشه یکی از با ارزشترین خودروهای موجود خواهد بود...این رو به جرات میگم....و هنوز بدون توجه به گند کشیده شدنش تو ایران یکی از زیباترین طراحی های تاریخه...

اگر هم تو کلاسیک دنبال ماشین روزمره هستی باید بگم که اشتباه اومدی...همین روزمره استفاده کردناست که باعث نابودی این خودرو ها میشه....
آخه برادر من چرا خلط مبحث می کنی؟ دعوا که نداریم همه مون اینجا جمع شدیم بلکه دو تا چیز یاد بگیریم که به درد خودمون و ماشینامون بخوره. شما گفتی اون مدل زمان خودش جایزه گرفته منم گفتم اگه جایزه گرفته درصد زیادیش به خاطر کاربردی بودنشه نه الزاماً زیباییش. ولی اینکه فلان ماشین یه زمانی خیلی با استقبال منتقدین و خریداران روبرو شده دلیل نمیشه بگیم پس برای ابد ارزشمنده.

اون فایربرد هم برای بازسازی بد نبود ولی کاراش خیلی وقت و هزینه می گرفت. دلیل اصلی اینکه از دستش دادم این بود که سند نداشت منم هی داشتم دل دل می کردم و اونقدر طولش دادم که آخر سر اون یارو جی ام کاران اومد خریدش و ورداشتش برد... الانم نمی دونم تا حالا چه بلایی سرش آوردن فقط امیدوارم کروکش نکرده باشن. در ضمن ارزش فایربرد 69 به هبچ وجه قابل مقایسه با ایمپالا (حتی کوپه!) 74 نیست. اصلاً اون کجا و این کجا.

بعدم من نمی دونم شما چه قدر منو می شناسی که اینقدر قاطعانه در موردم نظر میدی. من ماشین کلاسیک رو برای سود کردن یا استفاده مادی بُردن نمی خوام. همین چند روز پیش یه آقایی زنگ زد گفت شماره تون رو از نگهبان پارکینگ گرفتم می خواستم ببینم قصد فروش ماشینتون رو دارید یا نه؟ که منم گفتم نه! برای استفاده روزمره هم نمی خوام چون اصولاً اونقدری اینور اونور نمیرم که همیشه ماشین لازم داشته باشم. اون کاپری از اون موقع که جمع شده که چهار سال پیش بود تا الان کلاً فقط 5000 و خورده ای راه رفته. شما به این مقدار کارکرد میگی استفاده ی روزمره؟؟ تازه اون موقعی که پاترول رو داشتیم اکثر وقتا اونو سوار میشدم البته با اون هم جایی نمی رفتم به اون شکل. حداکثر از اکباتان میومدم تا میدون نور.
Saeed-Sr38 نوشته شده:یاشار جان اینکه این ماشین با سلیقه ی شما همخونی نداشته باشه،به هیچ عنوان دلیل نمیشه که ارزشمند نباشه
من به شخصه-بجز 3-2 مدل-از هیچ کدوم از ساخته های فورد خوشم نمیاد،ولی برای امثال شما که داری از یه کاپری مراقبت میکنی و زنده نگهش داشتی احترام زیادی قائلم و تحسینت میکنم
حالا اینکه من از فورد خوشم نمیاد،آیا دلیل میشه که به خودم اجازه بدم به سلیقه ی شما بی احترامی کنم و بگم کاپری ماشین ارزشمندی نیست خدای نکرده؟؟؟
سعید جان من نظر شخصیمو گفتم. هیچ جای دنیا (البته به جز جاهای درب و داغون مثل ایران) کسی رو به خاطر نظر شخصی مؤاخذه نمی کنن. اینجا هم من نظر شخصیمو دادم و گفتم که من باشم همچین چیزی رو مجانی هم بدن ور نمیدارم. حالا شما هم بیا بگو کاپری بیریخت و بیخوده. فکر می کنی به من بر می خوره؟ اینم نظر شخص شماست. مگه قراره همه مردم از همه ی ماشینا خوششون بیاد؟
I surrender, return to dust
It must end here, in daze and dusk
So I cry, for all of us
...And I smile, as I die
نمایه کاربر
Mc.Matin
دنده 2
پست: 2277
تاریخ عضویت: 07 مارس 2006, 23:01
نوع خودرو: سمند سفارش آمریکا...
محل اقامت: جهنم دوستداران خودروهای کلاسیک=ایران

Re: ایمپالا دو در

پست توسط Mc.Matin » 30 دسامبر 2012, 02:15

من هم با کسی دعوا ندارم...درسته این جمع شدیم تا از هم یاد بگیریم نه اینکه علایق و نظرات دیگران رو زیر سوال ببریم و بدون منطق خارج از کلاسیک دوستی ماشینی رو بی ارزش بشماریم....
شما داری ارزش ماشینها رو از دید خودت میبینی....از نظر شما کاپری نسل یک با ارزشتر از نسل 2 هست...از نظر من جفتشون یه سوتی بزرگ کاخونه فورد به حساب میان ....اما احترام میزارم به طرفداراش....هیچ موقع هم از ارزشش کم نمیکنم...نظر شخصی خیلی فرق داره ....و هیچ موقع نمیام بگم این فورد کاپری شبیه نوار بهداشتی خانم هاست...

بعدش چرا به خودتون میگیرید؟؟؟؟ صحبتهایی که شما کردید جوانبی که برداشت میشد ازش اون چیزهایی بود که بیان کردم...مشخصا منظور من به اینکه شما آدم سودجو یا ... هستید نبود....

هیچ جای بحث رو هم از اونا که گفتی ((خلط مبحث)) نمیکنم.....دلایل شما در مورد رد کردن اون ارزشهایی که گفتی اونها بود که من جواب دادم که نه اینطوری که میگید نیست....اگه اون دوران جایزه طراحی و ... داده شده یعنی تو همون دوران هم ماشین با ارزش و قابل تقدیری بوده...الآن هم از این نظر با ارزشه که به دسته کلاسیکها پیوسته....

حالا شما دوست دارید بگید ایمپالا 74 کوپ ارزش نداره خوب بگید....

همین سعید که بالاتر پست زده اگه میخواست با منطق شما پیش بره هیچ موقع چارجر 69 نمیخرید اونم تو اون وضعیت و اون چارجر با منطق شما نابود میشد...اما سعید گرفتش و بازسازیش رو شروع کرد..به زودی عکسهای قبل و بعدش رو میبینید و میفهمید بازگشت یه خودروی کلاسیک چقدر زیابست...حالا ارزش چارجر 69 بیشتر از ایمپالاست خوب باشه...اما این دلیل نمیشه ایمپالا 74 نه مدل خاصی باشه نه با ارزش....وقت بزارید و بریئد اون ایمپالا 74 کوپ آبی رو شرق تهران ببینید که بازسازی شده و کیف کنید...اوضاعی در حد همین داشت....

==================================================================================

گفتن نظر شخصی ایراد نداره...به شرطی که طرز گفتن توهین به علایق دیگران نباشه....
"When I Die, Bury me in my JEEP. 'Cause it's never been in a hole it couldn't get out of!"
نمایه کاربر
Saeed-Sr38
دنده 1
پست: 1293
تاریخ عضویت: 28 ژولای 2010, 14:38
نوع خودرو: !
محل اقامت: Somewhere I Belong

Re: ایمپالا دو در

پست توسط Saeed-Sr38 » 30 دسامبر 2012, 02:24

یـاشار نوشته شده: سعید جان من نظر شخصیمو گفتم. هیچ جای دنیا (البته به جز جاهای درب و داغون مثل ایران) کسی رو به خاطر نظر شخصی مؤاخذه نمی کنن. اینجا هم من نظر شخصیمو دادم و گفتم که من باشم همچین چیزی رو مجانی هم بدن ور نمیدارم. حالا شما هم بیا بگو کاپری بیریخت و بیخوده. فکر می کنی به من بر می خوره؟ اینم نظر شخص شماست. مگه قراره همه مردم از همه ی ماشینا خوششون بیاد؟
دقیقاً حرف من هم همینه،اینکه بگی من از ایمپالا یا هر ماشین دیگه خوشم نمیاد،اسمش سلیقست،ولی اینکه بگی فلان ماشین ارزش نداره یا چون بازسازیش زحمت زیادی میخواد نمیارزه،این دیگه اسمش سلیقه نیست

آقا به نظرم این بحثا بی فایدست،هر کسی سلیقه ای داره و نمیشه علائق و سلائق خودمون رو به زور به دیگران تحمیل کنیم

ادیت:
همزمان شد با پست متین عزیز

ادیت دوم:
اوه اوه،اون قسمت ایران رو یادم رفت :???:
یاشار جان،برادر من،هموطن گرامی،ایران اگر هم جای درب و داغونی باشه(که نیست) منو شما به این حال و روز انداختیمش،منو شما خودمون رو اصلاح کنیم،بقیش حلّه
آخرین ويرايش توسط 1 on Saeed-Sr38, ويرايش شده در 30.
Will Drive A 1969 Dodge Charger
Always RESTORE , Never DISCARD
نمایه کاربر
یـاشار
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 727
تاریخ عضویت: 31 مارس 2009, 17:58
نوع خودرو: 2015 Capri 73/Lancer
محل اقامت: Ekabatan

Re: ایمپالا دو در

پست توسط یـاشار » 30 دسامبر 2012, 02:27

Mc.Matin نوشته شده:من هم با کسی دعوا ندارم...درسته این جمع شدیم تا از هم یاد بگیریم نه اینکه علایق و نظرات دیگران رو زیر سوال ببریم و بدون منطق خارج از کلاسیک دوستی ماشینی رو بی ارزش بشماریم....
شما داری ارزش ماشینها رو از دید خودت میبینی....از نظر شما کاپری نسل یک با ارزشتر از نسل 2 هست...از نظر من جفتشون یه سوتی بزرگ کاخونه فورد به حساب میان ....اما احترام میزارم به طرفداراش....هیچ موقع هم از ارزشش کم نمیکنم...نظر شخصی خیلی فرق داره ....و هیچ موقع نمیام بگم این فورد کاپری شبیه نوار بهداشتی خانم هاست...بعدش چرا به خودتون میگیرید؟؟؟؟ صحبتهایی که شما کردید جوانبی که برداشت میشد ازش اون چیزهایی بود که بیان کردم...مشخصا منظور من به اینکه شما آدم سودجو یا ... هستید نبود....

هیچ جای بحث رو هم از اونا که گفتی ((خلط مبحث)) نمیکنم.....دلایل شما در مورد رد کردن اون ارزشهایی که گفتی اونها بود که من جواب دادم که نه اینطوری که میگید نیست....اگه اون دوران جایزه طراحی و ... داده شده یعنی تو همون دوران هم ماشین با ارزش و قابل تقدیری بوده...الآن هم از این نظر با ارزشه که به دسته کلاسیکها پیوسته....

حالا شما دوست دارید بگید ایمپالا 74 کوپ ارزش نداره خوب بگید....

همین سعید که بالاتر پست زده اگه میخواست با منطق شما پیش بره هیچ موقع چارجر 69 نمیخرید اونم تو اون وضعیت و اون چارجر با منطق شما نابود میشد...اما سعید گرفتش و بازسازیش رو شروع کرد..به زودی عکسهای قبل و بعدش رو میبینید و میفهمید بازگشت یه خودروی کلاسیک چقدر زیابست...حالا ارزش چارجر 69 بیشتر از ایمپالاست خوب باشه...اما این دلیل نمیشه ایمپالا 74 نه مدل خاصی باشه نه با ارزش....وقت بزارید و بریئد اون ایمپالا 74 کوپ آبی رو شرق تهران ببینید که بازسازی شده و کیف کنید...اوضاعی در حد همین داشت....

==================================================================================

گفتن نظر شخصی ایراد نداره...به شرطی که طرز گفتن توهین به علایق دیگران نباشه....
آخه من کی اومدم گفتم ایمپالا 74 شبیه نوار بهداشتی بالدار می مونه که این مثال رو می زنی؟ اینی که داری میگی توهینه نه اینی که من میگم که فلان ماشین با ارزش نیست... متآسفم. من در مورد تو جور دیگه ای فکر می کردم...

بعدم تو داری جارچز 69 رو با ایمپالا 74 مقایسه می کنی؟ اون چارجر اگه پوکیده هم باشه ارزش داره مگر اینکه دیگه اونقدر داغون باشه که نشه جمعش کرد (درست لنگه همونی که خدابیامرز بهروز چارجر خرید و خظرای عقبش رو که ظاهراً تنها چیز به دردبحورش بود از روش وا کرد و ماشین رو فرستاد اسقاط)
I surrender, return to dust
It must end here, in daze and dusk
So I cry, for all of us
...And I smile, as I die
نمایه کاربر
Mc.Matin
دنده 2
پست: 2277
تاریخ عضویت: 07 مارس 2006, 23:01
نوع خودرو: سمند سفارش آمریکا...
محل اقامت: جهنم دوستداران خودروهای کلاسیک=ایران

Re: ایمپالا دو در

پست توسط Mc.Matin » 30 دسامبر 2012, 02:37

در مورد این قسمت پستتون :
(البته به جز جاهای درب و داغون مثل ایران)
فقط میتونم بگم متاسفم...تا اینچنین افکاری وجود داره هیچ موقع هیچ پیشرفتی تو هیچ زمینه ای داخل کشور نخواهیم داشت...چه برسه به درست بیان کردن نظراتمون و درک متقابل...

==================================================================================================
هم زمان شد

نگفتید شبیه نوار بهداشتیه...اما شما بودین که نوشتید ایمپالا 77 شبیه جعبه دستمال کاغذیه....من هم خواستم مثالی بزنم که میشه اینطوری هم در مورد چیزهایی که شما دوست دارید صحبت کرد....مشکل شما اینه که هر چی میخوای میگی اما کسی نباید مانند همونارو به چیزایی که دوست داری بگه...در مورد اینطوری فکر کن که نمیزارم کسی به علایق من یا امثال من توهین کنه...به نظرت زیباست کسی که ایمپالا 77 داره بیاد ببینه نوشتی شبیه جعبه دستمال کاغذیه؟؟؟؟پس قبل از تاسف برای من برای خودت متاسف باش...

هیچ موقع هم چارجر 69 رو با ایمپالا 74 مقایسه نمیکنم....بالاتر هم گفتم ارزش چارجر مسلمآ بالا تره اما زنگ خونه کد خدا چه ربطی داره به هواپیما بویینگ آخه؟؟؟؟ هر ماشینی ارزش خودش رو داره....کوروت 58 هم ارزشش از چارجر 69 بیشتره دلیل میشه به این خاطر سعید چارجر رو بازسازی نکنه؟؟؟؟ حرفایی میزنیا...
"When I Die, Bury me in my JEEP. 'Cause it's never been in a hole it couldn't get out of!"
نمایه کاربر
یـاشار
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 727
تاریخ عضویت: 31 مارس 2009, 17:58
نوع خودرو: 2015 Capri 73/Lancer
محل اقامت: Ekabatan

Re: ایمپالا دو در

پست توسط یـاشار » 30 دسامبر 2012, 02:47

نگفتید شبیه نوار بهداشتیه...اما شما بودین که نوشتید ایمپالا 77 شبیه جعبه دستمال کاغذیه....من هم خواستم مثالی بزنم که میشه اینطوری هم در مورد چیزهایی که شما دوست دارید صحبت کرد....مشکل شما اینه که هر چی میخوای میگی اما کسی نباید مانند همونارو به چیزایی که دوست داری بگه...در مورد اینطوری فکر کن که نمیزارم کسی به علایق من یا امثال من توهین کنه...به نظرت زیباست کسی که ایمپالا 77 داره بیاد ببینه نوشتی شبیه جعبه دستمال کاغذیه؟؟؟؟پس قبل از تاسف برای من برای خودت متاسف باش...
یعنی واقعاً شعورت اینقدر نمی رسه که جعبه دستمال کاغذی رو با نواربهداشتی یکی می کنی؟ آفرین به این طرز حرف زدنت که نشون از تربیت خانوادگی والاته...
بعدش من کجا گفتم در مورد علایق من نباید چیزی بگید؟ همین بالاتر ندیدی به سعید چی گفتم؟
شما هم بیا بگو کاپری بیریخت و بیخوده. فکر می کنی به من بر می خوره؟
مملکت هم اگه به این روز افتاده به خاطر امثال توئه نه من که فقط واقعیت ها رو در موردش گفتم...
I surrender, return to dust
It must end here, in daze and dusk
So I cry, for all of us
...And I smile, as I die
نمایه کاربر
Mc.Matin
دنده 2
پست: 2277
تاریخ عضویت: 07 مارس 2006, 23:01
نوع خودرو: سمند سفارش آمریکا...
محل اقامت: جهنم دوستداران خودروهای کلاسیک=ایران

Re: ایمپالا دو در

پست توسط Mc.Matin » 30 دسامبر 2012, 02:59

1.عزیزم اگه نمیدونی،اینو بدون که نوار بهداشتی رو همه خانوما استفاده میکنن و اصلاً چیز بدی هم نیست،فرق زیادی هم با دستمال کاغذی نداره،فقط شکل و کاربردش فرق میکنه،همونطور که ایمپالا و کاپری شکل متفاوت و کاربرد مختلفی دارن ....

2.نه خیر مملکت اگه به این روز افتاده به خاطر یه سری مثل شماست که همه جارو بهتر از ایران میبینن و اشتباهاتشون رو با جمله ایران ویرانه پوشش میدن....

3.در ضمن پست بالات رو گزارش میکنم...ادب و کمالات خودتو 100 البته خانواده خودت رو خوب نشون دادی.....من توهینی به تو و عقایدت نکردم...دقیقا همونگونه که خودت پیش رفتی جلو اومدم....اینجا هم فضا رو جوری نمبینیم که بخوام جوابت رو بدم دوست داشتی تو پیغام خصوصی در خدمتم.....

4.بحث هم همینجا به پایان میرسه با این اوصاف و منطق زیبای شما...فکر کنم هر کس تا اینجای بحث رو بخونه خودش متوجه موضوع خواهد شد....
"When I Die, Bury me in my JEEP. 'Cause it's never been in a hole it couldn't get out of!"
نمایه کاربر
یـاشار
سرعت : 40 كيلومتر در ساعت
پست: 727
تاریخ عضویت: 31 مارس 2009, 17:58
نوع خودرو: 2015 Capri 73/Lancer
محل اقامت: Ekabatan

Re: ایمپالا دو در

پست توسط یـاشار » 30 دسامبر 2012, 03:03

بسیار مشعوف شدم از هم کلامی با شما آقای با شعور و با خانواده و مؤدب و متشخص و قابل احترام! ببخشید اگه اوقات گرانمایه تون رو مکدر کردم. شب خوش.
I surrender, return to dust
It must end here, in daze and dusk
So I cry, for all of us
...And I smile, as I die
نمایه کاربر
Saeed-Sr38
دنده 1
پست: 1293
تاریخ عضویت: 28 ژولای 2010, 14:38
نوع خودرو: !
محل اقامت: Somewhere I Belong

Re: ایمپالا دو در

پست توسط Saeed-Sr38 » 30 دسامبر 2012, 03:17

یاشار جان این نوع صحبت کردن نه در شأن این فرومه،نه خواننده های این فروم،نه کسی مثل متین که ما هممون میشناسیمش و براش احترام زیادی قائلیم و مثل داداشمون دوسش داریم

آقا راستی حرف نوار بهداشتی شد،کارش چیه دقیقاً این نوار بهداشتی؟؟؟از کجا میشه تهیه کرد؟؟؟
آها اینو هم بپرسم،یکی از آشناهای ما مغازه آرایشی بهداشتی داشت،واسه تبلیغ رو شیشه نوشته بود نوار بهداشتی با نصب رایگان در محل،بعد اومدن مغازه رو تعطیل کردن خود یارو رو هم بردن،کسی میدونه چرا؟؟؟مگه این نوار چیه که بخاطر یه نصب،اون هم رایگان مغازه این بنده خدارو تعطیل کردن؟؟؟
Will Drive A 1969 Dodge Charger
Always RESTORE , Never DISCARD
ارسال پست

بازگشت به “خودروهای کوپه جنرال موتورز GM”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 3 مهمان